Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (558)
Ehkä. Aika turhaa se olisi. Ei varsinaisesti vaikuta omaan mielipiteeseeni asiasta, joten työnantaja tekisi itse asiassa karhunpalveluksen, mikäli menisi tuota vaatimaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen myös ollut Pride kulkueessa monena vuonna, kun esimies kysäs, että menäänkö. JOO! Ei ole ollenkaan ongelma tuoda maailman epäkohtia esiin ja vaatia parannusta.
Mitkä oikeudet homoilta puuttuu Suomessa?
Kukaan normaalijärjellä varustettu olisi vain iloinen jos olisi niin valveutunut työnantaja. Jos et kannata Pridea, et kannata tasa-arvoa tai ihmisoikeuksia. Hyvin yksinkertaista. Mikään harhainen persupullikointi ei asiaa muuta. Sorppa.
En suostu olemaan minkään aatteen mainostaulu.
Tuskinpa sitä vaatia tarvitsisi. Eikös ole itsestään selvää, että hyviä asioita tuetaan?
Syntyiköhän rauhanaate kyllästymisestä nokitteluun?
Vierailija kirjoitti:
Mieti jos joku toteaisi samaa kun itse penäisit hyväksyntää ja oikeuksiasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo edellinen todennäköisesti ei edes ymmärrä koko ongelmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on osoittanut sen jo ihan normaaleilla hyvillä käytöstavoilla? Ja jatkaa osoittamista? Eikö itsekorostus ole kollektiivia vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normaalijärjellä varustettu olisi vain iloinen jos olisi niin valveutunut työnantaja. Jos et kannata Pridea, et kannata tasa-arvoa tai ihmisoikeuksia. Hyvin yksinkertaista. Mikään harhainen persupullikointi ei asiaa muuta. Sorppa.
Kannatan lasten ihmisoikeuksia. Sorry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetussuunnitelman perusteiden (2016) mukaa virkavelvollisuuteni on edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää. Tutkimusten mukaan (esim. Kouluterveyskysely 2025) vähemmistöihin edelleen kohdistuu kiusaamista paljon enemmän kuin muihin. Opetushenkilöstön vastuulla on ehkäistä kiusaamista ja syrjintää myös omalla esimerkillä. Myös työnantaja on vastuussa syrjintään puuttumisesta ja sen ehkäisemisestä. En saata ymmärtää, miksi joku vastustaa syrjinnän vastustamista, semminkin kun se on ihan Suomen laissa mainittu asia.
Ei se ole syrjinnän vastustamista, jos ei halua hyvesignaloida pridemerkeillä. Minulle on itsestäänselvää, että kaikki me olemme yhdenvertaisia. En halua ruveta koketeeraamaan ulkoisilla merkeillä ajatuksiani.
Näin. Tasa-arvon tulisi kuulua kaikille. Myös heille, jotka ovat eri mieltä kuin pitäisi. Mielipiteen oikeus kuuluu myös kaikille, myös heille, joilla on kiellettyjä tai ei-sopivia mielipiteitä. Kyse on aina siitä, mitä niillä tekee. Mielipiteellään ei saa jyrätä toisia tai yrittää toisia pakottamaan omaksumaan oma mileipide.
Paras keino saada ihmisiä muuttumaan suvaitsevaisemmiksi, on opettaa heitä sietämään vastakkaisiakin näkökanntoja ja auttaa löytämään yhteistä pohjaa.
Itse aioin tehdä kaikkeni, jotta saamme yhteiskunnan jossa kaikenmaailman persut karkotetaan itärajan taa, unelmiensa maahan. Toivottavasti lähdette pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tietenkään koska näkemykseni on että, pride ( ja kaikki mitä siihen liittyy woke jne.) on kilpaileva uskonto kristinuskon kanssa joten kieltäytyisin uskonnon perusteella.
Woke, pedohommat, lasten leikkelyt transuilun varjolla, lisääntymiskyvyttömyys, kaikki vähemmän kiva.
No jos nyt pedoista puhutaan, niin kristinuskossahan niitä on hyssytelty ja annettu toimia. Pedo-papit ja kardinaalit on ihan tunnettu ilmiö johon vasta nyt on puututtu - jos on.
Voisin tehdä vaikka sateenkaariviitan itselleni, jos palkkani nostettaisiin 20 tonttuun kuussa.
Vain mikäli se on työn kannalta oleellista tai on selitettävissä työturvallisuudella.
En suostuisi. Otin palkatonta virkavapaata, kun töihin tuli ulkopuolinen henkilö puhumaan asioita, jotka sotivat omaa vakaumustani vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos on osoittanut sen jo ihan normaaleilla hyvillä käytöstavoilla? Ja jatkaa osoittamista? Eikö itsekorostus ole kollektiivia vastaan?
Hyvillä käytöstavoilla 😂 Sekö auttaa syrjintään? Nyt on kyllä persuapinan insestigeenit taas synnyttäneet upeita ajatuksia 😂
Vierailija kirjoitti:
En suostuisi. Otin palkatonta virkavapaata, kun töihin tuli ulkopuolinen henkilö puhumaan asioita, jotka sotivat omaa vakaumustani vastaan.
Saako sitä noin vain
No jos ne kerran kuuluu työasuun niin joo. En ehkä oo samaa mieltä kaikesta pride-liikkeen kanssa mutta ei mulla oo työpaikalla tarvetta tuoda henkilökohtaisia poliittisia näkemyksiä tai ideologioita esiin. Olen vain töissä siellä.
Suostuisin jos saisin palkankorotuksen. Pukeutuisin vaikka sirkuspelle Hermanniksi kun tarpeeksi maksetaan.