Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suhdemysteeri ratkaistavaksi!!! Yksipuoliset teot parisuhteessa??

Vierailija
21.03.2026 |

Aloimme seurustella muutama vuosi sitten. Kuten usein, alku oli helppo: rakkaus kantoi ja arki jäi taka-alalle. Molemmilla oli omat kodit, mökit, aikuiset lapset ja vaativat työt.

Ajan myötä huomasin, että suhteemme alkoi rakentua pitkälti minun joustamiseni varaan. Vietimme aikaa lähes aina hänen luonaan tai hänen mökillään. Tein mielelläni niin sanottuja miesten töitä korjasin, kannoin, huolsin. Hänen kotonaan hoidin arjen pieniä asioita: tiskejä, kahvit, pieniä fiksauksia. Elin kuin yhteisessä kodissa. Keittelin meille usein kahvit, tein molemmille aamiaiset, tein pääosin meidän yhteiset ruoat, suunnittelin ja toteutin yhteiset reissut, ajelin autolla hänen luokseen, jne jne. 

Hiljalleen aloin toivoa vastavuoroisuutta. En suuria asioita pieniä eleitä. Että joskus hänkin tekisi jotain minun luonani vaikka keittiössä. Tekisi vaikka joskus minullekin aamiaisleivät.

Keskusteluja käytiin monta. Vastauksia tuli laidasta laitaan: en osaa, en pysty, koen sen pakottamisena. Tai ei vastausta lainkaan. Samaan aikaan sain viesteissä paljon rakkautta ja kauniita sanoja.

Minulle aamiaisleivistä tuli symboli koko keskustelulle. Ei siksi, että se itsessään olisi maailman tärkein asia vaan siksi, että kaipaan tunnetta, että toinen haluaa tehdä minulle jotain pientä, ilman pyyntöä. Aamupalan tekeminen oli keskustelussa helppo esimerkki, koska kukaan ei voi sanoa että se on liian raskas asia pyydetty. Halusin että rakkaus näkyy myös teoissa, ei vain sanoissa.

Olen alkanut miettiä: voiko suhde toimia, jos arki ei ole vastavuoroista? Jos toinen rakastaa sanoilla, mutta ei teoilla? En siis ole saanut vastausta kysymykseen "Miksi et tee tai halua tehdä minulle aamiaista joskus" ja se häiritsee todella paljon. 

Kommentit (197)

Vierailija
121/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisella raudanpuute, olematon ferritiini, se kuuluisa nykyvitsaus, se tosiaan aiheuttaa alisuoriutumista, saamattomuutta, väsymystä, mikä voi olla syynä, ettei hän osallistu tarpeeksi?

AP: Hän on ihan energinen upea nainen muuten. Mulle näyttää vaan että kyse on siitä mitä valitsee tehdä.

No niinhän sinäkin teet. Valitset, mitä haluat tehdä.

Minä en oikeasti usko kyllä, että teet yksin kaiken. Sen uskon, että teet omasta mielestäsi tosi paljon ja oikeastikin ehkä lähemmäs puolet kotityöstä, kun olet paikalla. Mutta esimerkiksi tuo, ett tuot ruoat mukanasi. Ihan varmasti tuot jotain, jotain näyttävääkin, mutta jos oikein rehellisesti ajattelet, niin ehkä sieltä naisystävän jääkaapista kumminkin löytyy se lounas, jonka syötte ohimennen, kun illalla syötte oikeasti sitä sinun tuomaa ruokaa.

Aamiaisleivät eivät välttämättä ole pieni pyyntö, jos sinä olet aamuvirkku ja kumppanisi taas ei ole. Meillä esimerkiksi mies aina keittää aamukahvin ihan jo siitä syystä, että herää paljon aikaisemmin kuin minä. Minulle olisi aivan järkyttävä tuska, jos hän pyytäisi minua vuorostani keittämään aamukahvin, mutta hänen toivomaansa aikaan.

Jos näin,miksei puoliso suostu keskustelemaan. Että hei, listataas ruoat ja tuomiset: Toit viimeksi viiniä, sisäfileetä ja kaviaaria. Ihanaa, minulta taas löytyi salaattiainekset, perunat, aamupalat, ym ym.

Onko hän siis ilmaissut kieltäytyvänsä?

Vierailija
122/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tottunut siihen että teet paljon. Ihmiset on mukavuudenhaluisia. Mitä jos teette yhdessä aluksi, pyydä hänet mukaan, teette yhdessä ne leivät ja muut. Myöhemmin hän voi tehdä itsenäisestikin.

Tai sitten ei luota enää itseensä, että osaa.

Mitä ylivoimaista osaamista aamupalaleipien tekeminen vaatii? Vai puhutko jostain henkisestä osaamisesta? 

Eihän aamupalaleipien tekeminen vaadikaan mitään. Mutta jos toisen rakkauden kieli ei ole aamupalaleivät, niin se ei ole. Sitä ei voi pakottaa. Sinä selkeästi haluat rakkaudenosoituksia aamupalaleivillä ja toinen ei ole aamupalaleipätyyppiä.

Minä en tykkäisi ollenkaan siitä, että toinen tekisi minulle aamupalaleivät. Haluan tehdä ne itse. Sama esimerkiksi hotelliaamiaisella. Mies halusi huomioida minua tuomalla, minulle syötävää. Onneksi mies ymmärsi heti, kun sanoin, että haluan valita ja ottaa itse syömiseni. Meillä on yhteiset aikuiset lapset, joten mistään tuoreesta suhteesta ei ole kyse. 

Tärkeintä on kuunnella toista, jotta voi huomioida toista paremmin. Tärkeää on myös kertoa omat toiveet, koska muuten toinen voi kuvitella olevansa todella hyvä huomioija,,vaikka toimii juuri päinvastoin kuin pitäisi.

AP:

Tärkeintä on kuunnella toista tarkoittaako tämä sitä että:

- hän voisi vaikka kerran kolmessa kuukaudessa tehdä mulle aamupalan VAI

- mun pitäisi vaan kuunnella ja ymmärtää että se myt vaan ei jostain tuntemattomasta syystä onnistu?

Haluan sanoa vielä että pelkät aamupalaleivät ei ole tässä se ainoa asia. Se vaan jotenkin symboloi koko tilannetta.

Oletko kertonut hänelle että suhde on nyt kriisissä, koska hän ei osallistu tarpeeksi? Vai haetko vain syytä erolle ja siksi kyselet vain täällä?

AP: Oon tässä kertonut useasti että olen yrittänyt jutella aiheesta monta kertaa. En saa vaan vastausta. Yritän ymmärtää itseänikin. Jos jonkun uuden näkökulman saisin tähän. 

Kuulostaa oudolta jos ei vastaa mitään. Mistä se voisi johtua?

AP: tää on mulle se suuri mysteeri.

Vastaamattomuus luultavasti johtuu siitä että hän ei ymmärrä kysymystä tai ongelmaasi tässä asiassa. Jossei ymmärrä sitä niin mitä siihen oikein voi sanoa.

Hän saattaa vaan kokea että nyt hän tekee jotain väärin mutta kukko ei käskien laula.

Jos erikseen pyydät jotain voi ollakin että se ei vahingossakaan tapahdu.

Itse toimin juuri näin. Se on vähän nurinkurista mutta en ole kenenkään käskytettävissä. Kaiken pitää lähteä omasta halusta tehdä jotain eikä siksi että joku pyytää tai käskee, edes nätisti.

AP: 

Tämä on tässä tilanteessa ihan varmasti jotenkin totta. Kerro miten tilanne sitten pitäisi purkaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se ap:n sposti oli?

Vierailija
124/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette sovi toisillenne. Amen.

Mä alan ymmärtämään tämän. Mutta häiritsee se etten saa vastausta kysymykseeni. 
onko se rakkauden puutetta? Joku henkinen lukko? Jotain muuta? 
Hänen puheissaan on kyllä tällaista sankarimies joka pelastaa kaiken -tyyppistä höpinää.. 

Ei se ole rakkauden puutetta. Kyse on siitä, että hän kokee tekevänsä rakkauden tekoja hyväksymällä sen, että tunkeudut hänen reviirilleen, suunnittelet yhteiset tekemiset, päätät, miten ollaan (että on niin aamiaisvoileipiä, joista hän ei kamalasti välitä, mutta koska sinä niitä teet, niin hän mieliksesi niitä syö). Miehelle rakkautta on se, että hän antaa sinun päsmäröidä eikä huomauttele, että osaa itsekin tehdä äijien työt, koska ajattelee, että loukkaannut moisesta.

Mies ei etsinyt itselleen äitiä, mutta sinussa hän sai sellaisen eikä tiedä, millä tavalla sinua loukkaamatta saisi sanottua, että jätä se keittiö ja pyykit, on meillä mukavampaakin tekemistä.

AP: edelleen minä aloittaja olen mies. 

En mielestäni tunkeudu kenenkään reviirille vaan hän hienovaraisesti vihjailee näistä miesten töistä ym. Joita teen kyllä mielelläni. Ja lisäksi muuta. Tiedän että hän arvostaa sitä. Kyse on nyt siitä että minunkin reviirilleni saisi tulla. Jos ollaan parisuhteessa niin mun mielestä ollaan yhdessä molempien reviireillä tasa-arvoisesti.

Jos et osaa samalla tavalla vihjailla hienovaraisesti, tai jos olettaa että et tarvitse, koska osaat ja teet muutenkin niin paljon? 

AP on ottanut asian useamman kerran puheeksi, ja nainen on vastannut siihen erilaisilla selityksillä. Tai sitten ei halua puhua asiasta.

Vierailija
125/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko naisella raudanpuute, olematon ferritiini, se kuuluisa nykyvitsaus, se tosiaan aiheuttaa alisuoriutumista, saamattomuutta, väsymystä, mikä voi olla syynä, ettei hän osallistu tarpeeksi?

AP: Hän on ihan energinen upea nainen muuten. Mulle näyttää vaan että kyse on siitä mitä valitsee tehdä.

Minä en oikeasti usko kyllä, että teet yksin kaiken. Sen uskon, että teet omasta mielestäsi tosi paljon ja oikeastikin ehkä lähemmäs puolet kotityöstä, kun olet paikalla. Mutta esimerkiksi tuo, ett tuot ruoat mukanasi. Ihan varmasti tuot jotain, jotain näyttävääkin, mutta jos oikein rehellisesti ajattelet, niin ehkä sieltä naisystävän jääkaapista kumminkin löytyy se lounas, jonka syötte ohimennen, kun illalla syötte oikeasti sitä sinun tuomaa ruokaa.

Aamiaisleivät eivät välttämättä ole pieni pyyntö, jos sinä olet aamuvirkku ja kumppanisi taas ei ole. Meillä esimerkiksi mies aina keittää aamukahvin ihan jo siitä syystä, että herää paljon aikaisemmin kuin minä. Minulle olisi aivan järkyttävä tuska, jos hän pyytäisi minua vuorostani keittämään aamukahvin, mutta hänen toivomaansa aikaan.

Niin tai näin. Jos rakkaalle puolisolle tuo kahvi olisi kynnyskysymys, niin mikset tekisi sitä edes kerran 3kk?

Siksi, että se on puhdasta vttuilua. Hän herää aamulla itsestään ennen kahdeksaa, minä nukun joka minuuutin, jonka saan. Kun hön herää virkeänä ja levänneenä, kahvinkeitto on hänelle pikkujuttu. Minulle herätyskellon laittaminen soimaan tånoin tyhmästä syystä kertoo, että tämä mies ei käy täysillä, silkkaa ilkeyttään haluaa aiheuttaa minulle tämmmöisen.

En minäkään revi miestäni illalla sängystä tekemään minulle kello 23.30 iltapalaksi voileipiä, kun hän jo nukkuu.

Vierailija
126/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa ettei nainen oma-aloitteisesti anna. Samanlaisia kivoja asioita sinulle.

Ainakin hän säästää pitkän pennin ja paljon aikaa, kun on tuollainen oma ilmainen puuhapete.

Vierailija
127/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin omat palvelukseni tekemättä tuollaisessa suhteessa. Laittaisin leivän vain itselleni. Itselleni kaiken mittari on seksi. Jos mies ei halua tyydyttää minua sängyssä, ei hän varmasti ole valmis ottamaan minua huomioon muissakaan asioissa. Olen tapaillut pääosin keskimääräistä tasokkaampia miehiä, mutta heistäkin vain 20 - 25 % on ottanut minut hyvin huomioon seksissä.

Vierailija
128/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tai näin. Jos rakkaalle puolisolle tuo kahvi olisi kynnyskysymys, niin mikset tekisi sitä edes kerran 3kk?

Siksi, että se on puhdasta vttuilua. Hän herää aamulla itsestään ennen kahdeksaa, minä nukun joka minuuutin, jonka saan. Kun hön herää virkeänä ja levänneenä, kahvinkeitto on hänelle pikkujuttu. Minulle herätyskellon laittaminen soimaan tånoin tyhmästä syystä kertoo, että tämä mies ei käy täysillä, silkkaa ilkeyttään haluaa aiheuttaa minulle tämmmöisen.

En minäkään revi miestäni illalla sängystä tekemään minulle kello 23.30 iltapalaksi voileipiä, kun hän jo nukkuu.

Hmm. Mites synttärit kerran vuodessa? Jos mies toivoisi vaan tuota? 

Vierailija
129/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen eksä on  ylläpitänyt suhteessa asioita, joita nainen olettaa nyt sinun tekevän. 

Vierailija
130/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäisin omat palvelukseni tekemättä tuollaisessa suhteessa. Laittaisin leivän vain itselleni. Itselleni kaiken mittari on seksi. Jos mies ei halua tyydyttää minua sängyssä, ei hän varmasti ole valmis ottamaan minua huomioon muissakaan asioissa. Olen tapaillut pääosin keskimääräistä tasokkaampia miehiä, mutta heistäkin vain 20 - 25 % on ottanut minut hyvin huomioon seksissä.

Surullisen moni mies on sängyssä se vastaanottaja.. naiset tuntuu jäävän usein vajaiksi niissä puuhissa.

Vierailija
131/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen eksä on  ylläpitänyt suhteessa asioita, joita nainen olettaa nyt sinun tekevän. 

Tai päinvastoin. Nainen haluaa nyt lepoa.

Vierailija
132/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette sovi toisillenne. Amen.

Mä alan ymmärtämään tämän. Mutta häiritsee se etten saa vastausta kysymykseeni. 
onko se rakkauden puutetta? Joku henkinen lukko? Jotain muuta? 
Hänen puheissaan on kyllä tällaista sankarimies joka pelastaa kaiken -tyyppistä höpinää.. 

Ihan voi olla itsekkyyttä tai laiskuutta, tai näiden yhdistelmä. Ihmisen luonteen normaalikirjoon mahtuu hyvinkin itsekkäitä tyyppejä, ilman että kyse olisi esim. narsismista. Eihän se kivaa sille puolisolle ole :/

Tai sitten hänen tapansa ajatella ei vain ole samalla tavalla metakognitiivinen kuin AP:lla ja lannistuu entisestään kun ilmoille heitellään jotain "et rakasta minua koska et täyttänyt tiskikonetta" settiä. 

Vierailija
133/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet tuollaisessa suhteessa?

siksi että käytännön asioiden ulkopuolella olemme hyvä pari. Keskustelu on hyvää, seksi on hyvää, kun mä järjestän jotain niin meillä on kivaa..

Olisiko hänellä silti kivaa,vaikket järjestäisikään mitään...?

Eli tuedätkö vai luuletko, että teillä on kivaa?

AP: tiedän että on kivaa. Kun ollaan kimpassa, kaikki sujuu. Siksi tämä on niin surkeaa että tämä touhu päättyy sellaiseen mikä mun mielestä ei ole paljoa vaadittu. Mut sitten kuitenkin mulle tosi tärkeä 

Olen toki avoin sille että vika on mussa. 

En tarkoittanut, että vika olisi sinussa, vaan että kumppanisi vaikuttaa ottavansa kakken vastaan mutta että se kaikki ei välttis merkitse hänelle juurikaan mitään.

Voin olla väärässä tietty.

Vierailija
134/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niitä itsekeskeisiä äijiä joiden mielestä toisen miellyttäminen on nöyristelyä ja toisen pyynnön mukaan tekeminen alistumista ja periksi antamista. Niin nähty. Ei tule muuttumaan.

.. näitä on varmaan molemmissa sukupuolissa. En halua tästä mies/nais juttua.. (AP)

Kyllä miehillä on keskimäärin isompaa itsekkyyttä käytöksessä kuin naisissa. Toki molempien sukupuolien edustajista löytyy. 

Tämä johtuu varmasti osin perinteisistä kasvatusmalleista, missä on paljonkin eroa sukupuolesta riippuen. Tällainen edelleen vaikuttaa.

Esimerkiksi narsistisuus miehillä on 3 kertaa yleisempään kuin naisilla. Mutta myös ns. tavallinen itsekeskeisyys ja joustamattomuus.

Ei ole siis sukupuoleen sidottu asia, mutta on yleisellä tasolla tarkastellen miehillä edelleen yleisempää.

Vierailija
135/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tottunut siihen että teet paljon. Ihmiset on mukavuudenhaluisia. Mitä jos teette yhdessä aluksi, pyydä hänet mukaan, teette yhdessä ne leivät ja muut. Myöhemmin hän voi tehdä itsenäisestikin.

Tai sitten ei luota enää itseensä, että osaa.

Mitä ylivoimaista osaamista aamupalaleipien tekeminen vaatii? Vai puhutko jostain henkisestä osaamisesta? 

Eihän aamupalaleipien tekeminen vaadikaan mitään. Mutta jos toisen rakkauden kieli ei ole aamupalaleivät, niin se ei ole. Sitä ei voi pakottaa. Sinä selkeästi haluat rakkaudenosoituksia aamupalaleivillä ja toinen ei ole aamupalaleipätyyppiä.

Minä en tykkäisi ollenkaan siitä, että toinen tekisi minulle aamupalaleivät. Haluan tehdä ne itse. Sama esimerkiksi hotelliaamiaisella. Mies halusi huomioida minua tuomalla, minulle syötävää. Onneksi mies ymmärsi heti, kun sanoin, että haluan valita ja ottaa itse syömiseni. Meillä on yhteiset aikuiset lapset, joten mistään tuoreesta suhteesta ei ole kyse. 

Tärkeintä on kuunnella toista, jotta voi huomioida toista paremmin. Tärkeää on myös kertoa omat toiveet, koska muuten toinen voi kuvitella olevansa todella hyvä huomioija,,vaikka toimii juuri päinvastoin kuin pitäisi.

AP:

Tärkeintä on kuunnella toista tarkoittaako tämä sitä että:

- hän voisi vaikka kerran kolmessa kuukaudessa tehdä mulle aamupalan VAI

- mun pitäisi vaan kuunnella ja ymmärtää että se myt vaan ei jostain tuntemattomasta syystä onnistu?

Haluan sanoa vielä että pelkät aamupalaleivät ei ole tässä se ainoa asia. Se vaan jotenkin symboloi koko tilannetta.

Oletko kertonut hänelle että suhde on nyt kriisissä, koska hän ei osallistu tarpeeksi? Vai haetko vain syytä erolle ja siksi kyselet vain täällä?

AP: Oon tässä kertonut useasti että olen yrittänyt jutella aiheesta monta kertaa. En saa vaan vastausta. Yritän ymmärtää itseänikin. Jos jonkun uuden näkökulman saisin tähän. 

Kuulostaa oudolta jos ei vastaa mitään. Mistä se voisi johtua?

AP: tää on mulle se suuri mysteeri.

Vastaamattomuus luultavasti johtuu siitä että hän ei ymmärrä kysymystä tai ongelmaasi tässä asiassa. Jossei ymmärrä sitä niin mitä siihen oikein voi sanoa.

Hän saattaa vaan kokea että nyt hän tekee jotain väärin mutta kukko ei käskien laula.

Jos erikseen pyydät jotain voi ollakin että se ei vahingossakaan tapahdu.

Itse toimin juuri näin. Se on vähän nurinkurista mutta en ole kenenkään käskytettävissä. Kaiken pitää lähteä omasta halusta tehdä jotain eikä siksi että joku pyytää tai käskee, edes nätisti.

AP: 

Tämä on tässä tilanteessa ihan varmasti jotenkin totta. Kerro miten tilanne sitten pitäisi purkaa?

Jos oikeasti ollaan menty tuohon, niin silloin keskustelu huomaavaisuudesta ei ole ollut keskustelua, vaan jonkinlaista vaatimista. Eihän kukaan voi olla niin herkkänahkainen, että ystävällisestä keskustelusta noin vetää herneen nenäänsä, että menee lakkoon.

Luulisi viisikymppisen jo ymmärtävän, että suhteen osapuolilla on oikeus pyytää toisiltaan itseään miellyttäviä asioita. Jos hän pyytää sinun apuasi "miesten töissä", ja saa sitä, niin tottakai hänen pitää tulla vastaan. Missä asioissa hän kokee tulevansa vastaan? Mitä hän antaa enemmän kuin sinä?

Vierailija
136/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon, että nainen on ollut edellisessä suhteessaan ilmainen kodinkone ja nyt haluaa vain nauttia elämästä. Ei ole niin väliä, kuka antaa palveluksia. Jos ap häipyy, löytyy seuraava..

Vierailija
137/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teepä testi, vaikkei testailu suhteessa kivaa olekaan.

Jätä pikkuoalvelukset tekemättä, ja jos toinen sitä ihmettelee, niin kohautat vaan harteitasi ja toteat hyväntuulisesti No mitäs nyt pienistä, tms 

Vierailija
138/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa ettei nainen oma-aloitteisesti anna. Samanlaisia kivoja asioita sinulle.

Ainakin hän säästää pitkän pennin ja paljon aikaa, kun on tuollainen oma ilmainen puuhapete.

Aloittaja on nyt kertonut, että ei hän tee naisen luona ollessaan 50%, mutta kun he eivät koskaan ole hänen luonaan, niin nainen tekee hönen luonaan sitten 0%. Eli toisin sanoen aloittaja viettää paljon aikaa naisen luona ja tekee vastineeksi siellä jotain, mutta itsekin myöntää, että myös ns tulee valmiille monessa asiassa. Tämähän muuten on vähän ristiriidassa sen kanssa, mitä aloittaja ensin kertoi, että hän tekee kaikki ruoat ja kaikki miesten työt ja kaikki aamiaiset ja kahvinkeitot ja voileivät.  Nyt hän käykin kylässä ja vähän auttelee välillä. 

Onko olemassa joku ihan järkevä syy,  miksi olette aina naisen luona? Onko hänellä pienemmät lapset tai kivempi koti?

Vierailija
139/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teepä testi, vaikkei testailu suhteessa kivaa olekaan.

Jätä pikkuoalvelukset tekemättä, ja jos toinen sitä ihmettelee, niin kohautat vaan harteitasi ja toteat hyväntuulisesti No mitäs nyt pienistä, tms 

Tämä! Mä (nainen 35) kun jätin miehen suvulle joululahjat ostamatta, niin raivo nousi miehestä. Ei tajunnut alkuunkaan, että ehkä olis hänen vuoronsa kerrankin hankkia ne. Sanomattakin selvää, että eroa mietin.

Vierailija
140/197 |
21.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli ehkä jo käsitelty, mutta voisiko olla, että ap:n naisystävän on vaikea hahmottaa missä hän voisi auttaa (joo tiedän että ap on pyytänyt konkreettisesti niitä aamiaisleipiä, mutta jos nyt kuitenkin mietitään tätä aspektia). Esim. minusta ruoanlaittoon tai siivoamiseen toisen kotona olisi hankala ryhtyä. Sen sijaan ne "pienet miesten työt" on usein selkeästi rajattuja ja ehkä sitten sellaisia, mitä nainen ei koe itse lainkaan osaavansa. 

Sinänsä kyllä kuulostaa siltä, että nainen on vähän vapaamatkustaja suhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan