Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikitt
Ranskassa 29-vuotiaat naiset ja miehet saivat hallitukselta kirjeen, jossa heitä muistutettiin lastenhankinnasta ja biologisen kellon tikittämisestä.
Miten sinä suhtautuisit jos saisit (olisit saanut) tuollaisen kirjeen?
Kommentit (287)
Olisin iloinen jos yhteiskunta siihen kannustaisi. Tietysti se kannustaminen olisi hyvä näkyä vähän eritavalla. Tuntuu että Suomessa yhteiskunta ei ole kovin lapsimyönteinen ja esim nuoria äitejä paheksutaan ja tuomitaan.
Olisin nauranu, ja heittäny sen roskiin 😄
Ihan hyvä. Myös miesten on syytä olla tietoisia naisten biologisesta kellosta.
Vierailija kirjoitti:
No aika tyhmää. Kukin päättää itse.
Eikä lasten hankkiminen aina ole edes omasta päätöksestä kiinni. Esim. nuorten naisten endometrioosi on yleinen mutta alidiagnosoitu sairaus joka aiheuttaa tahatonta lapsettomuutta.
Menee liiallisuuksiin. Moni päättää olla hankkimatta lasta terveydentilansa takia. Itse tiedän kolme tällaista. Minusta se on vastuullisuutta, eikä kenenkään tule painostaa ketään, kun vakavia syitä voi olla vapaaehtoisen lapsettomuuden taustalla.
Vierailija kirjoitti:
No olisivat tietoisia edes omasta biologisesta kellosta. Myös miehillä sukusolujen laatu heikkenee 40 ikävuoden jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Miesten olisi hyvä olla tietoisia myös omasta biologisesta kellosta, mutta ainakaan suomalaisia miehiä ei kiinnosta isyys.
Vierailija kirjoitti:
No tyhmempää on haukkua vauvapalstalla Ranskan viranomaisia.
Olisin laittanut kirjeen paperinkeräykseen ja mennyt edelleen alkuperäisen suunnitelman mukaan vuoden päästä vasektomiaan.
Vierailija kirjoitti:
Menee liiallisuuksiin. Moni päättää olla hankkimatta lasta terveydentilansa takia. Itse tiedän kolme tällaista. Minusta se on vastuullisuutta, eikä kenenkään tule painostaa ketään, kun vakavia syitä voi olla vapaaehtoisen lapsettomuuden taustalla.
Onko painostaminen ok, jos vapaaehtoinen lapsettomuus on ihan vain vapaaehtoista, ilman sairausten vaikutuksia?
Hämmentävää, että Ranskassa joku kuvittelee maailmanlaajuisen syntyvyyden laskun johtuvan tiedon puutteesta, vaikka väki on koulutetumpaa ja tietoisempia lisääntymiseen liittyvästä biologiasta kuin koskaan ennen ihmiskunnan historiassa.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää, että Ranskassa joku kuvittelee maailmanlaajuisen syntyvyyden laskun johtuvan tiedon puutteesta, vaikka väki on koulutetumpaa ja tietoisempia lisääntymiseen liittyvästä biologiasta kuin koskaan ennen ihmiskunnan historiassa.
Tämä. Tämä tuhat kertaa.
Voisko siihen kirjeeseen laittaa rahaa kannustukseksi?
Valtion pitää hommata minulle vosu. Ei kai se muuten onnistu?
Vierailija kirjoitti:
Valtion pitää hommata minulle vosu. Ei kai se muuten onnistu?
Kyllä sinun on iha itse vosusi hankittava kuten muidenkin. Asenteesi naisia kohtaan selittää yksinäisyytesi täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisivat tietoisia edes omasta biologisesta kellosta. Myös miehillä sukusolujen laatu heikkenee 40 ikävuoden jälkeen.
Suurin osa yli 40-vuotiaista miehistä saa terveitä ja vammattomia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten olisi hyvä olla tietoisia myös omasta biologisesta kellosta, mutta ainakaan suomalaisia miehiä ei kiinnosta isyys.
Miehellä "biologinen kello" ei ole niin kiireellinen kuin naisilla. Siksi miesten olisi hyvä olla nimenomaan naisten kellosta tietoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa yli 40-vuotiaista miehistä saa terveitä ja vammattomia lapsia.
Suurin osa miehistä saa lapsensa ennen 40-vuoden ikää.