Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua lomamatkalle eikä päästä lapsiakaan

Vierailija
13.03.2026 |

Tämä talvi oli minulle henkisesti ja fyysisesti tosi raskas. Olen tehnyt töitä tosi paljon ja haluan myös nauttia. Minulla on ensi syksynä koulujen syysloman aikaan pidempi työmatka, enkä pääse silloin perheen kanssa reissuun. Olen aina se, joka matka järjestää ja suunnittelee.

Ehdoton miehelle, että lähdetään astetta parempaan hotelliin joulun jälkeen Kanarialle, kierrellään siellä jne. Aloitetaan säästäminen nyt. Mies ei suostu itse eikä suostu päästämään lapsiakaan, "koska silloin on aina myrskyjä Kanarialla ja Suomessa". Mitään vastaehdotusta ei tullut. Koulusta en halua ottaa lapsille lomaa, koska vanhin on ysillä ja koulu on nyt jo haastavaa, hiihtoloma taas on hyvä kohta oikeasti hiihtää ja lasketella. 

Suoraan sanottuna ottaa päähän, että aina tutkin, järjestän, suunnittelen ja organisoin, ja toinen sitten pääsee sanomaan kyllä tai ei. Koskaan ei mene toisin päin. 

Lähdenkö yksin? Lapsia käy sääliksi, en usko että mies saa aikaan vietyä heitä syyslomalla minnekään ja varmasti haluaisivat mukaan. En vain kestä enää pimeää talvea ilman mitään taukoa, ja syksy on myös työntäyteinen. Mitä teen? 

Kommentit (113)

Vierailija
81/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten lähdet itse sinne lomalle ja lapset joko tulee sun kanssa tai jää kotiin isän kanssa.

Mutta tee lapsille selväksi että syy siihen etteivät pääse mukaan on se että isä on kieltänyt. Isä mielellään varmaan antaisi sinun ottaa syyt niskoilleen ja lapset kiukuttelisivat sinulle.

P*ska äijä sulla.

Vierailija
82/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se joulunaika ole mitenkään paras aika mennä Kanarialle. Huonoimmat ja epävakaisimmat ilmat koko vuonna juuri silloin. Voi olla pilvistä ja koleaa koko viikon.

Ymmärrän tämän, mutta meillä ei ole perheenä mahdollisuutta lähteä yhdessä minään muuna ajankohtana. Minulla on syyslomalla pitkä työmatka, lapsilla taas on koulua, ja on tärkeää, etteivät ole koulusta poissa muutoin kuin loma-aikaan.

Ap

Jos välittäisit lapsistasi, pitäisit lomaa syyslomalla etkä kuormittaisi miestä yksin sillä.

Itsekäs emakko olet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja lapset tulkoot samaan kohteeseen ulkomaille, minne menet työmatkalle.

Ei onnistu, ei saisi rauhassa olla työkaverin nussittavana

-ap

Vierailija
84/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet yksin.  Kyllä lapset sen kestää.  He eivät ajattele samalla tavoin, kuin sinä.

Vierailija
85/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko keskustellut niiden lasten kanssa mitä he haluavat? Lapset elävät sitä samaa arkea kuin me aikuiset ja hekin voivat nauttia siitä omasta ajasta esim ihan vain kavereiden kanssa ilman, että aikuiset ohjaa ja säätele mitä tehdään, minne mennään, jne. 

Molemmat lapset haluavat todella paljon lomalle. Ovat nauttineet tosi paljon. Tykkäävät liikkua ja käydä luontokohteita. Olen puhunut alustavasti ja näyttänyt kohteesta kuvia, ja molemmat ovat olleet innoissaan. Ap

Olet siis näyttänyt jo mihin mennään, puhumatta miehelle ennakkoon?

Kuulostaa kuin päätös olisi jo tehty, eikä miehellä olisi oikeasti mitään vaihtoehtoa kuin suostua saneluusi.

Noin se taitaa muutenkin mennä ja jos joku sanoo poikkipuolisen sanan, uhriudut.

Vierailija
86/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#spermaviemäritnäkyväksi

Moi sp*rmasäiliö

Vierailija
87/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kyllä, mutta siis en halua viedä lapsia minnekään toisen vanhemman tahtoa vastaan. Enkä myöskään toivo että lapset vietäisiin jonnekin omaa tahtoa vastaan, siis ihan periaatteessa näin. Ap

No jos toinen on jo ysillä, niin ei se toinenkaan taida mikään taapero enää olla. Tuonikäiset osaavat jo ilmaista ihan itse, haluavatko mukaan lomamatkalle vai eivät. Isältä ei tarvitse edes kysyä.

Juu ja mies voi vaikka ostaa uuden auton, ei naaraalta tarvitse kysyä.

Vierailija
88/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mies perustelee sen ettei lapset pääse? Haluaako lapset itse mukaan?

Vierailija
89/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo miehen syyt on vain tekosyitä. Eipä hänellä ole mitään ylintä määräysvaltaa, tuon ikäiset lapset osaavat itsekin päättää haluavatko matkustaa vai ei, joten lomalle vaan.

Thaimaa on myös aika helppo lomakohde, paljon vaihtoehtoja ja yleinen turistikohde, sekä paljon ohjelmaa ja tekemistä. Miinusta toki pitkät lennot, mutta lämpö ja aurinko on just joululomalla yleensä parhaimmillaan.

Vierailija
90/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#spermaviemäritnäkyväksi

#spermatankitnäkyväksi

Vierailija
91/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo mitään sanelua ole, kukaan ei ole pakottamassa miestä mukaan matkalle jos tämä ei halua. Jääkööt kotiin vartioimaan talvimyrskyjä.

Vierailija
92/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko aiemmin olleet joululomalla lämpimässä? Missä?

Kanaria on varmasti turvallisin kohde vaikka menisit lasten kanssa ilman miestä. Ota ystävä tai vanhempasi mukaan jos et uskalla ainoana vanhempana lähteä. 

Toissa vuonna oltiin Kanarialla eri saarella, oli ihanaa ja mies oli innoissaan. Viime jouluna ei suostunut lähtemään jouluna, ja huomaan olevani ihan puhki ilman nimenomaan valoa. En jaksa ymmärtää miestä, oikeasti. Ap

Niin, et jaksa ymmärtää miestä. Olet jo päättänyt ja kun se ei muna kovana kulje sun perässä, teet suomen suurimmalle miesvihapalstalle aloituksen siitä SAASTASTA jolle sä olet porsinut.

Vai ovatko lapset edes sen?? Ei taida olla.

Vierailija
93/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset haluavat mukaan. Oikeasti nauttivat, ovat löytäneet kavereita hotellilta, pelaavat palloa muiden kanssa, rakastavat matkustamista. Siksi tuntuu pahalta, etteivät pääsisi mukaan. Ap

Vierailija
94/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo mitään sanelua ole, kukaan ei ole pakottamassa miestä mukaan matkalle jos tämä ei halua. Jääkööt kotiin vartioimaan talvimyrskyjä.

Joo, näin juuri. Hän itse ei saa matkoja toteutumaan, niin minä hoidan ne. Tein ehdotuksen ja minusta hän voi itse sanoa, ettei halua, tai voi ehdottaa jotain muuta ja järjestää sitten sen matkan. Se olisi reilua. Tällainen, että joudun esittelemään ikään kuin ajatukseni ja sitten mies joko hyväksyy tai torppaa sen, myös lasten osalta, tuntuu inhottavalta. Ap.

Vierailija
95/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo miehen syyt on vain tekosyitä. Eipä hänellä ole mitään ylintä määräysvaltaa, tuon ikäiset lapset osaavat itsekin päättää haluavatko matkustaa vai ei, joten lomalle vaan.

Thaimaa on myös aika helppo lomakohde, paljon vaihtoehtoja ja yleinen turistikohde, sekä paljon ohjelmaa ja tekemistä. Miinusta toki pitkät lennot, mutta lämpö ja aurinko on just joululomalla yleensä parhaimmillaan.

Juuri näin, naisella on ylin määräysvalta. Perheessä on naisen omat rahat ja perheen rahat. Matkalle mennään perheen rahoilla.

Nyt mies säästämään niin saatte all inclusiven

Vierailija
96/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset haluavat mukaan. Oikeasti nauttivat, ovat löytäneet kavereita hotellilta, pelaavat palloa muiden kanssa, rakastavat matkustamista. Siksi tuntuu pahalta, etteivät pääsisi mukaan. Ap

No kyllähän ne lapset pääsee nyt mukaan jos otat ne. Ei se sun mies päätä lähteekö lapset mukaan vai ei. Nyt alkaa oikeasti kuulostaa provoilulta, koska lapset haluaa mukaan mutta et itse ota heitä mukaan ellei mies suostu. Miksi? Meneekö sun miehen halut sun lapsien edelle?

Vierailija
97/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän ne lapset pääsee nyt mukaan jos otat ne. Ei se sun mies päätä lähteekö lapset mukaan vai ei. Nyt alkaa oikeasti kuulostaa provoilulta, koska lapset haluaa mukaan mutta et itse ota heitä mukaan ellei mies suostu. Miksi? Meneekö sun miehen halut sun lapsien edelle?

No, kuten sanoin, niin en haluaisi viedä lapsia ilman toisen suostumusta minnekään, vaikka se sinänsä olisi laillista. Minusta lasten asiat pitäisi voida sopia yhdessä, niin kaikilla olisi mukavampaa. Ap

Vierailija
98/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on rikkaiden ongelmat. 

Ja jos tämä on provo, niin kuulostaa ihan samalta kuin joskus oli vastaava, jossa ap olisi maksanut ystäväperheen lapsineen lomalle mukaan omien lastensa seuraksi. Tuon toisen perheen äiti ei vaan saanut sanotuksi lähteekö ne vai ei. Jotenkin samanlainen juonenkulku tässä. 

Vierailija
99/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, kuten sanoin, niin en haluaisi viedä lapsia ilman toisen suostumusta minnekään, vaikka se sinänsä olisi laillista. Minusta lasten asiat pitäisi voida sopia yhdessä, niin kaikilla olisi mukavampaa. Ap

eli miehen tulee alistua tahtoosi.

et ole sopimassa mitään, olet sanelemassa.

Vierailija
100/113 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkailla on rikkaiden ongelmat. 

Ja jos tämä on provo, niin kuulostaa ihan samalta kuin joskus oli vastaava, jossa ap olisi maksanut ystäväperheen lapsineen lomalle mukaan omien lastensa seuraksi. Tuon toisen perheen äiti ei vaan saanut sanotuksi lähteekö ne vai ei. Jotenkin samanlainen juonenkulku tässä. 

Siis ei ole uskottavaa, että mies käyttäytyy näin? Ymmärtänet sitten, miksi olen turhautunut. Ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme