Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako nykyään abortin ilman tutkimuksia?

Vierailija
13.03.2026 |

Lehdessä lukee että tuo nyt lapsenmurhasta syytetty nainen olisi saanut aborttilääkkeet vain kertomiensa tietojen perusteella. Itse kun aikanaan abortin tein niin kyllä lääkäri ihan tutki käsin ja vielä toiseen otteeseen ultrasivat naistenklinikalla ennen kuin sai ekan erän lääkettä edes. 

Kommentit (597)

Vierailija
521/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsentappolääkkeitä saa nykyään liian helposti. Kaikki tappamaan vain, koska minulla on siihen oikeus.

T. Itsekin abortin tehnyt, nykyään aborttivastainen

No jos ei halua lasta, ei raskautta eikä synnytystä, silloin raskaus keskeytetään. Tässä tosin joutui synnyttämään, koska raskaus oli jo noin pitkällä.

Väärin. Noilla spekseillä kieltäydytään seksistä. Se on varma keino välttyä raskaudelta. 

Miehet eivät kieltäydy koskaan. Nyt tiedän, miksi.

Kyllä kieltäytyy

Vierailija
522/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin naisia jotka saa vasta synnytyksessä tietää olleensa raskaana, että he ovat veikanneet ainakin 40 viikkoa väärin, että kyllä sitä tapahtuu ja varmaan jonkun verrankin.

He eivät veikkaa raskausviikkoja eikä hae veikkauksen perusteella aborttia. 

Tämäpä! Aika jännä että tuokin arvasi 8 viikkoa sattumalta 😂

Eikö tässä koko keskustelussa ole ollut se pointti että ei kukaan voi veikata lonkalta lakisääteistä asiaa ja sitä ei mitenkään varmisteta terveydenhuollossa jonka pitäisi varmistaa asia kun sitä sitoo lainsäädännölliset aikamääreet? Eikä kukaan yksityishenkilö voi sitä kotona tarkasti määritellä, vaan sen määrittelyyn tarvitaan ammattilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti oikeus toteutuu ja tämä ei jää tälle nuorelle jo tarpeeksi kärsineelle vain kannettavaksi. Täytyy vaan odotella oikeudenkäynnin etenemistä ja toivon syyllisyys taakan jakamista kaikille syyllisille. Ainut asia mistä oikeutta taidetaan käydä on se jättikö elvyttämättä vauvan vai ei? Vaikka elvyttikin ja puoliso ei.

Vierailija
524/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oikeus toteutuu ja tämä ei jää tälle nuorelle jo tarpeeksi kärsineelle vain kannettavaksi. Täytyy vaan odotella oikeudenkäynnin etenemistä ja toivon syyllisyys taakan jakamista kaikille syyllisille. Ainut asia mistä oikeutta taidetaan käydä on se jättikö elvyttämättä vauvan vai ei? Vaikka elvyttikin ja puoliso ei.

Eli syyllinen on joku muu kuin neiti itse ja siksi syyllisyys tulee jakaa mahdollisimman monien kesken.

Vierailija
525/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitäkin naisia jotka saa vasta synnytyksessä tietää olleensa raskaana, että he ovat veikanneet ainakin 40 viikkoa väärin, että kyllä sitä tapahtuu ja varmaan jonkun verrankin.

Eikö tässä koko keskustelussa ole ollut se pointti että ei kukaan voi veikata lonkalta lakisääteistä asiaa ja sitä ei mitenkään varmisteta terveydenhuollossa jonka pitäisi varmistaa asia kun sitä sitoo lainsäädännölliset aikamääreet? Eikä kukaan yksityishenkilö voi sitä kotona tarkasti määritellä, vaan sen määrittelyyn tarvitaan ammattilainen.

Ei tarkasti varmuudella voikaan, mutta saa, jos tahtoo. Terveydenhuollolla ei ole mitään velvoitetta asiaa selvittää, jos ei pyydä. 

Vierailija
526/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli syyllinen on joku muu kuin neiti itse ja siksi syyllisyys tulee jakaa mahdollisimman monien kesken.

Jos mietitään sitä mistä on syytteessä, niin kyllä tämän sikiön kuolemaan on myötä vaikuttaneet ennen kaikkea isoiten terveydenhuolto, syytetty itse ja puoliso (ei alkanut itse elvyttää lasta ollenkaan). Joten omasta mielestäni syyte taakka pitäisi jakaa kaikille heille, ei nuorelle naiselle yksinään.

Vierailija
527/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeutta käydään siitä oliko kyse taposta vai murhasta (tai kuolemantuottamuksesta lievimmillään). Mikään muu ei ole epäselvää eikä kukaan muu ole tehnyt mitään väärää. 

Vierailija
528/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitään sitä mistä on syytteessä, niin kyllä tämän sikiön kuolemaan on myötä vaikuttaneet ennen kaikkea isoiten terveydenhuolto, syytetty itse ja puoliso (ei alkanut itse elvyttää lasta ollenkaan). Joten omasta mielestäni syyte taakka pitäisi jakaa kaikille heille, ei nuorelle naiselle yksinään.

Tietääkseni tutkinta on rajannut puolison kaiken ulkopuolelle? hän ei ole syytteessä, vai onko?

Vierailija
529/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarkasti varmuudella voikaan, mutta saa, jos tahtoo. Terveydenhuollolla ei ole mitään velvoitetta asiaa selvittää, jos ei pyydä. 

Se on kuitenkin erikoista kunka terveydenhuollosta haetaan sitä syyllistä. 

Vierailija
530/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni tutkinta on rajannut puolison kaiken ulkopuolelle? hän ei ole syytteessä, vai onko?

Tulisi olla

Vierailija
531/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on kuitenkin erikoista kunka terveydenhuollosta haetaan sitä syyllistä. 

No ei haeta missään muualla kuin avlla jonkun päässä. 

Vierailija
532/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulisi olla

Tämä on mielipide. Se miksi ei ole, perustuu muihin tietoihin.

Vierailija
533/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi olla

Ei tulisi. Hän teki sen mikä hänen pitikin tehdä. Soitti apua. 

Vierailija
534/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain 2024 keskeytykseen lähetteen terveyskeskuksesta ihan vain sanomalla, että tuli positiivinen testi. Mutta sitten itse sairaalasta kun hain lääkkeet keskeytykseen, niin siellä kyllä ultrasivat ennen kuin antoivat lääkkeet. Näin Tampereella.

Vierailija
535/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain 2024 keskeytykseen lähetteen terveyskeskuksesta ihan vain sanomalla, että tuli positiivinen testi. Mutta sitten itse sairaalasta kun hain lääkkeet keskeytykseen, niin siellä kyllä ultrasivat ennen kuin antoivat lääkkeet. Näin Tampereella.

Eli sä et ruksannut, ei ultraa. Tottakai edelleen toimitaan niin kuin ennenkin hyvin usein, tämä ns. ohituskaista lain puitteissa on niille, jotka eivät halua muuta kuin pyynnöstä lääkkeellisen keskeytyksen. 

Vierailija
536/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä et ruksannut, ei ultraa. Tottakai edelleen toimitaan niin kuin ennenkin hyvin usein, tämä ns. ohituskaista lain puitteissa on niille, jotka eivät halua muuta kuin pyynnöstä lääkkeellisen keskeytyksen. 

Tämä monelta unohtoo niin. Suurin osa aborteista, joita ei tehdä lääketieteellisestä syystä vaan ns. halusta, tehdään edelleen niin, että käydään neuvolassa toteamassa raskaus, ultrataankin ja jäädään miettimään jatkaako raskautta. Jos päätyy aborttiin, sen sitten saa nykyisin helpommin. 

Vierailija
537/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä monelta unohtoo niin. Suurin osa aborteista, joita ei tehdä lääketieteellisestä syystä vaan ns. halusta, tehdään edelleen niin, että käydään neuvolassa toteamassa raskaus, ultrataankin ja jäädään miettimään jatkaako raskautta. Jos päätyy aborttiin, sen sitten saa nykyisin helpommin. 

Ja näissä tapauksissa laki toimiikin niillä, jotka ovat asian harkinneet tarkkaan eikä enää joudu perusteita kertomaan ellei tahdo. Sitten on tämä puoli, josta varoiteltiin, mutta harva uskoi todelliseksi vaaraksi. Pahin esimerkki on myt oikeudessa. 

Vierailija
538/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo teini ole tiennyt, miten pitkällä raskaus on - milloin se on alkanut. Voinut luulla, että vasta ihan alussa. Kaikista ei raskaus edes näy päälle, eikä kaikki liikkeitä myöskään tunne.

19 vuotias ei ole enää teini. 

NineTEEN on teini. Teinejä ollaan 13 - 19 -vuotiaana. Raskaaksi tullessaan hän on ollut 18v.

Mutta, meillähän halutaan, että naiset tulisivat raskaaksi mahdollisimman nuorena. Tämäkin aikonut aluksi pitää lapsen. Teininä mielipiteet kuitenkin muuttuvat nopeasti.

Päätti valehdella viikot että saisi jatkaa omaa elämäänsä

Tarkkoja viikkoja ei kukaan tiedä ilman ultrausta. Hedelmöitys voi tapahtua vasta viikon päästä yhdynnästä.

Niin joo, eihän sitä voi tietää onko raskautunut 8 vai 30 viikkoa sitten. 

Mistä tämä pitäisi tietää? Varmaan aika moni veikkaa väärin.

Ai 22 viikkoa väärin? No ei todellakaan. 

Jos on epäsäännöllinen kuulautidkierto tai kuukautisvuoto jatkuu raskaana ollessa, niin raskauden kesto on todella arvaus. Siksi en millään ymmärrä, että ei ultrata.

Vierailija
539/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo teini ole tiennyt, miten pitkällä raskaus on - milloin se on alkanut. Voinut luulla, että vasta ihan alussa. Kaikista ei raskaus edes näy päälle, eikä kaikki liikkeitä myöskään tunne.

19 vuotias ei ole enää teini. 

NineTEEN on teini. Teinejä ollaan 13 - 19 -vuotiaana. Raskaaksi tullessaan hän on ollut 18v.

Mutta, meillähän halutaan, että naiset tulisivat raskaaksi mahdollisimman nuorena. Tämäkin aikonut aluksi pitää lapsen. Teininä mielipiteet kuitenkin muuttuvat nopeasti.

Päätti valehdella viikot että saisi jatkaa omaa elämäänsä

Tarkkoja viikkoja ei kukaan tiedä ilman ultrausta. Hedelmöitys voi tapahtua vasta viikon päästä yhdynnästä.

Niin joo, eihän sitä voi tietää onko raskautunut 8 vai 30 viikkoa sitten. 

Mistä tämä pitäisi tietää? Varmaan aika moni veikkaa väärin.

Ai 22 viikkoa väärin? No ei todellakaan. 

Jos on epäsäännöllinen kuulautidkierto tai kuukautisvuoto jatkuu raskaana ollessa, niin raskauden kesto on todella arvaus. Siksi en millään ymmärrä, että ei ultrata.

Jos sä arvailet raskausviikkojasi, niin sähän menet ne tsekkaamaan. Mistä ihmeestä kukaan muu sun puolesta voisi pyytämättä sut ultraan laittaa? Siis nämä arvailuthan tapahtuu silloin kun tietää olevansa raskaana tai vähintään tehnyt pos. testin ja menee neuvolaan. Jos taas sä et edes halua ottaa asiasta selvää vaan menet vain aborttiin ja vielä silloinkin vain arvaat, on se kyllä ihan sun oma valinta. 

Vierailija
540/597 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei ultrata. Tottakai ultrataan, mutta ei sitä väkisin voi tehdä. Sehän olisi päällekarkaus. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi