Minun upea lauantai
Tulin juuri lenkiltä. Kohta suihkuun ja sitten aamupala. Sitten menen ostamaan rannekellon jolla hintaa seitsemän tuhatta euroa. Sen jälkeen salille ja sitten treffeille ravintolaan syömään.
Tuntuu hienolta kun elämä on mallillaan.
Kertokaapa muut joilla on myös edessä hieno päivä.
Marisijat voivat mennä toisiin ketjuihin.
Kommentit (108)
Mietin tuota ajatusta että jos ei ole varaa 7 tonnin kelloon olisi laiskimus. On aika surullista tämä ajattelun kärjistyminen yhteiskunnassa. Itse arvostan kaikkia töitä tekeviä, opiskelevia ja niitäkin jotka ei töihin esim. sairauden takia kykene. Töitä on myös hyvin monenlaisia eikä palkka määritä työn raskautta tai tärkeyttä. Itse olen edennyt ns. paskaduunista ylöspäin ja huomannut että sitä mukaa kun palkka noussut, työ on keventynyt. Niska limassa sai aikanaan tienata 1600e käteen kuussa, nykyään tulee istumalla yli tuplat. Koen tästä välillä myös syyllisyyttä. Koen etten ole ansainnut tällaista rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella että ihminen joka harrastaa liikuntaa, omaa varallisuutta ja käy treffeillä ei ole kovin suosittu tällä palstalla.
... ja joka valehtelee ...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin kuvitella että ihminen joka harrastaa liikuntaa, omaa varallisuutta ja käy treffeillä ei ole kovin suosittu tällä palstalla.
... ja joka valehtelee ...
Ja jolla jäi aamu💊💊💊 ottamatta 🤣
Heräilin siinä ysin jälkeen ja yllätyin kun päätä ei särkenyt. Eilen tuli istuttua punaviinilasi kädessä keskustellen ja kesää suunnitellen jonnekin 22.30. Katselin myös Areenasta kolmen Oscarin Nomadland - elokuvaa. Kauniita maisemia, seesteisyyttä ja tarpeellista normien ravistelua. On se kyllä hienoa että meillä on verovaroin kustannettua kulttuuria kaikkien saatavilla.
Ulkona ollut nyt ihanan keväistä. Taidan käydä ostamassa narsissit lähikaupasta ja otan kulahtaneet callunat pois ulko-ovelta. Jotain oksia voisi myös hakea maljakkoon. Pajua, koivua tai syreeniä. Ihana kun tiet sulaneet eikä tarvitse pelätä kaatumista. Ruuaksi mietin ehkä tortillaa tai jos jaksan otan pihvit sulamaan. Ostan aina kokonaisen sisäfileen, leikon pihveiksi ja laitan vakuumiin. Edullista luksusruokaa ravintolaan verrattuna. Sushia tekisi mieli, mutta piti maksaa kotivakuutus niin ei taida olla tänä viikonloppuna varaa. Paitsi jos jätän kukat ostamatta, mutta se olisi ankeaa jos olisi tyhjä purkki ovella orvokkeihin asti.
Aloituksessa ei muuten vikaa mutta miksi tuhlata rahaa kelloon? Jos kerran kukaan ei edes tunnista että se on kallis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heräsin aamulla aikaisin, söin aamupalan ja varasin sviitin eilen valmiiksi katsomastani hotellista viikonlopuksi kahden viikon päähän. Herätin vaimoni, joka tykkää nukkua pidenpään. Hän antoi minulle lahjaksi Belvie -merkkisen tummasuklaakokoelman, koska tänään on kuulemma White Valentine. Kävimme yhdessä kävellen kaupassa jonka jälkeen söimme lounaaksi valmistamani omeletin tuoreilla vihanneksilla, muuten olemme chillailleet.
Kohta lähden salille. Sen jälkeen alammekin valmistautua illanviettoon. Olen varannut pöydän Michelin Guidessa (ei vielä tähteä) suositellusta pikkuravintolasta, joka on kävelymatkan päässä kodistamme. Sieltä siirtynemme johonkin sky bariin, ja jos virtaa vielä riittää, jatkamme erään ystäväni omistamalle suositulle klubille.
Laitoit viestin 8.42 ja sitä ennen jo ehditte käydä kävellen kaupassa (kuinka aikaisin teidän kaupat aukeaa?), valmistaa ja syödä aamiaisen ja chillaillakin vielä? Olisit nyt oikeasti antanut sen vaimon nukkua pidempään. :D Ei siinä mitään, itsekin olen kyllä ollut hereillä viidestä.
Siitä, että lounasaikakin on jo ohi, pystyy päättelemään, että aikavyöhyke on reilusti Suomea edellä. Valikoima kattobaareja antaa lisävihjeen: kirjoittajan täytyy olla jossakin Aasian suurkaupungissa.
Joo olkoon vaikka hevon v.....ssa, mutta se, että kirjoittelee noin sisällöntäyteisessä aamussaan - vauvapalstalle aikuinen ukko- niin haiskahtaa.
Alkuperäisen viestin kirjoittaja täällä hei (ja terveisiä Gym One -nimiseltä salilta). Tosiaan, kirjoitan Saigonista, jonka keskustassa asun.
Se varaamani hotelli oli Sunset Whitepearl Oceanus Nha Trangin merenrantakaupungissa. Ravintola, johon minulla on tänään varaus on nimeltään Elgin. Klubi, jonka ystävämme omistaa, on nimeltään Thi Bar -huippusuosittu lgbtq -klubi, ei sovi homokammoisille.
En kirjoittanut alkuperäistä viestiä 'kiireisenä' aamuna, vaan iltapäivällä, lounaan jälkeen, kun chillailin kotisohvalla ennen treeniä. Selailen silloin tällöin vauvapalstan keskusteluja, selaillessani ylipäätään sitä sun tätä netissä. Minulla on yleensä kotona ollessani nettiselain päällä isolle ruudulle castattuna.
Eivät kaikki vauvapalstalaiset asu Suomessa, elä tavanomaista lapsiperheen/ sinkkutalouden / opiskelijan tms. elämää. On myös meitä, jotka oikeasti asuvat ulkomailla. Tai käyvät fine dining -ravintoloissa. Tai harrastavat erikoisia juttuja. Tai matkustavat eksoottisissa kohteissa ympäri maailmaa. Tai ostelevat kalliita sveitsiläisiä kelloja, kuten ap. Kyllä, uskon hänen puhuvan totta. Junttiprovoilija olisi puhunut Rolexista, koska se on ainut kallis merkki, jonka hän tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Mukavaa päivää sulle ja toivon että olet onnellinen Aloin miettimään jos mulla olisi tänään 7k ylimääräistä, ostaisin luultavasti pihasaunan tai uuden puuladon. Tai mönkijän metsätöihin avuksi. Itselle tavaroiden arvo on niiden käytössä. Mutta toisaalta olen tyytyväinen että kaikilla ei ole samat unelmat ja että jotkut oikeasti viihtyy kaupungissa niin jää luonnonrauhaa meille erakkoluonteille. Korona-aikana huomasin kun jengi ei päässyt matkustamaan ja jalkautuivat ympäri kotimaan metsiä että se oli hyvin ärsyttävää.
Mitä jos sinulla olisi ollut jo aiemmin ylimääräistä? Niin, että mönkijät, traktorit, sahat ynnä muut olisi ostettuna ja piharakennukset tehtynä. Katollekin olisi jo aurinkopanelit asennettuna ja varaavat akustot pannuhuoneessa viritettynä. Yhdistettynä huippuluokan diesel aggregaattiin, tietenkin. Kaiken tämän jälkeen sinulla olisi yhä ylimääräistä rahaa. Voisitko kuvitella sijoittavasi osan taiteeseen -tai vaikka rannekelloon?
Ei tuhansien eurojen kelloja ostele sellaiset henkilöt, joilla olisi joitain konkreettisempia tarpeita tyydyttämättä. Ei ainakaan, jos on yhtään järkeä päässä. Niitä ostavat ihmiset, joilla on jo kaikki sellainen, mitä he peruselämässään kokevat tarvitsevansa.
Kiitos :)
Joku sanoi joskus tällä palstalla, että se tunne korostuu mihin keskitymme. Täten en ruodi aloittajaa. Itsekään en ostaisi noin kallista kelloa. Joka tapauksessa me emme tunne toisiamme, joten toistemme arvostelu on mitätöntä. Elämäntilanteemme ja tyylimme voivat olla huikean erilaiset. Tännehän pääsee kuka vaan kirjoittaa.