Onko mitään järkeä erota pikkulapsiaikana?
Olen lukenut, että pikkulapsiperheissä vanhempien erot eivät ole kovin harvinaisia. Tarkoitan siis pikkulapsella alle kouluikäistä lasta (vaikka onhan joku 6-8-vuotiaskin vielä aika pieni...). Jos leikitään, että sulla on vaikka 5-vuotiaat kaksoset sun puolison kanssa ja te maksatte suunnilleen) puoliksi asumiskulut, vakuutukset, laskut, auton kulut, viette/haette vuorotellen lapset päiväkotiin/päiväkodista, leikitte lasten kanssa jne, teette kotitöitä ja ruokaa vuorotellen ja maksatte ruokakulut puoliksi, niin millä tavalla sun arki helpottuisi sillä, että sä eroaisit sun puolisosta? Siis jos leikitään, että susta tulisi lasten lähivanhempi, koska puoliso tekee vaikka kolmevuorotyötä poliisina eikä siksi vuoroviikot voi onnistua vielä vuosiin. Sittenhän sä joutuisit tekemään nuo kaikki ym. jutut YKSIN ja maksamaan kaiken ITSE. Mä ymmärrän, että eroaa pikkulapsiaikana, jos puoliso on väkivaltainen tai juoppo, mutta mä oletan, että ei kai kukaan järjissään oleva ihminen minkään idiootin kanssa ala lapsia tehdä? Eli ei ne kaikki erot pikkulapsiaikana voi johtua päihdeongelmasta tai väkivallasta.
Kommentit (63)
On järkeä, jos ei halua olla sen kumppanin kansa enää. Yleensä siinä on luottamuksen puute eli jokin pettäminen, päihteet, väkivalta tai rikollisuus. Joskus todetaan ettei yhteiselo ole mahdollista, kun toiveet onkin ihan erit. Joskus rakkaus loppuu.
Lapsi ei ole mikään syy pysyä yhdessä jos molemmat voivat huonosti. Kyllä lapsi sen näkee ja kuulee, ei kannata olla naiiveja. Rehellisesti sanottua niin naiset haluavat pysyä yhdessä taloudellisen tilanteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eroavat nykyään niin helposti ja heppoisin syin.
Kuinka niin?
Vierailija kirjoitti:
On järkeä, jos ei halua olla sen kumppanin kansa enää. Yleensä siinä on luottamuksen puute eli jokin pettäminen, päihteet, väkivalta tai rikollisuus. Joskus todetaan ettei yhteiselo ole mahdollista, kun toiveet onkin ihan erit. Joskus rakkaus loppuu.
kaikilta loppuu rakkaus jossain vaiheessa ja suhde muuttuu lähinnä "kämppissuhteeksi". Jos se sun kumppani on kuitenkin kiva ja kohtelee sua hyvin, niin miksi erota ja rikkoa lasten perhe? Harvemmin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Minkä sille voi kun toinen haluaa eron ja lähtee?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ole mikään syy pysyä yhdessä jos molemmat voivat huonosti. Kyllä lapsi sen näkee ja kuulee, ei kannata olla naiiveja. Rehellisesti sanottua niin naiset haluavat pysyä yhdessä taloudellisen tilanteen takia.
Jos jompi kumpi tai molemmat voivat huonosti, niin ei se ero sitä tilannetta välttämättä paranna. Sen onnettoman henkilön pitää itse tehdä jotain asialle, jotta itse voisi paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se nainen "kasvaa erilleen". Ei se ole mistään molemmat voi huonosti.
Jos yhteiselo ei luonnistu, niin kannattaa erota oli lapsia tai ei. Paljon ikävämpäähän se on, jos kotona aikuiset kiukuttelee. Ei tarvitse olla mitään suurempia ongelmia jotta kasvaa erilleen eikä elämä enää tunnu hyvältä toisen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jos on niin pahaksi tulehtuneet välit ,niin pakkohan siitä on erota. Ei hitto sokoon voi väkin olla kenenkään kanssa. Siihen ei vaikuta onko vauvaa tai ei . Aamen. 👍🏻👍🏻👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaikilta loppuu rakkaus jossain vaiheessa ja suhde muuttuu lähinnä "kämppissuhteeksi". Jos se sun kumppani on kuitenkin kiva ja kohtelee sua hyvin, niin miksi erota ja rikkoa lasten perhe? Harvemmin ruoho on vihreämpää aidan toisella puolella.
Jos kumppani on kiva ja kohtelee sua hyvin niin harvemmin varmaan erotaan?
Itse erosin kun lapset oli 7 ja 2. Omasta halusta. Ja kyllä. Arki muuttui paljon helpommaksi kun lapsia oli enään vain kaksi.
Usein se vaan menee niin että toinen tekee 90% tuosta ap:n mainitsemasta ja toinen sluibaa. Silloin toinen katkeroituu, väsyy ja lähtee. Arki helpottuu kun ei ole enää puolisoa passattavana, ainoastaan lapset
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos jompi kumpi tai molemmat voivat huonosti, niin ei se ero sitä tilannetta välttämättä paranna. Sen onnettoman henkilön pitää itse tehdä jotain asialle, jotta itse voisi paremmin.
Jos se syy on juurikin sen toisen henkilön aiheuttama, niin ero todellakin parantaa tilannetta. Jos tuntee, että tukehtuu toisen seurassa niin äkkiä pois.
Ainakin epävakaat dopamiiniaddiktit eroilevat usein. Lapsia siellä ja täällä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Itse erosin kun lapset oli 7 ja 2. Omasta halusta. Ja kyllä. Arki muuttui paljon helpommaksi kun lapsia oli enään vain kaksi.
miksi hankit kaksi lasta aikuislapsen kanssa ensinnäkään?
Vierailija kirjoitti:
Usein se vaan menee niin että toinen tekee 90% tuosta ap:n mainitsemasta ja toinen sluibaa. Silloin toinen katkeroituu, väsyy ja lähtee. Arki helpottuu kun ei ole enää puolisoa passattavana, ainoastaan lapset
no kuka järjissään oleva ihminen hankkii lapsia henkilön kanssa, joka ei ennen lapsiakaan tehnyt puolia kotitöistä ja maksanut omaa osuuttaan yhteisistä kuluista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuota tutkittu että tyytyväisyys laskee mitä useammassa liitossa ihminen on.
Koska se syyllinen omaan pahaan oloon löytyy useimmiten katsomalla peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ulkopuolinen ei voi sanoa onko joku eronnut heppoisin syin vai ei, pitää olla yläkerrassa jotain pahasti vinksallaan jos näin tekee.