Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain diakonialta 40€ lahjakortin jouluvalmisteluihin. Millaisen joulupöydän sillä lopulta saisi?

Vierailija
09.12.2025 |

Auttakaa minua suunnittelemaan 40€ arvoinen joulupöytä itselle ja yhdelle lapselle? =)

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et itse jaksa edes ruokien hintoja tutkia etukäteen? 

Vierailija
2/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvän saa jos kinkku on joku muu, kana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkku on joulupöydän kunkku.

Vierailija
4/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökää kuule ihan sitä mistä itse tykkäätte, riippumatta siitä mitä joku muu tykkää syödä.

Vierailija
5/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syökää kuule ihan sitä mistä itse tykkäätte, riippumatta siitä mitä joku muu tykkää syödä.

Ja varsinkin jos on erikoisruokavalioita tai allergioita, niin turha meidän täällä on ehdottaa just tiettyjä ruokia. 

Vierailija
6/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että osta valmiit laatikot ja tuunaa niitä siirapilla, rosolli nyt ei lompakkoa juuri kavenna, graavilohi kylkeen. 

Kinkku on kallis vaikka ostais 3kg

Vierailija
7/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En auta. Jos et osaa omatoimisesti tehdä edes ostoslistaa itsellesi, niin olkaa vaikka syömättä.

Vierailija
8/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 pakettia laatupekonia

Vierailija
9/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene vaikka Prisman verkkokauppaan ja jota lapsi mukaan suunnitteleen millaisen joulupöydän haluatte. Tuolla summalla saa hyvän joulun.

Vierailija
10/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkun sijaan karjalanpaisti 

Vierailija
11/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavan saa! Joulupuuro, pieni kinkku ja itse tehdyt laatikot. Tarvitseeko muuta? Jos rahaa jää yli, niin sitten voi katsoa jotain päälle. 

Vierailija
12/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että osta valmiit laatikot ja tuunaa niitä siirapilla, rosolli nyt ei lompakkoa juuri kavenna, graavilohi kylkeen. 

Joulukinkkua saa valmiiksi siivutettuna aika pienissä pakkauksissa. Tällä hetkellä näyttäisi olevan tarjouksessa 2,99€/180g. Riittää helposti kahdelle, jos ei ole mikään kinkun ahmija.

Vierailija
13/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kinkun sijaan karjalanpaisti 

Ja joulumausteiset lihapullat!

Vierailija
14/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkua voi kahdelle ostaa pienemmän määrän siivuina. Muutamia laatikoita ja jos eivät maistu, niin vaikka kermaperunoita. Riisipuuro on hyvää ja edullista, sen voi tehdä uunissakin. Rusinakiisseliä. Pipareita. Lapsen ikäkin vaikuttaa ruokien määrään ja menekkiin. Hyvää joulua teille!

Vierailija
15/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5-kiloinen kinkku. Sen sillä rahalla saa.

Vierailija
16/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kypsän pikkukinkun saa kympillä.

Vierailija
17/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen joulun vielä pienemmällä summalla, kun en pienipalkkaisena saa mistään mitään ilmaista rahaa. Mutta siis ostan kinkkua, halvinta lohta ja vihreää salaattia. Pieniä määriä, niin rahat riittää. Jälkiruuaksi teen luumurahkaa, tai leivon kuivakakun piparimausteilla. Nämä riittävät ja ovat hyviä. Ruokajuomaksi raanavesi.

Vierailija
18/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakaan ei valmiita kannata ostaa vaan tehdä itse laatikot ja graavata lohi. Juureksia saa varsin edullisesti (99senttiä/2kg) samoin lohta etenkin kun ostaa kokonaisen ja itse perkaa ja fileoi. Siitä saa graavin lisäksi lohikeittoon ainekset vaikka tammikuulle eli ei tarvitse silloin ostaa kuin sipulia, perunaa, porkkanaa ja kermaa.

Kinkku on varmaan se kallein, mutta jos sitä ei älyttömiä määriä syödä niin silloin ne valmiit siivut on oikein hyvä vaihtoehto. Kyllä tuolla 40 eurolla saa jo kivat ruuat ja ehkä jopa jonkun konvehtirasiankin tai ainakin suklaalevyn.

Vierailija
19/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kypsän pikkukinkun saa kympillä.

Maistuu samalta kuin söisi leikkelekinkkua.

Vierailija
20/46 |
09.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kana

Perunamuusi + lihapullat

Lohipala

Salaatti

Makeat: Tortut ja piparit, jotain keksejä

Juotavaa