Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iäkäs nainen kotiututettiin Tyksistä Kela-taksilla rinnat paljaina, pelkkä vaippa housuina

Vierailija
20.03.2026 |

"Hän kökötti pyörätuolissa invataksin takaosassa pelkkään housuvaippaan ja avonaiseen paitaan puettuna rinnat paljaana. Edes peittoa ei ollut. Näky oli aivan kauhea, eläimiäkin kohdellaan paremmin, tytär kertoo ääni särkyen." 

https://www.ts.fi/a/6932926

Kommentit (1428)

Vierailija
1361/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hoitajat teki parhaansa " ei nyt  vai riitä.

Kerään ei laiteta taksiin tissit paljaana istumaan vaikka olisi maailmanloppu!

Vierailija
1362/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään sairaalat ovat täynnä ulkomaalaisia lääkäreitä sekä hoitajia. Voi olla etteivät ymmärtäneet kuinka tulee toimia. Pari kertaa itse kokenut vastaavaa. Kielimuuri oli esteenä.

Suomalaiset saavat syyttää tästä ihan itseään. Mitäs eivät lisäänny. Saavat sitten kokea paskan vanhuuden.

Tämäpä. Turha jälkikäteen ulista, kun ongelmat alkavat paisua sietämättömiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1363/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään sairaalat ovat täynnä ulkomaalaisia lääkäreitä sekä hoitajia. Voi olla etteivät ymmärtäneet kuinka tulee toimia. Pari kertaa itse kokenut vastaavaa. Kielimuuri oli esteenä.

Suomalaiset saavat syyttää tästä ihan itseään. Mitäs eivät lisäänny. Saavat sitten kokea paskan vanhuuden.

Hoitajat ja lääkärit korvataan halvemmilla ulkomaalaisilla. Miksi tehdä lapsia kun töitä ei ole edes nykyisille ihmisille. 

Vierailija
1364/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi pitänyt antaa taksikyytiä tai vaippaa mukaan, jos sen jälkeen menee ulisemaan lehdille

Kylläpäs te hoitajat olettekin epäempaattista sakkia

Meinaat, että kaiken tän haukkumisen ja ulinan jälkeen pitäis vielä löytyä empatiaakin?

Kyllä tää meno aika kyyniseksi tekee, ei voi mitään.

Kiitelläkö pitäisi,  ja mistä muka? Jaiken sen mitä teette, teette huonosti, päin peetä ja aina väärin, jos yleensä mitään teette. Kampaviinereitten syöntiä ei lasketa työnteoksi. Sukeltakaa alas sairaalan katolta.

Vierailija
1365/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat ja lääkärit korvataan halvemmilla ulkomaalaisilla. Miksi tehdä lapsia kun töitä ei ole edes nykyisille ihmisille. 

Täähän se ois. On julmaa tehdä lapsia nykymaailmaan. 

Vierailija
1366/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tapaukset lisää pelkoa vanhenemista kohtaan. Tulee entistä selvemmäksi, ettei asuomessa enää saa apua, kun sitä eniten tarvitsee.

Ei nuoremmatkaan saa apua. Vanhukset saa kuitenkin eniten apua suhteellisesti. 

Jos lapsi tai nuori on jo elämän alkumetreillä sairas, niin joutaa kyllä kuolemaan. Näin yhteiskuntaan jää jäljelle vain vahvimmat yksilöt. Vanhukset ovat kuitenkin selviytyneet pitkän elämän karikoineen ja ansaitsevat kaiken hoidon ja avun. 

Peräänkuulutatte ketjussa hyvää kohtelua ja sitten kirjoitatte lapsista ja nuorista näin. 

Ei kommentoimasi teksti eroa millään tavoin siitä, miten vanhuksista puhutaan, joten mitä väliä? Älä vingu.

Ei ole kyllä noin rumasti puhuttu vanhuksista. 

Muualla maailmassa omaiset pitää huolta vanhuksesta. Täällä taas yhteiskunta. Mikäli et ole tyytyväinen siihen, niin voit ottaa vanhuksen omaan kotiisi asumaan ja hoitamaan häntä siellä.

Vierailija
1367/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee liian kalliiksi jaella sairaalavaatteita, joka potilaalle. Kuka ne vaatteet kävisi hakemassa takaisin? Taksiko?

Parempi säästää tälläisessä, kuin hoidossa

Eihän niitä  joka potilaalle KOTIIN jaeta. Itse asiassa tässäkin olisi ongelma ratkaistu sillä, että olisi pyydetty omaista tuomaan vaatteita. Useimmat kotiutuvat niin päivystyksestä kuin sairaalasta omissa vaatteissa. Yleensä samoissa, joissa ovat sinne menneet. Minulle piti tuoda eri vaatteita sen jälkeen, kun olin ollut yli kuukauden sairaalassa, ja vauvalle myös.

Tuollakin potilaalla oli OMAT VAATTEET. Miksi niitä ei puettu hänen päälleen kun hänet kotiutettiin?

Miten ihmeessä täällä edelleenkin on niitä, jotka kuvittelevat, että tuo vanhus tuotiin sairaalaan alastomana?

Vierailija
1368/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sulle on yrittää selittää näistä, kun et näytä ymmärtävän kuinka yhteiskunka toimii.

Vierailija
1369/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tapaukset lisää pelkoa vanhenemista kohtaan. Tulee entistä selvemmäksi, ettei asuomessa enää saa apua, kun sitä eniten tarvitsee.

Jos lapsi tai nuori on jo elämän alkumetreillä sairas, niin joutaa kyllä kuolemaan. Näin yhteiskuntaan jää jäljelle vain vahvimmat yksilöt. Vanhukset ovat kuitenkin selviytyneet pitkän elämän karikoineen ja ansaitsevat kaiken hoidon ja avun. 

Peräänkuulutatte ketjussa hyvää kohtelua ja sitten kirjoitatte lapsista ja nuorista näin. 

Ei kommentoimasi teksti eroa millään tavoin siitä, miten vanhuksista puhutaan, joten mitä väliä? Älä vingu.

Muualla maailmassa omaiset pitää huolta vanhuksesta. Täällä taas yhteiskunta. Mikäli et ole tyytyväinen siihen, niin voit ottaa vanhuksen omaan kotiisi asumaan ja hoitamaan häntä siellä.

Aika vähissä taitavat olla ne omaishoitajat, joilta löytyy ammattitaito epäillyn lonkkamurtuman tutkimukseen kotioloissa.

Vierailija
1370/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaistaustaisille ei tulisi mieleenkään toimia näin ikävästi. Kyllä ne ihan kotoperäiset on pahimpia.

Vierailija
1371/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoskaa!
Tuolta! (Tuolta!)
Vaatteet on mun aatteet
Juoskaa!
Tuolta! (Tuolta!)
Aatteet on mun vaatteet
Vaatteet, vaatteet, vaatteet, vaatteet
On mun aatteet, aatteet
On mun aatteet, aatteet 🎵🎶

(Eikä päähän muuta mahdukaan)

Vierailija
1372/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni valittaja voisi olla ylpeä siitä, ettei hänen tarvitse hoitaa omia vanhempia. Silti mikään ei näytä kelpaavan heille. No, Suomi vajoamassa alaspäin kohti lamaa, niin kohta saatte taas hoitaa omia vanhempia itse tai annatte heidän kuolla.

Vierailija
1373/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoskaa!
Tuolta! (Tuolta!)
Vaatteet on mun aatteet
Juoskaa!
Tuolta! (Tuolta!)
Aatteet on mun vaatteet
On mun aatteet, aatteet
On mun aatteet, aatteet 🎵🎶

(Eikä päähän muuta mahdukaan)

🤣

Vierailija
1374/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai nyt vaatteet ymmärtää pukea päälle oli minkä kielinen tahansa, tyhmyys ei tietenkään törmää kielimuuriin, sitä esiintyy tässä kotoperäisessä lajissakin varsin mittavasti.

Vierailija
1375/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossakin olevia vanhuksia pitää viedä joskus sairaalaan, esimerkiksi juuri epäillyn lonkkamurtuman vuoksi kuten tässä tapauksessa. Kotilääkäreitä ei Suomessa enää ole - sairaanhoitajatkaan eivät tee kotikäyntejä.

Vierailija
1376/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka jankuttavat siitä, että sairaaloissa ei ole vaatteita kotiutettaville potilaille: potilailla on aina omat vaatteet päällä, ellei ole ollut tyyliin alasti saunassa. Miksi potilaille ei auteta omia vaatteita päälle, vaan lähetetään talvisäähän puolialasti?

"Turkulainen 87-vuotias muistisairas nainen toimitettiin tiistaina Tyks Akuutista Kela-taksiin pelkässä vaipassa, sairaalan ohuessa sidottavassa takaa avoimessa potilaspaidassa ja paljain jaloin, kertoo Turun Sanomat.

Asiasta kertoi lehdelle potilaan tytär. Naisen kyytiin ottanut taksinkuljettaja on vahvistanut tarinan TS:lle.

Tytär kertoo äitinsä joutuneen päivystykseen aamulla lonkkamurtumaepäilyn vuoksi. Hänellä oli päällään t-paita ja pitkikset. Ne oli laitettu päivystyksestä äidille mukaan muovipussiin pakattuna.

Turussa oli tiistaina muutama aste lämmintä."

Vierailija
1377/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos/kun se iäkäs kotiutettava ITSE MÄÄRÄSI , ettei tarvise muuta pukea päälle?

Mitäs tähän sanotte.

ITSEMÄÄRÄMISOIKEUS ,kun on !

Vierailija
1378/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi pitänyt antaa taksikyytiä tai vaippaa mukaan, jos sen jälkeen menee ulisemaan lehdille

Kylläpäs te hoitajat olettekin epäempaattista sakkia

Meinaat, että kaiken tän haukkumisen ja ulinan jälkeen pitäis vielä löytyä empatiaakin?

Kyllä tää meno aika kyyniseksi tekee, ei voi mitään.

Kiitelläkö pitäisi,  ja mistä muka? Jaiken sen mitä teette, teette huonosti, päin peetä ja aina väärin, jos yleensä mitään teette. Kampaviinereitten syöntiä ei lasketa työnteoksi. Sukeltakaa alas sairaalan katolta.

Yksi mummo mennyt invataxissa ilman housuja ja nyt suomalaisia hoitajia kehotetaan telemään siksi itsemurha.

Sanon vaan uudelleen, että aika kyyniseksi tää tekee.

Vierailija
1379/1428 |
22.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä sen näkee. Ikääntyneet ja vanhukset eivät ole mihinkään tyytyväisiä. Heidät kuitenkin priorisoidaan aina ensimmäisiksi. Heidät hoidetaan ja usein tarkkaillaan päiväkausia. Tehdään kaikki kokeet. Mikään ei kelpaa. 

Oikeassa olet. Muut ikäluokat jäävät täysin paitsioon. Ja silti valitetaan. 

Mitään suhteellisuuden tajua ei ole. 

Suhteessa mihin?

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossakin olevia vanhuksia pitää viedä joskus sairaalaan, esimerkiksi juuri epäillyn lonkkamurtuman vuoksi kuten tässä tapauksessa. Kotilääkäreitä ei Suomessa enää ole - sairaanhoitajatkaan eivät tee kotikäyntejä.

Kyllä sairaanhoitajat tekevät kotikäyntejä.  Esimerkiksi mun isä ostaa erilaisia palveluita yksityiseltä hoivayritykseltä ja niillä kerroilla,  kun isältä pitää ottaa verikokeita,  tulee sieltä yrityksestä sairaanhoitaja,  joka hakee labralähetteen ja näyteputket Terveystalosta,  ottaa isältä kotona verinäytteet ja toimittaa näyteputket Terveystalon labraan.  En ole kysynyt,  paljonko isä maksaa palvelusta,  mutta helpottaa isän elämää,  kun ei tarvitse verikokeita varten lähteä Terveystaloon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi