Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normaalijärjellä varustettu olisi vain iloinen jos olisi niin valveutunut työnantaja. Jos et kannata Pridea, et kannata tasa-arvoa tai ihmisoikeuksia. Hyvin yksinkertaista. Mikään harhainen persupullikointi ei asiaa muuta. Sorppa.
Kannatan lasten ihmisoikeuksia. Sorry.
Sitten pinssi rintapieleen persurunkkari.
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi. Otin palkatonta virkavapaata, kun töihin tuli ulkopuolinen henkilö puhumaan asioita, jotka sotivat omaa vakaumustani vastaan.
Jos siis olisit töissä.
Jos saan pukea samalla myös vaipat jalkaani, työhousujeni päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normaalijärjellä varustettu olisi vain iloinen jos olisi niin valveutunut työnantaja. Jos et kannata Pridea, et kannata tasa-arvoa tai ihmisoikeuksia. Hyvin yksinkertaista. Mikään harhainen persupullikointi ei asiaa muuta. Sorppa.
Kannatan lasten ihmisoikeuksia. Sorry.
Sitten pinssi rintapieleen persurunkkari.
Miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi. Otin palkatonta virkavapaata, kun töihin tuli ulkopuolinen henkilö puhumaan asioita, jotka sotivat omaa vakaumustani vastaan.
Saako sitä noin vain
Jos on fiksu pomo.
988 kysely ääntä persu jo laittanut🤣 okei 300 tottakai ääntä oli mun loput taitaa persu peräpään olla
en ehdottelijankin nenä voi murtua hyi hel.....
Vierailija kirjoitti:
Sinun vakaumuksesi on arvottomia. Pidä ne omana tietonasi. Mutta minun vakaumustani sinun olisi syytä kannattaa.
Kuvittelen jo mielessäni huoneentaulua, jossa kaikki työpaikkani esimiehet poseeraisivat värikkäine pinsseineen ja paitoineen. Osa hullunkiilto silmissä virnuillen, osa häveten ja yrittäen kadota muiden taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetussuunnitelman perusteiden (2016) mukaa virkavelvollisuuteni on edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää. Tutkimusten mukaan (esim. Kouluterveyskysely 2025) vähemmistöihin edelleen kohdistuu kiusaamista paljon enemmän kuin muihin. Opetushenkilöstön vastuulla on ehkäistä kiusaamista ja syrjintää myös omalla esimerkillä. Myös työnantaja on vastuussa syrjintään puuttumisesta ja sen ehkäisemisestä. En saata ymmärtää, miksi joku vastustaa syrjinnän vastustamista, semminkin kun se on ihan Suomen laissa mainittu asia.
Ei se ole syrjinnän vastustamista, jos ei halua hyvesignaloida pridemerkeillä. Minulle on itsestäänselvää, että kaikki me olemme yhdenvertaisia. En halua ruveta koketeeraamaan ulkoisilla merkeillä ajatuksiani.
Näin. Tasa-arvon tulisi kuulua kaikille. Myös heille, jotka ovat eri mieltä kuin pitäisi. Mielipiteen oikeus kuuluu myös kaikille, myös heille, joilla on kiellettyjä tai ei-sopivia mielipiteitä. Kyse on aina siitä, mitä niillä tekee. Mielipiteellään ei saa jyrätä toisia tai yrittää toisia pakottamaan omaksumaan oma mileipide.
Paras keino saada ihmisiä muuttumaan suvaitsevaisemmiksi, on opettaa heitä sietämään vastakkaisiakin näkökanntoja ja auttaa löytämään yhteistä pohjaa.
Itse aioin tehdä kaikkeni, jotta saamme yhteiskunnan jossa kaikenmaailman persut karkotetaan itärajan taa, unelmiensa maahan. Toivottavasti lähdette pian.
Vasemmistopuoleet on perustettu itärajan takana, joten olisi suomalaisten kannalta hieno asia, jos vasemmistolaiset saataisiin vihdoinkin palautettua takaisin Staliningradiin.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin. Tosin ei meillä vaadita, ja mulla on sateenkaarinauha kaulassa ja ihan vapaaehtoisesti. Perushetero olen.
Nolo hinuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetussuunnitelman perusteiden (2016) mukaa virkavelvollisuuteni on edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää. Tutkimusten mukaan (esim. Kouluterveyskysely 2025) vähemmistöihin edelleen kohdistuu kiusaamista paljon enemmän kuin muihin. Opetushenkilöstön vastuulla on ehkäistä kiusaamista ja syrjintää myös omalla esimerkillä. Myös työnantaja on vastuussa syrjintään puuttumisesta ja sen ehkäisemisestä. En saata ymmärtää, miksi joku vastustaa syrjinnän vastustamista, semminkin kun se on ihan Suomen laissa mainittu asia.
Ei se ole syrjinnän vastustamista, jos ei halua hyvesignaloida pridemerkeillä. Minulle on itsestäänselvää, että kaikki me olemme yhdenvertaisia. En halua ruveta koketeeraamaan ulkoisilla merkeillä ajatuksiani.
Näin. Tasa-arvon tulisi kuulua kaikille. Myös heille, jotka ovat eri mieltä kuin pitäisi. Mielipiteen oikeus kuuluu myös kaikille, myös heille, joilla on kiellettyjä tai ei-sopivia mielipiteitä. Kyse on aina siitä, mitä niillä tekee. Mielipiteellään ei saa jyrätä toisia tai yrittää toisia pakottamaan omaksumaan oma mileipide.
Paras keino saada ihmisiä muuttumaan suvaitsevaisemmiksi, on opettaa heitä sietämään vastakkaisiakin näkökanntoja ja auttaa löytämään yhteistä pohjaa.
Itse aioin tehdä kaikkeni, jotta saamme yhteiskunnan jossa kaikenmaailman persut karkotetaan itärajan taa, unelmiensa maahan. Toivottavasti lähdette pian.
Vasemmistopuoleet on perustettu itärajan takana, joten olisi suomalaisten kannalta hieno asia, jos vasemmistolaiset saataisiin vihdoinkin palautettua takaisin Staliningradiin.
Edelliselläkin kerrallea ne lähetettiin Siperiaan.
Savinainen ja Kimi on mun lempiurheilijat.
No siis... monilla työpaikoilla esim. kaupoissa pride näkyy, koska se on sesonki. Käyttäisin sesonkivaatteita siinä missä muinakin sesonkeina.
Jos olis mahdollisuus mennä työporukan kanssa pridelle, niin en menisi, vaan kavereideni kanssa ja kauas työporukasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tulla sulle läh.tö ensin.
Onkohan Tampereen kaupungilla jo pakko?
Käyttäisitkö jouluna tonttulakkia asiakaspalvelussa, jos se olisi sun työasu?
Olisin tosi yllättynyt, jos tuota työpaikallani alettaisiin vaatia, mutta maskuliinisuuteni ja heterouteni kestää kyllä yhden sateenkaarilipun. Voi kestää kaksikin.
Olen ateisti. Haukut väärää puuta.