Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 65v ovat vielä töissä miksi niitä töitä ei anneta nuorille?

Vierailija
23.03.2026 |

Jotkin tekevät ihan vapaaehtoisesti töitä vielä eläkkeellä ollessaan. Nuorisotyöttömyys on valtava. Voisiko nämä eläkeläiset lopettaa työnteon ja päästää nuoria töihin.

Lisäksi kummastuttaa eläkeiän nosto. Mikä järki siinä on. Eikö nuoret saisi töitä kun vanhemmat päästetään eläkkeelle eli työttömyys laskee. Sillä säästetään nuorille annettavia tukia ja eläkkeiden maksua.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole mistään nollasummapelistä.

Vierailija
2/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahan määrä ole rajallista, että pitää ottaa toiselta pois jotta itse saisi. Kaikki mahtuu joilla on älliä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukrainalaiset töihin loikoilemasta tai takaisin kotiin niin työttömyys puolittuu!

Vierailija
4/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorten kannattaisi luoda itse ne omat työpaikkansa, ei suinkaan itkeä sitä että miten paljon on maailmassa työssäkäyviä. 

Vierailija
5/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on tavoite-eläkeikä 68 vuotta ja siksi ovat töissä. Toinen syy on nuorten sopeutumattomuus työelämään. Ollaan myöhässä, työt jää tekemättä, ja lähdetään pois kun ei jakseta niitä työelämän vaatimuksia. 

Vierailija
6/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs nuoret tekee eläkeläisten hyväksi.

Nimittelee ja solvaa, jos ei osaa tietotekniikkaa

Halveksii käteistä rahaa käyttäviä eläkeläisiä

Ihmettelee tälläkin palstalla, kuinka pihalla eläkeläiset on kaikesta.

Jatkuvaa valitusta, kuinka hitaita eläkeläiset on esim kassalla.

Vieläkö joku muka käyttää käteistä.

Vieläkö jollain ei ole älypuhelinta

Vieläkö joku ei osaa pankkisovellusta

Vieläkö joku ei osaa yhtään mitään

Vieläkö joku ääliö mummo tekee itse jouluruuat

Että kiitos vaan, täältä pesee takaisin.

Painan hommia niin kauan kuin kädet ja jalat liikkuu, olen vasta 71v, joten ne liikkuu aika kauan. Työni jatkajan saan luultavasti valita. Valitsen siihen 55-60 V ikäisen. 

Sinä voit puolestasi jatkaa vauvapalstalla omaa hommaasi, eli eläkeläisten nimittelyä.

Huom : ei kannattas soittaa poskea eläkeläisille niin paljon. Ne pystyy vaikuttamaan paljon enemmän kuin arvaatkaan.

Vierailija
7/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvalla enää on eläkeikä siinä 65 v. Tai no se alin eläkeikä ehkä, mutta tavoite-eläkeikä on aina korkeampi.

Mä olen 50v ja mullakin on alin eläkeikä jo yli 66 vuotta, tavoite-eläkeikä melkein 68v.

Vierailija
8/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysypä AP hallitukselta tuo kysymys. Saat sieltä oikein virallisen vastauksen.

Vierailija
9/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se nyt vielä on ymmärrettävissä, jos ovat viimeiseen saakka töissä, jäämättä ensin eläkkeelle. Mutta kun ensin pidetään eläkeläiskahvit, ja sitten jatkavat keikkatöissä mahdollisesti ihan samassa paikassa ja tehtävässä. Nuoret eivät edes opi työelämään, jos he eivät saa sitä ensimmäistäkään työpaikkaa. Olen juuri saavuttanut alimman eläkeiän, enkä edes mieti työnteon jatkamista. Toivon vaan, että joku nuori otetaan tilalleni, vaikka työnantajan tyylin jo tiedänkin.

Vierailija
10/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy toimeksiantajiltani miksi he tarjoavat töitä juuri minulle. Eivät ainakaan siksi että tekisin niitä halvemmalla. Voisiko olla niin että osaan tehdä ne paremmin kuin nuoret. N66

Vierailija
11/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se nyt vielä on ymmärrettävissä, jos ovat viimeiseen saakka töissä, jäämättä ensin eläkkeelle. Mutta kun ensin pidetään eläkeläiskahvit, ja sitten jatkavat keikkatöissä mahdollisesti ihan samassa paikassa ja tehtävässä. Nuoret eivät edes opi työelämään, jos he eivät saa sitä ensimmäistäkään työpaikkaa. Olen juuri saavuttanut alimman eläkeiän, enkä edes mieti työnteon jatkamista. Toivon vaan, että joku nuori otetaan tilalleni, vaikka työnantajan tyylin jo tiedänkin.

Sinulla ei ole korvaamatonta osaamista eikä hiljaista tietoa, toisilla on.

Vierailija
12/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeiän nosto ei ollut viisas ratkaisu nuorisotyöttömyyden poistamiseksi.

Vierailija
13/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysypä AP hallitukselta tuo kysymys. Saat sieltä oikein virallisen vastauksen.

Kysyin sitä jo edelliseltä hallitukselta mutta en saanut vastausta. Kahdelta eri puolueen edustajalta kysyin. -ap

Vierailija
14/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kukaan ei suostu tekemään työtäni! 16 tuntia päivässä alle 5 euron tuntipalkalla, tervetuloa, saat tämän homman koska tahansa. Ai niin, ei viikonloppuvapaita eikä vuosilomia.

Vierailija
15/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä että vanhat ukot ja akat eläkkeelle silloin kun jo pääsevät.Itse viime vuonna pääsin ja olen todella nauttinut olostani ihanaa.

Vierailija
16/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoite on olla töissä seitsemänkymppiseksi asti. Että saa jotain rahaa sitten eläkkeelläkin. Ei voi mitään mutta vanhat on ihan yhtä huonossa tilanteessa kuin nuoretkin. Monet heistä, ei tietenkään kaikki.

Vierailija
17/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs nuoret tekee eläkeläisten hyväksi.

Nimittelee ja solvaa, jos ei osaa tietotekniikkaa

Halveksii käteistä rahaa käyttäviä eläkeläisiä

Ihmettelee tälläkin palstalla, kuinka pihalla eläkeläiset on kaikesta.

Jatkuvaa valitusta, kuinka hitaita eläkeläiset on esim kassalla.

Vieläkö joku muka käyttää käteistä.

Vieläkö jollain ei ole älypuhelinta

Vieläkö joku ei osaa pankkisovellusta

Vieläkö joku ei osaa yhtään mitään

Vieläkö joku ääliö mummo tekee itse jouluruuat

Että kiitos vaan, täältä pesee takaisin.

Painan hommia niin kauan kuin kädet ja jalat liikkuu, olen vasta 71v, joten ne liikkuu aika kauan. Työni jatkajan saan luultavasti valita. Valitsen siihen 55-60 V ikäisen. 

Sinä voit puolestasi jatkaa vauvapalstalla omaa hommaasi, eli eläkeläisten nimittelyä.

Huom : ei kannattas soittaa poskea eläkeläisille niin paljon. Ne pystyy vaikuttamaan paljon enemmän kuin arvaatkaan.

MINÄ en ole KOSKAAN nimitellyt eläkeläisiä. Tunnen vanhuksia, keski-ikäisiä ja nuoria - alle 35 - eläkeläisiä eikä ole tapanani nimitellä ketään. -ap

Vierailija
18/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeiän nosto ei ollut viisas ratkaisu nuorisotyöttömyyden poistamiseksi.

Nuoret pitää opettaa työttömyyteen jo nuorena, sillä se on keskeinen osa nykyistä työelämää ja jatkossa jokainen tulee viettämään keskimäärin 25-40% urastaan työttömänä.

Vierailija
19/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorilla on vielä ikää ja terveyttä tienata. Vanhemmilla ei ole. Siksi on oltava töissä niin pitkään kuin joku pitää. 

Vierailija
20/42 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on tavoite-eläkeikä 68 vuotta ja siksi ovat töissä. Toinen syy on nuorten sopeutumattomuus työelämään. Ollaan myöhässä, työt jää tekemättä, ja lähdetään pois kun ei jakseta niitä työelämän vaatimuksia. 

Itse olin töissä pitkälti yli eläkeiän ja sinä aikana oli kyllä tarkoitus kouluttaa seuraaja mutta ei siitä oikein koskaan tahtonut tulla valmista. Nuoret olivat enempi kiinnostuneita kaikenlaisista uusista jutuista eikä siitä että ne vanhatkin homat pitäisi jonkun hoitaa. Pakko sitä kumminkin oli viimein lopullisesti jättäytyä, en tiedä missä mallissa ne mun entiset duunit tällä hetkellä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme