Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (324)
Politiikka ja uskonto eivät kuulu työpaikalle. Pride on politiikkaa ja vasemmisto sellaista. En pukisi mitään naurettavaa paitaa päälleni, enkä laittaisi pinssejä. Minulle on ihan sama, mitä kukin on, mutta ei tarvitse tulla hieromaan sitä minun naamalleni. En minäkään hiero omaa hetero minää muiden naamalle, vaatien, että pidä hetero paitaa.
Nainen 55 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi työnantajan kustantamat työvaatteet, joissa olisi muitakin mainoksia niin saisi olla pride logo muiden joukoissa. En varmaan edes huomaisi. En suostuisi taas esim liian avonaiseen asuun tai asuun missä lukisi, että sopii kouria tvs. Ymmärrän kyllä, jos uskovaista se pride logo haittaa.
Voisko pomolle sanoa, että olen sillä tapaa uskovainen, että uskon vain heteroseksiin?
Minulla on työasu jossa ei ole sopivaa julistaa mitään aatetta. Pidän myös rajan siinä, etteivät työpaikan keskusteluihin kuulu uskonto tai politiikka. On syytä olla neutraali työroolissa.
Vierailija kirjoitti:
Politiikka ja uskonto eivät kuulu työpaikalle. Pride on politiikkaa ja vasemmisto sellaista. En pukisi mitään naurettavaa paitaa päälleni, enkä laittaisi pinssejä. Minulle on ihan sama, mitä kukin on, mutta ei tarvitse tulla hieromaan sitä minun naamalleni. En minäkään hiero omaa hetero minää muiden naamalle, vaatien, että pidä hetero paitaa.
Nainen 55 vuotta
Voishan sitä piirtää pillun kuvan meikkikynällä ottaan ja kirjottaa hetero sen eteen ja tarjolla sen jälkeen. Jos sellaisen paidan pakottaisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin vahva ego, että voisin käyttää pride tunnuksia aivan mielelläni. Tasa-arvo on hyvä asia.
Ja oma mielipidekö ei??? En ikinä alennu niin alas että alkaisin esittää jotain muuta kuin olen itse. En laittamaan nuttuja nurin dnkä pinssejä riepuuni. Ei minuakaan arvosteta/kunnioiteta tuossa väri maailmassa. Niin miksi minun pitäisi tehdä niin.
Outo reaktio. Eihän tuo viestin kirjoittaja puhunut mitään sinusta, vaan itsestään.
Entä jos työantaja olisi osallistunut vaikka tyttöjen koulutuksen kampanjaan ja tätä tarvisisi työntekijöiden tuoda esiin, vaikka jollain pinssillä ja asiakkaille myyntitilaisuuksissa (tiedän että tällaista on oikeasti)?
Kieltäytyistkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen 55 vuotta
Voishan sitä piirtää pillun kuvan meikkikynällä ottaan ja kirjottaa hetero sen eteen ja tarjolla sen jälkeen. Jos sellaisen paidan pakottaisivat.
Missä kohtaa pillusta on tullut heterouden symboli? Itseltäni tämä on ainakin mennyt ihan kokonaan ohi.
Ped0t sucks! -paitaa voisin käyttää.
Vähintäänkin siinä tapauksessa, jos asia on tiedossa kun menen sinne töihin.
Kaupoissa monesti näkee näitä syöpäjuttujen pinssejä yms myyjillä. Voiko kieltäytyä pitämästä sellaista jos ei usko syöpähoitoihin?
Siinä raja taitaisi mennä, eli en missään nimessä.
Töissä edustan työnantajaa. Minun ei tarvitse selitellä kavereille sitä, koska kaikki nekin ovat aikuisia ja tietää että työt on töitä. Mun boltsit kestää pride-tunnukset.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on työasu jossa ei ole sopivaa julistaa mitään aatetta. Pidän myös rajan siinä, etteivät työpaikan keskusteluihin kuulu uskonto tai politiikka. On syytä olla neutraali työroolissa.
Riippuu työstä. Omaan työhöni liittyy kannanotto. Se oikeastaan perustuu sille. Ja siksi olen siihen hakeutunut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut työpaikassa, missä meillä oli työvaatteet (t-paita) ja ne vaihtoi teemojen mukaan. Pride ei ollut, vaan enemmän oman paikan mainoksia/teemaviikkoja. Ei olisi haitannut vaikka siellä olisi ollut pride logo /pinssi paidassa. Tai vaikka seurakunnan mainos tvs. Eihän se paita minua tai minun arvojani edusta.
Lidl?
Ei ole pakko olla siellä töissä. Lähe meneen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli kerran joku kamppis, jonka ajan käytettiin sateenkaariväristä rintaneulaa. Ei vaikuttanut mun työntekooni mitenkään se merkki. Ei käynyt mielessäkään, että olisin vastustanut. En keksi yhtään syytä, miksi vastustaisin.
Ei kyse olekaan siitä, etteikö tällaisia symboleja saisi käyttää. Kyse on siitä, ettei tällaisten symbolien käyttämistä voi muille pakottaa..
Jos olisi kyse vain yhdestä päivästä ja kaikki muut käyttävät niin suostuisin. Muuten en.
Tottakai! Työkavereissani on ja on ollut useita seksuaalivähemmistön ihmisiä. Ihan tavallisia tyyppejä, useat perheellisiä.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos työantaja olisi osallistunut vaikka tyttöjen koulutuksen kampanjaan ja tätä tarvisisi työntekijöiden tuoda esiin, vaikka jollain pinssillä ja asiakkaille myyntitilaisuuksissa (tiedän että tällaista on oikeasti)?
Kieltäytyistkö?
Kieltäytyisin. En ole mikään helvetin mainostaulu. Keksiköön jonkun muun tavan tuoda esiin asiaansa. Pistäköön vaikka ison kyltin mahdollisimman näkyvälle paikalle, millä julistaa erinomaisuuttaan.
Helvetin esihenkilö kuvaa kyllä osaa esimiehistä paremmin, varsinkin niitä naispuoleisia...