Kuka kärsisi, jos ruokakupongit käyttöön
Minä olen pitkään ihmetellyt miksi osa sosiaaliturvasta ei tule ruokakuponkeina?
Kuka oikeasti kärsisi, jos vaikka 200e/kk olisi ruokakuponkeina paikalliseen ruokakauppaan?
Ja jotta ei tulisi mitään leimaantumista, niin sen voisi toteuttaa niin, että jokainen täysi-ikäinen suomalainen saisi 100e kuukauden tuloistaan ruokakuponkeina, jolloin niin herrat kuin narrit tulisi käyttäneeksi niitä.
Nostakaa käsi ylös ja perustelkaa miksi ei olisi hyvä, että suora rahallinen tuki pienenisi ja tilalle tulisi eräänlainen palveluseteli ruokakauppaan.
Kommentit (154)
Jos ei kupongit nappaa, niin annetaanko kaikille sitten käteisenä, tukien päälle, lisäksi 200 e. Katsotaan sitten onko kaikilla ruokaan rahaa vielä viimeisellä viikolla. Loppuuko sitten se ylimääräisen rahan pyytäminen sossusta.
Jos joku tarvitsee toistuvasti enemmän kuin mihin tavalliset tuet riittää niin kuuluu holhouksen piiriin. Kaikki tuet pois ja asumaan johonkin laitokseen jossa ruoka tuodaan pöytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanne maailmassa tietysti kaikki osaisivat hoitaa raha-asiansa mallikkaasti. Eikä kukaan tarvitsisi ilmaista ruoka-apua, sosiaalitoimesta ylimääräistä ruokarahaa. Mutta ihminen on tyhmä ja osa tarvitsisi holhousta.
Ketjun faziztit kyllä keksivät asioita, joita tuen tarvitsija tekee väärin. Pääsevät rankaisemaan itseään heikompia. Faziztit ei ole tyhmiä. He kyllä.osaavat eivätkä koskaan tarvitse tukea!
Oma köyhyys johtuu onnettomuudesta, joka vei työkyvyn. Elämänhallintaongelmia ei ole eikä addiktioita.
Onko Ap varma, ettei hänelle satu mitään? Haluaisitko Ap itse joillekin "kupongeille", koska Suomessa on addikteja ja elämäntapatyöttömiä
Ap haluu valtiolle täihin pikkubyrokraatiksi.
Kuolleena syntynyt ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kauppaketjuun ajattelit ne kohdentaa?
Alepaan.
Näin säästettäisiin yhteiskunnan varoja...
Alepa-myymälät :
Sijainti: Pääkaupunkiseutu (Helsinki, Espoo, Vantaa) ja ympäröivät kehyskunnat (Kerava, Tuusula, Klaukkala, Hyvinkää, Järvenpää).
Sinnekö esim. Oulussa asuva menee ostoksille?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku tarvitsee toistuvasti enemmän kuin mihin tavalliset tuet riittää niin kuuluu holhouksen piiriin. Kaikki tuet pois ja asumaan johonkin laitokseen jossa ruoka tuodaan pöytään.
Aika paljon porukkaa laitoksiin sitten. Perheitä, päihteellisiä, mt ongelmaisia. Jonoksi asti.
Vierailija kirjoitti:
ei niillä maksella sähkö ja puhelinlaskuja ym
Ei niin mutta syödäkin pitää jotain. Ja luulen ettet sinäkään ilman ruokaa elä kuukautta. Jos elät niin opeta minullekin miten sen teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanne maailmassa tietysti kaikki osaisivat hoitaa raha-asiansa mallikkaasti. Eikä kukaan tarvitsisi ilmaista ruoka-apua, sosiaalitoimesta ylimääräistä ruokarahaa. Mutta ihminen on tyhmä ja osa tarvitsisi holhousta.
Ketjun faziztit kyllä keksivät asioita, joita tuen tarvitsija tekee väärin. Pääsevät rankaisemaan itseään heikompia. Faziztit ei ole tyhmiä. He kyllä.osaavat eivätkä koskaan tarvitse tukea!
Oma köyhyys johtuu onnettomuudesta, joka vei työkyvyn. Elämänhallintaongelmia ei ole eikä addiktioita.
Onko Ap varma, ettei hänelle satu mitään? Haluaisitko Ap itse joillekin "kupongeille", koska Suomessa on addikteja ja elämäntapatyöttömiä
Mun köyhyys johtuu hoitohaitasta, josta kukaan ei ollut vastuussa eikä minkäänlaisia korvauksia herunut yhtään mistään. Nyt elän työttömyyspäivärahalla, asumistuella ja toimeentulotuella. En käytä alkoholia enkä tupakkaa eikä mulla ole tekokynsiä tai -ripsiä, lemmikkejä, tatuointeja tai edes autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alepaan.
Alepa-myymälät :
Sijainti: Pääkaupunkiseutu (Helsinki, Espoo, Vantaa) ja ympäröivät kehyskunnat (Kerava, Tuusula, Klaukkala, Hyvinkää, Järvenpää).
Miksi alapeukku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että sinä osaat hoitaa asiat itse. Mutta tässä on kyse siitä että on paljon ihmisiä joilta raha loppuu puolessa välissä kuukautta ja sitten ei ruokaan ole rahaa. Sitten heille pitää antaa lisää rahaa tai muutoin auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitää ostaa kuten muutkin, vaatteita, imuri, sänky, bussikortti, apteekki, maksaa lääkäri. Kuponki muun rahan päälle on eri asia, lähikauppaan tai muuhun.
Kelahan hyväksyy jo nyt lääkelaskut, sähkölaskut, puhelinlaskut ym. kaiken ylimääräisen ruoan ja vaatteiden jälkeen.
Pitäisi estää, ettei toimeentulotukirahoilla saisi ostaa tupakkaa ja alkoholia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun köyhyys johtuu hoitohaitasta, josta kukaan ei ollut vastuussa eikä minkäänlaisia korvauksia herunut yhtään mistään. Nyt elän työttömyyspäivärahalla, asumistuella ja toimeentulotuella. En käytä alkoholia enkä tupakkaa eikä mulla ole tekokynsiä tai -ripsiä, lemmikkejä, tatuointeja tai edes autoa.
Täällä liikuntakyvyn vei lääkevahinko. Ei korvauksia mistään myöskään. Työttömyyskorvauksella minäkin. Ei lemmikkejä, tatuointejs, koruja, ei rakennekynsiä eikä alkoa, tupakkaa, autoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitää ostaa kuten muutkin, vaatteita, imuri, sänky, bussikortti, apteekki, maksaa lääkäri. Kuponki muun rahan päälle on eri asia, lähikauppaan tai muuhun.
Vähemmälläkin roinalla pärjää. Ei tarvitse joka kuukausi ostaa kausi vaatteita , ei imuria, ei sänkyä, lääkärissä käyntikin joka kk on "minäsairastyyppi" eikä apteekkikaan vedä kuukausittain presteetlääkkeet satasia. Sinä olet se jolle ostaminen on juurtunut selkärankaan lapsesta asti. Päivität kotia# pukeutumista näyttävää elämistä kuin upporikas. Olisko parasta katsoa peiliin ennen seuraavaa shoppailu kierrosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelahan hyväksyy jo nyt lääkelaskut, sähkölaskut, puhelinlaskut ym. kaiken ylimääräisen ruoan ja vaatteiden jälkeen.
Pitäisi estää, ettei toimeentulotukirahoilla saisi ostaa tupakkaa ja alkoholia.
Puhelinlaskua ei
Vierailija kirjoitti:
No, itse ajattelen, että olisi hyvä antaa ruokajaon sijaan lahjakortti ruokakauppaan, jolla voisi ostaa vain kotimaista ruokaa.
Nythän kauppaketjuilla on jo näitä tuotteita. Tämä voitaisiin rahoittaa osin maataloustuesta.
Rahoittaa maahanmuutista ja savupirtin kansan hyysäämisestä.
Ei tarvita kuponkeja vaan yhteiskunnan ruuanjakopisteitä. Jokainen toimeentulotukipoka saisi hakea tietyllä summalla elintarvikkeita jakelupisteistä. Valikoima olisi tietysti suppea, mutta riittävä. Isot volyymit takaisivat halvat hinnat ja henkilökunta palkattaisiin pitkäaikaistyöttömien joukosta. Kenenkään ei tarvitsisi nähdä nälkää, viikon ravitsevat eväät saisi yhteiskunta hankittua totupokalle helposti jollain 50 eurolla per viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alepaan.
Alepa-myymälät :
Miksi alapeukku?
Alapeukuttaja, odotan vastaustasi.
Minulle ei käy. Tällä hetkellä saan 570e/kk ja päälle kuntouttavasta työtoiminnasta reilun satasen kuussa. Eli nettona 675e plus kohtuuhintainen asuminen.
Ruokaan ei mene edes 200 euroa, kun hyödyntää ilta-alennuksia. Keskimäärin varmaan 160-180e. Sitten on datamenot ja hygienia sekä Satunnaiset vaateostokset - yhteensä ehkä 80e. Pystyn säästämään 400e kuukaudessa. Jos rahallinen tuki alettaisiin antamaan enenevissä määrin joinakin kuponkeina, oma kekseliäisyys ja säästäväisyys menettäisi merkityksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähemmälläkin roinalla pärjää. Ei tarvitse joka kuukausi ostaa kausi vaatteita , ei imuria, ei sänkyä, lääkärissä käyntikin joka kk on "minäsairastyyppi" eikä apteekkikaan vedä kuukausittain presteetlääkkeet satasia. Sinä olet se jolle ostaminen on juurtunut selkärankaan lapsesta asti. Päivität kotia# pukeutumista näyttävää elämistä kuin upporikas. Olisko parasta katsoa peiliin ennen seuraavaa shoppailu kierrosta.
Kuplassa elävän tollon kommentti.
Alepojahan onkin joka puolella Suomea, tollo.