Mies ei halua lomamatkalle eikä päästä lapsiakaan
Tämä talvi oli minulle henkisesti ja fyysisesti tosi raskas. Olen tehnyt töitä tosi paljon ja haluan myös nauttia. Minulla on ensi syksynä koulujen syysloman aikaan pidempi työmatka, enkä pääse silloin perheen kanssa reissuun. Olen aina se, joka matka järjestää ja suunnittelee.
Ehdoton miehelle, että lähdetään astetta parempaan hotelliin joulun jälkeen Kanarialle, kierrellään siellä jne. Aloitetaan säästäminen nyt. Mies ei suostu itse eikä suostu päästämään lapsiakaan, "koska silloin on aina myrskyjä Kanarialla ja Suomessa". Mitään vastaehdotusta ei tullut. Koulusta en halua ottaa lapsille lomaa, koska vanhin on ysillä ja koulu on nyt jo haastavaa, hiihtoloma taas on hyvä kohta oikeasti hiihtää ja lasketella.
Suoraan sanottuna ottaa päähän, että aina tutkin, järjestän, suunnittelen ja organisoin, ja toinen sitten pääsee sanomaan kyllä tai ei. Koskaan ei mene toisin päin.
Lähdenkö yksin? Lapsia käy sääliksi, en usko että mies saa aikaan vietyä heitä syyslomalla minnekään ja varmasti haluaisivat mukaan. En vain kestä enää pimeää talvea ilman mitään taukoa, ja syksy on myös työntäyteinen. Mitä teen?
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset haluavat mukaan. Oikeasti nauttivat, ovat löytäneet kavereita hotellilta, pelaavat palloa muiden kanssa, rakastavat matkustamista. Siksi tuntuu pahalta, etteivät pääsisi mukaan. Ap
No kyllähän ne lapset pääsee nyt mukaan jos otat ne. Ei se sun mies päätä lähteekö lapset mukaan vai ei. Nyt alkaa oikeasti kuulostaa provoilulta, koska lapset haluaa mukaan mutta et itse ota heitä mukaan ellei mies suostu. Miksi? Meneekö sun miehen halut sun lapsien edelle?
No, kuten sanoin, niin en haluaisi viedä lapsia ilman toisen suostumusta minnekään, vaikka se sinänsä olisi laillista. Minusta lasten asiat pitäisi voida sopia yhdessä, niin kaikilla olisi mukavampaa. Ap
eli miehen tulee alistua tahtoosi.
et ole sopimassa mitään, olet sanelemassa.
Ei sen miehen tarvitse lähteä. Mutta lapset ovat jo niin isoja, että he voivat päättää omasta puolestaan. Jos eivät halua lähteä, niin ap voi mennä yksin. Jos taas haluavat lähteä, niin ap voi mennä lasten kanssa.
No luulisi että näin. Skidit päättää ihan itse, mitä haluavat.
Alaikäiset lapset eivät päätä ihan itse.
Lähde ihan yksinäsi matkoihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset haluavat mukaan. Oikeasti nauttivat, ovat löytäneet kavereita hotellilta, pelaavat palloa muiden kanssa, rakastavat matkustamista. Siksi tuntuu pahalta, etteivät pääsisi mukaan. Ap
No kyllähän ne lapset pääsee nyt mukaan jos otat ne. Ei se sun mies päätä lähteekö lapset mukaan vai ei. Nyt alkaa oikeasti kuulostaa provoilulta, koska lapset haluaa mukaan mutta et itse ota heitä mukaan ellei mies suostu. Miksi? Meneekö sun miehen halut sun lapsien edelle?
No, kuten sanoin, niin en haluaisi viedä lapsia ilman toisen suostumusta minnekään, vaikka se sinänsä olisi laillista. Minusta lasten asiat pitäisi voida sopia yhdessä, niin kaikilla olisi mukavampaa. Ap
Ei sen miehen tarvitse lähteä. Mutta lapset ovat jo niin isoja, että he voivat päättää omasta puolestaan. Jos eivät halua lähteä, niin ap voi mennä yksin. Jos taas haluavat lähteä, niin ap voi mennä lasten kanssa.
Vanhempien erotessa jo 12 vuotiaan sana painaa siinä, kumman luona hän jatkossa asuu. Pitäisi painaa yhden lomamatkan kohdallakin silloin, kun vanhemmat ovat asiasta eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien erotessa jo 12 vuotiaan sana painaa siinä, kumman luona hän jatkossa asuu. Pitäisi painaa yhden lomamatkan kohdallakin silloin, kun vanhemmat ovat asiasta eri mieltä.
Painaa heti kun 12v lapsi maksaa kulunsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei Kanarialla mitään myrskyjä ole kesäisin.
Onko Kanarialla kesä koulujen joululoman aikaan? Ei tähän asti ainakaan ole ollut. Talvi siellä on, lämpimämpi tosin kuin Suomessa. Mutta ei se mikään hellelomakohde ole, hyvinkin voi sataa ja tuulla myös.
Kyllä siellä se 20C yleensä on, ja paljon ylikin. Tammikuussa, joka on kylmin kuukausi, esim Maspalomasissa päivän ylin keskilämpötila on 21C. Vertauksesi, Helsingin lämpimimpänä kuukautena, eli heinäkuussa ylin keskilämpötila on 22C. Eli suunnilleen samat säät kuin Etelä-Suomessa parhaimmillaan kesäisin.
Toivottavasti tämän ketjun rahasta jankkaajalla ei ole eikä koskaan tule lapsia. Ei selvästi ymmärrä, että lapset maksavat ja että vanhemmat tekevät paljonkin asioita, että lapsilla olisi muutakin elämää kuin kaurapuuron syönti kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, lapset ja vaimohan tässä alistuu kun mies sanoo ettei lähde itse ja kieltää matkan lapsiltakin vaikka he haluaisivat lomalle. Eihän miehen tarvi lähteä jos ei halua mutta miksi rangaista lapsia?
Ihme logiikka sulla, taidat olla vähän yksinkertainen.
Et nyt näe malkaa omassa silmässäsi. Ilmeisesti ajattelet ettei isällä, toisella vanhemmista, ole asiaan mitään sanomista. Äiti saa yksin päättää.
Tuon ikäiset lapset osaavat kyllä itse jo päättää haluavatko toisen vanhemman mukaan lomalle vaiko eivät. Ap:han oli valmis lähtemään ilman miestäkin, ja toivoi lapsia mukaan.
Mies tuntuu määräävän tässä perheessä kaikkien muidenkin puolesta lomasta.
Mies on oikeassa, Kanarialle ei turisteja haluta.
Kyllä hän nyt vaan omalta osaltaan päättää. AP voi ihan ittekseen mennä sinne lomalleen, kun on kerran ollut niin stressantunut.