"Majaniemi sanoo, että romanihameen ostamisen tukemisessa on pohjimmiltaan kyse ihmisarvosta"
"Että onko köyhillä ihmisarvoa ja perustuslain oikeutta elää kulttuurinsa mukaisesti."
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011890032.html
Miksi tämä oikeus koskee vain romaneja?
Kommentit (128)
Ei kyllä kuuluisi kustantaa romanien hameita.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, taas alkaa itku kun muut saa jotain, mitä me ei yhyyyyy. Mä olen työni puolesta nähnyt, miten kantasuomalaisille annetaan harkinnavaraisena, ylimääräisenä tukena ties mitä vaatteista kodinkoneisiin ja kaikkea siltä väliltä.
Romanitko eivät saisi myös näitä kaikkia muitakin harkinnanvaraisia tukia?
Olen omin silmin nähnyt kirjaukset, joissa on kahdelle eri romanille annettu satoja euroja jokavuotiseen joulu- ja syntymäpäivälahjojen ostoon lapsille ja lapsenlapsille ja perustelu täsmälleen tämä: Suuret lahjamäärät kuuluvat heidän kulttuuriinsa. Vaikka lapset ja lapsenlapset kaikki huostassa.
Että miettikääpä sitä kaikki pienituloiset itsenne ja perheenne elättävät. Tuota sakkia sivusta seuraamalla on kyllä kovasti laskenut moti käydä itse raskaissa töissä.
Nyt PersuPojat kiireesti Kryptaan siellä kaverit jo tattia hakkaa.
Tietysti muiden ihmisarvoista vaan ei suomalaisten.
Hassua toiset saa ja toiset. Ne tietyt saa usein uudet kodinkoneet ja muut.
Ne kiertää sen lisäksi uskontolahkoinen ilmaiset avustusruuat .
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja, taas alkaa itku kun muut saa jotain, mitä me ei yhyyyyy. Mä olen työni puolesta nähnyt, miten kantasuomalaisille annetaan harkinnavaraisena, ylimääräisenä tukena ties mitä vaatteista kodinkoneisiin ja kaikkea siltä väliltä.
Miten et ymmärrä, että tämmöisen tuhlailun vuoksi kaikesta leikataan?
Ne varastaa pesukokeita imureita . Sekä kodeista että kaupoista. YouTube ..varastaa imurin kaupasta . Valvonta videoita.
Niillä on myös huumeita ja noitia . Se on syntiä.
Muumaalaiset saa ilmaiseksi suomalaiset ei saa mitään minimin. Suomessa myös venäläiset sortaa suomalaisia huomaa tämä !
Arabit sortaa kristittyjä kaikessa täällä !
Muslimit sylkee ja haukkuu kristittyjä vääräuskoiseksi siaksi.
Romani on oikeasti Intiasta Intian kansalaisia . Heillä on sanksriitin kielinen tausta ja hindiuskonto hindi heimo ei hindu vaan hindi . Heitä toki myös kristittynä mutta alkuperä on Intian hindialue. Wikipedia sanksriitin kieli .
Tataarit on arabeja Wikipedia tataarit . Nekin syrjiii kristittyjä.
Juutalaiset syyttää kaikesta kristittyjä omista synneistäänkin !
En nyt ymmärrä, miten ihmisarvo olisi kiinni ulkoisista puitteista, kuten vaatteista. Tai miten yhteiskunnan tehtävä olisi tukea jotakin ryhmää pukeutumaan kulttuurinsa mukaisesti.
Budhat varastaa kristyiltä ja huijaa sossua.
Turkissa on Sossu. Sosyal kurumu . Menkää sinne kerjäämään .
Se hame maksaa paljon, koska siihen uppoaa monta metriä aika paksua kangasta. Ei minua haittaa vaikka saisivatkin siihen harvakseltaan avustusta. Eikä voida ajatella niin, että kaikki romanit automaattisesti käyttäisivät hameitaan rahtihameina tai edes varastelisivat.
Joo, voitte painaa alapeukkua. Lisään vielä, että itse en ole romani.