Miksi yli 65v ovat vielä töissä miksi niitä töitä ei anneta nuorille?
Jotkin tekevät ihan vapaaehtoisesti töitä vielä eläkkeellä ollessaan. Nuorisotyöttömyys on valtava. Voisiko nämä eläkeläiset lopettaa työnteon ja päästää nuoria töihin.
Lisäksi kummastuttaa eläkeiän nosto. Mikä järki siinä on. Eikö nuoret saisi töitä kun vanhemmat päästetään eläkkeelle eli työttömyys laskee. Sillä säästetään nuorille annettavia tukia ja eläkkeiden maksua.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Niillä on tavoite-eläkeikä 68 vuotta ja siksi ovat töissä. Toinen syy on nuorten sopeutumattomuus työelämään. Ollaan myöhässä, työt jää tekemättä, ja lähdetään pois kun ei jakseta niitä työelämän vaatimuksia.
miten tuo liittyy nuoriin? olen se pahin työntekijätyyppi joka menee sääntökirjan mukaan ja voin todeta että 30-60 vuotiaille mainitsemasi asiat on työelämän normi. Ei ketään taputeta selkään siitä että hän tulee ajoissa töihin vuosi tolkulla nimimerkillä omakohtaista kokemusta.
-M39
Vierailija kirjoitti:
No mitäs nuoret tekee eläkeläisten hyväksi.
Nimittelee ja solvaa, jos ei osaa tietotekniikkaa
Halveksii käteistä rahaa käyttäviä eläkeläisiä
Ihmettelee tälläkin palstalla, kuinka pihalla eläkeläiset on kaikesta.
Jatkuvaa valitusta, kuinka hitaita eläkeläiset on esim kassalla.
Vieläkö joku muka käyttää käteistä.
Vieläkö jollain ei ole älypuhelinta
Vieläkö joku ei osaa pankkisovellusta
Vieläkö joku ei osaa yhtään mitään
Vieläkö joku ääliö mummo tekee itse jouluruuat
Että kiitos vaan, täältä pesee takaisin.
Painan hommia niin kauan kuin kädet ja jalat liikkuu, olen vasta 71v, joten ne liikkuu aika kauan. Työni jatkajan saan luultavasti valita. Valitsen siihen 55-60 V ikäisen.
Sinä voit puolestasi jatkaa vauvapalstalla omaa hommaasi, eli eläkeläisten nimittelyä.
Huom : ei kannattas soittaa poskea eläkeläisille niin paljon. Ne pystyy vaikuttamaan paljon enemmän kuin arvaatkaan.
On se aina mukava kuulla kun boomerit ajattelee joskus muita. Ei tietenkään mitenkään muuten kuin riistämällä mutta ajatus on tärkein.
-Milleniaali.
Jos joku yliopiston proffa tekee töitä tuon ikäisenä, niin ei sitä pysty korvaamaan vastavalmistuneella maisterilla.
En erityisemmin pidä milleniaaleista. Mieluummin tuen z porukkaa jos jotain. Milleniaalit on just niitä, jotka tämän Suomenkin ovat pahiten sotkuun saaneet.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku yliopiston proffa tekee töitä tuon ikäisenä, niin ei sitä pysty korvaamaan vastavalmistuneella maisterilla.
Ei niin. Se pitää korvata vasta valmistuneella tohtorilla.
Vierailija kirjoitti:
En erityisemmin pidä milleniaaleista. Mieluummin tuen z porukkaa jos jotain. Milleniaalit on just niitä, jotka tämän Suomenkin ovat pahiten sotkuun saaneet.
Miten? Kerro esimerkki?
Vierailija kirjoitti:
Nuorilla on vielä ikää ja terveyttä tienata. Vanhemmilla ei ole. Siksi on oltava töissä niin pitkään kuin joku pitää.
Meillä on 40 vuotiaita työttöminä.
90-luvulla noin tehtiin. Anoppini pääsi eläkkeelle 57-58 v, ihan vain siksi, ettei toista kättä saatu kuntoutettua. Ihmettelin jo silloin, miten tähän on varaa.
Nyt hän on 88 v. On muuten tullut kalliiksi yhteiskunnalle.
Ei töitä mitenkään anneta. Työnantaja hakee paikkaan sopivan työntekijän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vielä on ymmärrettävissä, jos ovat viimeiseen saakka töissä, jäämättä ensin eläkkeelle. Mutta kun ensin pidetään eläkeläiskahvit, ja sitten jatkavat keikkatöissä mahdollisesti ihan samassa paikassa ja tehtävässä. Nuoret eivät edes opi työelämään, jos he eivät saa sitä ensimmäistäkään työpaikkaa. Olen juuri saavuttanut alimman eläkeiän, enkä edes mieti työnteon jatkamista. Toivon vaan, että joku nuori otetaan tilalleni, vaikka työnantajan tyylin jo tiedänkin.
Sinulla ei ole korvaamatonta osaamista eikä hiljaista tietoa, toisilla on.
Sepä onkin hienoa olla töissä korvaamaton ja pantata tietoa, että varmasti on jatkossakin korvaamaton. Hirveä riski yritykselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs nuoret tekee eläkeläisten hyväksi.
Nimittelee ja solvaa, jos ei osaa tietotekniikkaa
Halveksii käteistä rahaa käyttäviä eläkeläisiä
Ihmettelee tälläkin palstalla, kuinka pihalla eläkeläiset on kaikesta.
Jatkuvaa valitusta, kuinka hitaita eläkeläiset on esim kassalla.
Vieläkö joku muka käyttää käteistä.
Vieläkö jollain ei ole älypuhelinta
Vieläkö joku ei osaa pankkisovellusta
Vieläkö joku ei osaa yhtään mitään
Vieläkö joku ääliö mummo tekee itse jouluruuat
Että kiitos vaan, täältä pesee takaisin.
Painan hommia niin kauan kuin kädet ja jalat liikkuu, olen vasta 71v, joten ne liikkuu aika kauan. Työni jatkajan saan luultavasti valita. Valitsen siihen 55-60 V ikäisen.
Sinä voit puolestasi jatkaa vauvapalstalla omaa hommaasi, eli eläkeläisten nimittelyä.
Huom : ei kannattas soittaa poskea eläkeläisille niin paljon. Ne pystyy vaikuttamaan paljon enemmän kuin arvaatkaan.
On se aina mukava kuulla kun boomerit ajattelee joskus muita. Ei tietenkään mitenkään muuten kuin riistämällä mutta ajatus on tärkein.
-Milleniaali.
No miten ihmeessä joku riistää joltain toiselta, töitä tekemällä. Riistää miten ? kun ei anna työpaikkaansa toiselle, kenelle toiselle. Eikä sen tekijän tilanteesta tiedä mitään, mitä talouteen tulee. Jos olisi varallisuutta, niin tekisikö sitten.
Vierailija kirjoitti:
Kysy toimeksiantajiltani miksi he tarjoavat töitä juuri minulle. Eivät ainakaan siksi että tekisin niitä halvemmalla. Voisiko olla niin että osaan tehdä ne paremmin kuin nuoret. N66
Tuolla tyylillä ja asenteella et anna nuorille edes mahdollisuutta oppia. Oletettavasti kuitenkin olet itsestäsi ylpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt vielä on ymmärrettävissä, jos ovat viimeiseen saakka töissä, jäämättä ensin eläkkeelle. Mutta kun ensin pidetään eläkeläiskahvit, ja sitten jatkavat keikkatöissä mahdollisesti ihan samassa paikassa ja tehtävässä. Nuoret eivät edes opi työelämään, jos he eivät saa sitä ensimmäistäkään työpaikkaa. Olen juuri saavuttanut alimman eläkeiän, enkä edes mieti työnteon jatkamista. Toivon vaan, että joku nuori otetaan tilalleni, vaikka työnantajan tyylin jo tiedänkin.
Sinulla ei ole korvaamatonta osaamista eikä hiljaista tietoa, toisilla on.
Niinkö sinä omassa erinomaisuudessasi luulet, olet ainut osaaja, korvaamaton? Ihan vapaasti.
nää nuoret ei nykyään osaa enää lukea eikä kirjottaa joten niistä ei ole niihin hommiin joita 65-vuotiaat tekee
Olen 70 ja painan hommia.
Nautin.
Eläkeiät ovat järjettömän korkeita nykyään. Niitä pitäisi alentaa, jopa merkittävästi!
Vierailija kirjoitti:
Ukrainalaiset töihin loikoilemasta tai takaisin kotiin niin työttömyys puolittuu!
Laitetaan ensin kaikki somput ja muut kemalit mielummin
Lauantaina kävin Hakaniemen hallissa. Sanoin, että Puustjärven rouva se vain jaksaa. Totesi siihen, että on 81v. Vastasin, että ei kyllä uskoisi, jatkoi, että tykkää tehdä töitä ja se pitää nuorena. Hänellä on oma korualan yritys.
Ei voi jotkut boomerit oli 60 vuotta isoin äänestäjä kunta ja äänestäneet suomen sellaiseen jamaan ettei yrittäminen kannata.