Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikitt
Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikittämisestä.
Miten sinä suhtautuisit jos saisit (olisit saanut) tuollaisen kirjeen?
Kommentit (352)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika tyhmää. Kukin päättää itse.
No tyhmempää on haukkua vauvapalstalla Ranskan viranomaisia.
Ihan äskettäin oli Ylen uutisissa juttua juuri Ranskasta, että siellä yhä useammat ja yhä nuoremmat miehet haluavat vasektomian. Taisi olla jopa 30 000 miestä viimeisen vuoden aikana. Joitakin siinä haastateltiinkin.
Se johtuu siitä, ett miehen elämä käytännössä tuhoutuu jos tehnyt lapsia naisen kanssa ja nainen päättää erota. Ja eroaminen on nykyään helppoa, ei tarvita mitään erityistä syytä ja eron saa nopeasti, nainen voi vaikka jonkun riiidan jälkeen päättää lähteä. Joudut maksamaan elatusmaksuja ja näet lapsia paljon harvemmin. Eikä elatusmaksuja oteta huomioon missään toimeentulo ym. työttömyysrahan laskemisessa vaan oletetaan, että mies vetäisee ne ihmeellisesti takapuolestaan. Tai on sitten itse syömättä.
Toki tilanne on alkanut mennä parempaan suuntaan kun ongelmiin on herätty, esim. vuoroviikkovanhemmuus ja muut vastaavat järjestelyt. Mutta esimerkiksi oma eksäni ei suostunut vuoroviikkojärjestelyyn vaikka osa lapsista olisi sitä halunnut. En halunnut riidellä asiasta oikeudessa, koska se olisi ollut lapsille vahingollista.
Selittäisitkö, miten elämäsi tuhoutui? Omat lapset on toki elätettävä, oli eronnut tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan äskettäin oli Ylen uutisissa juttua juuri Ranskasta, että siellä yhä useammat ja yhä nuoremmat miehet haluavat vasektomian. Taisi olla jopa 30 000 miestä viimeisen vuoden aikana. Joitakin siinä haastateltiinkin.
Se johtuu siitä, ett miehen elämä käytännössä tuhoutuu jos tehnyt lapsia naisen kanssa ja nainen päättää erota. Ja eroaminen on nykyään helppoa, ei tarvita mitään erityistä syytä ja eron saa nopeasti, nainen voi vaikka jonkun riiidan jälkeen päättää lähteä. Joudut maksamaan elatusmaksuja ja näet lapsia paljon harvemmin. Eikä elatusmaksuja oteta huomioon missään toimeentulo ym. työttömyysrahan laskemisessa vaan oletetaan, että mies vetäisee ne ihmeellisesti takapuolestaan. Tai on sitten itse syömättä.
Toki tilanne on alkanut mennä parempaan suuntaan kun ongelmiin on herätty, esim. vuoroviikkovanhemmuus ja muut vastaavat järjestelyt. Mutta esimerkiksi oma eksäni ei suostunut vuoroviikkojärjestelyyn vaikka osa lapsista olisi sitä halunnut. En halunnut riidellä asiasta oikeudessa, koska se olisi ollut lapsille vahingollista.
Selittäisitkö, miten elämäsi tuhoutui? Omat lapset on toki elätettävä, oli eronnut tai ei.
Taloudellisen rasitteen (elatusmaksut, asumiskulut yksin jne,) lisäksi on aika vaikea aloittaa puhtaalta pöydältä elämän uudelleen rakentaminen ja kumppani etsintä kun sinulla on jo lapsia ja nuo em. taloudelliset rasitteet. Lisäksi kaikki kommunikointi jonka joutuu eksän kanssa hoitamaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloudellisen rasitteen (elatusmaksut, asumiskulut yksin jne,) lisäksi on aika vaikea aloittaa puhtaalta pöydältä elämän uudelleen rakentaminen ja kumppani etsintä kun sinulla on jo lapsia ja nuo em. taloudelliset rasitteet. Lisäksi kaikki kommunikointi jonka joutuu eksän kanssa hoitamaan jne.
Itse valitsit tehdä lapset, siksi et luonnollisesti voinut aloittaa puhtaalta pöydältä vuoksi kuten ei eksäkään. Yhdessä olette lapsistanne elatusvastuussa, eksäsi hoiti pääosan hoitovastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Myös miesten on syytä olla tietoisia naisten biologisesta kellosta.
No olisivat tietoisia edes omasta biologisesta kellosta. Myös miehillä sukusolujen laatu heikkenee 40 ikävuoden jälkeen.
Suurin osa yli 40-vuotiaista miehistä saa terveitä ja vammattomia lapsia.
Niin saa suurin osa yli 40-vuotiaista naisistakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syntyvyys oli Suomessa korkeimmillaan välittömästi toisen maailmansodan jälkeen, niin sanottujen suurten ikäluokkien aikana. Ennätysvuosi oli 1947, jolloin syntyi yhteensä 108 168 lasta. Myös vuodet 19461948 olivat erittäin korkean syntyvyyden aikaa"
Ja sinäkö luulet etteivät naiset käyneet silloin töissä?
En luulee, vaan TIEDÄN, että kotiäitiys oli tuolloin todella yleistä. Missä välissä se akka olisi töihin edes ehtinyt, kun oli jatkuvasti raskaana?
Kotiäitiys ei Suomessa ole ollut yleistä koskaan, eikä myöskään kuukausien mittaiset äitiyslomat.
Väärin. Etenkin maaseudulla oli todella harvinaista, että nainen kävi töissä. Lapsissa ja oman tilan hommissa oli ihan tarpeeksi täytettä päiviin.
Maatilojen emännät eivät kyllä olleet mitään kotiäitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse valitsit tehdä lapset, siksi et luonnollisesti voinut aloittaa puhtaalta pöydältä vuoksi kuten ei eksäkään. Yhdessä olette lapsistanne elatusvastuussa, eksäsi hoiti pääosan hoitovastuusta.
Ilmeisesti vastuunkanto siis tuhoaa miehen elämän. Ennen eroa vaimo hoiti nämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä vaan. Jotenkin ihmeellisesti naisilta tuppaa unohtumaan ihan perus biologiset faktat, ja sitten joku päivä herätään 35-vuotiaana ja ihmetellään kun ei tulla enää raskaaksi.
Huvittava tuo sinun uskosi maagiseen 35v ikään, joka yhtäkkiä lopettaa naiselta munasolujen tuotannon :D
N37, rv21+4
Naisella on munasolut valmiina heti alussa. Niitä ei ilmesty yhtään enempää elinaikana. Miehen tilanne on toinen, sillä hänellä muodostuu uusia siittiöitä jatkuvasti.
Mutta iän myötä siittiöiden laatu heikkenee. Yli 30-vuotiaiden miesten siittiöt ovat huonolaatuisempia kuin nuorempien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Syntyvyys oli Suomessa korkeimmillaan välittömästi toisen maailmansodan jälkeen, niin sanottujen suurten ikäluokkien aikana. Ennätysvuosi oli 1947, jolloin syntyi yhteensä 108 168 lasta. Myös vuodet 19461948 olivat erittäin korkean syntyvyyden aikaa"
Ja sinäkö luulet etteivät naiset käyneet silloin töissä?
En luulee, vaan TIEDÄN, että kotiäitiys oli tuolloin todella yleistä. Missä välissä se akka olisi töihin edes ehtinyt, kun oli jatkuvasti raskaana?
Kotiäitiys ei Suomessa ole ollut yleistä koskaan, eikä myöskään kuukausien mittaiset äitiyslomat.
Sinulla jäänyt historian oppitunnit välistä? Suomessa on ollut aika, jolloin nainen ei edes saanut käydä töissä, jos oli avioliitossa. Korkeakouluopinnotkin piti lopettaa, jos halusi avioitua. Eikä tästä ole edes hirmuisen kauaa aikaa.
Laita linkki tuohon lakiin.
Mä oon just kaksysi. Jos saisin vastaavan kirjeen niin käyttäisin polttopuuna.
Mä en lapsia halua. Mut moni ikäiseni haluaa kyllä! Antaa halukkaiden lisääntyä ja muiden elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kirje tuli valkoiselle väestölle. Mustia ei tarvitnnut tästä muistuttaa.
En usko että siellä on värin perusteella eroteltu. Kyllä se kirje on tullut kaikenvärisille.
Vierailija kirjoitti:
Voisi miehillekin lähettää vastaavan missä selitetään kuin taaperolle että voisi ajatella lastenhankintaa eikä mitään epämääräistä "etin vaan jotain casual fwb säätöä".
Viimeksi tarkistaessani yhtään lasta ei ole saatu alulle ihan pelkästään hameväen voimin 🙄
Tuo kirje on lähetetty sekä miehille että naisille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Suomessa pitäisi tehdä samoin? Ja liittää mukaan tutkimus, joka todistaa lisääntymisen lisäävän terveyttä ja onnellisuutta sekä pitkää ja tervettä vanhuutta.
Eli keksiä päästä joku persujen huuhaa-"tutkimus"? Oikeiden tutkimusten perusteella tiedetään lisääntymisen huonontavan terveyttä, aiheuttavan sairauksia, vähentävän onnellisuutta ja laskevan elinikää ja aiheuttavan sairaan vanhuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin uhraisin rahaa postimerkkiin, ja palauttaisin revityn kirjeen ja kasan paskaa lähettäjälle. Kylläpä on lapsellista.
Ai että olet ihana nainen 😍.
Varmasti miehet parveilevat ympärilläsi.
Minä ainakin parveilisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä. Myös miesten on syytä olla tietoisia naisten biologisesta kellosta.
No olisivat tietoisia edes omasta biologisesta kellosta. Myös miehillä sukusolujen laatu heikkenee 40 ikävuoden jälkeen.
Suurin osa yli 40-vuotiaista miehistä saa terveitä ja vammattomia lapsia.
Niin saa suurin osa yli 40-vuotiaista naisistakin.
Kukaan ei ole muuta väittänytkään.
Vierailija kirjoitti:
Olisin haistattanut vitut kommareille ja luuloilleen että alkaisin pönkäämään vero-orjia omaan piikkiini syöpäiselle punikkijallitukselle, joka vihaa maataan ja kansansaa kun varastaa kaikki rahat kommarointiin ja haalaa maan täyteen primitiivisiä vuohipaimenoita elämään sosiaalihäkkyrän piikkiin.
Ne on kyllä teidät oikeistolaiset jotka haluaisivat kaiken toimivan niin kuin ennen, lastenteosta lähtien.
Suomessa ei ole ikinä ollut minkäänlaista kotiäitikulttuuria. Huomasin sen kun olin itse jonkin aikaa kotona kun lapset oli pieniä. Olen kuullut, että jossain Saksassa kuulemma on ollut. Maalaistalon emäntä ei ole kotiäiti vaan ennemminkin yrittäjä. Hänellähän on siinä työ, joka on koko ajan pakko tehdä eikä vain puuhastella lasten kanssa kuten oikea kotiäiti voi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitäisi pystyä aloittamaan puhtaalta pöydältä, kun sitä elettyä elämää on jo lastenkin muodossa? Pystyykö nainen aloittamaan puhtaalta pöydältä eron jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole päätösasia.
Lisääntyminen on aikaikkuna-asia.
Tosiasia, ei mielipide.
Mielelläni olisi ryhtynyt yleiseksi siitos sonniksi tuossa iässä, vaan en päässyt.