Miksi monelle naiselle on niin vaikea hyväksyä, että miehet nauttivat alkoholia viikonloppuisin?
Ei tarvitse olla kyse mistään alkoholista. MItä jos mies yksinkertaisesti tykkää olla humalassa?
Mies
Kommentit (115)
Me nautimme alkoholia yhdessä vaimoni kanssa viikonloppuisin. Ensin saunaa ja olutta. Sitten seurustelua ja olutta. Ja illan päättää seksi. Mahtavaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin nautin viikonloppuisin alkoholia. Eilen pihatöiden lomassa istahdin puutarhakeinuun ja join jääkylmän 0,33 kokoisen oluen. Sitten illalla join kaksi 0,33 siideriä: toisen, kun laitoin ruokaa ja toisen elokuvaa katsellessa. Jos miehen alkoholinkäyttö on nautiskelua eikä riippuvuutta/humalahakuista, niin miksi se haittaisi?
Mihin tarvitset alkoholia? Puutarhatöihin, ruoanlaittoon, elokuvien katseluun?
Ei haittaa, jos miehet juo, mutta itse en koske humalahakuisiin miehiin pitkällä tikullakaan. Onneksi omalla miehelläni on älyä niin paljon ettei vapaaehtoisesti ala myrkyttämään kehoaan alkoholilla ja hankkimaan syöpää.
Niin kuin nyt naiset eivät joisi alkoholia. Katsokaa vaan Alkossa onko siellä enemmän punaviinejä vai viskiä. Siinäpä vastaus.
Jos ajattelen omaa työyhteisöä, niin konttorillamme ei ole yhtään naista joka ei joisi alkoholia viikonloppuisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen juonut tänä viikonloppuna 2 x 0.5 litran purkin olutta. Saunan ja avannon päälle tänään, ruokaa laittaessa. Vaimoni kysyi et tartteeko koko ajan kuljeskella sen kaljapurkki kädessä?
Niin? Joit litran. Ei se ole vähän.
No joo. Olen isokokoinen mies. Sama melkein kuin vettä joisi. Pari tuoppia ei tunnu missään.
Sietokykysi kasvaa, mitä enemmän juot. Jos sinulla on käytössä sellainen "urheilukello", niin näet jo siitä miten tuo vaikuttaa unesi laatuun.... huonontavasti.
Vierailija kirjoitti:
Otan viikonloppuiltoina pe-la noin 3-4 mietoa ja 1-2 terävää kirjan tai telkkarin ääressä. Humalassa en ole, eikä aamulla ole mitään oireita. Olen rauhallinen ja rentoutunut.
Minä popsin samassa ajassa kilon irtokarkkeja. Niistä ei seuraa krapulaa vaan olen rauhallinen ja rentoutunut.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin nyt naiset eivät joisi alkoholia. Katsokaa vaan Alkossa onko siellä enemmän punaviinejä vai viskiä. Siinäpä vastaus.
Jos ajattelen omaa työyhteisöä, niin konttorillamme ei ole yhtään naista joka ei joisi alkoholia viikonloppuisin.
Katselet?
Ai mihin tarvitsee alkoholia?
Rentoutumiseen.
Kun lukee pisteliäitä kommentteja täällä, todellakin huomaa ettei alkoholiin ole koskettu pitkällä tikullakaan.
Jos ihmisellä on alkoholiin super-kielteinen asenne, kertoo se siitä että suvussa on ollut joku alkoholiongelmainen. Yleensä joku lapsuudenkodissa. Tällaisen ihmisen on ihan mahdotonta käsittää että on ihmisiä joilta viinan juonti ei karkaa käsistä.
Heidän maailmassaan on olemassa vain absolutisteja ja juoppoja. Eivät mahda millään uskoa, että on olemassa miehiä jotka juovat perjantaisin tai lauantaisin vaan sen neljä kaljaa, eivätkä vedä perskännejä.
Vierailija kirjoitti:
Me nautimme alkoholia yhdessä vaimoni kanssa viikonloppuisin. Ensin saunaa ja olutta. Sitten seurustelua ja olutta. Ja illan päättää seksi. Mahtavaa elämää.
Kateellinen ilmoittautuu!
Vierailija kirjoitti:
Ainahan näissä keskusteluissa leimataan juopoksi. Alkoholia voi käyttää reiluhkosti olematta juoppo. Juon humalahaluisesti keskimäärin pari kertaa kuussa. Ajoittain kerran viikossa, mitä en kovin pitkään jaksa, ja välillä menee helposti yli kuukausikin ilman. Välillä kyllästyttää ja haluaa vapailta muita asioita.
Tuo määrä on paljon ja juoppo voi olla vaikka hoitaisi työt eikä örveltäisi kaduilla. Humalahakuisuus ylipäänsä on vastenmielistä. Alkoholia voi käyttää hillitymmin.
Saa tykätä. Mutta sen verran päinvastainen elämäntapa omaani verrattuna, ettei olisi kaveruutta kummempaa.
Koska on myös paljon miehiä, jotka eivät tarvitse rentoutuakseen alkoholia. Sellaisen kanssa on paljon kivempaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisellä on alkoholiin super-kielteinen asenne, kertoo se siitä että suvussa on ollut joku alkoholiongelmainen. Yleensä joku lapsuudenkodissa. Tällaisen ihmisen on ihan mahdotonta käsittää että on ihmisiä joilta viinan juonti ei karkaa käsistä.
Heidän maailmassaan on olemassa vain absolutisteja ja juoppoja. Eivät mahda millään uskoa, että on olemassa miehiä jotka juovat perjantaisin tai lauantaisin vaan sen neljä kaljaa, eivätkä vedä perskännejä.
Aloituksessa kylläkin puhutaan ihan humalajuomisesta, joka on eri asia kuin ottaa vaikka sen yhden saunakaljan.
Itse tosin en tarvitse alkoholia edes sitä pientä määrää. Mitä enemmän ikää tullut, niin mielenkiinto alkoholiin vähentynyt.
Vierailija kirjoitti:
Neljä kaljaa on ainakin meidän tavoilla jo ihan tosi paljon 😁😅 Itse en käytä alkoholia juuri lainkaan, ja mieluiten jaan myös elämäni samalla tavalla ajattelevan kanssa. Absolutisteja ei olla kumpikaan.
Miksi monelle miehelle on niin vaikea hyväksyä, että monet naiset eivät ole kiinnostuneita alkoholisteista? Juokaa ihan niin paljon kuin haluatte, ja ne naiset etsivät seurakseen sellaisen joka ei juo alkoholia tai sellaisen, joka juo kohtuudella ja joka osaa tehdä muutakin viikonloppuna kuin kännättä. Tavoitteellinen, älykäs mies ymmärtää myös sen ihan perusasian, että jatkuva juominen on terveydelle haitallista ja vie energiaa, keskittymistä ja aikaa pois asioista, jotka oikeasti vievät elämässä eteenpäin.
Jos viikonloput menevät juomiseen tai siitä toipumiseen, se väistämättä hidastaa kehitystä oli kyse sitten urasta, kunnosta, ihmissuhteista tai muista omista tavoitteista. Nainen haluaa kumppanin, joka menee eteenpäin elämässä, ei sellaista joka polkee paikallaan tai jopa taaksepäin. Kohtuukäyttö on monelle ihan ok, mutta jatkuva kännääminen ja elämäntapa, jossa kaikki pyörii alkoholin ympärillä on eri asia.
Samasta syystä varmaan, kun mun mies suuttuu kun mä lähden aina perjantaina radalle ja saavun kotiin karmeassa krapulassa sunnuntaina iltapäivällä. En tajua. Kauhea nipottaja. Mä olen koko viikon käynyt töissä ja hoitanut lapset. Kyllä naisen pitää saada nollata rauhassa. Onko niin vaikeaa hoitaa ne lapset edes kerran viikossa itse?
Koska haluan mennä viikonloppuisin kumppanin kanssa esim. patikoimaan, teatteriin, huvipuistoon, roadtripille, tanssikurssille, kylpylään, pyöräilemään, jne. Aktiiviseen elämäntapaan ei sovi se, että viikonloppu vietetään kännissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin nautin viikonloppuisin alkoholia. Eilen pihatöiden lomassa istahdin puutarhakeinuun ja join jääkylmän 0,33 kokoisen oluen. Sitten illalla join kaksi 0,33 siideriä: toisen, kun laitoin ruokaa ja toisen elokuvaa katsellessa. Jos miehen alkoholinkäyttö on nautiskelua eikä riippuvuutta/humalahakuista, niin miksi se haittaisi?
Mihin tarvitset alkoholia? Puutarhatöihin, ruoanlaittoon, elokuvien katseluun?
Miksi jotain pitää tarvita? Mitä jos vain yrittäisi nauttia elämästä. En ymmärrä ihmisiä, jotka ehdoin tahdoin kurjistavat omaa ja lähipiirinsä elämää.
-eri
Koska monella naisella pari ensimmäistä suhdetta on yleensä päättynyt alkoholilla läträämiseen. Nuoruudessa ja ruuhkavuosissa moni mies sortuu "lääkitsemään" itseään alkoholilla ja se sitten lähtee käsistä. Naisille jää sitten tästä traumat ja ikuinen inho humalahakuista alkoholin juomista kohtaan.