Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (558)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
665 ääntä, persu se jaksaa työttymänä näitä manipuloida
Äärivassariko on tosiaan töissä, pitkän päivän palstalla? Tosin kyllähän se venäjän trolli eräällä tavalla työtään tekee.
Persun täytyy aina päästä huutamaan palkanmaksajaansa. Kovin yritetään esittää isänmaallista, mutta sen lauluja laulat kenen leipää syöt😅
688 ääntä, luuletko persikka että tuo on realistinen luku tähän aloitukseen? Miksi vedät nämä ihan överiksi? Ei ketään näitä usko...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äärivassariko on tosiaan töissä, pitkän päivän palstalla? Tosin kyllähän se venäjän trolli eräällä tavalla työtään tekee.
Vassarit saa tästä palstailusta palkkaa. Persut kommentoi hyvää hyvyyttään vapaapäivänään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En, koska pride on nykyään vasemmistopolitiikkaa, jota en kannata.
Voi apua! Siis sinusta ei pidä edistää ihmisoikeuksia. Kannatat syrjintää?
Millä tavalla se ettei kannata Priden vassaripolitiikkaa tarkoittaa yhtä kuin se, että on ihmisoikeuksia vastaan ja kannattaa syrjintää? Millä helvetin mandaatilla Pride-väki omii arvoja vain itselleen kuuluvaksi? Se ettei kannata Priden vassaripolitiikkaa ei tietenkään tarkoita syrjintää, fobiaa tai mitään muutakaan valheellista paskaasi mitä yrität manipuloiden jankuttaa.
Sellaiset pinssit ja muu rekvisiitta ovat vain viherpesua jos aatteen eteen ei tehdä mitään konkreettisia toimia. Töihin pitäisi palkata pride-henkilöitä, jos haluttaisiin oikeasti edistää heidän asemaansa.
Niin sanoi oma työnantaja kun joku kysyi miksi meillä ei ole mitään pride-tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos kyseessä olisi yhteistyökumppanin kanssa järjestetystä teemapäivästä kuten TPS tapquksessa. Ei olisi tarvetta alkaa osoittamaan omaa mieltä yrityksen tapahtumassa. Jos ottaisi oikein koville jäisin kotiin. Olen käyttänyt Roosa nauhaa ja joskus jotain lastenasia pinssiäkin työvaatteissa firman teeman mukaan. Eikä ole edes omia lapsia ääjoten kumpikaan niistä ei suoraan kosketa itseä.
Eli laittaisit mukisematta esim sinimustien tai edes persujen pinssin ylpeänä päälle?
Työn merkeissä, vaikka itse olisit vassari?
Sattuuko se kun on noin tyhmä?
Sattuu mutta vassariin.
Vierailija kirjoitti:
681 ääntä, painaa painaa ULILAUTALAINEN
Joku vois tosiaan linkata äänestyksen sinne, niin keikahtaisi lukemat ihan eri asentoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persun täytyy aina päästä huutamaan palkanmaksajaansa. Kovin yritetään esittää isänmaallista, mutta sen lauluja laulat kenen leipää syöt😅
En ole persu ja tienaan tosiaan bruttona sen vajaa 4000 kuussa, entä sinä?
Tiuhaan nousee äänet, nyt jo 698
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestäisin kapinan työpaikalla.
Minäkin ja huutaisin: olen Veli-Matti😅
je suis Savinainen!
704 ääntä jo, persu teet hyväää työtä haha
Vierailija kirjoitti:
Opetussuunnitelman perusteiden (2016) mukaa virkavelvollisuuteni on edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää. Tutkimusten mukaan (esim. Kouluterveyskysely 2025) vähemmistöihin edelleen kohdistuu kiusaamista paljon enemmän kuin muihin. Opetushenkilöstön vastuulla on ehkäistä kiusaamista ja syrjintää myös omalla esimerkillä. Myös työnantaja on vastuussa syrjintään puuttumisesta ja sen ehkäisemisestä. En saata ymmärtää, miksi joku vastustaa syrjinnän vastustamista, semminkin kun se on ihan Suomen laissa mainittu asia.
Työpaikka on työn tekemistä varten, ei poliittisten tai aatteellisten kannanottojen paikka. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus tuoda omia näkemyksiään esiin tilanteeseen sopivalla tavalla, ja toisaalta olla osallistumasta minkäänlaiseen aatteelliseen toimintaan, mikäli ei halua sellaiseen osallistua.
Ihmisillä voi olla sellaisia vakaumuksia, että esimerkiksi sateenkaari-ideologia siinä muodossa mitä se nykypäivänä edustaa ei niihin sovi. Työnantajan esittämä vaatimus, tai edes toive kantaa jonkin tietyn aatteen tunnusmerkkejä työpaikalla olisi vähintäänkin epäasiallista.
Pitää ajatella myös niitä, jotka eivät halua syystä ja toisesta osallistua tällaisiin, eikä luoda ryhmäpainetta toimia omaatuntoaan vastaan, tai joutua selittelemään omia valintojaan. Saatika että työnantaja alkaisi käyttää työnjohto-oikeuttaan tällaiseen pakottamiseen.
Itse julkisella sektorilla työskentelevänä näkisin tällaisen tilanteen sangen ongelmallisena, mikäli tällaista työpaikallani yritettäisiin.
Eikä se sateenkaari-ideologia nykymuodossaan mitään syrjimättömyyttä edusta. Enemmänkin sitä, että tasaisenharmaa enemmistö pyritään painamaan jotenkin vähempiarvoiseksi kuin se värikäs osa.
Itse tasaisenharmaana heterona keski-ikäisenä miehenä en ainakaan koe kuuluvani tuolle sateenkaarelle.
En suostuisi. En palvo saatanaa.
Vierailija kirjoitti:
704 ääntä jo, persu teet hyväää työtä haha
709 ääntä, ei paha, eikä sulla ole muuta tekemistä persikka?
714 ääntä, persu käytätkö useita koneita, vai tor verkkoa?
681 ääntä, painaa painaa ULILAUTALAINEN