Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset pesettää puhtaita autoja?

Vierailija
22.03.2026 |

Tänään kävin itse pesettämässä autoni, viimeksi pesetin auton 2025 syyskuussa. Nyt tänään katselin autoja mitkä odottivat pesua niin valtaosa niistä autoista oli puhtaita eikä niissä näkynyt merkittävää likaa. Mikä järki on siis maksaa siitä että pesettää puhdasta autoa? 

Auton kun pesee niin menee pari viikkoa niin se on taas likainen joten peseekö nämä autoa kuukausittain? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin vaatteiden pesussa 😑

Vierailija
2/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin vaatteiden pesussa 😑

Eikö vaatteet hajoa nopeammin mitä useammin niitä pesee? Sama käy myös autojen pellille sekä alustalle että mitä useammin sitä pesee niin sitä nopeammin se hajoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ne puhtaita ole, sinun silmiisi vain ovat kun olet tottunut likaisiin autoihin. Monella on jokin diili, eli rajaton määrä pesuja kk maksulla tms, jolloin kannattaa se vähäisempikin lika pesaisuttaa aina ku jaksaa.

Vierailija
4/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne puhtaita ole, sinun silmiisi vain ovat kun olet tottunut likaisiin autoihin. Monella on jokin diili, eli rajaton määrä pesuja kk maksulla tms, jolloin kannattaa se vähäisempikin lika pesaisuttaa aina ku jaksaa.

Porvarit. 

Vierailija
5/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin auton 8/2018 enkä ole kertaakaan pessyt, en käsin enkä koneessa ja yhtä likainen/puhdas kun yhden sadepäivän ajojen jälkeen.

Vierailija
6/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin auton 8/2018 enkä ole kertaakaan pessyt, en käsin enkä koneessa ja yhtä likainen/puhdas kun yhden sadepäivän ajojen jälkeen.

Tämä! 

Minulla on auto myös ja pesen sen ehkä max kerran vuodessa. Auton kun pesee ja vahaa niin se auto on muutaman päivän jälkeen taas likainen. Ei ennen vanhaa autoja pesty näin usein mitä nykyää.

M37

Vierailija
7/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juurihan itse sanoit että pari viikkoa niin se on taas likainen. Eihän ihmiset silloin puhdasta autoa pese.

Vierailija
8/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juurihan itse sanoit että pari viikkoa niin se on taas likainen. Eihän ihmiset silloin puhdasta autoa pese.

Eli auto pitää pestä kahden viikon välein? Auton peseminen on täysin turhaa touhua koska se likaantuu heti ja mitä väliä sillä edes on jos auto on likainen? 

Ap

Vierailija
9/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän tuollainen soijahomo mitään ymmärrä autoista. Itse pesen joka lauantai kesät/ talvet.

Vierailija
10/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostaa kuukausiveloituksen jossa oikeus pesettää  niin paljon kuin haluaa , voi käydä vaikka 5 kertaa päivässä. Mitä se kenellekään kuuluu, Suomessa on vettä.

Vierailija
11/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pessyt ennen tonnin rotiskoja koskaan. Nykyistä premium autoa pesen noin kerran viikossa tai joka toinen, riippuu säistä.

Vierailija
12/12 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo huvittaa nuo autojaan puunailevat ja pesevät amikset. Ymmärrän vielä jotenkin jonkun harrastusauton hinkkaamisen tai jos autoilet ammatiksesi, mutta jos puhutaan ihan normaalista keskihintaisesta käyttöautosta, niin joku viikoittainen pesu on jo vähän ylilyöntiä. Mikä sitten on sopiva väli lienee tapauskohtaista ja säistä riippuvaa, mutta eiköhän maks. pari kertaa kuussa riitä. Jos halpa ja vanha auto niin sitä tuskin kannattaa juoksuttaa pesussa paitsi kun alkaa itseä häiritä.

Muistan kun osa porukasta suuttui kun pesuketju ilmoitti ettei rajaton ole oikeasti rajaton kun osa valopäistä pesetti autoaan jopa useamman kerran päivässä. Johan sen järkikin sanoo ettei tuollainen ole kovin luontoystävällistä. Ja sama siihen jos peset itse jossain talon pihalla, että vaikka siinä ostamassasi pesuaineessa lukisi biohajoava, niin ei se silti ole luonnolle ongelmaton kuten osa näistä bensalenkkareista ilmeisesti ajattelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme