Sain diakonialta 40€ lahjakortin jouluvalmisteluihin. Millaisen joulupöydän sillä lopulta saisi?
Auttakaa minua suunnittelemaan 40€ arvoinen joulupöytä itselle ja yhdelle lapselle? =)
Kommentit (46)
Syökää kuule ihan sitä mistä itse tykkäätte, riippumatta siitä mitä joku muu tykkää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Syökää kuule ihan sitä mistä itse tykkäätte, riippumatta siitä mitä joku muu tykkää syödä.
Ja varsinkin jos on erikoisruokavalioita tai allergioita, niin turha meidän täällä on ehdottaa just tiettyjä ruokia.
Sanoisin että osta valmiit laatikot ja tuunaa niitä siirapilla, rosolli nyt ei lompakkoa juuri kavenna, graavilohi kylkeen.
Kinkku on kallis vaikka ostais 3kg
En auta. Jos et osaa omatoimisesti tehdä edes ostoslistaa itsellesi, niin olkaa vaikka syömättä.
Mene vaikka Prisman verkkokauppaan ja jota lapsi mukaan suunnitteleen millaisen joulupöydän haluatte. Tuolla summalla saa hyvän joulun.
Loistavan saa! Joulupuuro, pieni kinkku ja itse tehdyt laatikot. Tarvitseeko muuta? Jos rahaa jää yli, niin sitten voi katsoa jotain päälle.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että osta valmiit laatikot ja tuunaa niitä siirapilla, rosolli nyt ei lompakkoa juuri kavenna, graavilohi kylkeen.
Joulukinkkua saa valmiiksi siivutettuna aika pienissä pakkauksissa. Tällä hetkellä näyttäisi olevan tarjouksessa 2,99€/180g. Riittää helposti kahdelle, jos ei ole mikään kinkun ahmija.
Vierailija kirjoitti:
Kinkun sijaan karjalanpaisti
Ja joulumausteiset lihapullat!
Kinkkua voi kahdelle ostaa pienemmän määrän siivuina. Muutamia laatikoita ja jos eivät maistu, niin vaikka kermaperunoita. Riisipuuro on hyvää ja edullista, sen voi tehdä uunissakin. Rusinakiisseliä. Pipareita. Lapsen ikäkin vaikuttaa ruokien määrään ja menekkiin. Hyvää joulua teille!
Vierailija kirjoitti:
Kypsän pikkukinkun saa kympillä.
Mä teen joulun vielä pienemmällä summalla, kun en pienipalkkaisena saa mistään mitään ilmaista rahaa. Mutta siis ostan kinkkua, halvinta lohta ja vihreää salaattia. Pieniä määriä, niin rahat riittää. Jälkiruuaksi teen luumurahkaa, tai leivon kuivakakun piparimausteilla. Nämä riittävät ja ovat hyviä. Ruokajuomaksi raanavesi.
No ainakaan ei valmiita kannata ostaa vaan tehdä itse laatikot ja graavata lohi. Juureksia saa varsin edullisesti (99senttiä/2kg) samoin lohta etenkin kun ostaa kokonaisen ja itse perkaa ja fileoi. Siitä saa graavin lisäksi lohikeittoon ainekset vaikka tammikuulle eli ei tarvitse silloin ostaa kuin sipulia, perunaa, porkkanaa ja kermaa.
Kinkku on varmaan se kallein, mutta jos sitä ei älyttömiä määriä syödä niin silloin ne valmiit siivut on oikein hyvä vaihtoehto. Kyllä tuolla 40 eurolla saa jo kivat ruuat ja ehkä jopa jonkun konvehtirasiankin tai ainakin suklaalevyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kypsän pikkukinkun saa kympillä.
Maistuu samalta kuin söisi leikkelekinkkua.
Iso kana
Perunamuusi + lihapullat
Lohipala
Salaatti
Makeat: Tortut ja piparit, jotain keksejä
Juotavaa
Et itse jaksa edes ruokien hintoja tutkia etukäteen?