Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, eihän olla enään ammattiliiton jäseniä

Vierailija
20.03.2026 |

Samat edut saa Loimaan kassasta alle puoleen hintaan

Kommentit (152)

Vierailija
41/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja TYÖNANTAJA tykkää.

Vierailija
42/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olu ikuna ollat amatilitton jesen.

No ei sentään. Ainakaan en oikeasti kirjoita koskaan "enään". Opettele suomea, somali!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliittoon kuuluminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan. 

Aivan samat edut olen saanut YKT:stakin. Jäsenmaksu vähän yli satkun vuodessa.

Loimaan kassa tuskin on neuvotteleva osapuoli työriidoissa, eikä voi myöskään lakkoilla. Eli kaikkea sitä mistä EK tykkää.

No niitä työriitoja ja lakkoja onkin vain teillä ay-änkyröillä.

Ikinä en ole liittoon kuulunut, saan samat korotukset kuin liittolaisetkin, ellei enemmän. Työnantaja arvostaa osaavaa, aikaansaavaa ja yhteistyökykyistä ammattimiestä. Liiton herravihaiset huutelijat ja purnaajat joutavat ensimmäisenä kilometritehtaalle, kun väkeä vähennetään.

Vierailija
44/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein te oikein tarvitsette liiton lakiapua? Itse en ole tarvnnut lakimiestä koskaan liki 30 vuotisen työurani aikana. 

Vierailija
45/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan saa. Esimerkiksi ilmainen lakipalvelu? Kouluttaako Loimaan kassa ilmaiseksi? Yms. Miten Loimaan kassa suhtautuu työnantajien epäasialliseen käytökseen?

Työntekijöiden epäasialliseen käytökseen suhtaudutaan potkuilla, mikä onkin aivan oikein. Ei työpaikalle kuulu asiattomuus.

Vierailija
46/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ja opettajat, yleensä akavalaiset, ymmärtävät ammattiliittojen tärkeyden. Se joka sanoo: olen  aina saanut korotukset vaikken kuulu liittoon, ei ymmärrä.

TÄMÄ! 

Vierailija
47/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan saa. Esimerkiksi ilmainen lakipalvelu? Kouluttaako Loimaan kassa ilmaiseksi? Yms. Miten Loimaan kassa suhtautuu työnantajien epäasialliseen käytökseen?

En tarvitse ilmaista lakipalvelua, minulla on oikeusturvavakuutus. En tarvitse minkään liiton koulutuksia. Työsuojeluasioista vastaa valtion Lupa- ja valvontavirasto (entinen Avi).

Vierailija
48/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimaan kassa tuskin on neuvotteleva osapuoli työriidoissa, eikä voi myöskään lakkoilla. Eli kaikkea sitä mistä EK tykkää.

Ikinä en ole liittoon kuulunut, saan samat korotukset kuin liittolaisetkin, ellei enemmän. Työnantaja arvostaa osaavaa, aikaansaavaa ja yhteistyökykyistä ammattimiestä. Liiton herravihaiset huutelijat ja purnaajat joutavat ensimmäisenä kilometritehtaalle, kun väkeä vähennetään.

Noita "liiton herravihaisia huutelijoita" oli joskus 70-luvulla ja he ovat jo eläkkeellä. Eikä työnantaja tiedä kuka kuuluu liittoon ja kuka ei, ellei työntekijä sitä itse kerro.

Vierailija
49/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun liittoon. Ei kannata erota.

Vierailija
50/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyky neuvotella itse palkkansa? Se on joillakin ihan varmasti. Mutta jo kunta-alan ja valtion palkat, kyllä ne on määritelty perustehtävissä.

Työnantajat häikäilemättä käyttävät muualta tulleita esim siivous/ravintola-alalla maksamalla alle tessin. Suomalainen siivooja, useimmin, tietää kuitenkin sopimukset ja alan tuntipalkat. Pienet.

Vierailija
51/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakimiespalvelu ei ole ilmainen , jos maksat jäsenmaksua

Loimaan liitollakin on maksullinen lakimiespalvelu joka hoitaa kiistat

Tiekkö mitä? Sun työnantaja ei kuuna päivänä neuvottele Loimaan kassan lakimiehen kanssa. Heittää sen pihalle pas kaisen naurun kanssa. 

Sen sijaan oman liiton lakimiehen kanssa on pakko.

Vierailija
52/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noita "liiton herravihaisia huutelijoita" oli joskus 70-luvulla ja he ovat jo eläkkeellä. Eikä työnantaja tiedä kuka kuuluu liittoon ja kuka ei, ellei työntekijä sitä itse kerro.

Tietääpäs, useimmissa liitoissa jäsenmaksu peeitään palkasta.

Vierailija
53/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? En saanut mitään apuja irtisanomiseeni liittyen. Vain voi voi jne. Olen ollut 30v jäsen. Nyt saa riittää. 

Vierailija
54/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ja opettajat, yleensä akavalaiset, ymmärtävät ammattiliittojen tärkeyden. Se joka sanoo: olen  aina saanut korotukset vaikken kuulu liittoon, ei ymmärrä.

Ymmärtää muidenkin alojen työntekijät.

Vierailija
55/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkoon en ole osallistunut koskaan ja liittojen ajamat palkankorotukset olen aina saanut.

Olet kuitenkin hyötynyt siitä, että ammattiliitot ovat sopinut palkankorotuksista työnantajaliittojen kanssa.

Vierailija
56/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jotka kehuttu neuvottelevanne palkan itse: totta kai palkan voi aina neuvotella tessiä paremmaksi, mutta ajatelkaa millaista olisi neuvotella ilman minkäänlaista tessiä pohjana. Työnantaja sanoisi, että miksi sinulle pitäisi maksaa neljä tonnia, kun joku epätoivoisempi tulee kyllä 1800 eurolla.

Vierailija
57/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät ymmärrä, että jos ei ole liittoja ei ole tes:ejä. Lisäksi yhteiskunnallisten asioiden sekä varsinkin historian tuntemus on jotenkin pelottavan heikkoa. 
Myös sellainen käsitys omasta erinomaisuudesta  muihin nähden tuntuu olevan yleistä? 

Vierailija
58/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakimiespalvelu ei ole ilmainen , jos maksat jäsenmaksua

Loimaan liitollakin on maksullinen lakimiespalvelu joka hoitaa kiistat

Tiekkö mitä? Sun työnantaja ei kuuna päivänä neuvottele Loimaan kassan lakimiehen kanssa. Heittää sen pihalle pas kaisen naurun kanssa. 

Sen sijaan oman liiton lakimiehen kanssa on pakko.

Minkä oman liiton? Ei se työnantaja siihen työntekijäliittoon kuulu. Ja samassa työpaikassa voi olla moneen eri liittoon kuuluvia työtekijöitä.

Vierailija
59/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK Työelämän Lakikaveri-palvelu on erittäin suosittu, ja sen kautta hoidetaan vuosittain tuhansia työsuhteeseen liittyviä asioita:

Vuosittainen määrä: Vuonna 2022 Lakikaveri auttoi jäseniä jopa 10 000 eri asiassa.

Yleisimmät aiheet: Suurin osa hoidettavista jutuista liittyy palkkasaataviin tai työsuhteen päättymiseen, kuten irtisanomisiin.

Ratkaisutavat: Valtaosa asioista saadaan ratkaistua jo neuvonnan tai juristin tekemän selvitystyön avulla ilman oikeudenkäyntiä.

Kasvava kysyntä: Palvelun suosio on ollut niin suurta, että se on ajoittain ruuhkautunut suuren yhteydenottomäärän vuoks

Vierailija
60/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 70-luvulla palkanlaskija. Ei tehdaspäällikkö eikä edes yrityksen omistaja arvostanut näitä tätejä jotka eivät kuuluneet liittoon. Jotka niin komukoiya halveksivat. Hyvät tekijät kuuluivat liittoon, tunsivat tessin ja kellotuslaskennan. Luottamusmiesdelegatio kävi kiistakysymyksissä neuvottelut johdon  kanssa, ei yksittäiset tädit. Nämä olivat yleensä vielä pienellä tuntipalkalla ( kokivat myös ay-maksun kalliiksi) kun kyvyt ei urakkaan ja siivottiin talosta pois jonkun tuotannollisen tekijän takia aika ajoin. Ei ollut sitte ees liittoa takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi