Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua lomamatkalle eikä päästä lapsiakaan

Vierailija
13.03.2026 |

Tämä talvi oli minulle henkisesti ja fyysisesti tosi raskas. Olen tehnyt töitä tosi paljon ja haluan myös nauttia. Minulla on ensi syksynä koulujen syysloman aikaan pidempi työmatka, enkä pääse silloin perheen kanssa reissuun. Olen aina se, joka matka järjestää ja suunnittelee.

Ehdoton miehelle, että lähdetään astetta parempaan hotelliin joulun jälkeen Kanarialle, kierrellään siellä jne. Aloitetaan säästäminen nyt. Mies ei suostu itse eikä suostu päästämään lapsiakaan, "koska silloin on aina myrskyjä Kanarialla ja Suomessa". Mitään vastaehdotusta ei tullut. Koulusta en halua ottaa lapsille lomaa, koska vanhin on ysillä ja koulu on nyt jo haastavaa, hiihtoloma taas on hyvä kohta oikeasti hiihtää ja lasketella. 

Suoraan sanottuna ottaa päähän, että aina tutkin, järjestän, suunnittelen ja organisoin, ja toinen sitten pääsee sanomaan kyllä tai ei. Koskaan ei mene toisin päin. 

Lähdenkö yksin? Lapsia käy sääliksi, en usko että mies saa aikaan vietyä heitä syyslomalla minnekään ja varmasti haluaisivat mukaan. En vain kestä enää pimeää talvea ilman mitään taukoa, ja syksy on myös työntäyteinen. Mitä teen? 

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko aiemmin olleet joululomalla lämpimässä? Missä?

Kanaria on varmasti turvallisin kohde vaikka menisit lasten kanssa ilman miestä. Ota ystävä tai vanhempasi mukaan jos et uskalla ainoana vanhempana lähteä. 

Vierailija
62/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaa se matka. Kanarialla ei ole myrskyjä tuohon aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja, toivoisin, että muu perhe lähtisi syyslomalla jonnekin. En vain usko, että onnistuu, koska en aio mitään lähteä erikseen järjestelemään jos itse en matkaan lähde. Ap

Huh huh, kuulostaa raskaalta suorittamiselta. Lapsilla koulut ja varmaan harrastukset, yms vielä siihen päälle. Onneksi äitini ei ole akateeminen. 

Vierailija
64/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksia, menkää joulun jälkeen Karibialle, on lämmintä ja .Ehdotan esim.Bonairea tai Curacoa, pääsee yhdellä vaihdolla Amsterdamin kautta.Tai sitten se Thaimaa.Kanaria ei kyllä tosiaan joulun aikaan mikä lämmin paikka ole.

Olen pohtinut näitä. Itse haluaisin kovasti helppoa ja simppeliä. En jaksaisi pitkiä lentoja, Thaimaassa olen saanut vatsatautia ja se on allergiselle hankala, jne. Mutta tuntuu, että Karibiaa voisin tutkia. Toki kun miestä huolettaa Suomen pään lumimyrskyt tuona ajankohtana, niin siihen ei auta eri kohde. Mutta kiitos tästä ajatuksesta, alan katsoa tätä! Ap

Vierailija
65/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menkää koko perhe Thaikkulaan ensi tammi-helmikuussa.

Siellä ei ole myrskyjä silloin, tosin tsunami voi tulla.

Ole hyvä.

Miehen argumentti oli, että Suomessakin voi tulla lumimyrsky ja lennot mennä sekaisin. Ap.

Niinpä.

Trollukka mikä trollukka. Aina sama kaava.

Vierailija
66/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanaria on varmasti turvallisin kohde vaikka menisit lasten kanssa ilman miestä. Ota ystävä tai vanhempasi mukaan jos et uskalla ainoana vanhempana lähteä. 

Ei jumalauta, vanhempi lapsi on jo itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä oleva nuori, eikä mikään taapero. 

Vierailija
67/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissa vuonna oltiin Kanarialla eri saarella, oli ihanaa ja mies oli innoissaan. Viime jouluna ei suostunut lähtemään jouluna, ja huomaan olevani ihan puhki ilman nimenomaan valoa. En jaksa ymmärtää miestä, oikeasti. Ap

Vierailija
68/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSSAP.

Vierailija
69/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toissa vuonna oltiin Kanarialla eri saarella, oli ihanaa ja mies oli innoissaan. Viime jouluna ei suostunut lähtemään jouluna, ja huomaan olevani ihan puhki ilman nimenomaan valoa. En jaksa ymmärtää miestä, oikeasti. Ap

Et ymmärrä kun mies ei alistu sinun tahtoosi?

Vierailija
70/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotuksia, menkää joulun jälkeen Karibialle, on lämmintä ja .Ehdotan esim.Bonairea tai Curacoa, pääsee yhdellä vaihdolla Amsterdamin kautta.Tai sitten se Thaimaa.Kanaria ei kyllä tosiaan joulun aikaan mikä lämmin paikka ole.

Olen pohtinut näitä. Itse haluaisin kovasti helppoa ja simppeliä. En jaksaisi pitkiä lentoja, Thaimaassa olen saanut vatsatautia ja se on allergiselle hankala, jne. Mutta tuntuu, että Karibiaa voisin tutkia. Toki kun miestä huolettaa Suomen pään lumimyrskyt tuona ajankohtana, niin siihen ei auta eri kohde. Mutta kiitos tästä ajatuksesta, alan katsoa tätä! Ap

Miksi se mies on huolissaan Suomen lumimyrskyistä? Melkoinen myräkkä saa olla, etteikö Helsinki-Vantaalta koneet lähde.

Vierailija
71/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisikin trolli, niin:

teillä on nyt poikkeuksellinen vuosi. Hyväksy se ja JOUSTA. Voit joustaa joko siinä, että lapset ovat tämän yhden kerran poissa koulusta lomanne takia, tai siinä, että sinä lähdet yksin ilman perhettä aikuislomalle. 

Jos mies muutenkin vituttaa sinua noin rankasti, mieti, olisiko yksilö- tai pariterapiasta tai jopa erosta apua. 

Vierailija
72/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä kun mies ei alistu sinun tahtoosi?

Pidä sinä trollipoju pääsi kiinni ja mene vaikka hiekkalaatikolle ärsyttämään naapurin Villeä. Aikuiset keskustelevat nyt.

eri

Vierailija
73/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se mies on huolissaan Suomen lumimyrskyistä? Melkoinen myräkkä saa olla, etteikö Helsinki-Vantaalta koneet lähde.

No tätä en ymmärrä. Tuntuu, että koko ajan keksii tällaisia syitä, miksi sinne reissuun ei voi lähteä. Välillä on Hki-Vantaan lumimyräkkä, välillä myrskyt Kanarialla. En saa kiinni siitä, mistä oikeasti kirkastaa. Ap

Vierailija
74/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota myrskyjuttua. Keksiikö mies vain jonkun syyn torpatakseen matkan? Kyllä, myrskyjä voi tulla. Mutta niitä voi tulla mihin vuodenaikaan hyvänsä. Onko Suomen pään myrskyt koskaan viivästyttäneet lentoa yli vuorokaudella, yleensä kyse on vain tunneista. Joku vuosi sitten Finnairin kone yritti laskeutua Madeiralle kolmena päivänä ennen kuin lopulta pääsi perille. Se on viikon lomasta tietysti aika iso osa, mutta harvinainen tapahtuma.

Jos ette ole käyneet Lanzarotella, niin suosittelen sitä talvikohteeksi. Lanzarotella sataa vähän ja koska se on melko litteä, siellä ei edes muodostu samanlaisia syöksytulvia kuin vuoristoisemmilla saarilla. Sieltä myös löytyy mielenkiintoisia retkikohteita mm. Timanfayan alue.

Vierailija
75/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olisikin trolli, niin:

teillä on nyt poikkeuksellinen vuosi. Hyväksy se ja JOUSTA. Voit joustaa joko siinä, että lapset ovat tämän yhden kerran poissa koulusta lomanne takia, tai siinä, että sinä lähdet yksin ilman perhettä aikuislomalle. 

Jos mies muutenkin vituttaa sinua noin rankasti, mieti, olisiko yksilö- tai pariterapiasta tai jopa erosta apua. 

No lasten poissaolo koulusta loman ei kummankaan mielestä ole ok. Tämä liittyy asioihin, joita en avaa tässä. Mutta olet oikeassa, että voin joustaa. Hiihtoloma voisi olla ok, yksin matkustaminen tällä kertaa ok, jokin muukin kohde voisi myös olla ok. Mutta joo, olen myös osin saanut tarpeekseni siitä, että kaikki on näin vaikeaa. Ilman miestä matka olisi jo varattu. Ap

Vierailija
76/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#spermaviemäritnäkyväksi

Vierailija
77/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JSSAP.

Tiesitkö että mies sai tuomion kun nimitteli naista femakoksi?

Epäinhimillistämistä.

Mitäpä sä spermaviemäri lulet että siaksi nimittely on?

Vierailija
78/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota myrskyjuttua. Keksiikö mies vain jonkun syyn torpatakseen matkan? Kyllä, myrskyjä voi tulla. Mutta niitä voi tulla mihin vuodenaikaan hyvänsä. Onko Suomen pään myrskyt koskaan viivästyttäneet lentoa yli vuorokaudella, yleensä kyse on vain tunneista. Joku vuosi sitten Finnairin kone yritti laskeutua Madeiralle kolmena päivänä ennen kuin lopulta pääsi perille. Se on viikon lomasta tietysti aika iso osa, mutta harvinainen tapahtuma.

Jos ette ole käyneet Lanzarotella, niin suosittelen sitä talvikohteeksi. Lanzarotella sataa vähän ja koska se on melko litteä, siellä ei edes muodostu samanlaisia syöksytulvia kuin vuoristoisemmilla saarilla. Sieltä myös löytyy mielenkiintoisia retkikohteita mm. Timanfayan alue.

Kiitos paljon, tämä oli mukava vastaus. Ja kiitos matkavinkistä! Tutkin tätä vaihtoehtoa :). Itse kuvittelisin, että mies yrittää nimenomaan torpata matkan syyllä tai toisella. Toissa vuonna olimme joulun aikaa Kanarialla. Ennen matkaa mies lähetteli minulle syksyn aikana useamman klikkiotsikon Kanarian erilaisista haasteista. Reissu meni kuitenkin aivan loistavasti, säät olivat hyvät, kaikilla oli kivaa ja nähtiin mukavia kohteita lasten kanssa, kun taas mies pysyi hotellilla ja kävi kävelemässä. Kohteessa ollessa hän totesi, että eiköhän varata saman paikka ensi vuodeksikin. Ja nyt sitten tällaista! Ap.

Vierailija
79/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette ns. soita samassa yhtyeessä.

Lähde lasten kanssa, kun ehdit.

Naarailla on aina soolo menossa

Vierailija
80/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään lähtisi tuommoinen "loma ei koskaan ole lomaa miehelle kun aina nainen ja lapset vaatii mieheltä palvelemista ja maksamista

Mitä palvelemista?  Ja ap maksaa puolet.

ap mitään maksa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä