Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei halua lomamatkalle eikä päästä lapsiakaan

Vierailija
13.03.2026 |

Tämä talvi oli minulle henkisesti ja fyysisesti tosi raskas. Olen tehnyt töitä tosi paljon ja haluan myös nauttia. Minulla on ensi syksynä koulujen syysloman aikaan pidempi työmatka, enkä pääse silloin perheen kanssa reissuun. Olen aina se, joka matka järjestää ja suunnittelee.

Ehdoton miehelle, että lähdetään astetta parempaan hotelliin joulun jälkeen Kanarialle, kierrellään siellä jne. Aloitetaan säästäminen nyt. Mies ei suostu itse eikä suostu päästämään lapsiakaan, "koska silloin on aina myrskyjä Kanarialla ja Suomessa". Mitään vastaehdotusta ei tullut. Koulusta en halua ottaa lapsille lomaa, koska vanhin on ysillä ja koulu on nyt jo haastavaa, hiihtoloma taas on hyvä kohta oikeasti hiihtää ja lasketella. 

Suoraan sanottuna ottaa päähän, että aina tutkin, järjestän, suunnittelen ja organisoin, ja toinen sitten pääsee sanomaan kyllä tai ei. Koskaan ei mene toisin päin. 

Lähdenkö yksin? Lapsia käy sääliksi, en usko että mies saa aikaan vietyä heitä syyslomalla minnekään ja varmasti haluaisivat mukaan. En vain kestä enää pimeää talvea ilman mitään taukoa, ja syksy on myös työntäyteinen. Mitä teen? 

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ja lapset tulkoot samaan kohteeseen ulkomaille, minne menet työmatkalle.

Mikäs järki tuossa olisi? Mulla ainakin työmatkoilla on todella pitkiä päiviä, eikä siinä mitään lomailla ehtisi. Tuskin edes nähdä sitä perhettä, ja olisi eri hotellitkin. 

Tämä. Aamulla alkaa työt jo hotelliaamiaisella, ja jatkuu koko päivän. Illalla on yleensä jotain ohjelmaa ja dinnereitä, sitten kuolemanväsyneenä sänkyyn ja aamulla sama juttu. 

Vierailija
42/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään lähtisi tuommoinen "loma ei koskaan ole lomaa miehelle kun aina nainen ja lapset vaatii mieheltä palvelemista ja maksamista

Ap:han tässä kaiken työn on tehnyt, ja maksaakin puolet. Mies on se passattava nyt. 

Meilläkin minä suunnittelen matkat, eikä tulisi miehelläni mieleenkään kieltäytyä kun toinen nähnyt vaivan. Toiveet tietysti otan huomioon, mutta se joka suunnittelee, tekee päätökset. 

Aina on kivaa ollut, ja mies taas tuossa kyselee, että pitäisikö jonnekin taas lähteä. 

Mietin aina näiden äitien kohdalla saako muu perhe lainkaan vaikuttaa asiaan vai pitääkö muiden vain alistua sen äidin tahtoon kun hän kuitenkin tekee kaiken. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs järki tuossa olisi? Mulla ainakin työmatkoilla on todella pitkiä päiviä, eikä siinä mitään lomailla ehtisi. Tuskin edes nähdä sitä perhettä, ja olisi eri hotellitkin. 

Tämä, ja itse kaipaan lomaa lasten kanssa yhdessä. Työmatkalla en edes näkisi heitä. Ap

Vierailija
44/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää koko perhe Thaikkulaan ensi tammi-helmikuussa.

Siellä ei ole myrskyjä silloin, tosin tsunami voi tulla.

Ole hyvä.

Vierailija
45/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies päätä siitä lähteekö lapset lomalle. Sinä voit ottaa ne mukaan ja lähteä. Mikään valtakunnan laki ei määrää että lapsien pitää jäädä kotiin.

Totta. Vaimo kävi kreikassa viime kesänä lasten kanssa. Tosin vaimoni kysyi onko ok. Oli se. Minä olin töissä kiinni ja hänellä oli loma. Senkus menette. Sain omaa aikaa yksin. Kun sain työt tehtyä, niin sanoin vaimolleni mennäänkö kahdestaa Italiaan viikoksi, kun lapset menee talvilomalla mummille ja vaarille. Niin tehtiin. 

Vierailija
46/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään lähtisi tuommoinen "loma ei koskaan ole lomaa miehelle kun aina nainen ja lapset vaatii mieheltä palvelemista ja maksamista

Mitä palvelemista?  Ja ap maksaa puolet.

Juuri näin. Minä olen se, joka palvelen. Varaan matkan, hoidan retket (omasta pussista), huolehdin aikatauluista, pakkaamisesta, maksan puolet ja organisoin etukäteen. Muuta ei tarvitse tehdä kuin seurata, kaikki hoidan. Siksi turhauttaa, kun tällainen matka saboitoidaan sanomalla heti EI. Rahasta ei ole kiinni hänellä, ja tykkää lämmöstä. Valitettavasti koulujen lomat ovat milloin ovat. Ap

Oletko koskaan pysähtynyt miettimään miksi näin? 

Vierailija
47/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mies päätä siitä lähteekö lapset lomalle. Sinä voit ottaa ne mukaan ja lähteä. Mikään valtakunnan laki ei määrää että lapsien pitää jäädä kotiin.

Kylläpäs päättää. Mies on kuitenkin perheen päävastuunkantaja.

Vierailija
48/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä, ja itse kaipaan lomaa lasten kanssa yhdessä. Työmatkalla en edes näkisi heitä. Ap

Kaipaako ne lapset? 

Vierailija
49/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se joulunaika ole mitenkään paras aika mennä Kanarialle. Huonoimmat ja epävakaisimmat ilmat koko vuonna juuri silloin. Voi olla pilvistä ja koleaa koko viikon.

Ymmärrän tämän, mutta meillä ei ole perheenä mahdollisuutta lähteä yhdessä minään muuna ajankohtana. Minulla on syyslomalla pitkä työmatka, lapsilla taas on koulua, ja on tärkeää, etteivät ole koulusta poissa muutoin kuin loma-aikaan.

Ap

Hiihtolomaviikolla menette jonnekin yhdessä.

Mies ja lapset eivät mene minnekään syyslomalla, koska se on työmatkalla olevalle äidille epäreilua.

Kohta tosin ap-trolli tyrmää tämänkin.

Vierailija
50/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä.

Miehen argumentti oli, että Suomessakin voi tulla lumimyrsky ja lennot mennä sekaisin. Ap.

Vierailija
51/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki?  Se, että ovat yhtä aikaa jossain, vaikkeivät näkisikään paljon, niin jonkin verran kuitenkin.  Sitten ei tarvitsisi järkätä mitään muuta matkaa ja olisi kaikilla yhteistä puhuttavaa juuri siitä paikasta.

Mutta ap-trolli jo tyrmäsi ajatuksen muista syistä.

Aika erikoinen käsitys sulla työmatkoista. Ei siellä mitään lomailemaan ehdi. Toki paikalliset kollegat käyvät yleensä näyttämässä juttuja ja paikkoja, mutta sekin kuitenkin on työntekoa. Täysi mahdottomuus mitään lapsia sinne mukaan raahata, eikä työnantajakaan sellaista hyvällä katsoisi. 

Vierailija
52/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo.

Ap terhakkaana täällä päivystää ja tyrmää kaikki ehdotukset, jotta ketju pysyy elossa.

Vierailija
53/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei se joulunaika ole mitenkään paras aika mennä Kanarialle. Huonoimmat ja epävakaisimmat ilmat koko vuonna juuri silloin. Voi olla pilvistä ja koleaa koko viikon.

Ymmärrän tämän, mutta meillä ei ole perheenä mahdollisuutta lähteä yhdessä minään muuna ajankohtana. Minulla on syyslomalla pitkä työmatka, lapsilla taas on koulua, ja on tärkeää, etteivät ole koulusta poissa muutoin kuin loma-aikaan.

Ap

Hiihtolomaviikolla menette jonnekin yhdessä.

Mies ja lapset eivät mene minnekään syyslomalla, koska se on työmatkalla olevalle äidille epäreilua.

Kohta tosin ap-trolli tyrmää tämänkin.

En ole trolli. Olen tätä vaihtoehtoa pohtinut. Yleensä ollaan tehty talviurheilua tuossa. Nyt toivoisin, että voitaisiin olla pidempi aika reissussa, ja tuossa on vain viikko aikaa. Mutta voisi olla mahdollinen. Ap

Vierailija
54/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksia, menkää joulun jälkeen Karibialle, on lämmintä ja .Ehdotan esim.Bonairea tai Curacoa, pääsee yhdellä vaihdolla Amsterdamin kautta.Tai sitten se Thaimaa.Kanaria ei kyllä tosiaan joulun aikaan mikä lämmin paikka ole.

Vierailija
55/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Aamulla alkaa työt jo hotelliaamiaisella, ja jatkuu koko päivän. Illalla on yleensä jotain ohjelmaa ja dinnereitä, sitten kuolemanväsyneenä sänkyyn ja aamulla sama juttu. 

Parempi kuin se, että ap on yksin jossain ja mies lasten kanssa jossain toisessa paikassa.

Ei ole kyllä mikään mies, jos tuollaista tosissaan aikoo.

Mutta provohan tämä.

Vierailija
56/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja, toivoisin, että muu perhe lähtisi syyslomalla jonnekin. En vain usko, että onnistuu, koska en aio mitään lähteä erikseen järjestelemään jos itse en matkaan lähde. Ap

Vierailija
57/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole hyvä.

Miehen argumentti oli, että Suomessakin voi tulla lumimyrsky ja lennot mennä sekaisin. Ap.

Miten olette aiemmin onnistuneet matkustamaan perheenä?

Vierailija
58/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää Dubaihin

Vierailija
59/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Teet ihan itse asiasta hankalan, kun olet päättänyt ettei lapset voi olla koulusta poissa. Ihme natsimutsi. 

Vierailija
60/96 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi kuin se, että ap on yksin jossain ja mies lasten kanssa jossain toisessa paikassa.

Ei ole kyllä mikään mies, jos tuollaista tosissaan aikoo.

Mutta provohan tämä.

Nuo sun vaihtoehdot ei kyllä eroa toisistaan. Eri paikoissa he olisivat työmatkallakin, ei siellä ehdi perheen kanssa olemaan. Todennäköisesti ei edes samassa hotellissa voi olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan