Huvila ja Huussi 2026 :)
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (2126)
Hei kaikille!
Näin pienen pätkän ohjelmaa Huvila ja huussi. Eipä kiinnostanut lainkaan. Mitä te näette tuossa, kun sitä katsotte? Itsellä on täällä maalla huvila, jossa viihdyn mainiosti. Huussit puuttuu, mutta kaksi WC:tä löytyy. Katselen tätä mielummin kuin tuhlaan aikaa huonoihin ohjelmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa kyllä, että eivät ihan alunperin ottaneet yhteyttä perinnerakentajaan. Nyt tämä kaikki oli aikalailla sillisalaattia ja vähän halvan näköistä. Vaikka oli ihan laadukkaat tapetit ja pinkopahvit oikein alla. Pahinta kuitenkin minun silmään oli se seinän pätkä ja iso aukko. ..niin ja ihanaa ihanampi puuhella oli kannettu ulos. Meni kyllä niin mönkään tämä.
Ehkä tämä nainen - jonkin julkkiksen exä - halusi julkisuutta ohjelman avulla. Muutenhan hän olisi ottanut yhteyttä yksityisesti perinnerakentajaan koska siitä hänellä oli jo tietoa. Mutta pääsipähän iltalehteen ja mammojen rinkikauhistelun kohteeksi.
Eiköhän Emilialla itsellään ole enemmän avuja kuin jonkun julkkiksen exä! On lääkäri jolla ainakin ollut (nyt en tarkistanut) potilasvastaanottoa lääkäritalossa. Toki toimii myös ns. rakkauslääkärinä. Olen saanut hänestä hyvin positiivisen ja mukavan julkisuuskuvan esim. Leppilammen uuden perheen suhteen. Yhteinen tytär Leppilammen kanssa mukana isänsä uuden perheen kanssa mutkattomasti eikä vähiten Emilian vuoksi.
En tykännyt minäkään tästä.Tapetti/kukkia liikaa ja outo ohut väliseinän pätkä.Oliko kantava?En ole nähnyt jaksoja ja omistajien toiveita,mutta vanhan huvilan arvokkuus puuttui.
Vierailija kirjoitti:
Luin ensin näitä kommentteja ja sitten vasta katsoin kuvat - eihän se lopputulos ollut ollenkaan sellainen kauhea kuin kommenttien perusteella olis voinut luulla! Minusta se oli viehättävä, ja pidän Marusta suunnittelijana muutenkin tosi paljon. Tähän ohjelmaan ei pitäisi lähteä, jos on omia vahvoja mieltymyksiä. Itse en ikinä lähtisi!
Hei, Maru (miten typerä nimi aikuiselle, ohis)!
Mökin omistajan mollaaminen ei muuta sitä tosiasiaa, että maru on luokattoman huono suunnittelijana! Remppoja paljon häntä kauemmin tähän ohjelmaan tehneet miehet yrittää toppuutella (se musta katto aiemmin ja nyt tässäkin mökissä) vaan tää painaa höyryjyrän lailla kun on visio josta ei tingitä. Viis siitä ettei se visio vastaa omistajien toiveita, eikä edes kieltoja kunnioiteta.
Varsinainen ego edellä painava muija, hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no menikö ne emilian tapetit vaihtoon?
Kommentoi asiaa instan stooreissa.
Eli mitä sanoi siellä?
Ottaneensa yhteyttä PERINNErakentamiseen perehtyneisiin sisustusARKKITEHTEIHIN
Siis Emilia teettää remontin uudelleen?
Niinhän se on. Ottaa osaavamman suunnittelijan
Jos Emilia teettää remontin jollain toisella uudestaan niin onpa noloa Marulle (ja Huvila ja Huussi-ohjelmalle).
Jospa tästä lähtien oppisi kuuntelemaan maksavaa asiakasta.. huoh.
Tää oli jo toinen tän kauden lyhyen ajan sisään Marun pilaama mökki. Mitä toi asiakkaan toiveista vitoset nakkaava eukko vielä ehtiikään tuhota...
Pitäis laittaa addressi tulille, että maikkari pistää luiskaan tuon tee se itse kirjekurssin käyneen "sisustussuunnittelijan" häpäisemästä ennen niin kivaa ohjelmaa.
Siis tapetista ei pidetty, mitään muuta ei ole oilannut. Rauhoitu vähän. Se että sinä et pidä ei tarkoita ettei omistajat pidän. Katsojan mielipiteellä mökistä ei ole väliä.
Tämä oli jo TOINEN mökki minkä Maru pilasi! Pitääkö tässä odotella vaan hiljaa kolmatta mokaa? Se, että sinä pidät tälläisestä tuherruksesta ei tarkoita, että muut katsojat tai omistajat pitäisi.
Omistajat nimenomaan piti, molemmista.
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa sikäli tuon pilatun mökin omistajien puolesta, että sopimus ei korjaa pieleen mennyttä suunnittelua, ainoastaan rakennusmokat.
Mutta kun omistaja selvästi sanoi että EI kukkia, ei edes boordissa ja EI harmaata ja valkoista. Jos suunnittelija selvistä kielloista huolimatta meni laittamaan kohteen täyteen kiellettyjä asioita, niin mun oikeustajun mukaan se olis pitänyt heille korvata uuden remontin muodossa.
Marun olisi se pitänyt maksaa vaikka omistaan kun teki vastoin ohjeita.
Josko emilia ei mene tällaisiin ohjelmiin jos maailma kaatuu tapettiin. Itse voi sitten maksaa kaiken ilman etuja ja alennuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no menikö ne emilian tapetit vaihtoon?
Kommentoi asiaa instan stooreissa.
Eli mitä sanoi siellä?
Ottaneensa yhteyttä PERINNErakentamiseen perehtyneisiin sisustusARKKITEHTEIHIN
Siis Emilia teettää remontin uudelleen?
Niinhän se on. Ottaa osaavamman suunnittelijan
Jos Emilia teettää remontin jollain toisella uudestaan niin onpa noloa Marulle (ja Huvila ja Huussi-ohjelmalle).
Jospa tästä lähtien oppisi kuuntelemaan maksavaa asiakasta.. huoh.
Tää oli jo toinen tän kauden lyhyen ajan sisään Marun pilaama mökki. Mitä toi asiakkaan toiveista vitoset nakkaava eukko vielä ehtiikään tuhota...
Pitäis laittaa addressi tulille, että maikkari pistää luiskaan tuon tee se itse kirjekurssin käyneen "sisustussuunnittelijan" häpäisemästä ennen niin kivaa ohjelmaa.
Siis tapetista ei pidetty, mitään muuta ei ole oilannut. Rauhoitu vähän. Se että sinä et pidä ei tarkoita ettei omistajat pidän. Katsojan mielipiteellä mökistä ei ole väliä.
Tämä oli jo TOINEN mökki minkä Maru pilasi! Pitääkö tässä odotella vaan hiljaa kolmatta mokaa? Se, että sinä pidät tälläisestä tuherruksesta ei tarkoita, että muut katsojat tai omistajat pitäisi.
Rauhoitu. Äläs nyt päästäsi asioita keksi. Yksi tapetti ei miellyttänyt tässä viime ruutu+ jaksossa omistajaa. Siinä kaikki.
Huvittavaa kun katsojat pahastuu ja raivostuu omistajien puolesta omien mielipiteidensä takia, vaikka omistaja itse sanoo tykkäävänsä tehdystä muutoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin ensin näitä kommentteja ja sitten vasta katsoin kuvat - eihän se lopputulos ollut ollenkaan sellainen kauhea kuin kommenttien perusteella olis voinut luulla! Minusta se oli viehättävä, ja pidän Marusta suunnittelijana muutenkin tosi paljon. Tähän ohjelmaan ei pitäisi lähteä, jos on omia vahvoja mieltymyksiä. Itse en ikinä lähtisi!
Hei, Maru (miten typerä nimi aikuiselle, ohis)!
Rotva 10 v tuli kommentoimaan? (Ohis)
Mikko ainoa, joka onnistuu aina
Mua kiinnostais kuka Marun kaveri täällä koittaa valkopestä sysipaskaa suunnittelua? "Hauskaa" kun 26 vs 2 on keskustelijat olleet samaa mieltä kommentista nro 646, että pieleen meni ja pahasti neiti minäolensuunnittelijan työt....
Vierailija kirjoitti:
Minkä verran Huvila ja Huussin suunnittelijat saavat käyttää ulkopuolisia tekijöitä? Esim Mikko ja väärä-Ville olivat hankkineet junanvaunun katon tekijöiksi erikoiskatontekijät. Samassa jaksossa ikkunanpielet teetettiin jollain erikoisosaajalla.
Olisiko Maru voinut halutessaan pestata avukseen jonkun perinnerakennus-osaajan? Mutta päätti luottaa omaan ammattitaitoonsa.
Aivan. Vuorisalmien remontissa ei ollut edes konsultoitu perinnerakentajia, vaan "suunnittelijat" käyttivät omaa intuitiotaan. Maru puolusteli tapetteja, että ovat perinnemallistosta, paperitapettimalli 1920-luvulta. Mutta miksi tuommoinen silmille hyppäävä, vahvakonrastinen ja levoton kuosi? Kas kun ei laittanut Kaipiaisen "Kiurujen yötä"! Sekin on kaunis, mutta ei sovi kuin tehosteeksi yhdelle seinälle, tai ei ainakaan pienen tilan jokaiselle seinälle muka "rauhallisuutta" tuomaan, millä Maru asiaa perusteli myös.
Mintunvihreät lattiatkin ovat vähän kyseenalainen valinta, kun perinteisesti lautalattiat ovat olleet (vihertävään taittavaa) harmaata, mikä on ajaton ja sekä silmä- että käyttöystävällinen väri.
Keittiön uudet ja vanhat kaakelit eivät ovat täysin keskenään sopimattomia. Uudet ovat herttaisen roosan värisiä, mutta muuta hyvää sanottavaa niistä ei ole. Uudet ovat hypermoderneja, varsinkin pystyyn asennettuina. Wanhat kaakelit näyttävät niiden rinnalla kuluneilta ja nuhjuisilta, kuin olisi säästetty remontissa ja jätetty siksi. Olisi pitänyt miettiä wanhoihin laattoihin sopivia ja niitä positiivisesti korostavia. Tai vaikka paneloida seinät.
Isä-Vuorisalmen ylpeys, puuhella oli viety pois ja leivinuunista tehty pelkkä koriste, nythän sitä ei voi käyttää.
Energiataloudellisestikin keittiön remontti on täysi fiasko: ovi keittiöstä porstuaan poistettu, jää/pakastekaappi siellä hankalasti oman ovensa takana, aiemmat lämmönlähteenä kätevät puuhella ja uuni pois käytöstä. Millainen lämmitys keittiö-eteistilassa on remontin jälkeen? Oli mikä oli, lämmöt menevät pitkälti harakoille, ellei tilan lämpöeristystä parannettu samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa sikäli tuon pilatun mökin omistajien puolesta, että sopimus ei korjaa pieleen mennyttä suunnittelua, ainoastaan rakennusmokat.
Mutta kun omistaja selvästi sanoi että EI kukkia, ei edes boordissa ja EI harmaata ja valkoista. Jos suunnittelija selvistä kielloista huolimatta meni laittamaan kohteen täyteen kiellettyjä asioita, niin mun oikeustajun mukaan se olis pitänyt heille korvata uuden remontin muodossa.
Josko emilia ei mene tällaisiin ohjelmiin jos maailma kaatuu tapettiin. Itse voi sitten maksaa kaiken ilman etuja ja alennuksia.
Saako nuo jotain alennuksia? Onko esim. suunnittelu ilmainen? (🤭)
Se Mikon junailema junavaunun remontti mahtoi olla tyyris, kun käsin taivuteltiin kattoon kapeita peltiliuskoja, wanha rehtorintuoli ja penkit entisöitiin priimakuntoon, ja kaikki muukin tehtiin mittatyönä. Pakkohan niiden on saada jotain alennuksia esim. näkyvyyttä vastaan. Tuommoinen hidas käsityö tarkoin valituista materiaaleista on niin kallista, ettei taviksilla ole semmoiseen varaa.
Vuorisalmien huvilan remontissa ei taas käytetty mitään entisöintipalveluja, vaan kaikki tehtiin normisaneerauksena. Pinkopahvien kiinnitys ei ole vaativaa, päin vastoin, olen itsekin amatöörinä remontoinut niin omaa mökkiä.
Eikö ohjelmassa kerrota remontin kokonaishintaa? Minusta palvelisi kaikki, että saisimme nähdä eritellyt työ- ja materiaalikulut.
Vierailija kirjoitti:
Hei kaikille!
Näin pienen pätkän ohjelmaa Huvila ja huussi. Eipä kiinnostanut lainkaan. Mitä te näette tuossa, kun sitä katsotte? Itsellä on täällä maalla huvila, jossa viihdyn mainiosti. Huussit puuttuu, mutta kaksi WC:tä löytyy. Katselen tätä mielummin kuin tuhlaan aikaa huonoihin ohjelmiin.
Ja tämän tiedon halusit kertoa meille, miksi???
Käytkö jokaisessa jotakin ohjelmaa käsittelevässä ketjussa kertomassa, että eipä kiinnosta? No ketä luulet sen tiedon kiinnostavan?
Kuule, ihan sama katotko vai ei, ei kiinnosta pätkääkään. Eikä kiinnosta sun vessat eikä sun huvilasi :DDDDDDDDDDDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Mökin omistajan mollaaminen ei muuta sitä tosiasiaa, että maru on luokattoman huono suunnittelijana! Remppoja paljon häntä kauemmin tähän ohjelmaan tehneet miehet yrittää toppuutella (se musta katto aiemmin ja nyt tässäkin mökissä) vaan tää painaa höyryjyrän lailla kun on visio josta ei tingitä. Viis siitä ettei se visio vastaa omistajien toiveita, eikä edes kieltoja kunnioiteta.
Varsinainen ego edellä painava muija, hyi.
Minä parahdin kun näin sen mustan katon. Katto pimensi tilaa. Mökki oli kieltämättä hieman vaikea sisustamisen kannalta, mutta se alkuperäinen katto oli ihana ja sen olisin säilyttänyt. Jo viime kaudella minua häiritsi jokin Marun sisustusratkaisu, en tosin enää muista mikä se oli.
En ole nähnyt vielä tätä uusinta jaksoa, ainoastaan kuvia. Kuvien perusteella se tapetti on liian hallitseva ja haluan nähdä sen keittiön, mistä kaikki puhuvat. Huvilassa on jotain hempeän vaaleanpunaista. Itselleni tulee leikkimökki mieleen v.punaisesta.
Mikkoa on moitittu "värittömistä" sisustuksista. Junavaunu oli nyt värikäs. Myös aiemmilla kausilla on nähty esim. lapsiperheen mökin sisustus( vanhemmat ja 2 tytärtä). Tässä nimenomaan äiti toivoi värikkyyttä ja Mikko teki ihanan sisustuksen. Tästä on useampi vuosi aikaa. Yleensä nämä muutoskohteen asiakkaat haluavat hillittyä värimaailmaa ja silloin suunnittelija tekee sen pohjalta sisustuksen muutamilla yllätyksillä.
Mikko ja Kotoisan Seija ovat molemmat erittäin hyviä suunnittelijoita, puhumattakaan rakentajista ja pihasuunnittelijoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Mikon junailema junavaunun remontti mahtoi olla tyyris, kun käsin taivuteltiin kattoon kapeita peltiliuskoja, wanha rehtorintuoli ja penkit entisöitiin priimakuntoon, ja kaikki muukin tehtiin mittatyönä. Pakkohan niiden on saada jotain alennuksia esim. näkyvyyttä vastaan. Tuommoinen hidas käsityö tarkoin valituista materiaaleista on niin kallista, ettei taviksilla ole semmoiseen varaa.
Vuorisalmien huvilan remontissa ei taas käytetty mitään entisöintipalveluja, vaan kaikki tehtiin normisaneerauksena. Pinkopahvien kiinnitys ei ole vaativaa, päin vastoin, olen itsekin amatöörinä remontoinut niin omaa mökkiä.
Eikö ohjelmassa kerrota remontin kokonaishintaa? Minusta palvelisi kaikki, että saisimme nähdä eritellyt työ- ja materiaalikulut.
Kaikki ei ehkä halua kertoa remontin hintaa, enkä kyllä itse sitä välitä tietääkään. Mitäpä se minulle kuuluu paljonko joku maksaa remontista.
Varmaan saavatkin jotakin alennusta, kun tekijä firma (esim entisöintifirma) näkyy kuvissa tai tuotealennuksia laatoista/terassilaudoista ym.
Onhan se kuitenkin mainosta noille yrityksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ei ehkä halua kertoa remontin hintaa, enkä kyllä itse sitä välitä tietääkään. Mitäpä se minulle kuuluu paljonko joku maksaa remontista.
Varmaan saavatkin jotakin alennusta, kun tekijä firma (esim entisöintifirma) näkyy kuvissa tai tuotealennuksia laatoista/terassilaudoista ym.
Onhan se kuitenkin mainosta noille yrityksille.
Tässä keskeiset asiat osallistujien eduista:
Ilmainen suunnittelu ja työnjohto: Ohjelman ammattilaiset (suunnittelijat ja rakentajat) tekevät suunnittelun ja johtavat remontin, mikä säästää huomattavasti kustannuksissa.
Alennukset tuotteista: Yhteistyökumppanit tarjoavat tuotteita usein edullisemmin, mutta osallistujat maksavat itse käytetyt materiaalit ja tarvikkeet.
Remontin kustannukset: Osallistujat vastaavat itse remontin materiaalikustannuksista, jotka ovat yleensä 50 000 – 100 000 euroa, ja joskus jopa enemmän.
Ei palkkiota: Osallistujat eivät saa remontista palkkiota, mutta saavat vastineeksi nopeasti toteutetun, korkeatasoisen muodonmuutoksen mökilleen.
Pakko tarttua tuohon viimeiseen: Saiko tosiaan perinnemökki Korkeatasoisen muodonmuutoksen???!!! No EIPÄ!!!
Vierailija kirjoitti:
Onpahan negatiivinen ketju, mikään ei kelpaa mammoille. Haukutaan myös suunnitelijan ulkonäkö mikä ei liity suunnitteluun. Hienoja on kaikki olleet ja omistajat tykänneet. Nyt yksi tapetti ei ollut mieleen.
Saahan noita itse muokata jälkikäteen jos haluaa. Selvää on kun yllätyksenä tulee eikä omistajat ole teossa mukana, että kaikki ei välttämättä miellytä. .
Saahan niitä muokata joo, mutta kun on maksanut rempasta hunajaa voisi ajatella, ettei tarvii alkaa maksamaan tapetointeja uudellaan tai itse alkaa niitä tuhertamaan seinille. Ei se ole välttämättä niin helppoa.
Mutta siitä olen samaa mieltä, että kaikki täällä kyllä haukutaan ja mikään ei ole hyvin, vaikka onhan nuo lopputulokset yleensä aika huikeita.
Pakko kyllä sanoa, etten minäkään siitä harmaasta ruusutapetista tykännyt ja se Emilia sanoi, ettei ole kukkaboordien ystävä niin siitä olisi ehkä voinut ajatella, että ei kukkia seiniin.
Ja se on kyllä todellakin outoa, että jonkun ulkonäkö haukutaan, kuin pahaset koulukiusaajat. Aikuiset ihmiset kuitenkin täällä kirjoittelee.