Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä oli nuoruudessasi hienoa, mutta ei enää?

Vierailija
22.03.2026 |

- USAssa käyminen 

- Teneriffa

- Treenaamalla ja syömättömyydellä laihduttaminen (ei lääkkeillä)

- Oma älykkyys (Ei Googlen tai ai:n tieto)

- Kunnolliset tekstit pop-musiikissa

Muita?

Kommentit (235)

Vierailija
201/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bodaus 

Rusketus 

Valkoviini jäillä 

Irtokarkit joita myytiin kioskeilla kappalehintaan 

Tuo viimeinen tuntuu nykyään tosiaan täydeltä utopialta, kun nykyjään niitä karkkeja lapataan itse pussiin mielin määrin. Kuvaa tosin hyvin sitä, ettei nykyään ole myöskään enää samanlaista palvelukulttuuria kuin ennen.

Vierailija
202/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hendrix'in kitaran "soitto".

Minusta Hendrixin soitto on hienon kuuloista edelleen. Ja se on todellista soittoa, ei "soittoa". Ensi kerran kuulin sitä 1971 12-vuotiaana ja kuuntelen edelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen lukeminen. 
Kekkonen. 

Nuoruudessani lähipiirini ei pitänyt vallassa roikkuvaa sairasta miestä hienona asiana. 

Et tullut ajatelleeksi, että toisten nuoruudessa Kekkonen ei ollut vanha ja sairas?

Kun minä olin nuori, niin Kekkonen oli vasta ministeri!

Vierailija
204/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vl-nuori 80-luvulla. Silloin vkl:t vietettiin käytännössä rauhanyhdistyksellä. Jos oli seuroja, oli oletuksena, että mentiin seuroihin, eikä esim. harrastamaan jotain. Aika ahdasta nyt kun tuota aikaa ajattelee. En ole kyllä vl enää. 

Vierailija
205/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslakka.

Vierailija
206/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa syöminen. Nykyisin tulee käytyä todella harvoin. Viimeksi tilasin poikani työpaikasta ranskikset mukaan, olin hölmistynyt, kun kysyi mukaan vai syönkö siellä - harvoin viitsin tuhlata aikaa ravintolassa syömiseen. 

Vierailija
207/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet porukasta ei ole ymmärtänyt kysymystä. Ei kysytty, mitä ei tehdä enää. Tai mikä juuri sinusta ei enää ole hienoa, koska olet esimerkiksi vanhentunut. 

Vierailija
208/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

- oman auton ja mopon omistaminen (nykypäivänä nuoret ovat niin ekologisia, että haluavat suosia joukkoliikennettä)

- jatkuvasti uuden materia ostaminen (nykyään ollaan ekologisia)

Vierailija
209/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin vl-nuori 80-luvulla. Silloin vkl:t vietettiin käytännössä rauhanyhdistyksellä. Jos oli seuroja, oli oletuksena, että mentiin seuroihin, eikä esim. harrastamaan jotain. Aika ahdasta nyt kun tuota aikaa ajattelee. En ole kyllä vl enää. 

Menikö siellä Rauhanyhdityksellä koko päivä la ja su?

Vierailija
210/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että oli nuori ja terve.

Vierailija
211/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukolennot, nyt lähinnä junttien touhua. Ei ollut roadmaneja Suomessa myöskään, oli turvallisempaa.

Vierailija
212/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota Corolla Mark II

Mulla oli Toyota Corona Mark II.

Vierailija
213/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että oli nuori ja terve.

Juu kyllä nuoruus ja terveys ovat edelleen hienoa. Vai väitätkö todella, että nyt ihannoidaan vanhuutta ja sairautta?

Vierailija
214/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yrittää tulla jokaisen kanssa toimeen. Nähdä vähän vaivaa ymmärtääkseen toisen ihmisen mielen liikkeitä ja selittää hieman omia ajatuksia tullakseen ymmärretyksi. Vapauttavaa tajuta että voi ja saa valita ns. minkä version itsestään toiselle tarjoaa, eikä jokainen ansaitse sitä parasta mitä olis tarjota.

Ai ettå kuulostat kivalta ihmiseltä 🤦

Sivusta seuraajana en voi oikein ymmärtää kommenttiasi. Voisitko selventää?

Vierailija
215/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikkikerhoon kuuluminen: joka kuukausi tuli postitse jokin uusin lp-levy ja myöhemmin CD-levy. Piti muistaa perua seuraavan kk levy, jos se ei miellyttänyt.

Nyt levyt ja CD:t on tuhoton tilaa vievä ongelma.

Vierailija
216/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi ja joka viikonloppu alkoholin juominen

Joo, 90-luvulla ainakin olit ihan mitättömyys jos et polttanut röökiä ja ryypännyt perjantaisin.

Minä ja kaverini olimme raittiita nynnyjä, ja nyt jälkeenpäin olen siitä hyvilläni.

Teillä on ne aivosolut tallella, mitä muut ikäisenä menettivät, eikä ole hermosto tai maksakaan vaurioitunut.

Vierailija
217/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firman kekkerit! Parikymmentä vuotta sitten kaikki osallistuivat innolla firman järjestämiin ilotteluihin, olipa ikää 18 tai 58. Ja työkaveriporukalla käytiin muutenkin karaokebaareissa ja yökerhoissa. 

Nykyään tuota ei pidetä hienona ja tuskinpa lähtisin itsekään noihin, jos nykyisellä työpaikalla järjestettäisiin.

Ei kaikki olleet niin innolla mukana, mutta kun kaikki luuli, että kaikkien on pakko lähteä ja näytellä innostunutta.

Vierailija
218/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoripsien laitto ja muukin meikkaaminen.

Eihän tuota kehtaa mokomaa touhua enää. 

Tekoripset on taas muotia. Tosin ei ne 90-luvulla mielestäni olleet olleenkaan muotia.

Vierailija
219/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoripsien laitto ja muukin meikkaaminen.

Eihän tuota kehtaa mokomaa touhua enää. 

Tekoripset on taas muotia. Tosin ei ne 90-luvulla mielestäni olleet olleenkaan muotia.

Ai tää ei ollutkaan 90-luvun nuorten muisteloa, sorry siitä. Jos irtoripset olivat nuoruudessaan muotia, niin voin kertoa että tämän päivän nuoret taas niitä laittavat.

Vierailija
220/235 |
23.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tupakointi ja joka viikonloppu alkoholin juominen

Joo, 90-luvulla ainakin olit ihan mitättömyys jos et polttanut röökiä ja ryypännyt perjantaisin.

Minä ja kaverini olimme raittiita nynnyjä, ja nyt jälkeenpäin olen siitä hyvilläni.

Teillä on ne aivosolut tallella, mitä muut ikäisenä menettivät, eikä ole hermosto tai maksakaan vaurioitunut.

En olisi varma maksan tilasta, jos on ollut sokerihiiri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän