Mies ei halua lomamatkalle eikä päästä lapsiakaan
Tämä talvi oli minulle henkisesti ja fyysisesti tosi raskas. Olen tehnyt töitä tosi paljon ja haluan myös nauttia. Minulla on ensi syksynä koulujen syysloman aikaan pidempi työmatka, enkä pääse silloin perheen kanssa reissuun. Olen aina se, joka matka järjestää ja suunnittelee.
Ehdoton miehelle, että lähdetään astetta parempaan hotelliin joulun jälkeen Kanarialle, kierrellään siellä jne. Aloitetaan säästäminen nyt. Mies ei suostu itse eikä suostu päästämään lapsiakaan, "koska silloin on aina myrskyjä Kanarialla ja Suomessa". Mitään vastaehdotusta ei tullut. Koulusta en halua ottaa lapsille lomaa, koska vanhin on ysillä ja koulu on nyt jo haastavaa, hiihtoloma taas on hyvä kohta oikeasti hiihtää ja lasketella.
Suoraan sanottuna ottaa päähän, että aina tutkin, järjestän, suunnittelen ja organisoin, ja toinen sitten pääsee sanomaan kyllä tai ei. Koskaan ei mene toisin päin.
Lähdenkö yksin? Lapsia käy sääliksi, en usko että mies saa aikaan vietyä heitä syyslomalla minnekään ja varmasti haluaisivat mukaan. En vain kestä enää pimeää talvea ilman mitään taukoa, ja syksy on myös työntäyteinen. Mitä teen?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
No ei se joulunaika ole mitenkään paras aika mennä Kanarialle. Huonoimmat ja epävakaisimmat ilmat koko vuonna juuri silloin. Voi olla pilvistä ja koleaa koko viikon.
Ymmärrän tämän, mutta meillä ei ole perheenä mahdollisuutta lähteä yhdessä minään muuna ajankohtana. Minulla on syyslomalla pitkä työmatka, lapsilla taas on koulua, ja on tärkeää, etteivät ole koulusta poissa muutoin kuin loma-aikaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Totta kyllä, mutta siis en halua viedä lapsia minnekään toisen vanhemman tahtoa vastaan. Enkä myöskään toivo että lapset vietäisiin jonnekin omaa tahtoa vastaan, siis ihan periaatteessa näin. Ap
Miksi mies vastustaisi lasten lomamatkaa?
MIeti nyt. Vai onk tämä taas tyhmä provo...
Vierailija kirjoitti:
En itsekään lähtisi tuommoinen "loma ei koskaan ole lomaa miehelle kun aina nainen ja lapset vaatii mieheltä palvelemista ja maksamista
Ap:han tässä kaiken työn on tehnyt, ja maksaakin puolet. Mies on se passattava nyt.
Meilläkin minä suunnittelen matkat, eikä tulisi miehelläni mieleenkään kieltäytyä kun toinen nähnyt vaivan. Toiveet tietysti otan huomioon, mutta se joka suunnittelee, tekee päätökset.
Aina on kivaa ollut, ja mies taas tuossa kyselee, että pitäisikö jonnekin taas lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään lähtisi tuommoinen "loma ei koskaan ole lomaa miehelle kun aina nainen ja lapset vaatii mieheltä palvelemista ja maksamista
Mitä palvelemista? Ja ap maksaa puolet.
Juuri näin. Minä olen se, joka palvelen. Varaan matkan, hoidan retket (omasta pussista), huolehdin aikatauluista, pakkaamisesta, maksan puolet ja organisoin etukäteen. Muuta ei tarvitse tehdä kuin seurata, kaikki hoidan. Siksi turhauttaa, kun tällainen matka saboitoidaan sanomalla heti EI. Rahasta ei ole kiinni hänellä, ja tykkää lämmöstä. Valitettavasti koulujen lomat ovat milloin ovat. Ap
Mummot apuun. Sinä ja lapset lomalle.
Mies ja lapset tulkoot samaan kohteeseen ulkomaille, minne menet työmatkalle.
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut niiden lasten kanssa mitä he haluavat? Lapset elävät sitä samaa arkea kuin me aikuiset ja hekin voivat nauttia siitä omasta ajasta esim ihan vain kavereiden kanssa ilman, että aikuiset ohjaa ja säätele mitä tehdään, minne mennään, jne.
Molemmat lapset haluavat todella paljon lomalle. Ovat nauttineet tosi paljon. Tykkäävät liikkua ja käydä luontokohteita. Olen puhunut alustavasti ja näyttänyt kohteesta kuvia, ja molemmat ovat olleet innoissaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Tuo mieshän olisi pääsemässä valmiiseen pöytään ilman mitään vaivannäköä.
Vierailija kirjoitti:
Totta kyllä, mutta siis en halua viedä lapsia minnekään toisen vanhemman tahtoa vastaan. Enkä myöskään toivo että lapset vietäisiin jonnekin omaa tahtoa vastaan, siis ihan periaatteessa näin. Ap
Jos tosiaan ajattelet noin, sitten saat tyytyä kohtaloosi. Älä ikise vai tulitko vain kertomaan, että rahaa on ja finnair lentää.
Vierailija kirjoitti:
Paikka ei ole lomakohde. Jopa vähän vaarallinen näinä aikoina. Ap
Millainen suhde teillä oikein on, kun ette saa tätä puhuttua keskenänne? Onko kiinni kohteesta, eikö mies halua matkustaa perheenä, eikö hän välitä sinun ja lasten edusta, vai mistä on kiinni? Itsekään en lähtisi juuri joulun jälkeen Kanarialle. Jos kohteen valinta on kyseessä, luulisi asian selviävän hetkess puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Minä olen se, joka palvelen. Varaan matkan, hoidan retket (omasta pussista), huolehdin aikatauluista, pakkaamisesta, maksan puolet ja organisoin etukäteen. Muuta ei tarvitse tehdä kuin seurata, kaikki hoidan. Siksi turhauttaa, kun tällainen matka saboitoidaan sanomalla heti EI. Rahasta ei ole kiinni hänellä, ja tykkää lämmöstä. Valitettavasti koulujen lomat ovat milloin ovat. Ap
Miksi lähdet tällaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo mieshän olisi pääsemässä valmiiseen pöytään ilman mitään vaivannäköä.
No niinpä, omat kamat joutuu toki pakkaamaan :) ja puolet maksamaan. Mutta sen jälkeen kaikki helppoa kunhan vain seuraa. Ap
Provo. On niin kertakaikkisen huono sellainen. Hohhoijaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paikka ei ole lomakohde. Jopa vähän vaarallinen näinä aikoina. Ap
Trolli päivystää ahkeraan.
Vierailija kirjoitti:
Mikäs järki tuossa olisi? Mulla ainakin työmatkoilla on todella pitkiä päiviä, eikä siinä mitään lomailla ehtisi. Tuskin edes nähdä sitä perhettä, ja olisi eri hotellitkin.
Vierailija kirjoitti:
No jos toinen on jo ysillä, niin ei se toinenkaan taida mikään taapero enää olla. Tuonikäiset osaavat jo ilmaista ihan itse, haluavatko mukaan lomamatkalle vai eivät. Isältä ei tarvitse edes kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko keskustellut niiden lasten kanssa mitä he haluavat? Lapset elävät sitä samaa arkea kuin me aikuiset ja hekin voivat nauttia siitä omasta ajasta esim ihan vain kavereiden kanssa ilman, että aikuiset ohjaa ja säätele mitä tehdään, minne mennään, jne.
Aika radikaali ehdotus, että perheessä keskusteltaisiin asiasta. Perheen tahtohan on sen äidin taskussa ja jos kaikki ei mene niin kuin hän haluaan hänestä tulee vihainen kuin pikkulapsesta, jolta on viety kaikki lelut ja karkit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs järki tuossa olisi? Mulla ainakin työmatkoilla on todella pitkiä päiviä, eikä siinä mitään lomailla ehtisi. Tuskin edes nähdä sitä perhettä, ja olisi eri hotellitkin.
Mikä järki? Se, että ovat yhtä aikaa jossain, vaikkeivät näkisikään paljon, niin jonkin verran kuitenkin. Sitten ei tarvitsisi järkätä mitään muuta matkaa ja olisi kaikilla yhteistä puhuttavaa juuri siitä paikasta.
Mutta ap-trolli jo tyrmäsi ajatuksen muista syistä.