Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, eihän olla enään ammattiliiton jäseniä

Vierailija
20.03.2026 |

Samat edut saa Loimaan kassasta alle puoleen hintaan

Kommentit (152)

Vierailija
21/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

SAK:ssa on pelko persiissä kun väki kaikkoaa. Vasemmistomoottori yskii

Kiristämisen ja laittomuuksien aika on ohi.

Vierailija
22/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattiliittoon kuuluminen on nyt tärkeämpää kuin koskaan. 

Aivan samat edut olen saanut YKT:stakin. Jäsenmaksu vähän yli satkun vuodessa.

Oletko tyh mä? Yleensä maksat liiton jäsenmaksussa myös kassan jäsenyydestä mutta liittoon voi kuulua myös ilman niiden kassan jäsenyyttäkin. Ei ammattiliitto maksa mitään ansiosidonnaista. Ay ei paljon mainosta mutta ammattiliiton ja kassan jäsenyydet saa niissä myös erikseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No usko sitten näin.

Vierailija
24/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän olisi työnantajien ja kokoomuksen paratiisi.

Vierailija
25/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan saa. Esimerkiksi ilmainen lakipalvelu? Kouluttaako Loimaan kassa ilmaiseksi? Yms. Miten Loimaan kassa suhtautuu työnantajien epäasialliseen käytökseen?

Vierailija
26/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa, että on olemassa muitakin työttömyyskassoja kuin pelkkä Loimaan kassa. Itse kuulut oman alan työttömyyskassaan ja sen jäsenmaksu on 69 euroa vuodessa kun YTK:ssa se on 102 euroa. Täysin saman turvan saa liki puolet halvemmalla.

Vierailija
27/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että työelämä Suomessa on onnistuttu pilaamaan kun tuommoisia idiootteja piisaa. Onko mielestäsi niissä maissa missä liittoja ei ole niin työläisten asema hyvä.

Vierailija
28/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimaan kassa tuskin on neuvotteleva osapuoli työriidoissa, eikä voi myöskään lakkoilla. Eli kaikkea sitä mistä EK tykkää.

Lakkoon en ole osallistunut koskaan ja liittojen ajamat palkankorotukset olen aina saanut.

Miksi sinulle kelpaa liittojen ajamat palkankorotukset? Ota jatkossa vaan ne työsuhteen ehdot, jotka Loimaan kassa on neuvotellut.

Vierailija
29/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ytk ei sovi työehtosopimuksia. He eivät siis ole nevotteleva osapuoli missään työsuhdeasioissa eivätkä osaa riita-asioissa neuvoa. Eli sieltä ei apua heru.

Ammattilainen neuvottelee itse edut ja palkkansa,liiton puudelit minimi korvaukset.

Vierailija
30/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit ja opettajat, yleensä akavalaiset, ymmärtävät ammattiliittojen tärkeyden. Se joka sanoo: olen  aina saanut korotukset vaikken kuulu liittoon, ei ymmärrä.

Vierailija
31/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimiespalvelu ei ole ilmainen , jos maksat jäsenmaksua

Loimaan liitollakin on maksullinen lakimiespalvelu joka hoitaa kiistat

Vierailija
32/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko tyh mä? Yleensä maksat liiton jäsenmaksussa myös kassan jäsenyydestä mutta liittoon voi kuulua myös ilman niiden kassan jäsenyyttäkin. Ei ammattiliitto maksa mitään ansiosidonnaista. Ay ei paljon mainosta mutta ammattiliiton ja kassan jäsenyydet saa niissä myös erikseen.

Takavuosina räikeästi valehdeltiin tässäkin asiassa liittojen toimesta.

Vierailija
33/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No usko sitten näin.

Mitä jos sinulta poistetaan loma-ajan palkanmaksu? Lyhennetään samalla lomiakin, kaksi viikkoa vuodessa palkattomana sopisi sinulle hyvin.

Vierailija
34/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loimaan kassa tuskin on neuvotteleva osapuoli työriidoissa, eikä voi myöskään lakkoilla. Eli kaikkea sitä mistä EK tykkää.

Lakkoon en ole osallistunut koskaan ja liittojen ajamat palkankorotukset olen aina saanut.

Et olisi saanut liittojen palkankorotuksia, jos kukaan ei olisi kuulunut liittoihin. Olet vapaamatkustaja lokki. 

Loimaan kassa on työnantajien perustama, tarkoituksena houkutella tyhmät pois ammattiliitoista ja siten pikku hiljaa murentaa ainoan tahon, joka yrittää pitää työntekijän puolta. Tämä hallituskausi on opettanut sen, että hallitus voi olla täysin EK:n vietävissä. 

Vierailija
35/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ytk ei sovi työehtosopimuksia. He eivät siis ole nevotteleva osapuoli missään työsuhdeasioissa eivätkä osaa riita-asioissa neuvoa. Eli sieltä ei apua heru.

Ammattilainen neuvottelee itse edut ja palkkansa,liiton puudelit minimi korvaukset.

Työntekijä on aina voinut neuvotella itselleen työehtosopimuksia paremmat edut, sitähän ei ole missään kielletty. Myös ammattiliittoon kuuluvat. Mutta kerro meille millaiset edut itse olet osannut neuvotella itsellesi? Minua kiinnostaa esimerkiksi sairausajan palkanmaksu ja lyhyt tilapäinen poissaolo.

Vierailija
36/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän että olen ollut tyhmä

Kuuluin urani alussa ammattiliittoon, siinä syy.

Sitten viisastuin

Nyt olen ollut liitoista vapaa jo 25 vuotta

Kassaan toki kannattaa kuulua

Vierailija
37/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et olisi saanut liittojen palkankorotuksia, jos kukaan ei olisi kuulunut liittoihin. Olet vapaamatkustaja lokki. 

Loimaan kassa on työnantajien perustama, tarkoituksena houkutella tyhmät pois ammattiliitoista ja siten pikku hiljaa murentaa ainoan tahon, joka yrittää pitää työntekijän puolta. Tämä hallituskausi on opettanut sen, että hallitus voi olla täysin EK:n vietävissä. 

AY-MAFIAN kiristämisen ja laittomuuksien aika on ohi.

Vierailija
38/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuulunut liittoon ja aina olen työehtoni neuvotellut itse ja yleensä paremmiksi kuin liittojen ehdot. Työpaikkaa vaihtaessa olen saanut aina neuvoteltua mm palkallista lomaa ilman että tarvitsee odottaa lomien kertymistä. En ole koskaan joutunut kiistelemään mistään asiasta työnantajan kanssa, mutta jos se joskus päädyn sellaiseen paikkaan missä "pomo on mu!kku", niin osaan kyllä vaihtaa työpaikkaa.

Mutta ymmärrän, että rividuunarille on vaikeampaa neuvotella itse jollei ole erityisen hyvä työssään. Eli kannatan vahvasti liittoja vaikken niihin itse kuulukaan. 

Vierailija
39/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYLLÄ LIITTOON KANNATTAA KUULUA,vaikka purra ja co EIVÄT SITÄ HALUAKKAAN,,,,,,,PERSUT HEIKENTÄVÄT KOKO AJAN DUUNARIN ASIJOITA ,lakkoilu,pv.rahan saanti,maksut jne jne....

Vierailija
40/152 |
20.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä saa lakiapua, maksutta. Mitä järkeä maksaa liitoille kun hallitus on sitonut liittojen toiminnan esim. lakko oikeus jne... Ytk osaltani toiminut erittäin hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi