Mä en pese suihkussa itseäni saippualla juuri koskaan
kasvot pesen päivittäin puhdistusemulsiolla ja kainalot suihkusaippualla. Alapään välillä intiimisaippualla, mutta muuten pelkällä vedellä. Enkä haise hielle tai muutenkaan pahalta,siistin ihmisen maineessa.
Miten te muut?
Kommentit (46)
jos olen vetänyt jotain hikiliikuntaa, niin sitten pesen käsintehdyllä palasaippualla, joka ei pahemmin kuivata. Ja selkää saatan toisinaan saippuoida, jos se tuntuu likaiselta.
Kainalot ja hiukset tietysti aina saippualla/shampoolla.
En usko kenenkään todellisuudessa tarvitsevan saippuaa iholleen, mutta esimerkiksi meikin poistoon on pakko käyttää pesuainetta, jonka jälkeen kasvovoidetta, jottei iho kuivu.
Ne jotka sanovat ihonsa olevan kuiva pesun/suihkun jälkeen suosittelen tarkistamaan mainitaanko pesuaineessa tuotteen ph:ta. (Ideaali terveelle iholle on noin 3,5-4,5, jos muistan oikein.)
Hyviä saippuoita ovat Lactacyd, Sebamed ja Lacto line.
Itse käytän lactolinea, jolla pesen kainalot ja alakerran sekä jalat.
AP sun alapuoli sun perse eikä pää kiinnosta ketään.
Käytän saippuaa vain sheivatessa.
Ihon suojakerros pysyy paremmin ja vesi huuhtoo. Saippuoita on tietysti erilaisia.
saippuaa vartalon pesuun vuosiin. Kohta olen ollut puoli vuotta myös käyttämättä shampoota hiuksiin..eipä ole kukaan valittanut, että haisisin :) En halua turhia kemikaaleja itteeni puskea, mutta dödöä kyllä tulee käytettyä..kyllä on hiukset yms heti paremmassa kunnossa :)