Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (324)
MAGA-pellejen vihaketju poistoon.
No en helvata vieköön. Mitä sitä muiden poikkeavuuksia mainostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos toisena vaihtoehtona saada potkut, eikä varmaa työpaikkaa näköpiirissä.
Ei seta-paidan pitämättömyys ole irtisanomisperuste.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin asiakaspalvelutyössä suostuisin pitämään kampanjointiin liittyviä vaatteita pällääni, harvassa paikassa vaaditaan niin tekemään
sitä vastoin jos harrastaisin vahvasti sponsoroitua lajia mainospaidassa niin voisi olla paha ruveta valikoimaan että katotaas, finski ei käy kun lennän aina norwegianilla...alko käy...s-market käy,...Lidl ei käy koska pikkutyttö ja muovipussi...joo ja paikallinen seurakunta ei missään nimessä koska olen agnostikko....
Näin jossain vertauksen, että voiko Lukon pelaaja kieltäytyä pitämästä pelipaitaa jos ei kannata ydinvoimaa. Siinä kun on TVOn sponssimerkit.
En halua, että minut yhdistetään noihin Pro-Palestiina porukoihin ja Neuvostoliiton lippua liehuttaviin mielenosoittajiin. Olkoonkin, etteivät ne ole Priden virallista "kaanonia" niin vähän turhan näkyvää touhua kuitenkin. Vähemmistöihin suhtaudun myönteisesti.
Vierailija kirjoitti:
No en helvetissä! Esihenkilö saisi unettavan leukaansa välittömästi jos sellaista menisi ehdottamaan.
Unettavaa täältä niillekin ketkä eivät käytä esimies ja esinais -sanoja.
Todennäköisesti en olisi alunperinkään hakeutunut kyseisenlaiseen työpaikkaan.
Jos muutenkin pitäisi käyttää työvaatteita missä on sponsoroiden mainoksia niin tietenkin. Ei siinä omaa mielipidettä kysytä muutenkaan että sopiiko sulle tämä Kärkkäisen mainos paidassa.
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin, jos työni olisi viihdealalla. Kuten sillä lätkänpelaajalla.
Lihantuottajien mainospaitoja on pudettövä, Halloween-tempaukset eivöt häiritse näitä niin sanottuja kristittyjä pelaajia. Mutta kun kyseessä ovat ihmisoikeudet ja sateenkaaaari, niin raivo on taattu.
Homofobia, kovat huumeet ja rai5kailu nyt vain kuuluvat jääkiekkoon!
Vierailija kirjoitti:
Polittiikka ja ideologiat ei kuulu töihin. Töissä tehdään töitä.
Tuo on varmin keino yritykselle menettää asiakkaita kun alkaa politiikalla mainostamaan.
En jos esimies yrittäisi siitä potkuja tai varoituksia jaella, esimies päätyisi oikeuteen
Olen ollut työpaikassa, missä meillä oli työvaatteet (t-paita) ja ne vaihtoi teemojen mukaan. Pride ei ollut, vaan enemmän oman paikan mainoksia/teemaviikkoja. Ei olisi haitannut vaikka siellä olisi ollut pride logo /pinssi paidassa. Tai vaikka seurakunnan mainos tvs. Eihän se paita minua tai minun arvojani edusta.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti en olisi alunperinkään hakeutunut kyseisenlaiseen työpaikkaan.
Ko. työpaikassa miesten on pakko ottaa ahteriin ja poskeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos toisena vaihtoehtona saada potkut, eikä varmaa työpaikkaa näköpiirissä.
Olisi laiton irtisanominen ja saisit käräjäoikeuden päätöksellä runsaat korvaukset. Vähintään 30 000 euroa maksaa laiton irtisanominen.
En tietenkään. Mitä hyötyä etäkonttorilla olisi pitää jotain pride-pinssiä tai paitaa?
Pitää tosin tehdä eroa töiden välille. Edustustyö on sellaista, missä tehtäväsi on edustaa jotakin yhteisöä. Silloin pitää noudattaa yhteisön sääntöjä, siitähän sinulle maksetaan. Mm. jääkiekon pelaaminen on tällainen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suostuisin, jos työni olisi viihdealalla. Kuten sillä lätkänpelaajalla.
Lihantuottajien mainospaitoja on pudettövä, Halloween-tempaukset eivöt häiritse näitä niin sanottuja kristittyjä pelaajia. Mutta kun kyseessä ovat ihmisoikeudet ja sateenkaaaari, niin raivo on taattu.
Homofobia, kovat huumeet ja rai5kailu nyt vain kuuluvat jääkiekkoon!
Nämä lihantuottajat ovat ostaneet tilaa siitä paidasta. Halloween on Irlannista lähtöisin oleva juhla, siellä ollaan myös kristinuskossa olivat jo ennen suomalaisia. Pride taas ei ole ostanut tilaa, ja on vain joku poliittinen ryhmittymä
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin vahva ego, että voisin käyttää pride tunnuksia aivan mielelläni. Tasa-arvo on hyvä asia.
Ja oma mielipidekö ei??? En ikinä alennu niin alas että alkaisin esittää jotain muuta kuin olen itse. En laittamaan nuttuja nurin dnkä pinssejä riepuuni. Ei minuakaan arvosteta/kunnioiteta tuossa väri maailmassa. Niin miksi minun pitäisi tehdä niin.
Moninaisuus, yhdenvertaisuus, tasa-arvoisuus, tasapuolisuus, asiallinen käytös...
No, työnantaja ei voi pakottaa käyttämään jotakin tuollaista tunnusta työvaatteissa, ikään kuin jonkun aatteen tai ideologain kannattamisen merkkinä.
Eri asia tietenkin jos kyseessä on vaikkapa joku sellainen yhdistys työnantajana joka näitä asioita edistää, mutta jos ihminen on tuollaiseen paikkaan työhön hakenut ja päässyt siihen työhön, niin hän kaiketi myös niitä työnantajan ajamia atteita kannattaa, eli mitään ongelmaa ei ole.
Työelämän suhteen on nykyään hirveästi kaikenlaisia säädöksiä...
Vierailija kirjoitti:
Jos muutenkin pitäisi käyttää työvaatteita missä on sponsoroiden mainoksia niin tietenkin. Ei siinä omaa mielipidettä kysytä muutenkaan että sopiiko sulle tämä Kärkkäisen mainos paidassa.
Jos on Kärkkäisellä töissä niin pidetään Kärkkäisen paitaa. Setalla voi pitää sateenkaaripaitaa. Töissä tehdään töitä, eikä manifestoida asioita jotka eivät siihen työhön kuulu. Ennen pitkää joku kahjo keksii antisymbolin sateenkaarelle. Olisikohan ok käyttää sitä työasussa/työasuna?
Inceli ja transfoobikko. Et ikinä saa naista tuolla asenteella.