Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (558)
718 ja äänet vaan nousee, tosi realistisesti ahaha
En suostuisi, olen ehkä vähän vastarannan kiiski.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset pinssit ja muu rekvisiitta ovat vain viherpesua jos aatteen eteen ei tehdä mitään konkreettisia toimia. Töihin pitäisi palkata pride-henkilöitä, jos haluttaisiin oikeasti edistää heidän asemaansa.
Niin sanoi oma työnantaja kun joku kysyi miksi meillä ei ole mitään pride-tuotteita.
Niin paljon on sateenkaarituotteita ja vege-eineksiä alessa aina, että joku niissä mättää. Ei voi olla kannattavaa businesstä.
En suostuisi. Minulla ei ole mitään ongelmaa kohdella seksuaalivähemmistöjä tasavertaisesti enemmistöön kuuluvien ihmisten kanssa enkä pidä ihmisen seksuaalisuutta, tai enemmistöstä poikkeavaa elämäntapaa mitenkään ihmeellisenä tai outona, tai oudoksuttavana, mutta en halua olla misään tekemisssä setan tai prde-järjestöjen kanssa tekemisissä iahs iitä syystä etten pidä niiden järjestämästä kaasuvalotuksesta tai maalittamisesta. Sitten kun tulee järjestö, jossa on järjen ihmisiä puikoissa ja jossa kannatetaan kaikkien ihmisten tasa-arvoa eikä sallita toisten maalittamista, niin minä liityn siihen järjestöön.
joku alivassari laskee täällä ääniä, no onhan sekin tapa täyttää työttömän päivä
721 ääntä jo, mahtavaa työtä teet hyvää työtä pelsu
727 nyt jo, hienoa tytöä! Kremliltä sataa ruplia
731 ääntä, kremiltä kilahta pari lisä ruplaa
732, yksi rupla lisätty persu ap:n tilille
Vierailija kirjoitti:
714 ääntä, persu käytätkö useita koneita, vai tor verkkoa?
Olethan ottanut lääkkeesi? Jos et niin otathan? Käyt aika pahasti kierroksilla ja tuo persujankkaus menee jo mielipuolisuuden puolelle. Tuo ei ihan oikeasti ole tervettä. Kaikki jotka eivät kannata Prideä eivät ole persuja.
734, muutama rupla lisää juntille
Vierailija kirjoitti:
718 ja äänet vaan nousee, tosi realistisesti ahaha
Siellä näpytellään puoluetoimistoilla kilpaa ääniä... tai voi se olla jonnelauta Vs Räkäverkosto tjsp.
736 ääntä, vau upeaa työtä t:putin
Vierailija kirjoitti:
731 ääntä, kremiltä kilahta pari lisä ruplaa
Ei taida vasentuneelle olla mieleinen äänestystilanne :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki jos kyseessä olisi yhteistyökumppanin kanssa järjestetystä teemapäivästä kuten TPS tapquksessa. Ei olisi tarvetta alkaa osoittamaan omaa mieltä yrityksen tapahtumassa. Jos ottaisi oikein koville jäisin kotiin. Olen käyttänyt Roosa nauhaa ja joskus jotain lastenasia pinssiäkin työvaatteissa firman teeman mukaan. Eikä ole edes omia lapsia ääjoten kumpikaan niistä ei suoraan kosketa itseä.
Eli laittaisit mukisematta esim sinimustien tai edes persujen pinssin ylpeänä päälle?
Työn merkeissä, vaikka itse olisit vassari?
Sattuuko se kun on noin tyhmä?
Sattuu mutta vassariin.
Olet niin tyhmä että jopa ohikulkijoihin sattuu?
-eri
739 ääntä, hienoa ollaan venäjällä ylpeitä persu susta
741 ääntä, ollaan ylpeitä persu susta jaksat painaa töitä kun muut vaan loisii
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetussuunnitelman perusteiden (2016) mukaa virkavelvollisuuteni on edistää tasa-arvoa ja vastustaa esimerkiksi seksuaalivähemmistöjen syrjintää. Tutkimusten mukaan (esim. Kouluterveyskysely 2025) vähemmistöihin edelleen kohdistuu kiusaamista paljon enemmän kuin muihin. Opetushenkilöstön vastuulla on ehkäistä kiusaamista ja syrjintää myös omalla esimerkillä. Myös työnantaja on vastuussa syrjintään puuttumisesta ja sen ehkäisemisestä. En saata ymmärtää, miksi joku vastustaa syrjinnän vastustamista, semminkin kun se on ihan Suomen laissa mainittu asia.
Työpaikka on työn tekemistä varten, ei poliittisten tai aatteellisten kannanottojen paikka. Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus tuoda omia näkemyksiään esiin tilanteeseen sopivalla tavalla, ja toisaalta olla osallistumasta minkäänlaiseen aatteelliseen toimintaan, mikäli ei halua sellaiseen osallistua.
Ihmisillä voi olla sellaisia vakaumuksia, että esimerkiksi sateenkaari-ideologia siinä muodossa mitä se nykypäivänä edustaa ei niihin sovi. Työnantajan esittämä vaatimus, tai edes toive kantaa jonkin tietyn aatteen tunnusmerkkejä työpaikalla olisi vähintäänkin epäasiallista.
Pitää ajatella myös niitä, jotka eivät halua syystä ja toisesta osallistua tällaisiin, eikä luoda ryhmäpainetta toimia omaatuntoaan vastaan, tai joutua selittelemään omia valintojaan. Saatika että työnantaja alkaisi käyttää työnjohto-oikeuttaan tällaiseen pakottamiseen.
Itse julkisella sektorilla työskentelevänä näkisin tällaisen tilanteen sangen ongelmallisena, mikäli tällaista työpaikallani yritettäisiin.
Eikä se sateenkaari-ideologia nykymuodossaan mitään syrjimättömyyttä edusta. Enemmänkin sitä, että tasaisenharmaa enemmistö pyritään painamaan jotenkin vähempiarvoiseksi kuin se värikäs osa.
Itse tasaisenharmaana heterona keski-ikäisenä miehenä en ainakaan koe kuuluvani tuolle sateenkaarelle.
Ja täydennyksenä omaan kommenttiini: syrjintää voi vastustaa puuttumalla syrjintään kun sitä huomaa, ja olemalla rakentamatta sellaisia yhteiskunnan rakenteita, jotka edistävät syrjintää. Oli sitten kyse sukupuoleen, rotuun, ikään tai mihin tahansa ominaisuuteen perustuvasta syrjinnästä. Siihen ei sateenkaaripinssiä, eikä muitakaan ulkoisia hyvesingnaloinnin välineitä tarvita.
Oletko samaa mieltä myös sellaisista symboleista kuin vaikkapa Suomen lippu tai risti?