Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (324)
Mitä hyötyä tuostakin sateenkaaripelleilystä on ollut, ei mitään.
Esihomohenkilöllä ei ole työlain antamaa oikeutta ko. vaatimukseen
En, ja olen bi, koko pride touhu on mennyt ihan yli, siitä on tullut kaupallista hyvesignalointia.
Mä luulen, ettei työnantaja voi tuollaista vaatia. Se mielipiteen vapaus, sanan vapaus, ja niin edelleen pätee myös työpaikoilla.
Eikö historiasta vieläkään olla mitään opittu, mikä oli symboleiden merkitys esim Neuvostoliitossa ja Nazzi-Saksassa. Nykyinen pride ja woke on kääritty kauniiseen ja kiiltävään karkkipaperiin, jotta sitä olisi ihanampi kannattaa. Sama tavoite on myös tälläkin liikkeellä - totaalinen kontrolli ja orjuutus.
Vierailija kirjoitti:
Opetussuunnitelman perusteiden (2016) mukaa virkavelvollisuuteni on edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää. Tutkimusten mukaan (esim. Kouluterveyskysely 2025) vähemmistöihin edelleen kohdistuu kiusaamista paljon enemmän kuin muihin. Opetushenkilöstön vastuulla on ehkäistä kiusaamista ja syrjintää myös omalla esimerkillä. Myös työnantaja on vastuussa syrjintään puuttumisesta ja sen ehkäisemisestä. En saata ymmärtää, miksi joku vastustaa syrjinnän vastustamista, semminkin kun se on ihan Suomen laissa mainittu asia.
Tästä voidaan taittaa peistä maailman tappiin saakka, mutta miten se, että EI pidä sateenkaarta on syrjinnän vastustamisen vastustamista? Ei mahdu kaaliin.
Alkaa jo väsyttämään nämä kaikenmaailman hyveposeeraus-kampanjat, on kyse sitten ilmastosta, Palestiinasta tai Pridesta.
Ja sitä pidän todella harmittavana, että eipä vammaisten asiasta pidetä samanlaista melua, vaikka heillä ne hankaluudet vasta on kohdattavana päivittäin.
Eihän tuossa jääkiekkojutussakaan ollut mikään ehdoton pakko! Eikä työpaikalla voi tuollaista vaatia.
Töissä tehdään töitä ja jos siellä nyt pitää joku helvetin pinssi tai paita pukea niin sitten se puetaan. Ei vaikuta muhun mitenkään.
En tosiaankaan. En suostu mainostamaan mitään agendaa, en poliittista, en uskonnollista, enkä mitään muitakaan. Pitäköön tunkkinsa.
Nauraisin ... Ja kävelisi pois, että nyt se on lopullisesti seonnut.
Tukisin homoseksuaaleja. Trumpin ja Putinin äärioikeistolaiset porukat 🤢
Mä olen palkanlaskija 95% etätyössä.
Jos toimiston suomiakat vaatisi pitämään Pride-tunnuksia, niin haastaisin oikeuteen. M28
Vierailija kirjoitti:
Opetussuunnitelman perusteiden (2016) mukaa virkavelvollisuuteni on edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää. Tutkimusten mukaan (esim. Kouluterveyskysely 2025) vähemmistöihin edelleen kohdistuu kiusaamista paljon enemmän kuin muihin. Opetushenkilöstön vastuulla on ehkäistä kiusaamista ja syrjintää myös omalla esimerkillä. Myös työnantaja on vastuussa syrjintään puuttumisesta ja sen ehkäisemisestä. En saata ymmärtää, miksi joku vastustaa syrjinnän vastustamista, semminkin kun se on ihan Suomen laissa mainittu asia.
Ko symboli ja liike on jo ajat sitten lakannut olemasta vain "edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää" siihen on liitetty niin paljon kyseenalaisia aspekteja että se on enemmän yleispoliittinen kuin "tasa-arvon edistämis"-liike. Lasken sen samanlaiseksi puolueeksi kuin esim Kristillinen liitto tai Vasemmistoliitto vaikka se ei puolue virallisesti olekkaan enkä siksi kanna sen symbolia ihan kuin en kanna minkän muunkaan puolueen tunnuksia töissä.
En. Symbolin merkitys on epäselvä, haluaisin että se kirjoitetaan auki paidassa jotta tietäisin minkä takana seison. Lukisin tekstin läpi ja jos olisin samaa mieltä, voisin käyttää
Saako siitä tartunnan?. Jos ei, niin käytän.
Ei voisi vähempää kiinnostaa vaikka työvaatteet olisivat sateenkaaren väreissä.
Jos olisin asiakaspalvelutyössä suostuisin pitämään kampanjointiin liittyviä vaatteita pällääni, harvassa paikassa vaaditaan niin tekemään
sitä vastoin jos harrastaisin vahvasti sponsoroitua lajia mainospaidassa niin voisi olla paha ruveta valikoimaan että katotaas, finski ei käy kun lennän aina norwegianilla...alko käy...s-market käy,...Lidl ei käy koska pikkutyttö ja muovipussi...joo ja paikallinen seurakunta ei missään nimessä koska olen agnostikko....
Joo, toki. Mitään sellaista en suostuisi laittamaan päälleni, joka sotii arvojani vastaan.
En...vaikka kannatan tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia en ole kenenkään mainostaulu.
Ei se porukka tasa-arvosta välitä.