Suhdemysteeri ratkaistavaksi!!! Yksipuoliset teot parisuhteessa??
Aloimme seurustella muutama vuosi sitten. Kuten usein, alku oli helppo: rakkaus kantoi ja arki jäi taka-alalle. Molemmilla oli omat kodit, mökit, aikuiset lapset ja vaativat työt.
Ajan myötä huomasin, että suhteemme alkoi rakentua pitkälti minun joustamiseni varaan. Vietimme aikaa lähes aina hänen luonaan tai hänen mökillään. Tein mielelläni niin sanottuja miesten töitä korjasin, kannoin, huolsin. Hänen kotonaan hoidin arjen pieniä asioita: tiskejä, kahvit, pieniä fiksauksia. Elin kuin yhteisessä kodissa. Keittelin meille usein kahvit, tein molemmille aamiaiset, tein pääosin meidän yhteiset ruoat, suunnittelin ja toteutin yhteiset reissut, ajelin autolla hänen luokseen, jne jne.
Hiljalleen aloin toivoa vastavuoroisuutta. En suuria asioita pieniä eleitä. Että joskus hänkin tekisi jotain minun luonani vaikka keittiössä. Tekisi vaikka joskus minullekin aamiaisleivät.
Keskusteluja käytiin monta. Vastauksia tuli laidasta laitaan: en osaa, en pysty, koen sen pakottamisena. Tai ei vastausta lainkaan. Samaan aikaan sain viesteissä paljon rakkautta ja kauniita sanoja.
Minulle aamiaisleivistä tuli symboli koko keskustelulle. Ei siksi, että se itsessään olisi maailman tärkein asia vaan siksi, että kaipaan tunnetta, että toinen haluaa tehdä minulle jotain pientä, ilman pyyntöä. Aamupalan tekeminen oli keskustelussa helppo esimerkki, koska kukaan ei voi sanoa että se on liian raskas asia pyydetty. Halusin että rakkaus näkyy myös teoissa, ei vain sanoissa.
Olen alkanut miettiä: voiko suhde toimia, jos arki ei ole vastavuoroista? Jos toinen rakastaa sanoilla, mutta ei teoilla? En siis ole saanut vastausta kysymykseen "Miksi et tee tai halua tehdä minulle aamiaista joskus" ja se häiritsee todella paljon.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette sovi toisillenne. Amen.
Mä alan ymmärtämään tämän. Mutta häiritsee se etten saa vastausta kysymykseeni.
onko se rakkauden puutetta? Joku henkinen lukko? Jotain muuta?
Hänen puheissaan on kyllä tällaista sankarimies joka pelastaa kaiken -tyyppistä höpinää..
Puheet ja teot ei kohtaa.
Omassa ex-suhteessa mies oli mielestään se, joka auttoi aina kaikkia ja oli mielestään isossakin roolissa palastamassa muita. Itse asiassa aluksi näyttikin vähän siltä, kun teki oikeastikin muille joskus jotain palveluksia.
Jossain vaiheessa aloin ihmetellä, kun tällainen toiminta ja auttaminen ei koske kuitenkaan minua ollenkaan. Toisinpäin kyllä autoin häntä monessakin kohtaa ja joustin. Edes pyydettäessä ei tullut esim. kantamaan pesukonetta kaveriksi, tai käynyt poikkeustilanteessa ruokkimassa lemmikkiäni, puhumattakaan arjen tasapuolisuudesta.
Tulin myöhemmin siihen tulokseen, että taisi tehdä tuota toisten jeesamista saadakseen itselleen arvostusta ja jotta näyttäsi hyvältä. Muisti kyllä mainita aina asiasta ja myös valittaa liioitellen, kuinka "aina" joutui auttamaan ja ettei arvotusta tippunut tarpeeksi. Mollasi näitä muita ja nostatti itseään.
Kävi ilmi, että oli itse asiassa hyvinkin itsekäs luonteeltaan loppupeleissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä itsekeskeisiä äijiä joiden mielestä toisen miellyttäminen on nöyristelyä ja toisen pyynnön mukaan tekeminen alistumista ja periksi antamista. Niin nähty. Ei tule muuttumaan.
Tämä kertoo taas kerran tämän palstan miesvihan, tällainen kommentti on saanut noin paljon yläpeukkuja! Ole itse nainen, mutta tällainen ärsyttää aivan suunnattomasti. Mies ei siis saa toivoa vastavuoroisuutta naiselta lainkaan. Mies on heti täysin paska, jos toivoo että hänetkin huomioitaisiin joskus, eikä joustaminen olisi täysin yksipuolista. Ok, tämä on mammapalsta ja täältä on miehen turha hakea minkäänlaista myötätuntoa.
AP:
Mä tunsin saavani myötätuntoakin kyllä ja kuulemma oven ulkopuolelle tulee kohta jono!! Aika hyvin meni tää palstakesksutelu mun mielestä.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naisella raudanpuute, olematon ferritiini, se kuuluisa nykyvitsaus, se tosiaan aiheuttaa alisuoriutumista, saamattomuutta, väsymystä, mikä voi olla syynä, ettei hän osallistu tarpeeksi?
AP: Hän on ihan energinen upea nainen muuten. Mulle näyttää vaan että kyse on siitä mitä valitsee tehdä.
No niinhän sinäkin teet. Valitset, mitä haluat tehdä.
Minä en oikeasti usko kyllä, että teet yksin kaiken. Sen uskon, että teet omasta mielestäsi tosi paljon ja oikeastikin ehkä lähemmäs puolet kotityöstä, kun olet paikalla. Mutta esimerkiksi tuo, ett tuot ruoat mukanasi. Ihan varmasti tuot jotain, jotain näyttävääkin, mutta jos oikein rehellisesti ajattelet, niin ehkä sieltä naisystävän jääkaapista kumminkin löytyy se lounas, jonka syötte ohimennen, kun illalla syötte oikeasti sitä sinun tuomaa ruokaa.
Aamiaisleivät eivät välttämättä ole pieni pyyntö, jos sinä olet aamuvirkku ja kumppanisi taas ei ole. Meillä esimerkiksi mies aina keittää aamukahvin ihan jo siitä syystä, että herää paljon aikaisemmin kuin minä. Minulle olisi aivan järkyttävä tuska, jos hän pyytäisi minua vuorostani keittämään aamukahvin, mutta hänen toivomaansa aikaan.Niin tai näin. Jos rakkaalle puolisolle tuo kahvi olisi kynnyskysymys, niin mikset tekisi sitä edes kerran 3kk?
Siksi, että se on puhdasta vttuilua. Hän herää aamulla itsestään ennen kahdeksaa, minä nukun joka minuuutin, jonka saan. Kun hön herää virkeänä ja levänneenä, kahvinkeitto on hänelle pikkujuttu. Minulle herätyskellon laittaminen soimaan tånoin tyhmästä syystä kertoo, että tämä mies ei käy täysillä, silkkaa ilkeyttään haluaa aiheuttaa minulle tämmmöisen.
En minäkään revi miestäni illalla sängystä tekemään minulle kello 23.30 iltapalaksi voileipiä, kun hän jo nukkuu.Joo mutta kyllähän näissä keinot keksii jos haluaa. Jos itse olisin iltavirkku, tekisin miehelle ne aamiaisleivät silloin illalla valmiiksi jääkaappiin, jos hän nimenomaan aamiaisleipiä olisi toivonut. Ihan normaalia toisen huomioimista.
Siis miksi kummassa joku toivoo tuollaista nyt puheena olevassa tilanteessa? Minusta tuo on kummallista määräilynhalua, jos ei aikuinen ihminen tee itse omia voileipiään. Tulisi tosi outo fiilis, jos värkkäisi aikuiselle miehelle jääkaappiin valmiiksi aamiaisleipiä, eikä ne leivät ole kovin hyviäkään sillä lailla tehtyinä.
Aloittaja ei kuulosta yhtään kivalta mieheltä. Enemmän saa semmoisen kuvan, että hän kokee joustaneensa yli rajojensa, ja penää nyt vaativana vastapalveluksia, mutta taustalla on mielikuva siitä, että oikeasti kyllä juuri miehen kuulusi olla passaamisen kohteena ja naisen kuuluusi joustaa ja suhteessa on nyt asiat aivan väärin päin, kun hän ei olekaan saanut ostettua itselleen kotiinsa piikaa noilla puuhapetejutuillansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on niitä itsekeskeisiä äijiä joiden mielestä toisen miellyttäminen on nöyristelyä ja toisen pyynnön mukaan tekeminen alistumista ja periksi antamista. Niin nähty. Ei tule muuttumaan.
.. näitä on varmaan molemmissa sukupuolissa. En halua tästä mies/nais juttua.. (AP)
Teillä on myös eri rakkauskielet. Hän käyttää selvästi näitä sanallisia keinoja ilmaistakseen rakkautta. Sinä tarvitset tekoja ja acts of service. Ymmärrän tämän täysin, koska itse sekä osoitan rakkautta ja tarvitsen itse tuota acts of service. Se jos toinen vakuuttaa sanallisesti rakkautta ei merkitse oikeastaan mitään. Eroaisin. Tai sitten lopeta noiden kaikkien tekojen ja vastaan tulemisten teko ja katso onko hänen rakkaudessaa oikeasti kyse sinusta vai kaikista näistä teoista ja palveluista mitä tarjoat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollaisessa suhteessa?
Näin juuri. Miksi tlipöötään hakeudut tuollaisiin suhteisiin. Olet, ap, itse luonteeltani alistuja ja todennäköisesti, jos katsot taaksepäin, olet aina ollut suhteissa, joissa se toinen osapuoli on alistaja, eli hyväksikäyttäjä.
Jos, lisäksi, olet keskustellut asiasta useasti hänen kanssaan, ja asiat eivät, muutu, niin usko tekoja, älä sanoja.... tai tässä tapauksessa myös niitä sanoja- ko ihminen on myöntänyt , että ei kykene.
AP:
Hyvä pointti. Katsoin itseäni rehellisesti ja osassa olen ollut se provideri, tekijä - voihan sitä varmaan alistumiseksikin joku ulkopuolelta sanoa. Kyllä. Mutta ennen tätä olevissa suhteissa en. Ehkä mä siinä totuin että voi olla myös tasapainoinen suhde jossa molemmat haluaa toiselle tehdä sellaisia asioita jotka sitä ilahduttaa. Seksin lisäksi.
En siis hakenut tätä. Teen asioita toisen eteen aika pyyteettömästi. Ja siksi kestää ehkä itselle pieni hetki tajuta että siitä tuleekin suhteeseen sen oletustapa ja sääntö.
Nyt mä meen ulos tekemään hommia pihalle. Kun ne pitää ihan ite tehdä omassa talossa. Uikuti ui... :D
Ja se sun numero oli?
Mulle myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko naisella raudanpuute, olematon ferritiini, se kuuluisa nykyvitsaus, se tosiaan aiheuttaa alisuoriutumista, saamattomuutta, väsymystä, mikä voi olla syynä, ettei hän osallistu tarpeeksi?
AP: Hän on ihan energinen upea nainen muuten. Mulle näyttää vaan että kyse on siitä mitä valitsee tehdä.
Minä en oikeasti usko kyllä, että teet yksin kaiken. Sen uskon, että teet omasta mielestäsi tosi paljon ja oikeastikin ehkä lähemmäs puolet kotityöstä, kun olet paikalla. Mutta esimerkiksi tuo, ett tuot ruoat mukanasi. Ihan varmasti tuot jotain, jotain näyttävääkin, mutta jos oikein rehellisesti ajattelet, niin ehkä sieltä naisystävän jääkaapista kumminkin löytyy se lounas, jonka syötte ohimennen, kun illalla syötte oikeasti sitä sinun tuomaa ruokaa.
Aamiaisleivät eivät välttämättä ole pieni pyyntö, jos sinä olet aamuvirkku ja kumppanisi taas ei ole. Meillä esimerkiksi mies aina keittää aamukahvin ihan jo siitä syystä, että herää paljon aikaisemmin kuin minä. Minulle olisi aivan järkyttävä tuska, jos hän pyytäisi minua vuorostani keittämään aamukahvin, mutta hänen toivomaansa aikaan.Niin tai näin. Jos rakkaalle puolisolle tuo kahvi olisi kynnyskysymys, niin mikset tekisi sitä edes kerran 3kk?
Siksi, että se on puhdasta vttuilua. Hän herää aamulla itsestään ennen kahdeksaa, minä nukun joka minuuutin, jonka saan. Kun hön herää virkeänä ja levänneenä, kahvinkeitto on hänelle pikkujuttu. Minulle herätyskellon laittaminen soimaan tånoin tyhmästä syystä kertoo, että tämä mies ei käy täysillä, silkkaa ilkeyttään haluaa aiheuttaa minulle tämmmöisen.
En minäkään revi miestäni illalla sängystä tekemään minulle kello 23.30 iltapalaksi voileipiä, kun hän jo nukkuu.Joo mutta kyllähän näissä keinot keksii jos haluaa. Jos itse olisin iltavirkku, tekisin miehelle ne aamiaisleivät silloin illalla valmiiksi jääkaappiin, jos hän nimenomaan aamiaisleipiä olisi toivonut. Ihan normaalia toisen huomioimista.
Siis miksi kummassa joku toivoo tuollaista nyt puheena olevassa tilanteessa? Minusta tuo on kummallista määräilynhalua, jos ei aikuinen ihminen tee itse omia voileipiään. Tulisi tosi outo fiilis, jos värkkäisi aikuiselle miehelle jääkaappiin valmiiksi aamiaisleipiä, eikä ne leivät ole kovin hyviäkään sillä lailla tehtyinä.
Aloittaja ei kuulosta yhtään kivalta mieheltä. Enemmän saa semmoisen kuvan, että hän kokee joustaneensa yli rajojensa, ja penää nyt vaativana vastapalveluksia, mutta taustalla on mielikuva siitä, että oikeasti kyllä juuri miehen kuulusi olla passaamisen kohteena ja naisen kuuluusi joustaa ja suhteessa on nyt asiat aivan väärin päin, kun hän ei olekaan saanut ostettua itselleen kotiinsa piikaa noilla puuhapetejutuillansa.
Eikä tule.
Ap, olette olleet yhdessä jo muutamia vuosia. On selvää, ettei kumppani halua luopua itselleen mukavasta elämätyylistä, "saavutetuista eduista". Sinun ei olisi pitänyt alkuaankaan ruveta tuommoiseksi händimäniksi, joka auliisti palvelee kumppaniaam kaikin tavoin. Ja yhteiselämä toteutuu kumppanin halusta enimmäkseen hänen luonaan, hänen mökillään.
Olisi eri asia, jos jo aika pian olisitte suunnitellet yhteenmuuttoa, asumista saman katon alla. Silloin on normaalia, että molemmat hoitavat jonkun puolen arkiaskareista.
Nyt olet ilmainen työntekijä ja seuramies.
Kaipa itsekin tuosta jotain saat, mutta ei kuulosta tasavertaiselta parisuhteelta.
Minulle teot ovat rakkauden kieli, ei puheet. Eikä esim. kukkien osto helpota elämääni mitenkään, päin vastoin. Sen sijaan esim. eväät töihin valmiiksi laitettuna 👌🏼
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olet tuollaisessa suhteessa?
Näin juuri. Miksi tlipöötään hakeudut tuollaisiin suhteisiin. Olet, ap, itse luonteeltani alistuja ja todennäköisesti, jos katsot taaksepäin, olet aina ollut suhteissa, joissa se toinen osapuoli on alistaja, eli hyväksikäyttäjä.
Jos, lisäksi, olet keskustellut asiasta useasti hänen kanssaan, ja asiat eivät, muutu, niin usko tekoja, älä sanoja.... tai tässä tapauksessa myös niitä sanoja- ko ihminen on myöntänyt , että ei kykene.
AP:
Hyvä pointti. Katsoin itseäni rehellisesti ja osassa olen ollut se provideri, tekijä - voihan sitä varmaan alistumiseksikin joku ulkopuolelta sanoa. Kyllä. Mutta ennen tätä olevissa suhteissa en. Ehkä mä siinä totuin että voi olla myös tasapainoinen suhde jossa molemmat haluaa toiselle tehdä sellaisia asioita jotka sitä ilahduttaa. Seksin lisäksi.
En siis hakenut tätä. Teen asioita toisen eteen aika pyyteettömästi. Ja siksi kestää ehkä itselle pieni hetki tajuta että siitä tuleekin suhteeseen sen oletustapa ja sääntö.
Nyt mä meen ulos tekemään hommia pihalle. Kun ne pitää ihan ite tehdä omassa talossa. Uikuti ui... :D
Ja se sun numero oli?
Mulle myös.
Voisin myös ottaa tämän numeron #jono #yvav
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.. näitä on varmaan molemmissa sukupuolissa. En halua tästä mies/nais juttua.. (AP)
Teillä on myös eri rakkauskielet. Hän käyttää selvästi näitä sanallisia keinoja ilmaistakseen rakkautta. Sinä tarvitset tekoja ja acts of service. Ymmärrän tämän täysin, koska itse sekä osoitan rakkautta ja tarvitsen itse tuota acts of service. Se jos toinen vakuuttaa sanallisesti rakkautta ei merkitse oikeastaan mitään. Eroaisin. Tai sitten lopeta noiden kaikkien tekojen ja vastaan tulemisten teko ja katso onko hänen rakkaudessaa oikeasti kyse sinusta vai kaikista näistä teoista ja palveluista mitä tarjoat.
Talk is cheap. Eli "rakkauden sanoilla" voit pyyhkiä takalistosi.
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen on passiivinen, koska ap ei suostu yhteiseen huusholliin? Ei kukaan pakota olemaan toisen kanssa
Kukaan ei myöskään pakota yhteiseen huusholliin. Miksi viisikymppisillä olisi pakko olla yhteinen talous?
Eli sä et tehnyt pyyteettömästi niitä "miestentöitä", vaan odotit koko ajan vastavuoroisuutta ja hän ehti tottua jo siihen, että olet luonnollinen häärääjä.
Vastavuoroisuus ihmiset ovat rasittavia, kuten aloituksestakin selviää. Kaiken pitää mennä tasan. Mä ostin viime viikolla makkaraa alesta kolme pakettia, sä ostit nyt vaan yhden.
Mä olen meillä se, joka tekee ja touhuaa. Mä pidän siitä, että on jotain tekemistä. En mä näitä asioita tee muille, vaan ihan oman aikani kuluksi ja näkee kättensä jäljen. Oli se sitten tiskausta, pyykkäystä tai neuletyö.
esim aamupalaakin tänään tein. Paistoi pakkasesta piirakoita, keitin kanamunia ja kahvia. Hedelmiä siirsin pöydälle, kukin ottakoot siitä. Se tekee, jolla on inspistä, mulla oli tänään huomenna tuskin ei. Sitten jos ei ole valmiina, kukin ottaa omansa.
Muistan seurustellessa, kun mies joskus ihmetteli, että miksi me ollaan aina mun luona. Mä harvoin lähdin hänen luokseen. Koska hän asui periferiassa, mökkolosuhteissa ilman mukavuuksia. E kä siellä ollut mitään kuin naapurina oma mummo. Kiva mummo olikin, mutta tylsäähän siellä oli. Sinne piti matkustaakin erikseen ja kyttäillä aikatauluja. Pikkuseen kauppaan oli matkaa, eikä siellä myyty kuin maitoa ja leipää. Ahdistavaa.
Mun luona mentiin kadulle ja otettiin suuntima mitä halutaan: leffaan, teatteriin, urheilua katsomaan.. tai mihin raflaan tai parasta mihin kirjastoon. Miehen asuttamassa kylässä ei ollut edes kirjastoa. ;)
Parisuhde on pitkälti kompromisseja. Mekin sitten muutettiin puoleen väliin rivitaloon, josta pitää kulkea parisen kilsaa palveluihin, joissa vaihtoehtoja piisaa. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei kuulosta yhtään kivalta mieheltä. Enemmän saa semmoisen kuvan, että hän kokee joustaneensa yli rajojensa, ja penää nyt vaativana vastapalveluksia, mutta taustalla on mielikuva siitä, että oikeasti kyllä juuri miehen kuulusi olla passaamisen kohteena ja naisen kuuluusi joustaa ja suhteessa on nyt asiat aivan väärin päin, kun hän ei olekaan saanut ostettua itselleen kotiinsa piikaa noilla puuhapetejutuillansa.Eikä tule.
Minulle kyllä tulee. En ole mieheni äiti. Äidit tekevät lapsille voileipiä jääkaappiin. Aikuinen mies tekee itse omat leipänsä. Mieslapsi ei ole hottis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen puheissaan on kyllä tällaista sankarimies joka pelastaa kaiken -tyyppistä höpinää..Puheet ja teot ei kohtaa.
Omassa ex-suhteessa mies oli mielestään se, joka auttoi aina kaikkia ja oli mielestään isossakin roolissa palastamassa muita. Itse asiassa aluksi näyttikin vähän siltä, kun teki oikeastikin muille joskus jotain palveluksia.
Jossain vaiheessa aloin ihmetellä, kun tällainen toiminta ja auttaminen ei koske kuitenkaan minua ollenkaan. Toisinpäin kyllä autoin häntä monessakin kohtaa ja joustin. Edes pyydettäessä ei tullut esim. kantamaan pesukonetta kaveriksi, tai käynyt poikkeustilanteessa ruokkimassa lemmikkiäni, puhumattakaan arjen tasapuolisuudesta.
Tulin myöhemmin siihen tulokseen, että taisi tehdä tuota toisten jeesamista saadakseen itselleen arvostusta ja jotta näyttäsi hyvältä. Muisti kyllä mainita aina asiasta ja myös valittaa liioitellen, kuinka "aina" joutui auttamaan ja ettei arvotusta tippunut tarpeeksi. Mollasi näitä muita ja nostatti itseään.
Kuulostaa tutulta. Muistan, kun mies kertoi olevansa talkoohenkinen. Tosiasiassa sitten talkoissa lähinnä loisti poissaolollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talk is cheap. Eli "rakkauden sanoilla" voit pyyhkiä takalistosi.
Talk is cheap! Alapa seurustelemaan pihin kanssa. Jopa se love talk alkaa olla kiven alla suhteen edetessä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei kuulosta yhtään kivalta mieheltä. Enemmän saa semmoisen kuvan, että hän kokee joustaneensa yli rajojensa, ja penää nyt vaativana vastapalveluksia, mutta taustalla on mielikuva siitä, että oikeasti kyllä juuri miehen kuulusi olla passaamisen kohteena ja naisen kuuluusi joustaa ja suhteessa on nyt asiat aivan väärin päin, kun hän ei olekaan saanut ostettua itselleen kotiinsa piikaa noilla puuhapetejutuillansa.Eikä tule.
Minulle kyllä tulee. En ole mieheni äiti. Äidit tekevät lapsille voileipiä jääkaappiin. Aikuinen mies tekee itse omat leipänsä. Mieslapsi ei ole hottis.
Hottikselle tekisin oikein kunnon paahtopaistileivät! Tai lohta, riippuen mistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen puheissaan on kyllä tällaista sankarimies joka pelastaa kaiken -tyyppistä höpinää..Puheet ja teot ei kohtaa.
Kuulostaa tutulta. Muistan, kun mies kertoi olevansa talkoohenkinen. Tosiasiassa sitten talkoissa lähinnä loisti poissaolollaan.
Mun talkoohenkinen eksä lupas mut muuttoavuksi tuttavalleen. Multa kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen puheissaan on kyllä tällaista sankarimies joka pelastaa kaiken -tyyppistä höpinää..Jotain muuta. Te olette erilaisia. Ei kyse ole henkisestä lukosta tai rakkauden puutteesta. Hän on omanlaisensa ja sinä omanlaisesi.
Te ette ymmärrä toistenne ajatuksia tai toistenne tapaa elää. Kumpikaan ei ole väärässä tai oikeassa.
Tätä voi verrata vaikka kissaan ja koiraan. Eivät ne ymmärrä toisiaan eivätkä toistensa elkeitä. Silti kumpikaan ei ole vääränlainen.
No minkähänlainen pari tällaiselle mitään tekevälle sopii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen on passiivinen, koska ap ei suostu yhteiseen huusholliin? Ei kukaan pakota olemaan toisen kanssa
Kukaan ei myöskään pakota yhteiseen huusholliin. Miksi viisikymppisillä olisi pakko olla yhteinen talous?
Ei tietenkään pakota. Oletko vajaa.
Jos toinen haluaa ja toinen ei, on päivänselvää että rempat ja pihahommat täytyy tehdä kummankin kotona ja kummankin mökillä. Neljän talon hommiin menee varmaan aika paljon aikaa, mutta itse ovat näin valinneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä ihmeen viestintää tuo on, että ei viitsi tehdä mitään koska kyseessä ei ole yhteinen koti? Miksi sitten antaa miehen puuhata omassa kodissaan?
Täällä nyt jotkut ovat lukeneet aloituksen väärin päin. Ap on mies, ja tämä epähuomaavaisuuteen lukittautunut puoliso on nainen.
Mies siis tekee mitä nainen pyytää tai vihjaa, mutta nainen ei ole miehen mielestä vastavuoroinen. Siksi ne alapeukut.
Lukutaito.