Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkäs nainen kotiututettiin Tyksistä Kela-taksilla rinnat paljaina, pelkkä vaippa housuina

Vierailija
20.03.2026 |

"Hän kökötti pyörätuolissa invataksin takaosassa pelkkään housuvaippaan ja avonaiseen paitaan puettuna rinnat paljaana. Edes peittoa ei ollut. Näky oli aivan kauhea, eläimiäkin kohdellaan paremmin, tytär kertoo ääni särkyen." 

https://www.ts.fi/a/6932926

Kommentit (1428)

Vierailija
1401/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua näitä alapeukuttajia. Varmaan kyse hoitajista, joilla kiire, mutta millä tavalla se pitää takoa päähän, että ketään ei voi lähettää lähes alasti sairaalasta kotiin. Tuomioidenko avulla, vai onko ohjeen aina tultava ylempää? Eikö mitään omaa sisäistä ohjausta eli järjenjuoksua ja moraalia ole? 
Joo, kyllä on tiedossa, ettei ne saksalaiset viime 30- ja 40-luvulla oikeasti olleet sen erilaisempia ihmisiä kuin me muutkaan. 

Ei lähetetty nytkään. Minulle ei ole selvinnyt mistä te keksitte tällaisia väitteitä ylipäätään. Vastuutonta kirjoittaa lehteen tällaista ylipäätään. 

Samaa mieltä, melkein jo oon lähettämässä turun sanomiin vastinetta.

Vierailija
1402/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitoalan ihminen. En kuitenkaan ymmärrä miksi lonkkamurtumaa tutkittaessa pitää riisua paita. 

Eikä tiedä kukaan muukaan. Siksipä luulen että tässä on ihan muu selitys kuin nyt keksitty kaltoinkohtelu ja kauheus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään sairaalat ovat täynnä ulkomaalaisia lääkäreitä sekä hoitajia. Voi olla etteivät ymmärtäneet kuinka tulee toimia. Pari kertaa itse kokenut vastaavaa. Kielimuuri oli esteenä.

Suomalaiset saavat syyttää tästä ihan itseään. Mitäs eivät lisäänny. Saavat sitten kokea paskan vanhuuden.

Hoitajat ja lääkärit korvataan halvemmilla ulkomaalaisilla. Miksi tehdä lapsia kun töitä ei ole edes nykyisille ihmisille. 

Kyllä ne suomalaiset on ihan niitä kaikkein luusereimpia hoitajia myös. Usein ulkomaalaisilla työmoraali ihan eri luokkaa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos muistisairas ei "halua", että vaatteita puetaan päälle, hän ei ole siinä kunnossa, että hänet voi ylipäätään lähettää yksin kotiin. Hänelle pitäisi silloin järjestää akuutisti laitospaikka.

Toki pitäisi,  mutta kun niitä laitospaikkoja ei ole riittävästi.  Ja edelleen paikkoja vähennetään monilla alueilla. Jos käy hyvä tuuri,  jostain voi löytyä vapaa akuuttipaikka,  mutta muistisairas tarvitsisi pysyvän laitospaikankin.  Eli niillä akuuttipaikoillakin on vanhuksia,  joita ei voi enää kotiuttaa ja siksi pitävät akuuttipaikkaa varattuna siihen asti,  että jostain vapautuu pysyvä laitospaikka.  

No sitten ei pidä vielä kotiuttaa.

Kymmeniä potilaitahan siellä päivystyksessä on ollutkin odottamassa paikkaa,  johon voitaisiin siirtää.  Ja ne,  joilla on uusi tutkimuksia ja hoitoa vaativa sairaus,  joutuvat odottamaan.  Ja valittavat,  kun päivystyksessä joutuu odottamaan vuoroaan niin pitkään.  Onhan tämä nurinkurista,  kun akuuttihoidon paikoissa on ruuhkaa,  koska potilaita ei voi siirtää sieltä poiskaan.  

Vierailija
1405/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hoitoalan ihminen. En kuitenkaan ymmärrä miksi lonkkamurtumaa tutkittaessa pitää riisua paita. 

Eikä tiedä kukaan muukaan. Siksipä luulen että tässä on ihan muu selitys kuin nyt keksitty kaltoinkohtelu ja kauheus. 

No itse olen ollut töissä traumapotilaiden vastaanotossa.

Kyllä kaikki riisitaan ja puetaan leikkauspaitaan.

Laitetaan ekg lätkiä, katetreja yms.

Paljon helpompaa, kun se tehdään heti, eikä vasta sitten kun esi. Kädet täynnä kanyyleita ja arterianeloja.

Vierailija
1406/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli päivystyksessä seisotetaan vain siksi että ei laita vaatteita päälleen? Miksi ihmeessä? 

Vierailija
1407/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon helpompaa, kun se tehdään heti, eikä vasta sitten kun esi. Kädet täynnä kanyyleita ja arterianeloja.

Tällaisestahan ei ole kukaan mitään maininnut. Ja jos tämä nyt on ollut syy, mikä se ongelma siis on? 

Vierailija
1408/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monenlaisia ajatuksia tämä herättää. Ehkä hoitajat tottuvat työssään näkemään alastomuutta niin paljon, etteivät kiinnitä siihen huomiota? Työkulttuuriin kuuluu jonkinlainen karskius?

Kuuluu työkulttuuriin puhua kuin rääväsuinen tukkijätkä, tai töksäytellä muuten vain

Ja ammattitaidottomuus sekä välinpitämättömyys. 

Näiden lisäksi on merkittäviä älyllisiä.puutteita korvien välissä. Ei se oma arkikaan voi kovin sujuvaa olla. Eikös tämä porukka ole se, jolla on aina palkkapäivän jälkeen tili tyhjä. Woltia, LuisVuitonia ja valjakkokoira-ajeluita. Yhyy, huono palkka soittoa sähköfirmaan saisiko sähkölaskulle lisää maksuaikaa. Stanan elämänhallintavammaista sakkia koko hoitoala.

Vierailija
1409/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisestahan ei ole kukaan mitään maininnut. Ja jos tämä nyt on ollut syy, mikä se ongelma siis on? 

Minä kysyisin että mikä se ongelma on vaikka mikä olisi syy. En tajua missä tossa tapauksessa on toimittu jonkun mielestä väärin. 

Vierailija
1410/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä uutinen, mieluummin kela taksina näkisin, että nuori nainen kotiutattaisiin rinnat paljaana.

Vierailija
1411/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muistisairas ei "halua", että vaatteita puetaan päälle, hän ei ole siinä kunnossa, että hänet voi ylipäätään lähettää yksin kotiin. Hänelle pitäisi silloin järjestää akuutisti laitospaikka.

Väität siis, että kun joku kiukuttelee pukemisesta tms, niin häntä ei laiteta kotiin?

Vierailija
1412/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos/kun se iäkäs kotiutettava ITSE MÄÄRÄSI , ettei tarvise muuta pukea päälle?

Mitäs tähän sanotte.

ITSEMÄÄRÄMISOIKEUS ,kun on !

Tuskunpa. Tuon ikäiset ihmiset on yleensä herkästi palelevia ja haluaa kaikki mahdolliset vällyt päälleen. Lisäksi heillä on tallella normaali häveliäisyys eikä tarvetta esitellä intimiialueitaan kaikille mahdollisille, kuten ilmeisesti sinullaon, joten älä jaksa väännellä tilannetta noin absurdiksi ja sairaaksi. Miten noin pimee voi olla hoitajana, siis miten?

Päinvastoin,ovat erittäinkin estottomia välillä intiimiasioista. Et siis tiedä paljoakaan muistisairaiden käytöksestä. Jokainen on hiukan erilainen. Kannattaa lukea ja sivistää itseään.

Vierailija
1413/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli päivystyksessä seisotetaan vain siksi että ei laita vaatteita päälleen? Miksi ihmeessä? 

Siksi, että silloin ihminen ei ole siinä kunnossa, että voi lähettää yksin kotiin kuolemaan tai sieltä harhailemaan (alasti) (ja kuolemaan).

Vierailija
1414/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väität siis, että kun joku kiukuttelee pukemisesta tms, niin häntä ei laiteta kotiin?

Kyllä, ei tulisi lähettää. Ei ihmistä voi lähettää yksin kotiin, jos on siinä kunnossa, ettei ymmärrä, että kylmällä pitää pukea vaatteet ja ettei julkisilla paikoilla voi kulkea rinnat paljaana. Koskee niin muisti- kuin psykoosisairaita sekä niin voimakkaasti päihtyneitä. 

Vierailija
1415/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että silloin ihminen ei ole siinä kunnossa, että voi lähettää yksin kotiin kuolemaan tai sieltä harhailemaan (alasti) (ja kuolemaan).

Just joo. 

Vierailija
1416/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ei tulisi lähettää. Ei ihmistä voi lähettää yksin kotiin, jos on siinä kunnossa, ettei ymmärrä, että kylmällä pitää pukea vaatteet ja ettei julkisilla paikoilla voi kulkea rinnat paljaana. Koskee niin muisti- kuin psykoosisairaita sekä niin voimakkaasti päihtyneitä. 

Lisään, että jos päivystykseen tulee esimerkiksi 20-vuotias psykoottinen nainen, joka riisuu vaatteitaan eikä suostu pukemaan, ja päivystykseen tulon syy on vaikka rannemurtuma, niin lähetätkö kotiin rinnat paljaana, kun on siinä kunnossa, että selvästi tarvitsee hoivaa? Vai kenties putka on oikea paikka psykoottisille itsensäpaljastelijalle? 
Kyllä minä ymmärrän, että iso osa eri hoitajakouluihin menevistä on sellaisia, ettei älli ole riittänyt lääkikseen, mutta ihan tavanomaisen älyn pitäisi riittää ymmärtämään tämä. 

Vierailija
1417/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä uutinen, mieluummin kela taksina näkisin, että nuori nainen kotiutattaisiin rinnat paljaana.

Pakkohan se on myöntää, että ei tuossa taksikuskin silmäniloa ole yhtään ajateltu. Ja vaikka terveysasemalta tuolinsuojus just ja just annettiinkin, niin liekö jäänyt pa*kan löyhkä leijailemaan autoon?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän pointtisi,  mutta jos päivystyksistä tehdään muistisairaiden säilytyspaikkoja,  missä sitten hoidetaan lääketieteellisiä tutkimuksia ja hoitoja tarvitsevat potilaat? Tai no moni meneekin yksityiselle,  jos ei ihan hengenhätäkään ole,  mutta kaikilla ei ole varaa hoidattaa itseään yksityisellä. 

Vierailija
1419/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialueet ovat tasapainottaneet talouttaan ja takovat nyt voittoa.  Satoja hoitajia on tiputettu työttömiksi.  Ei ole enää mitään kotiusushoitajia, eikä kotiutusprosessia.  Kun itse aikoinaan olin noissa hommissa, potilaat pissatettiin, syötettiin, omaisille soitettiin,  sairaalassa oli sosiaalivaatevarasto, josta lahjoitettiin uudet vaatteet likaantuneiden tai puuttuvien tilalle.  Kotihoito-ohjeet annettiin suullisesti ja kirjallisesti, varmistettiin, että kotona on omainen tai kotihoitaja vastaanottamassa.  Oi niitä aikoja.  Tämä on nyt kokoomuspolitiikkaa.  Tottukaa siihen.  Onneksi olen eläkkeellä.

Vierailija
1420/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

T3rapia

1. Vaihda ip osoitetta usein vpnnällä

On

2. Vaihda kirjoitus muotoa esim korvaa kirjaimia numeroilla Tauoilla ja alaviivoilla

Ihme

3. Elä jää postaamiisi viesteihin paikalleen jatka aina matkaa!

Hoito

4. Spämmi sydämmesi kyllyydestä

Lääke

5. Jos jäät kiinni ja bannataan vaihda ip osoite vpnnällä ja aloita uudestaan.

Pidä hauskaa!

T3rapia

P3lastaa

Kqikiltq

Ongelmilta

Se

On

Jeesusta

Parempi

Pelastus!

Elkää

Unohtqk0