Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en pese suihkussa itseäni saippualla juuri koskaan

Vierailija
15.10.2011 |

kasvot pesen päivittäin puhdistusemulsiolla ja kainalot suihkusaippualla. Alapään välillä intiimisaippualla, mutta muuten pelkällä vedellä. Enkä haise hielle tai muutenkaan pahalta,siistin ihmisen maineessa.

Miten te muut?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saippuaa vartalon pesuun vuosiin. Kohta olen ollut puoli vuotta myös käyttämättä shampoota hiuksiin..eipä ole kukaan valittanut, että haisisin :) En halua turhia kemikaaleja itteeni puskea, mutta dödöä kyllä tulee käytettyä..kyllä on hiukset yms heti paremmassa kunnossa :)

Vierailija
2/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin sanot että et pese saippualla ja sitten kuitenkin peset päivittäisn kolmenlaisella eri saippualla. Don't get it.

Minä en siis pese saippualla, ainoastaan hiukset shamppoolla. Muuten en ole kokenut tarpeelliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesem hiukset shampoolla ja hoitoaineella sekä kroppani suihkusaippualla. Joskus viikonloppuna tai esim. mökillä, en käy suihkussa vaan pesen vain kainalot ja alapään. Mutta sitten jo seuraavana päivänä pesen taas kaikki paikat. Ei iho ole mitenkään erityisen kuiva tms. tosin radvaankin kyllä hyvin kropan joka päivä.

Vierailija
4/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä muita pesuaineita, edes naamaani.

Vierailija
5/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun iho kuivuu jos alan saippualla hinkkaamaan eli lähes aina vedellä vaan pesen. Ei oo ollu hikiongelmaa!

Vierailija
6/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. jos rasvaa ihoaan, niin se rasva harvoin lähtee pelkällä vedellä pois. Itse käytän hellävaraista tuoksutonta saippuaa, pesen sillä kainalot ja sääret (jälkimmäisiä rasvaa, muita kropan osia en, no toki kasvoja mitkä pesen kasvojen puhdistus aineella) joka päivä suihkun yhteydessä. Lisäksi pesen pesusienellä& em. saippualla koko kropan n. reilun viikon välein kun käyn saunassa.

Mutta jos ei rasvaa ihoaan, niin tuskin sitä saippuuaa tarvitsee, ellei nyt jostakin syystä ole todella likainen, esim. "möyrinyt maassa" tmv.

Kainalot hyvä pestä saippualla, koska ei dödö välttämättä lähde pelkällä vedellä pois?

Ja ehkä edes kasvot eivät kaipaa mitään "saippuaa" jos ei meikkaa? Mutta jos meikkaa, niin pakkohan ne meikit on kasvoilta pois saada, pelkkä vesipesu ei riitä.

Vierailija
7/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen hiukset ja kainalot saippualla/shampoolla.

Joskus ihan huvikseni teen jonkin vartalokuorinnan suihkussa, tai jos olen hionnut tai likaantunut jossain hommissa niin sitten saatan käyttää saippuaa pesemiseen, mutta yleensä en. Lämmin vesi puhdistaa kyllä ihoa ihan hyvin, ja tykkään että iho ei tunnu ihan nitisevän puhtaalta suihkun jälkeen.

Vierailija
8/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette pese pillujanne tai persereikiänne muuta kuin vedellä ettekä edes päivittäin??!!! *oksentaa*

Vierailija
9/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei koskaan käytä saippuaa suihkussa, paitsi tukan pesee shampoolla. Ja ei hän kyllä haissut tippaakaan!

Itse kyllä käytän.

Vierailija
10/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesevät itsensä ja dreadlockinsa pelkästään aloe veralla, eikä sitä suihkuakaan monella heistä ole...

Vierailija
11/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttänyt saippuaa kuin hyvin harvoin. Hiukset pesen shampoolla n. pari kertaa viikossa, kun tuntuu likaiselta. Kainalot ja alapään pesen saippualta silloin tällöin, yleensä kuukautisten aikaan, tai jos muuten on erityisen likainen olo. Ja joskus vaan sen takia kun olen ostanut jotain tosi hyvän hajuista suihkusaippuaa.

Joka päivä käyn suihkussa ja vaihdan puhtaat vaatteet, en tee mitään likaista työtä. En ole likainen, enkä haise.

En myöskään meikkaa nykyään, joten en käytä naamaankaan saippuaa, kuin silloin harvoin kun meikkaan.

En myöskään rasvaa ihoni kuin hyvin harvoin, joskus kovilla pakkasilla on sääret vähän kuivat, varsinkin kun on ajellut karvat.

Vierailija
12/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehkä edes kasvot eivät kaipaa mitään "saippuaa" jos ei meikkaa? Mutta jos meikkaa, niin pakkohan ne meikit on kasvoilta pois saada, pelkkä vesipesu ei riitä.

Ei sillä saippualla/puhdistustuotteilla pelkästään niitä meikkejä kasvoilta pestä pois!

Vierailija
13/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itseään suihkusaippualla? Rakastan sitä tuoksua! Tuntuu ettei tule puhtaaksi ennenkuin on pessyt koko kropan vaahtoavalla sienellä. Eikä mulla ole koskaan ollut sen takia kuiva iho.

Muistakaa ettei alapäätä saa pestä saippualla! Näin on mulle sanottu. Jos on pakko, niin käyttäkää semmoista mikä on siihen tarkoitettu ja mahdollisimman harvoin.

Vierailija
14/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaisia shampoita. Olen elänyt nyt täysin ilman shampoota vuoden ja samalla linjalla pysyn :) Pesulla tulee käytyä yleensä joka päivä.

Vierailija
15/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkäänlaisia shampoita. Olen elänyt nyt täysin ilman shampoota vuoden ja samalla linjalla pysyn :) Pesulla tulee käytyä yleensä joka päivä.

Minulla shampootonta elämää yli kaksi vuotta takana eikä paluuta entiseen! Tukka on todella paremmassa kunnossa kuin mitä oli shampoon kanssa lotratessa.

Vierailija
16/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saisi IKINÄ selvitettyä pitkiä hiuksiani, joten on pakko käyttää. :D

Vierailija
17/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkien kovettavien kynsilakkojen tms. kanssa. Ennen kynnet liuskottoi ihan jatkuvasti, ja tunnollisesti laitoin aina jotain tököttiä jonka piti estää liuskottuminen. Sitten kyllästyin, ja annoin kynsien vaan olla, ei lakkaa eikä mitään. Ei muuten liuskotu enää. Ja kasvaa hyvin.

Vierailija
18/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kainalot haisee joskus niin pahasti hieltä, että aina ei kaksikaan saippuointia vie hajua pois.

Vierailija
19/46 |
16.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla shampootonta elämää yli kaksi vuotta takana eikä paluuta entiseen! Tukka on todella paremmassa kunnossa kuin mitä oli shampoon kanssa lotratessa.

Itse pesen tukan joka päivä shampoolla, koska muuten se on aivan rasvaklimpissä. Aloin rasvoittua ihan kaikkialta enemmän ottaessani hormonikierukan. Myös kasvot on pestävä huolellisesti kasvonpuhdistusaineella ja kasvovedellä, että finnit pysyisivät jotenkin aisoissa.. Olen vastikään tajunnut, että yläselkäkin olisi pestävä jollain muulla kuin vedellä, koska iho menee huonon näköiseksi.

Nuorempana selvisin kasvoista ihan pelkällä vedellä, koska iho oli aina hyvä. Kainalot vaan pesin saippualla ja tukan joka toinen tai kolmas päivä shampoolla.

T. nainen vajaa 40v

Vierailija
20/46 |
17.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette pese pillujanne tai persereikiänne muuta kuin vedellä ettekä edes päivittäin??!!! *oksentaa*

Äitini, joka on kätilö, opetti minulle jo lapsena, ettei alapäätä pidä pestä saippualla. Tätä neuvoa olen noudattanut - minulla ei 30-vuotisen elämäni aikana ole ollut yhtäkään alapään tulehdusta, ei hiivaa, ei mitään. Ei kannata pilata herkkien limakalvojen omaa tasapainoa. Eikä puoliso ole koskaan maininnut mistään hajuistakaan!

Alkuperäiseen kysymykseen vastaan, että minäkin pesen hiukseni shampoolla ja hoitoaineella, mutta suihkusaippuaa käytän harvemmin, korkeintaan kerran viikossa, välillä olen pitkiä aikoja kokonaan ilman. Kasvoni pesen joka ilta hajusteettomalla, luonnonmukaisella puhdistusaineella. Ihoni oli lapsena atooppinen, ja taipumus on toki edelleen olemassa. En siis halua kuivattaa ihoa turhaan.