Voi ei, Suomi on jälleen maailman onnellisin maa
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäiskö tehdä onnellisuus galluppi palstalle?
Tulis varmaan surkea tulos. Tällä palstalla on suurin osa valittajia.
https://valtioneuvosto.fi/-/1271139/suomi-joutui-eu-n-sosiaalisen-kehit…-
Eu valittaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pärjännyt myös rasismia mittaavassa otannassa ollen maailman rasistisin maa. Joten mitä vähemmän rasismia sen onnettomampi kansa
Voisiko samassa yhteydessä mainita sinne ambomaihin myös tämä, kun sinne lähetetään niitä maailman onnellisin maa mainoksia
Totta kai täällä on rasismia kun täällä on niin paljon tänne kuulumattomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela gold tekee onnelliseksi.
Niin minutkin. En ymmärrä miten joku viitsii raataa päivästä toiseen jossain ankeiden ihmisten kansoittamassa "työpaikassa"...
Juuri teidän laisenne pitäisi saada täältä hevon kuuseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Afganistan - maailman paskin maa. Siitä hyvä maa ettei sieltä kukaan pääse nykyään pois vinkumaan tänne Kela Goldia.
Vihvassu suree...
70-luvulla siellä meni vielä hyvin. Naisetkin kävi yliopistoa .Epäilen, että meille on vuosien saatossa annettu väärä kuva Afganistanista. Nyt tilanne siellä voi tietysti olla toinen, mutta minähän en voi siitä mitään sanoa, kun en ole ollut paikan päällä.
Iranissakin kulttuuri oli tuolloin varsin länsimaista ja onnellista, mutta vihervassut halusivat vaihtaa iranin hallituksen ja lopputulos on kaikkien nähtävillä
Onko USA vihervasemmistolainen?
USA on kiikun kaakun, kun siellä on oikeastaan vain kaksi merkittävää puoluetta. Vuorotellen sitten vaaleissa äänestävät joko demokraatit tai republikaanit valtaan, mutta kuitenkaan ei tietenkään koskaan koko kansa ole tyytyväinen ja sitten taas äänestetään toisin seuraavissa vaaleissa, mutta tyytyväisiä eivät kakki ole kuitenkaan,
Koska mikään ei oikeastaan muutu. Mulla on aika paljon amerikkalaisia kavereita, ja toisin kun media toitottaa, kukaan ei oikeastaan inise, että voi kamala sitä rumppia oi joi joi voivoi. Ihmiset käyvät töissä ja tekevät omia asoitaan. Osa aina valittaa tietysti, olipa vallasssa biden tai trumppi. Ja meillä mainostetut mielenosoituksetkin pitäisi laittaa kontekstiin, jos maassa on 330 miljoonaa ihmistä ei muutaman sadan tuhannekaan mielenosoitus ole kovin suuri asia.
Ei kyllä millään uskoisi tulosta, kun tätä palstaa lukee. Eivät ole ainakaan täällä
Vierailija kirjoitti:
Hyvä me! 👍
En kuulu samaan porukkaan kanssasi peukuta vaan itseäsi
Vierailija kirjoitti:
Purra ja Urpo on tuhonnut tätä maata järjestelmällisesti, ansiosidonnaisen porrastukset, potkulait, työttömyys kutittelee all time high lukemia, kaikki ihan saakelin kallista, omistusasunto on enää alemman keskiluokan päiväunihaave. Tultu viimeisen 6 vuoden aikana sen verta lujaa alas, että ei hitossa voida olla lähelläkään kärkeä. Korruptio kytee tässäkin ja joku nyt kyllä maksaa jollekin, että pysytään keulassa.
Hyviä uudistuksiahan nuo ovat. Ei sitä ansiosidonnaista kuulu iän kaiken saada, täytyy työllistyä. Potkulaki on hyvä että saadaan alisuoriutujat pois työpaikoilta.
Vierailija kirjoitti:
eläkeläiset korostuvat onnellisissa, alle 30-vuotiaat eivät ole onnellisia.
No minä todellakin olen erittäin onnellinen, juuri puolisoni kanssa päässyt hyvälle työeläkkeelle.
Se missä kunnossa Suomi ja sen kansa on tällä hetkellä, loistaa kaikessa negatiivisuudessa, on erikoista että samalla olisimme "maailman onnellisin maa" joidenkin ruotsalaisten, norjalaisten, saksalaisten jne ohi. Pasckapuhetta kuten kaikki varmaan tajuavatkin. Melkein vidduilua suomen köyhälle ja sairaalle kansalle joilta leikataan kaikki tällä hetkellä.
Suomi-redditissä möyhöt nillittävät kuinka kritiikki tätä tapausta kohtaan on vain kateellisuutta eikä muka tajuta kuinka hyvin asiat ovat tässä maassa lol.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset ovat ihan onnellisia elämässään. Täällä ei ole sotaa, on puhdasta luontoa, ruokaa kaupoissa, käydään töissä ja koulussa, ollaan perheen kanssa ja vietetään perusarkea.
Katkerat köyhäinluokka ei ole tyytyväinen. Mutta ne nyt eivät olisi, vaikka saisivat katteetonta rahaa kymppitonnin kuussa. Koska miten epistä, naapurin rikas saa tililleen 11 000. Tosin tekemällä ympäripyöreää päivää. Mutta sen ymmärtämiseenhän näiden kapasiteetti ei riitä.
Sodan laajentamisella uhkaillaan kaiken aikaa, suurimmat työttömyysluvut jne, valtio tarkkailuluokalla, jne. Raha ei tietenkään tee ihmistä onnelliseksi, kun saataisiin se ahne ellittikin tajuamaan tämä.
Kumpikohan on ahne? Se, joka työtä tekemällä ansaitsee itse rahansa vai se, joka loisii muiden palkasta?
Työtä tekevät vievät työt työttömiltä. Jätä meille muillekin työpaikka välillä kiitos. Joku kierto olisi hyvä kun työttömyys on näin suurta. Välillä työtä tekevät joutuisivat antamaan työpaikkansa työttömille.
Ei v i t t u mikä ääliö 🤣 Kyllä työpaikat menee pätevimmille ja parhaille. Tätä se opittu tasapäistäminen juuri tuottaa. Kaikki pitäisi jakaa tasan, ihan sama paljonko olet itse minkään asian eteen tehnyt. Aina pitää mennä peruskoulusta lähtien sen tyhmimmän ehdoilla.
Loin ihan itse työpaikkani. Perustin firman ja se menestyy hyvin. Työllistän nyt 7 ihmistä. Ei ole aikomustakaan antaa paikkaa sinulle. Mitä jos otat ihan itse vastuuta asioistasi ja perustat itse itsellesi työpaikan? Sen sijaan, että odotat toimettomana jonkun muun taas tekevän senkin sinun puolestasi. Ai niin, mutta se vaatisi hieman älyllistä kapasiteettia, joten unohda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on hyvä maa asua. Olen asunut pitkään ulkomailla. Suomessa moni asia paremmin.
Säälle emme mahda mitään ja aina on parannettavaa.
Ihan onnellinen olen vaikka olenkin vanha ja köyhä.
Itse en ole samaa mieltä. Olen asunut 12 v muualla ja oli suurin osa asioista paremmin. Luulen Suomen sijoituksen johtuvan siitä että ihmiset eivät tiedä miten hyvin on asiat muualla ja tyydytään siihen vaatimattomaan elämään. Vähän kuin rotat yhdyskunnissaan.
Missä muualla asiat olivat niin hyyvin mielestäsi?
Itse olen asunut Britanniassa (järkyttävä luokkayhteiskunta, jostain Downton Abbeysta saa aivan liian ruusuisen kuvan siitä, mitä se merkitsee). ja USAssa (raha on kaikki kaikessa, lähiluontoa ei ole).
Lisäksi olen asunut lyhyitä aikoja kehistysmaissa, joista ei voida puhua samana päivänäkään kuin Suomesta.
Suomi on minusta parempi. Luulen, että Kanadassa voisin viihtyä.
N58
Tää onnellisuus taitaa perustua meillä nöyryyteen. :D Eli mehän ei turhista valiteta. Vaikka paskaa sataisi, niin luterilaisittain vain mennään läpi harmaan kiven koska eihän se ole oikein ketään vaivata omilla murheillaan.
Mutta ei siinä. Luulisi toisaalta masennuslääkkeiden käytön ja itsemurhien olevan kanssa linjassa ton tutkimuksen kanssa. Mutta kyseessä siis mielestäni lähinnä ajatusvääristymä.
En tiedä Venäläisten sijoitusta tässä kisassa. Mutta hehän ovat kanssa kuuluisia siitä, että painavat vaan menemään vaikka kaikki menisi päin persettä. Lisäävät kaalisoppaan vettä tilkan ja ottavat ryypyn vodkaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Jospa opeteltaisiin kääntämään happy myös välillä sanalla tyytyväinen.
Ei että se sen todellisempi tulos olisi, mutta onnellinen on naurettava tässä yhteydessä.
Se olisi kyllä vaan väärä käännös. "Content" olisi tyytyväinen.
The happiest country on nimenomaan onnellisin maa, oltiin tuloksesta mitä mieltä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on pärjännyt myös rasismia mittaavassa otannassa ollen maailman rasistisin maa. Joten mitä vähemmän rasismia sen onnettomampi kansa
Voisiko samassa yhteydessä mainita sinne ambomaihin myös tämä, kun sinne lähetetään niitä maailman onnellisin maa mainoksia
Totta kai täällä on rasismia kun täällä on niin paljon tänne kuulumattomia.
Ne, jotka kokevat paikan rasistiseksi, samalla kun kiittämättöminä nostavat eläkkeitä ja kelatukia suomalaisten kassasta, voisivat palata sinne rasistivapaisiin kotimaihinsa.
N58
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra ja Urpo on tuhonnut tätä maata järjestelmällisesti, ansiosidonnaisen porrastukset, potkulait, työttömyys kutittelee all time high lukemia, kaikki ihan saakelin kallista, omistusasunto on enää alemman keskiluokan päiväunihaave. Tultu viimeisen 6 vuoden aikana sen verta lujaa alas, että ei hitossa voida olla lähelläkään kärkeä. Korruptio kytee tässäkin ja joku nyt kyllä maksaa jollekin, että pysytään keulassa.
Puhut sekavia, 6 vuotta kerrot maan tulleen alas ja syytät Purraa ja Orpoa vain kaikesta. Taisi Sanna I olla myös vallassa tuon 6 vuoden aikana.
Asuntohaaveet kyllä kaatoi Sanna ja 17% inflaatio. Se vei ihmesten ostovoimasta merkittävän osa ja samalla myös korkoja jouduttiin nostamaan, joka näkyy asuntomarkkinoilla. Onneksi Antti I tulee jatkamaan Sanna I:n perintöä, maa on tuhoontuomittu.
Yleisesti viimeiset 6 vuotta on tultu alas ja sen lisäksi Purra ja Urpo on systemaattisesti tuhonneet hyvinvointivaltiota. Siinä sulle sekavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalit ihmiset ovat ihan onnellisia elämässään. Täällä ei ole sotaa, on puhdasta luontoa, ruokaa kaupoissa, käydään töissä ja koulussa, ollaan perheen kanssa ja vietetään perusarkea.
Katkerat köyhäinluokka ei ole tyytyväinen. Mutta ne nyt eivät olisi, vaikka saisivat katteetonta rahaa kymppitonnin kuussa. Koska miten epistä, naapurin rikas saa tililleen 11 000. Tosin tekemällä ympäripyöreää päivää. Mutta sen ymmärtämiseenhän näiden kapasiteetti ei riitä.
Sodan laajentamisella uhkaillaan kaiken aikaa, suurimmat työttömyysluvut jne, valtio tarkkailuluokalla, jne. Raha ei tietenkään tee ihmistä onnelliseksi, kun saataisiin se ahne ellittikin tajuamaan tämä.
Kumpikohan on ahne? Se, joka työtä tekemällä ansaitsee itse rahansa vai se, joka loisii muiden palkasta?
Työtä tekevät vievät työt työttömiltä. Jätä meille muillekin työpaikka välillä kiitos. Joku kierto olisi hyvä kun työttömyys on näin suurta. Välillä työtä tekevät joutuisivat antamaan työpaikkansa työttömille.
Ei v i t t u mikä ääliö 🤣 Kyllä työpaikat menee pätevimmille ja parhaille. Tätä se opittu tasapäistäminen juuri tuottaa. Kaikki pitäisi jakaa tasan, ihan sama paljonko olet itse minkään asian eteen tehnyt. Aina pitää mennä peruskoulusta lähtien sen tyhmimmän ehdoilla.
Loin ihan itse työpaikkani. Perustin firman ja se menestyy hyvin. Työllistän nyt 7 ihmistä. Ei ole aikomustakaan antaa paikkaa sinulle. Mitä jos otat ihan itse vastuuta asioistasi ja perustat itse itsellesi työpaikan? Sen sijaan, että odotat toimettomana jonkun muun taas tekevän senkin sinun puolestasi. Ai niin, mutta se vaatisi hieman älyllistä kapasiteettia, joten unohda.
Palstan perusjengiltä kun kysytään, sin piisi lahjoittaa firmasi vähäosaisille solidaarisuussyistä.
Ruoka - apu lopetetaan Helsingissä.
No. Eiköhän he pysy hengissä ja onnellisina, jos kuulevat tuosta "tutkimuksesta."
Rikkaat rikastuvat, köyhät köyhtyvät. Vanhuksista ei välitetä.
Ihmisiä ajetaan asunnoistaan kadulle.
Totta kai rikkaalla eliitillä menee hyvin.
Sekä keskituloisella. Ja niillä n. 4000 konkurssin tehneillä.
Ja niillä puolella miljoonalla työttömällä.
Suomi on onnellinen muumimaa.
Enpä usko tuon "tutkimuksen" tuloksiin.
Tietääkö kukaan minne voisin siirtää rahaa ruoka - apuun?
Haluaisin auttaa heitä joilla on nälkä Suomessa.
Tulis varmaan surkea tulos. Tällä palstalla on suurin osa valittajia.