Sukupuolia on kaksi, mielenterveyshäiriöitä kuvitella muuta on enemmän
Kommentit (2234)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy länkyttää ja öyhöttää tällaisesta asiasta? Pitäkää huoli omista asioistanne ja eläkää rauhassa itsenne kanssa.
Mä en öyhötä, vaan keskustelen asiallisesti, mutta ei ole totta, että tämä ei koskettaisi muitakin ihmisiä. Transideologia on vaikuttanut lainsäädäntöön (juridisen sukupuolen käsite on hämärretty lailla, jonka mukaan jokainen saa määritellä juridisen sukupuolensa itse), siihen, miten sukupuolesta puhutaan julkisisesti mm. terveydenhoidossa (käsitteitä nainen, mies, äiti, isä jne. vältellään) ja sitä tuodaan myös lapsille väittämällä, että sukupuoli on tunne. Kaiken tämän lisäksi yhteiskuinta rahoittaa transhoitoja yhä suuremmalle joukolle ihmisiä, vaikka terveydenhuolto myöntää, että niiden vaikuttavuudesta ei ole olemassa riittävää tieteellistä näyttöä ja ne ovat peruuttamattomia ja aiheuttavat kaikille ne läpikäyville potilaille iatrogeenista haittaa.
Tässäpä minun syyni. Olen valmis keskustelemaan, jos joku haluaa asialliseen keskusteluun ryhtyä.
Sinulla on sinulle lukkoonlyödyt näkemykset asiasta. Miten tästä voisi edes keskustella.
Itse en ole törmännyt terveydenhuollossa mihinkään rajoituksiin sukupuolten ilmaisuissa, enkä kasvatusalalla tuohon, että lapsille kukaan opettais sukupuolen olevan vain tunne. Ne tutut, jotka ovat transiushoidot läpikäyneet, ovat erittäin tyytyväisiä elämäänsä. Riippuumatta tieteellisistä todisteista.
Tässä tulee se ristiriita, et samaan aikaan ollaan huolissaan siitä, että sukupuolen vaihtamiseen ei tarvita transiutusta ja siten "kuka vaan" voi ilmestyä naisten pukkariin (toisinpäinhän se ei sit ilmeisesti ole ongelma, kenenkään mielestä), mut sit vastustetaan "mutilointia" myös.
Etkö sinä lukenut niitä tänne linkitettyjä Opetushallituksen ja THL:n materiaaleja, jossa jo päiväkotilapsille läpätetään pimppipojista?
Haluaisitko täsmentää viimeistä kappaletta? Se mitä vastustetaan, on peniksen kanssa syntyneen henkilön pyöriminen naisten ja tyttöjen tiloissa, oli sitten mutiloitu tai ei. Te halusitte itsemäärittelyn ei-transsuille, pervoperteille ja opportunisteille. Kantakaa seuraukset.
Mitkä seuraukset just me kannetaan? Sun kiukuttelut? Vai oliko tuossa joku uhkaus?
Teidän sekoilunne vuoksi aidot transsut, etenkin transsunaiset joutuvat kärsimään. Ei ole transsunaisten etu, että muutkin kullilliset päästetään naisten ja tyttöjen intiimitiloihin. Etkö oikeasti ymmärrä, miten valtava mainehaitta itsemäärittely on oikeille transsuille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minkään muun sairauden kohdalla etujärjestöt eivät määrittele hoitokäytäntöjä ja diagnostiikkaa."
Aika harvalla sairaudella on vastassa anti-etujärjestöjä ja muita toimijoita, jotka tekevät töitä poliittisella tasolla sairaiden aseman huonontamiseksi.
Missä tällaista anti-toimintaa esiintyy, nimeäisitkö noita toimijoita ja heidän tavoitteitaan?
Esim. UK:ssa Sex Matters lobbaa suoraan poliitikkoja ja terveydenhoitoalaa. UK:ssa on aivan pimeää touhua meneillään.
Entä Suomessa? Onko tutkimustulosten esiintuominen ja naisten oikeuksien puolustaminen anti-toimintaa? Ovatko transsujen vaatimukset sittenkin ristiriidassa faktojen ja muiden ihmisryhmien oikeuksien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Entä jos hän kertoo olevansa Batman, kissanpentu, viinirypäle tai pyllynreikä? Kertoisitko muille olevasi viinirypäleen äiti?"
Sä puhut ihmiselle, joka on menettänyt rakkaimman läheisensä, koska hän ei ikinä saanut mitään tukea tai validaatiota sille poikkeavalle sukupuolikokemukselleen. Mua ei naurata sun typerät viinirypälevertaukset yhtään. Todella mautonta.
Kaikkiin mielenterveyshäiriöihin liittyy kohonnut itsetuhoisuusriski. Väärään sukupuoleen syntyminen on luonnontieteellinen mahdottomuus. Te transaktivistit olette lahko.
Mä en ole transaktivisti.
Väärään sukupuoleen syntymisen KOKEMUS ei ole luonnontieteellinen mahdottomuus. Minä uskon, että sille kokemukselle on jo sikiöaikana kehittynyt pohja, koska olen nähnyt sen alkavan niin varhain.
Transsukupuolisuus ei itsessään ole mielenterveyshäiriö.
Sukupuoliristiriitaa voi esiintyä todella monesta eri syystä, eikä ole luotettavaa keinoa erottaa, että mikä on pysyvää transiutta ja mikä ohimenevää. Lisäksi tiedetään, että kokemusta voidaan lietsoa sosiaalisella ja kehollisella transitiolla, vaikkei lapsi olisikaan trans. Siksi pitäisi olla äärimmäisen pidättyväinen sukupuoliristiriidan vahvistamisen kanssa. Antakaa poikien leikkiä nukeilla ja tyttöjen olla raisuja ilman translapseksi leimaamista. Lapsilla on kaikenlaisia vaiheita ja kokeiluja. Tilastollisesti todennäköisempää on, että feminiinisestä pojasta tulee aikuisena homomies kuin transnainen.
Tää sun viesti on todella huvittava siinä kontekstissa, kun puhutaan pysyvää sukupuoliristiriitaa ilmentäneestä lapsesta, jolla tuo ristiriita siis oli pysyvä, eikä kadonnut aikuistuessa mihinkään - ja jota ei lietsottu eikä vahvistettu mitenkään, missä nimenomaan mentiin pieleen ja aiheutettiin vakavia ongelmia.
Kyse ei ole vähäisimmälläkään tavalla siitä, että poika leikkii nukeilla tai tyttö raisuja poikien leikkejä. Kyse on siitä, että lapsi itse kertoo johdonmukaisesti kokevansa olevansa toista sukupuolta kun mihin on syntynyt. Kyse ei ole feminiinisistä pojista, vaan pojista, jotka kertovat kokevansa olevansa tyttöjä - minkään tutkimuksen mukaan tällaisista pojista ei tule todennäköisemmin homoseksuaaleja kuin transsukupuolisia.
Sitä pysyvyyttä ei kuitenkaan tiedetä ennen kuin vasta aikuisena ja silti meillä on tahoja, joiden mielestä sukupuoliristiriitaa pitää lietsoa ja tehdä lapselle peruuttamattomia toimenpiteitä sen varjolla. Jopa 90 prosentilla sukupuoliristiriita häviää murrosiän loppuun mennessä ja valtaosalla se ennakoi aikuisuuden homoseksuaalisuutta. Eli pidetäänpä näpit irti lasten terveistä kehoista!
Nuo väitteet tuosta 90 % ja siitä, että sukupuoliristiriita ennakoisi homoseksuaalisuutta, ei pidä paikkaansa.
Haitat siitä, että lapsen kokemusta ei kiistetä, vaan suhtaudutaan hyväksyvästi, on ihan olemattomat verrattuna sen haittoihin, että kiistetään lapsen kokemus eikä suhtauduta hyväksyvästi.
"Haitat siitä, että lapsen kokemusta ei kiistetä, vaan suhtaudutaan hyväksyvästi, on ihan olemattomat verrattuna sen haittoihin, että kiistetään lapsen kokemus eikä suhtauduta hyväksyvästi. "
Hyväksytään siis sekin, että lapset kuvittelevat olevansa yksisarvisia, merirosvoja ja mitä nyt lapset leikeissään kuvittelevatkaan. Koska kyllähän lasten kokemus on joka kerta pysyvä ja todellinen?
Jos sun käsityskyky on tuota luokkaa, kannattaisi olla hiljaa. Ja kyllä, pahemmin lapsesi traumatisoit kieltämällä hänen ajatuksensa asiaan kuin asiaan kuin hyväksymällä ne osaksi hänen kasvuaan. Toki saat lapsesi laittaa vaikka psyykelääkkeelle, kun hänellä on yksisarvis-vaihe, mutta ihan se ei vielä hoitosuositukseksi asti yltäne.
Millä diagnostiikalla sinä tiedät lapsella olevan pysyvä sukupuoliristiriita vielä aikuisenakin?
Ei sitä tarvitse tietää, pitää vaan hyväksyä lapsen sen hetkinen kokemus, sen sijaan, että kiistäisi sen.
Jos sinä teet lapselle sosiaalisen transition ja hommaat blokkerit, niin se ei ole hyväksymistä, vaan sukupuoliharhan pönkittämistä ja puoskarointia.
Jos! Tiedätkö/tunnetko tällaisia tapauksia? Mistä päättelet, että ovat olleet vääriä ratkaisuja?
yleensä näkyvät nuorten itsedeletointitilastoissa
Jaa, minun läheiseni, joka tappoi itsensä, taas ei saanut mitään vahvistusta kokemukselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä se ketään liikuttaa, miten jotkut ajattelevat sukupuolien määrästä. Jos olet itse yhtä mieltä, niin ok, sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. Anna niitten pitää mielipiteensä...
Voithan sä tykätä niinkin että autoista jotkut merkit ovat pskaa, mut sun ei tartte niitä itelles hankkia... mut siltikin ne autot ovat joidenkin mielestä ok ja kaikki autot mahtuvat teille liikkumaan....
Niih!
"sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. "
Kieltäydypä transleidistä, niin sitten kuulet olevasi genitaalifetisisti ja kullifoobikko.
Kaikki saavat kieltäytyä ihan kenestä kukin haluaa. Ketään ei saa painostaa vastentahtoiseen seksiin. Perusasioita.
Sexpo kuitenkin päätti antaa julkilausuman, jossa paheksutaan transsujen torppaaminen deittipoolista:
"Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on transfobista."
https://sexpo.fi/transfobia-ja-seksikumppanit/Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on transfobista.
No niinhän se onkin. Olisiko sulle jotenkin helpompi tajuta tuo muodossa
Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on vammafobista/sinisilmäisyysfobista tms.." ?
Sinusta on siis fobiaa, jos ei halua seksiä yhdenkään transsun kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisuuteen ja muihin hyvin epämääräisiin sukupuolen kokemuksen tiloihin liittyy vielä vähemmän näyttöä, oikeastaan näyttö on niin olematonta, että on todella noloa kuvitella sellaista edes olevan. Heikkolaatuisissa tutkimuksissa saadut tilastolliset korrelaatit ovat kaikkea muuta kuin näyttöä. Jopa kaksostutkimuksissa saadut tulokset vaihtelevat epäilyttävän rajusti nollan ja 80 % välillä, ja nekin tuottavat hyvin epäluotettavia arvioita periytyvydyestä. Kaikki ihmisen mieleeen ja psyykseeseen liittyvät piirteet omaavan biologisen ulottuvuuden, mutta se ei ei tee niitä kuvaavista konstruktioista biologisesti erottuvia tiloja.
Millä sä sitten selität ne (mm.aivo-) tutkimustulokset, joiden meta-analyysin perusteella tautiluokituksessa trans-diagnoosi siirrettiin pois mt-häiriöiden luokasta? Olisko niin, että sä näet vain sen mitä sä haluat nähdä? Vai onko molemmat tautiluokitukset perustavanlaatuisesti pielessä kaikkien muiden paitsi sairauksien kohdalla? Tuo sun kokemus-peräinen tila-väite kertoo vain siitä, että sä luulet kyseessä olevan vain juridisesta sukupuolesta. Se on ihan eri asia.
Kannattaa hakea pestiä tautiluokituksen romuttavasta toimielimestä.Kyllä sinä tiedät, että tautiluokitus muutettiin poliittisesta painostuksesta ja ideologisista syistä.
Ei pidä paikkaansa. Ei alkuunkaan. Ideologia ei muuta mitään muuta kuin lainsäädäntöä, jos jotain. Tässäkin asiassa vain se mikä on muuttunut (sun mielestä väärään suuntaan) osin etujärjestöjen aloitteesta, on juridisen sukupuolen muuttamisen prosessi.
Sellainen valkopesu siellä käynnissä taas. Ette ole vieläkään kertoneet, että miksi ei-transsujen, pervoperttien ja opportunistien pitää saada vaihdettua itselleen naisen henkkarit ilmoitusasiana? Miksei teille kelvannut vanha malli, jossa vain transsut saivat vaihtaa henkkarit ja käyttää niiden mukaisia tiloja?
Huomautan vaan, että sen vanhan lainkin aikaan sai mennä kullinsa kanssa naisten puolelle. Genitaalikirurgia kun ei vanhassa laissakaan ollut juridisen sukupuolen vaihtamisen edellytys. Eli sen suhteen ei mikään ole muuttunut.
Miksi se ei riittänyt teille, että transnainen kulleineen sai mennä, vaan halusitte sen oikeuden kaikille miehille? Ja jos genitaalikirurgia ei ollut pakollinen, niin miksi itsemäärittelyä manipuloitiin läpi pakkosterilointivalheella?
Ei ole tottakaan. Yhden neuvon annan. Jos nykyinen laki aiheuttaa sinussa välttämättömän tarpeen vaihtaa juridinen sukupuolesi ja marssia naisten pukkariin, tee se. Kovin sä olet asiasta kiinnostunut, kerää vaikka joukko porukastasi ja lähtekää unohtumattomalle matkalle nyt kun se on helpompaa kuin aiemmin. Go Pertti go!
Miksi Suomen naiset ja tytöt eivät mielestäsi ansaitse kullittomia ja naiserityisiä tiloja?
Öyhötiöyhö. Sun kulliongelmasi ei kiinnosta ketään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi täytyy länkyttää ja öyhöttää tällaisesta asiasta? Pitäkää huoli omista asioistanne ja eläkää rauhassa itsenne kanssa.
Mä en öyhötä, vaan keskustelen asiallisesti, mutta ei ole totta, että tämä ei koskettaisi muitakin ihmisiä. Transideologia on vaikuttanut lainsäädäntöön (juridisen sukupuolen käsite on hämärretty lailla, jonka mukaan jokainen saa määritellä juridisen sukupuolensa itse), siihen, miten sukupuolesta puhutaan julkisisesti mm. terveydenhoidossa (käsitteitä nainen, mies, äiti, isä jne. vältellään) ja sitä tuodaan myös lapsille väittämällä, että sukupuoli on tunne. Kaiken tämän lisäksi yhteiskuinta rahoittaa transhoitoja yhä suuremmalle joukolle ihmisiä, vaikka terveydenhuolto myöntää, että niiden vaikuttavuudesta ei ole olemassa riittävää tieteellistä näyttöä ja ne ovat peruuttamattomia ja aiheuttavat kaikille ne läpikäyville potilaille iatrogeenista haittaa.
Tässäpä minun syyni. Olen valmis keskustelemaan, jos joku haluaa asialliseen keskusteluun ryhtyä.
Sinulla on sinulle lukkoonlyödyt näkemykset asiasta. Miten tästä voisi edes keskustella.
Itse en ole törmännyt terveydenhuollossa mihinkään rajoituksiin sukupuolten ilmaisuissa, enkä kasvatusalalla tuohon, että lapsille kukaan opettais sukupuolen olevan vain tunne. Ne tutut, jotka ovat transiushoidot läpikäyneet, ovat erittäin tyytyväisiä elämäänsä. Riippuumatta tieteellisistä todisteista.
Tässä tulee se ristiriita, et samaan aikaan ollaan huolissaan siitä, että sukupuolen vaihtamiseen ei tarvita transiutusta ja siten "kuka vaan" voi ilmestyä naisten pukkariin (toisinpäinhän se ei sit ilmeisesti ole ongelma, kenenkään mielestä), mut sit vastustetaan "mutilointia" myös.
Etkö sinä lukenut niitä tänne linkitettyjä Opetushallituksen ja THL:n materiaaleja, jossa jo päiväkotilapsille läpätetään pimppipojista?
Haluaisitko täsmentää viimeistä kappaletta? Se mitä vastustetaan, on peniksen kanssa syntyneen henkilön pyöriminen naisten ja tyttöjen tiloissa, oli sitten mutiloitu tai ei. Te halusitte itsemäärittelyn ei-transsuille, pervoperteille ja opportunisteille. Kantakaa seuraukset.
Mitkä seuraukset just me kannetaan? Sun kiukuttelut? Vai oliko tuossa joku uhkaus?
Teidän sekoilunne vuoksi aidot transsut, etenkin transsunaiset joutuvat kärsimään. Ei ole transsunaisten etu, että muutkin kullilliset päästetään naisten ja tyttöjen intiimitiloihin. Etkö oikeasti ymmärrä, miten valtava mainehaitta itsemäärittely on oikeille transsuille?
Ai sä kuitenkin uskot, että oikeita transsukupuolisia on olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minkään muun sairauden kohdalla etujärjestöt eivät määrittele hoitokäytäntöjä ja diagnostiikkaa."
Aika harvalla sairaudella on vastassa anti-etujärjestöjä ja muita toimijoita, jotka tekevät töitä poliittisella tasolla sairaiden aseman huonontamiseksi.
Missä tällaista anti-toimintaa esiintyy, nimeäisitkö noita toimijoita ja heidän tavoitteitaan?
Esim. UK:ssa Sex Matters lobbaa suoraan poliitikkoja ja terveydenhoitoalaa. UK:ssa on aivan pimeää touhua meneillään.
Entä Suomessa? Onko tutkimustulosten esiintuominen ja naisten oikeuksien puolustaminen anti-toimintaa? Ovatko transsujen vaatimukset sittenkin ristiriidassa faktojen ja muiden ihmisryhmien oikeuksien kanssa.
Et pysty edes käyttämään asiallista kieltä transsukupuolisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, mitä se ketään liikuttaa, miten jotkut ajattelevat sukupuolien määrästä. Jos olet itse yhtä mieltä, niin ok, sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. Anna niitten pitää mielipiteensä...
Voithan sä tykätä niinkin että autoista jotkut merkit ovat pskaa, mut sun ei tartte niitä itelles hankkia... mut siltikin ne autot ovat joidenkin mielestä ok ja kaikki autot mahtuvat teille liikkumaan....
Niih!
"sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. "
Kieltäydypä transleidistä, niin sitten kuulet olevasi genitaalifetisisti ja kullifoobikko.
Kaikki saavat kieltäytyä ihan kenestä kukin haluaa. Ketään ei saa painostaa vastentahtoiseen seksiin. Perusasioita.
Sinusta ei ole transfobista ja syrjivää, jos ei pidä transnaista oikeana naisena etenkin seksissä ja seurustelussa?
Olen eri, mutta minusta ei ole syrjivää, jos ei halua seksiä transnaisen kanssa, tai lihavan kanssa, tai laihan kanssa, tai vaaleahiuksisen kanssa, tai ylipäätään kenenkään kanssa. Kenelläkään ei ole yhtään mitään velvollisuutta haluta yhtään ketään, ja seksuaalinen halu ei ole mitenkään itse päätettävissä
Siitä ei olekaan kyse, vaan siitä, että onko transfobiaa, jos ei pidä transnaisia naisina joka tilassa ja tilanteessa, seksi ja seurustelu mukaan lukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keidän teidän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkkaisitko meille ne tutkimukset? Yleinen käsityshän on, ettei ihmisen sukupuoli näy aivoista. Muutenhan transsuus olisi helppo todentaa skannaamalla aivot. Vai viittaatko siihen kuuluisaan tutkimukseen, jossa tutkittiin kahdeksan kuolleen transleidin aivot?
Kai sä osaat käyttää googlen artikkelihakua? Miksi hvtssä sulle pitäisi kaikki aina tehdä puolesta? Jos nyt yhden laitan ja sä hoidat loput itse.
https://link.springer.com/article/10.1007/s10508-021-02005-9Tuossa sinun linkkaamassasi tutkimuksessa todetaan nimenomaan, että tulokset ovat hyvin ristiriitaisia, pohjautuvat pienille otoksille ja heterogeenisille menetelmille. Tosiasiassa myös ylipäätään väite aivojen rakenteiden ja toiminnan sukupuolittuneisuudesta ei ole saanut systemaattista tukea, vaan tulokset ovat aivan yhtä ristiriitaisia, tilastollisesti joskus merkitseviä, mutta hyvin pieniä (päällekkäisyyttä on valtavasti) Esimerkiksi yksi laajimmista koskaan aiheesta tehdyistä metasynteeseistä Dump the dimorphism: Comprehensive synthesis of human brain studies reveals few male-female differences beyond size (2021) toteaa, että ei ole mitään pään koosta riippumatonta eroa naisten ja miesten aivoissa:
"Mutta silloin, kun rakenteellisia ja lateralisaatioon liittyviä eroja esiintyy koosta riippumatta, sukupuoli selittää vain noin 1 % kokonaisvaihtelusta. Kytkentäverkostojen erot ja monimuuttujaiset sukupuolen ennustemallit perustuvat suurelta osin aivojen kokoon ja toimivat heikosti erilaisissa populaatioissa. Tehtäväpohjainen fMRI on erityisesti epäonnistunut löytämään toistettavia aktivaati eroja miesten ja naisten välillä kielellisessä, spatiaalissa tai tunteiden prosessoinnissa, mikä johtuu suuresta väärien löydösten määrästä. Kokonaisuutena miesten ja naisten aivoerojen näyttäisi olevan vähäisiä ja populaatiosidonnaisia. Ihmisaivot eivät ole sukupuolidimorfiset."
Tuolla näytöllä ollaan hyvin kaukana siitä, että pystyisit yksilötasolla tunnistamaan, kuka on mies ja kuka nainen saati sitten, että kuka on transsukupuolinen ja kuka ei. Molemmat katsaukset pikemminkin antavat vahvoja viitteitä siitä, että tällaista näyttöä ei koskaan tulla saamaankaan. Aivoista ei voi päätellä sukupoulta, paitsi ryhmätasolla karekasti keskimääräisen koon perusteella.
Tottakai ne ovat (tässä vaiheessa) ristiriitaisia eikä koskaan varmaan saadakaan mitään koko totuutta kuten aika monessa muussakin asiassa on tilanne. Eikä sitä yritetäkään aivokuvantamisella todentaa kuka on nainen ja kuka on mies tai trans. Luulitko tosiaan niin? On ihan vain sulle osoittamassa, että kyse ei ole mistään setan masinoimasta ideologisesta hoitopolusta vaan ihan tutkimuksiin perustuvaa lääketiedettä ja hoitopolkuja.
Tulee mieleen tuosta kommentistasi, että osaatkohan sinä oikeasti lukea? Kyllä aivokuvantamismentelmillä nimenomainen tarkoitus on ollut tutkia, miten sukupuolittuneet aivojen rakenteelliset ja toiminnalliset erot voisivat selittää tilastollisia eroja naisten ja miesten käyttäytymisessä. Kun sukupuolten välillä eroja ei ole, ei niillä voi myöskään selittää mitään EDES RYHMÄTASOLLA ja viimeinen asia mitä niiden avulla voi tehdä, on ymmärtää transsukupuolisuutta. Koko malli transukupuolisuuden neurobiologisesta pohjasta pohjautuu pääosin aivojen sukupuolidimorfiaan.
Tutkimuksia voi tulkita erittäin virheellisesti, jos niitä ei ymmärretä. Ei ole yllätys, että varsinkaan SETAssa tai transaktivistien joukossa ymmärrettäisiin aivokuvantamistutkimusten tuloksia, vaan kaikki tilastollisesti merkitsevät tulokset tulkitaan oman ideologian valossa todisteeksi transsukupuolisuuden "luonnollisuudesta". Ristiriitaiset tulokset yleensä liittyvät pieniin otoskokoihin, siihen että otoksiin valikoituu sattumalta tietyn tyyppisiä ihmisiä, valtavaan määrään sekoittavia tekijöitä ja osin myös aivokuvantamistutkimusten valtavaan analyyttiseen joustavuuteen (eri parametreilla saadaan eri tuloksia jo ihan samasta otoksesta). On huvittava kuvitelma, että jatkossa saisit johdonmukaisempia tuloksia, kun et 30 vuodessa ole sellaisia saanut. Esimerkiksi tuossa viittaamassani metasynteesissa todetaan hyvin suoraan, että mitään eroja ei ole, eikä tule:
"Tieteellinen kiinnostus aivojen sukupuolieroihin ulottuu Aristoteleeseen asti (Deslauriers, 2009). Vaikka miesten ja naisten välillä on selviä käyttäytymiseroja, sukupuolierot aivoissa ovat pieniä ja epäjohdonmukaisia sen jälkeen, kun yksilöllinen aivojen koko on otettu huomioon. Useimmat neurotieteilijät olettavat, että tämä epäselvyys ratkeaa teknisten parannusten myötä: että suuremmat tutkimukset, korkeamman resoluution kuvantaminen ja paremmat analyysiputket paljastavat todelliset eli lajitasoiset erot miesten ja naisten aivorakenteessa ja kytkeytyneisyysmalleissa. Tämä synteesi kuitenkin osoittaa, että tällaisia todellisia tai universaaleja sukupuoleen liittyviä eroja ei ole olemassa.(Rawlik ym., 2016)."
Ei ole olemassa mitään osatotuutta joka tästä valtavasta empiirisestä evidenssistä jäisi jäljelle, vaan koko totuus on se, että koko hypoteesi aivojen sukupuolidimorfiasta on falsifioitu lukuisissa tutkimuksissa.
Tuo huolesi tutkimusten väärin tulkinnasta olisi vähän vakavammin otettava, jos et itse jatkuvasti jakaisi "ruotsalaistutkimusta", jonka tekijä vetoaa lopettamaan juuri sellaisen disinformaation levittämisen, jota sinä siitä jaat. Olet myös viitannut ilmeisesti Kaltialan tutkimukseen, jossa tutkittiin onko hoitoja saaneilla pienempi itsemurha-alttius. Tutkimuksessa oli erittäin pieni otoskoko ja itseasiassa data osoitti, että itsemurhariski pieneni, muuta jostain syystä sitä käytettiin, niin että vaikutti siltä, ettei pienentynyt. Myös muut tutkimukset mitä jaat on tätä antitranshötön peruskauraa.
Aivo ja geenitutkimuksia on paljon ja transsukupuolisuuden biologisesta taustasta on niin paljon viitteitä, että siitä ollaan melko yksimielisiä, että sellainen löytyy.
Ei voi mitään, jos sinä tarttisit nyt jonkun yhden geenin tai yksinkertaisen vastauksen aiheeseen. Sitä ei varmasti löydy, niin tapahan se on tuokin viettää elämänsä kyselemässä sellaisen perään.
Siis mitä disinformaatiota minä olen levittänyt? Taitaa ainoa disinformaatio olla se, että sinä olet tyhmä kuin saapas ja sotket minut johonkin toiseen. Jaoin ainoastaan valtavan laajan metasynteesin liittyen aivojen toiminnalliseen ja rakenteelliseen sukupuolidimorfiaan. Siteerasin sanasta sanaan tutkijoiden omia johtopäätöksiä, jossa todetaan, että sukupuoleen ei liity koosta riippumattomia tilastollisia eroja edes ryhmätasolla. Tämä tarkoittaa sitä, että transsukupuolisuuteen ei liity eikä voi liittyä sukupuolidimorfiaan kytkeytyvää neurobiologista pohjaa. Tutkimuksissa löydetyt tilastolliset yhteydet tai erot selittyvät paljon todennäköisemmin sekoittavilla tekijöillä, metodologialla, tutkimusten heikolla laadulla, pienillä otoskoilla ja julkausuharhalla yms.
Transsukupuolisuuteen liittyvien hoitojen tutkimukset taitavat kaiken kaikkiaan olla pienen otoksen tutkimuksia, jossa ei ole kontrolliryhmää, ei riittävä seuranta-aikaa jne. Sinun ideologisuudestasi kertoo se, että obsessiivisesti takerrut johonkin yksittäiseen väärän tutkimustulokseen tai tulkintaan tästä kokonaisuudessaan epäluotettavasta tutkimusnäytöstä. En nyt oikein hahmota, että mihin tutkimukseen edes viitaat. Jos viittaat rekisteripohjaiseen tutkimukseen All- cause and suicide mortalities among adolescents and young adults who contacted specialised gender identity services in Finland in 19962019: a register study, jossa ei ensisijaisesti edes tutkittu hoitojen vaikutuksia itsemurha-alttiuteen ja jossa todetaan, että luotettavaa tilastollisesti merkitsevää yhteyttä ei tässä aineistossa löytynyt sen jälkeen, kun tilastollisesti kontrolloitiin sekoittavat tekijät, kuten psykiatrinen hoitohistoria, niin mikä kohta tässä nyt olisi vääristelyä? Tutkimuksessa toki löydettiin korkeampi itsemurhakuolleisuus niiden keskuudesssa, jotka eivät edenneet hoitoihin suhteessa kontrolleihin, mutta ero oli tilastollisen merkitsevyyden rajalla (p=0.05) ja luottamuväli oli hyvin leveä. Hoitoja saaneiden ja kontrolliryhmän välillä ei ollut tilastollisesti merkitsevää eroa. Kun vielä ottaa huomioon itsemurhien pienen määrän, niin tuosta ei voi mitenkään tehdä kausaalista tulkintaa, että hoidot vähentäisivät itsemurha-alttiutta. Kaltiala on kumppaneineen tutkimuksensa johtopäätöksissä tehnyt aivan oikean tulkinnan.
On olemassa toki myös tutkimuksia, joissa löydetään yhteys hoitojen ja vähäisemmän itsemurha-alttiuden (yleensä raportoidun itsetuhoisuuden, ei itsemurhakuolelisuuden), mutta näitä tutkimuksia vaivaavat sekoittavat tekijät. Hoitoihin valikoituu tietyn tyyppisiä ihmisiä. Kun kontrolliryhmää ei ole eikä satunnaistamista, niin valikoitumisharha voi selittää yhteyden täysin. Ymmärrät varmaan, että jos esimerkiksi sukupuolenkorjaushoitojen edellytyksenä on se, että ei ole ihan kamalasti päästään vialla eikä suunnittele avoimesti itsemurhaa, niin totta kai se voi jossain tutkimuksissa tuottaa tilastollisesti merkitsevän eron itsemurha-alttiudessa ja siinä, onko ihminen saanut sukupuolenkorjaushoitoja vai ei. Ja jos seuranta-aika on vuosi, niin aika vähän se kertoo kokonaisuudessaan mistään itsemurha-alttiuden ja hoitojen välisestä yhteydestä. Tämän osalta näyttö on siis erittäin heikkotasoista eikä ole väärin päätellä, että luotettavaa näyttöä hoitojen vaikutuksesta itsemurha-alttiuteen ei ole olemassakaan.
Sinusta on siis fobiaa, jos ei halua seksiä yhdenkään transsun kanssa?
Ei tossa niin sanottu. Koita edes vähän. Kokeillaas niin että jätetään pois tittelit kokonaan? Aukeisko?
Jos jokin ihmisryhmä suljetaan kategorisesti pois mahdollisista kumppaneista ennakkoluuloisin tai halveksuvin perustein, sellainen ajattelu on fobista, stereotypistä, lapsellista ja ennakkoluuloista, rasistista ja syrjivää.
Joko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Entä jos hän kertoo olevansa Batman, kissanpentu, viinirypäle tai pyllynreikä? Kertoisitko muille olevasi viinirypäleen äiti?"
Sä puhut ihmiselle, joka on menettänyt rakkaimman läheisensä, koska hän ei ikinä saanut mitään tukea tai validaatiota sille poikkeavalle sukupuolikokemukselleen. Mua ei naurata sun typerät viinirypälevertaukset yhtään. Todella mautonta.
Kaikkiin mielenterveyshäiriöihin liittyy kohonnut itsetuhoisuusriski. Väärään sukupuoleen syntyminen on luonnontieteellinen mahdottomuus. Te transaktivistit olette lahko.
Väärään sukupuoleen syntymisen KOKEMUS ei ole luonnontieteellinen mahdottomuus. Minä uskon, että sille kokemukselle on jo sikiöaikana kehittynyt pohja, koska olen nähnyt sen alkavan niin varhain.
Sukupuoliristiriitaa voi esiintyä todella monesta eri syystä, eikä ole luotettavaa keinoa erottaa, että mikä on pysyvää transiutta ja mikä ohimenevää. Lisäksi tiedetään, että kokemusta voidaan lietsoa sosiaalisella ja kehollisella transitiolla, vaikkei lapsi olisikaan trans. Siksi pitäisi olla äärimmäisen pidättyväinen sukupuoliristiriidan vahvistamisen kanssa. Antakaa poikien leikkiä nukeilla ja tyttöjen olla raisuja ilman translapseksi leimaamista. Lapsilla on kaikenlaisia vaiheita ja kokeiluja. Tilastollisesti todennäköisempää on, että feminiinisestä pojasta tulee aikuisena homomies kuin transnainen.
Tää sun viesti on todella huvittava siinä kontekstissa, kun puhutaan pysyvää sukupuoliristiriitaa ilmentäneestä lapsesta, jolla tuo ristiriita siis oli pysyvä, eikä kadonnut aikuistuessa mihinkään - ja jota ei lietsottu eikä vahvistettu mitenkään, missä nimenomaan mentiin pieleen ja aiheutettiin vakavia ongelmia.
Kyse ei ole vähäisimmälläkään tavalla siitä, että poika leikkii nukeilla tai tyttö raisuja poikien leikkejä. Kyse on siitä, että lapsi itse kertoo johdonmukaisesti kokevansa olevansa toista sukupuolta kun mihin on syntynyt. Kyse ei ole feminiinisistä pojista, vaan pojista, jotka kertovat kokevansa olevansa tyttöjä - minkään tutkimuksen mukaan tällaisista pojista ei tule todennäköisemmin homoseksuaaleja kuin transsukupuolisia.
No mutta eikö tuossakin voi opettaa lapselle että on ihan ok että tuntuu tuolta, mutta että olet silti ehjä ja hyvä juuri noin. Että on ihmisiä joista tuntuu tältä ja näyttää tältä ja sen kuuluu joskus mennä näin.
Ei niin että ensimmäisenä ollaan työntämässä hormoneja nassuun ja silpomassa alapäätä.
Noinhan sitä kuuluisi toimia ja toimitaankin. Toki minun läheiseni lapsuudessa ei vielä toimittu, vaan silloin yritettiin vahvistaa sitä syntymäsukupuolen identiteettiä, eikä ymmärretty tämän olevan vahingollista.
Kukaan ei ole työntämässä lapselle hormoneja nassuun ja silpomassa alapäätä.
Onko sulla kultakalan muisti vai valehteletko pokkana? Lasten transiuttamisen edistämiselle on Transhausen-perheiden yhdistyksiä, jotka lobbaavat punavihreitä puolueita ja punavihreät puolueet ovat asettaneet lasten transiuttamisen edistämisen poliittisiin tavoitteisiinsa.
Yritäpäs opetella asiallista kommunikaatiota ja kielenkäyttöä.
Kukaan ei aja genitaalikirurgiaa alaikäisille. Jotkut tahot haluais mahdollisuuden lääkäreille määrätä blokkereita. Tämä ei tietenkään tarkoita niiden "työntämistä" lapsille.
Translasten vanhemmille varmaan on yhdistyksiä joo.
Tutkimusten mukaan sosiaalinen transitio lukitsee lapsen ajattelun transidentiteettiin ja blokkerit johtavat 98 prosenttisesti muuntohormoneille, eli steriliteettiin, terveysongelmiin ja transleikkauksiin.
Lapselle ei myöskään voi asettaa transdiagnoosia. Suurin osa sukupuoliristiriitaa ilmentävistä lapsista ei ole transsuja aikuisena. Transdiagnoosin voi asettaa vasta aikuiselle, jonka identiteetti on vakaa ja mielenterveys kunnossa.
Etkö huomaa itse loogista ristiriitaa jutuissasi? Entä jos ne sosiaalisesti transitioitivat "lukkiutuvat transidentiteettiin" siksi, että ovat transsukupuolisia? Blokkereiden käyttö nyt on niin harvinaista, ja sitä on tehty lähinnä äärimmäisimmissä tapauksissa, että ei ole mikään ihme jos niiden käyttäjät tosiaan on transsukupuolisia.
Ei pidä paikkaansa, etteikö pysyvää, johdonmukaista sukupuoliristiriitaa ilmentävät lapset olisi yleensä aikuisina transsukupuolisia.
Kun sen pysyvyyden ja johdonmukaisuuden voi todeta vasta aikuisena, että voidaan olla mahdollisimman varmoja, ettei se sukupuoliristiriita ole ohimenevää laatua. Kun lapsi ohjataan transjunaan, niin sen päätepysäkki on Kastraatiokylä ja vain aniharva pääsee kyydistä pois, vaikkei olisikaan trans.
Ei ole mitään translapsidiagnoosia, vaan transdiagnoosin voi asettaa vain täysi-ikäiselle henkilölle, jonka identiteetti on vakaa ja mielenterveys kunnossa. Blokkereista ei ole uskottavaa tutkimusnäyttöä, eikä niiden ole todettu kohentavan sukupuoliristiriidasta kärsivien mielenterveyttä.
Ei ole mitään transjunaa. Lapsen kokemuksen kunnioittaminen ja hyväksyminen ei ole haitallista. Sitten jos lapsen kokemus muuttuu, niin sitten hyväksytään ja tuetaan sitä.
Jos sitä lapsen kokemusta ei hyväksytä, niin se lapsi on jo ehtinyt sairastua mieleltään siinä vaiheessa kun on tarpeeksi aikuinen sille, että olisit valmis hyväksymään, että se sukupuolikokemus on pysyvä.
Ei tässä olla mitään transdiagnoosia pyytämässä lapsille, vaan ymmärrystä ja hyväksyntää lapsen omalle sukupuolikokemukselle.
Blokkerit ei yhäkään ole Suomessa käytössä, joten eivät ole mitenkään relevantteja tämän keskustelun kannalta nyt.
Blokkerit eivät ole relevantti keskustelun aihe, vaikka niitä lobataan täyttä häkää Suomessa? Punavihreät puolueet ovat jopa asettaneet blokkereiden vapauttamisen poliittisiin tavoitteisiina.
Jos sinä puhut translapsista, niin eikö silloin olla asettamassa transdiagnoosia lapselle? Sinä puhut suoraan transsuudesta, etkä lapsen sukupuoliristiriidasta, joka valtaosalla menee ohi murrosiän myötä. Sinä et ole puhunut sukupuoliroolien laajentamisesta, vaan transidentiteetin vahvistamisesta ja lapsen kohdalla suorastaan luomisesta.
Blokkereiden sallimista jotkut tahot voi toki lobata, mitta ainoastaan lääkärit voi niitä määrätä, ja lääkärien toimintaan poliitikot ei voi vaikuttaa. Lääkärit toimii lääketieteellisem tiedon ja potilaan yksilöllisen tilanteen mukaan.
Minä olen tuntenut translapsen, niin totta helvetissä puhun translapsesta. Jokainen transsukupuolinen on joskus ollut translapsi, ihan riippumatta siitä onko asiaa tunnistettu vai ei.
Minä en ole puhunut transidentiteetin vahvistamisesta enkä varsinkaan luomisesta, vaan lapsen oman kokemuksen hyväksymisestä. Olen yhäkin seurannut asiaa itse vierestä.
Transdiagnoosi voidaan asettaa vain aikuiselle henkilölle, jolla on vakiintunut identiteetti ja mielenterveys kunnossa. Translapseksi voidaan nimetä vain jälkikäteen, koska vasta aikuisena voidaan todeta sukupuoliristiriita pysyväksi. Edes psykiatrian ammattilaisille ei ole diagnostisia työkaluja transseksuaalisuuden toteamiseksi lapselta.
Niin, hän sanoikin lapsen kokemuksen hyväksymisestä. Mitä siinä vastustat?
Hän väitti, että jo lapsen kohdalla voi tietää sukupuoliristiriidan olevan pysyvä ja että kysymyksessä on translapsi, vaikka sukupuolikokemuksen pysyvyyttä ei voi ennustaa lapsella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transsukupuolisuuteen ja muihin hyvin epämääräisiin sukupuolen kokemuksen tiloihin liittyy vielä vähemmän näyttöä, oikeastaan näyttö on niin olematonta, että on todella noloa kuvitella sellaista edes olevan. Heikkolaatuisissa tutkimuksissa saadut tilastolliset korrelaatit ovat kaikkea muuta kuin näyttöä. Jopa kaksostutkimuksissa saadut tulokset vaihtelevat epäilyttävän rajusti nollan ja 80 % välillä, ja nekin tuottavat hyvin epäluotettavia arvioita periytyvydyestä. Kaikki ihmisen mieleeen ja psyykseeseen liittyvät piirteet omaavan biologisen ulottuvuuden, mutta se ei ei tee niitä kuvaavista konstruktioista biologisesti erottuvia tiloja.
Millä sä sitten selität ne (mm.aivo-) tutkimustulokset, joiden meta-analyysin perusteella tautiluokituksessa trans-diagnoosi siirrettiin pois mt-häiriöiden luokasta? Olisko niin, että sä näet vain sen mitä sä haluat nähdä? Vai onko molemmat tautiluokitukset perustavanlaatuisesti pielessä kaikkien muiden paitsi sairauksien kohdalla? Tuo sun kokemus-peräinen tila-väite kertoo vain siitä, että sä luulet kyseessä olevan vain juridisesta sukupuolesta. Se on ihan eri asia.
Kannattaa hakea pestiä tautiluokituksen romuttavasta toimielimestä.Kyllä sinä tiedät, että tautiluokitus muutettiin poliittisesta painostuksesta ja ideologisista syistä.
Ei pidä paikkaansa. Ei alkuunkaan. Ideologia ei muuta mitään muuta kuin lainsäädäntöä, jos jotain. Tässäkin asiassa vain se mikä on muuttunut (sun mielestä väärään suuntaan) osin etujärjestöjen aloitteesta, on juridisen sukupuolen muuttamisen prosessi.
Sellainen valkopesu siellä käynnissä taas. Ette ole vieläkään kertoneet, että miksi ei-transsujen, pervoperttien ja opportunistien pitää saada vaihdettua itselleen naisen henkkarit ilmoitusasiana? Miksei teille kelvannut vanha malli, jossa vain transsut saivat vaihtaa henkkarit ja käyttää niiden mukaisia tiloja?
Huomautan vaan, että sen vanhan lainkin aikaan sai mennä kullinsa kanssa naisten puolelle. Genitaalikirurgia kun ei vanhassa laissakaan ollut juridisen sukupuolen vaihtamisen edellytys. Eli sen suhteen ei mikään ole muuttunut.
Miksi se ei riittänyt teille, että transnainen kulleineen sai mennä, vaan halusitte sen oikeuden kaikille miehille? Ja jos genitaalikirurgia ei ollut pakollinen, niin miksi itsemäärittelyä manipuloitiin läpi pakkosterilointivalheella?
Aika heikko luotto sulla on miehiin, jos sua pelottaa että he ovat kaikki potentiaalinen uhka itsemäärittelylain vuoksi.
Genitaalikirurgiahan ei liittynyt tuohon lisääntymiskyvyttömyysvaatimukseen. Miten se siihen edes olisi voinut liittyä?Kannattaa perehtyä seksirikostuomioiden ja väkivaltatuomioiden sukupuolijakaumaan. Kannattaa myös huomioda se, että miehet ovat keskimäärin isompia, vahvempia ja nopeampia kuin naiset.
Sun mielestä pakkosterilointi ei osu genitaalien alueelle? Fakta sulle: Suomessa ei ole pakkosteriloitu ketään transsuuden takia vuosikymmeniin.
Sinä lähettäisit luottavaisin mielin tyttäresi vieraiden miesten ja poikien keskelle olemaan vähissä pukeissa tai jopa alasti? Alkaa olla lasun paikka.
Kuinka vaarallisena sä pidät jotain suomalaisen uimahallin pukuhuoneita?
(Ja ei, se steriiliysvaatimus ei liittynyt millään tavoin genitaalikirurgiaan)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Da, Vasili.
Tarkoitatko siis, että queer-ideologian tunkeutuminen opetushallitukseen, kelaan ja THL:ään on lähtöisin Venäjältä?
Ei, kyllä nää transfobiat tulee sieltä. Tai trumpilta. Saa valita.
Transfobia, kuten biologiset tosiasiat, fyysinen todellisuus, aistihavainnot, naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeudet ja turvallisuus?
Olet pikkasen väärässä paikassa, jos sun ongelmat liittyy lainsäädäntöön, uimahallien sääntöihin ja siihen että kaikille halutaan tasa-arvoinen ja suvaitsevainen maailma.
Aloita vallankumous vaikka sieltä pukkarista tai päiväkodeista tai THLstä.Entä ne naiset ja tytöt, jotka haluavat kullittomat tilat, vessat, pukkarit, pesutilat, ryhmät, kiintiöt, palvelut ja kilpaurheilun? Entä lesbot, jotka haluavat kullittomat määritelmän, bileet ja seksielämän. Entä heidän oikeutensa ja turvallisuutensa?
Kyllä tämä kaikki kietoutuu transsujen sukupuoliongelmaan.
No montako kullia olet siellä naisten vessoissa ja pukkareissa nähnyt?
Miksi kullien pitää päästä naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta eikö tuossakin voi opettaa lapselle että on ihan ok että tuntuu tuolta, mutta että olet silti ehjä ja hyvä juuri noin. Että on ihmisiä joista tuntuu tältä ja näyttää tältä ja sen kuuluu joskus mennä näin.
Ei niin että ensimmäisenä ollaan työntämässä hormoneja nassuun ja silpomassa alapäätä.
Noinhan sitä kuuluisi toimia ja toimitaankin. Toki minun läheiseni lapsuudessa ei vielä toimittu, vaan silloin yritettiin vahvistaa sitä syntymäsukupuolen identiteettiä, eikä ymmärretty tämän olevan vahingollista.
Kukaan ei ole työntämässä lapselle hormoneja nassuun ja silpomassa alapäätä.
Onko sulla kultakalan muisti vai valehteletko pokkana? Lasten transiuttamisen edistämiselle on Transhausen-perheiden yhdistyksiä, jotka lobbaavat punavihreitä puolueita ja punavihreät puolueet ovat asettaneet lasten transiuttamisen edistämisen poliittisiin tavoitteisiinsa.
Yritäpäs opetella asiallista kommunikaatiota ja kielenkäyttöä.
Kukaan ei aja genitaalikirurgiaa alaikäisille. Jotkut tahot haluais mahdollisuuden lääkäreille määrätä blokkereita. Tämä ei tietenkään tarkoita niiden "työntämistä" lapsille.
Translasten vanhemmille varmaan on yhdistyksiä joo.
Tutkimusten mukaan sosiaalinen transitio lukitsee lapsen ajattelun transidentiteettiin ja blokkerit johtavat 98 prosenttisesti muuntohormoneille, eli steriliteettiin, terveysongelmiin ja transleikkauksiin.
Lapselle ei myöskään voi asettaa transdiagnoosia. Suurin osa sukupuoliristiriitaa ilmentävistä lapsista ei ole transsuja aikuisena. Transdiagnoosin voi asettaa vasta aikuiselle, jonka identiteetti on vakaa ja mielenterveys kunnossa.
Etkö huomaa itse loogista ristiriitaa jutuissasi? Entä jos ne sosiaalisesti transitioitivat "lukkiutuvat transidentiteettiin" siksi, että ovat transsukupuolisia? Blokkereiden käyttö nyt on niin harvinaista, ja sitä on tehty lähinnä äärimmäisimmissä tapauksissa, että ei ole mikään ihme jos niiden käyttäjät tosiaan on transsukupuolisia.
Ei pidä paikkaansa, etteikö pysyvää, johdonmukaista sukupuoliristiriitaa ilmentävät lapset olisi yleensä aikuisina transsukupuolisia.
Kun sen pysyvyyden ja johdonmukaisuuden voi todeta vasta aikuisena, että voidaan olla mahdollisimman varmoja, ettei se sukupuoliristiriita ole ohimenevää laatua. Kun lapsi ohjataan transjunaan, niin sen päätepysäkki on Kastraatiokylä ja vain aniharva pääsee kyydistä pois, vaikkei olisikaan trans.
Ei ole mitään translapsidiagnoosia, vaan transdiagnoosin voi asettaa vain täysi-ikäiselle henkilölle, jonka identiteetti on vakaa ja mielenterveys kunnossa. Blokkereista ei ole uskottavaa tutkimusnäyttöä, eikä niiden ole todettu kohentavan sukupuoliristiriidasta kärsivien mielenterveyttä.
Ei ole mitään transjunaa. Lapsen kokemuksen kunnioittaminen ja hyväksyminen ei ole haitallista. Sitten jos lapsen kokemus muuttuu, niin sitten hyväksytään ja tuetaan sitä.
Jos sitä lapsen kokemusta ei hyväksytä, niin se lapsi on jo ehtinyt sairastua mieleltään siinä vaiheessa kun on tarpeeksi aikuinen sille, että olisit valmis hyväksymään, että se sukupuolikokemus on pysyvä.
Ei tässä olla mitään transdiagnoosia pyytämässä lapsille, vaan ymmärrystä ja hyväksyntää lapsen omalle sukupuolikokemukselle.
Blokkerit ei yhäkään ole Suomessa käytössä, joten eivät ole mitenkään relevantteja tämän keskustelun kannalta nyt.
Blokkerit eivät ole relevantti keskustelun aihe, vaikka niitä lobataan täyttä häkää Suomessa? Punavihreät puolueet ovat jopa asettaneet blokkereiden vapauttamisen poliittisiin tavoitteisiina.
Jos sinä puhut translapsista, niin eikö silloin olla asettamassa transdiagnoosia lapselle? Sinä puhut suoraan transsuudesta, etkä lapsen sukupuoliristiriidasta, joka valtaosalla menee ohi murrosiän myötä. Sinä et ole puhunut sukupuoliroolien laajentamisesta, vaan transidentiteetin vahvistamisesta ja lapsen kohdalla suorastaan luomisesta.
Blokkereiden sallimista jotkut tahot voi toki lobata, mitta ainoastaan lääkärit voi niitä määrätä, ja lääkärien toimintaan poliitikot ei voi vaikuttaa. Lääkärit toimii lääketieteellisem tiedon ja potilaan yksilöllisen tilanteen mukaan.
Minä olen tuntenut translapsen, niin totta helvetissä puhun translapsesta. Jokainen transsukupuolinen on joskus ollut translapsi, ihan riippumatta siitä onko asiaa tunnistettu vai ei.
Minä en ole puhunut transidentiteetin vahvistamisesta enkä varsinkaan luomisesta, vaan lapsen oman kokemuksen hyväksymisestä. Olen yhäkin seurannut asiaa itse vierestä.
Transdiagnoosi voidaan asettaa vain aikuiselle henkilölle, jolla on vakiintunut identiteetti ja mielenterveys kunnossa. Translapseksi voidaan nimetä vain jälkikäteen, koska vasta aikuisena voidaan todeta sukupuoliristiriita pysyväksi. Edes psykiatrian ammattilaisille ei ole diagnostisia työkaluja transseksuaalisuuden toteamiseksi lapselta.
Niin, hän sanoikin lapsen kokemuksen hyväksymisestä. Mitä siinä vastustat?
Hän väitti, että jo lapsen kohdalla voi tietää sukupuoliristiriidan olevan pysyvä ja että kysymyksessä on translapsi, vaikka sukupuolikokemuksen pysyvyyttä ei voi ennustaa lapsella..
No enhän väittänyt! Mistä sinä tuon keksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niih!
Sinusta ei ole transfobista ja syrjivää, jos ei pidä transnaista oikeana naisena etenkin seksissä ja seurustelussa?
Olen eri, mutta minusta ei ole syrjivää, jos ei halua seksiä transnaisen kanssa, tai lihavan kanssa, tai laihan kanssa, tai vaaleahiuksisen kanssa, tai ylipäätään kenenkään kanssa. Kenelläkään ei ole yhtään mitään velvollisuutta haluta yhtään ketään, ja seksuaalinen halu ei ole mitenkään itse päätettävissä
Siitä ei olekaan kyse, vaan siitä, että onko transfobiaa, jos ei pidä transnaisia naisina joka tilassa ja tilanteessa, seksi ja seurustelu mukaan lukien.
Mitä se sitten on jos ei fobiaa? Inhoa? Onko parempi? Halveksuntaa tai vihaa? Onko ok?
Avaatko vähän miksi se olisi mille tahansa ryhmälle suotavaa että sä arvotat koko ryhmän olevan (ja tähän sitten se adjektiivi, joka aiheuttaa sinussa sen että et pidä heitä jonain mitä he ovat)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Da, Vasili.
Tarkoitatko siis, että queer-ideologian tunkeutuminen opetushallitukseen, kelaan ja THL:ään on lähtöisin Venäjältä?
Ei, kyllä nää transfobiat tulee sieltä. Tai trumpilta. Saa valita.
Transfobia, kuten biologiset tosiasiat, fyysinen todellisuus, aistihavainnot, naisten, lasten ja homoseksuaalien oikeudet ja turvallisuus?
Olet pikkasen väärässä paikassa, jos sun ongelmat liittyy lainsäädäntöön, uimahallien sääntöihin ja siihen että kaikille halutaan tasa-arvoinen ja suvaitsevainen maailma.
Aloita vallankumous vaikka sieltä pukkarista tai päiväkodeista tai THLstä.Entä ne naiset ja tytöt, jotka haluavat kullittomat tilat, vessat, pukkarit, pesutilat, ryhmät, kiintiöt, palvelut ja kilpaurheilun? Entä lesbot, jotka haluavat kullittomat määritelmän, bileet ja seksielämän. Entä heidän oikeutensa ja turvallisuutensa?
Kyllä tämä kaikki kietoutuu transsujen sukupuoliongelmaan.
No montako kullia olet siellä naisten vessoissa ja pukkareissa nähnyt?
Miksi kullien pitää päästä naisten ja tyttöjen vessoihin, pukkareihin ja pesutiloihin?
Selvästi siksi että sä pääsisit nyt sanomaan että kullit on pukkarissa ja syyttämään siitä jotakuta. Move on pikkuhiljaa, lakimuutos on vuosia vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi pitänyt kelvata? Lakiuudistus ei ottanut kantaa noihin asioihin mitenkään ja pelko on sun päässä. Ei sen tarvitse muita kiinnostaa mitä mieltä sä mistäkin olet, kun kyseessä oli tuon ryhmän elämänlaatu. Kyllä on tosi surkeeta että maailma ei pyöri sun navan ympärillä.
Miksi siis kenen tahansa pitää voida vaihtaa muita velvoittava juridinen sukupuolitieto ilmoitusasiana? Kyllähän sen nyt pitäisi kiinnostaa kaikkia, jotka ovat naisia tai tyttöjä, tai jonka lähipiirissä on naispuolisia ihmisiä.
"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716Kaikkien luettavana on perustelut lakimuutokselle, myös sun.
Kyllähän sen nyt pitäisi kiinnostaa kaikkia, jotka ovat naisia tai tyttöjä, tai jonka lähipiirissä on naispuolisia ihmisiä.
Miksi mua pitäisi kiinnostaa? En mä jaa sun huolta ja pelkoja sukupuoli-asioissa. Miksi sua pelottaa ja kiinnostaa? Kannattaisiko ehkä keskustella äitisi kanssa siitä miten sulle noin kävi? Just saying näin naisena ja kahden tytön äitinä.Sinusta unisex-tilat ovat ok? Sinusta tyttäresi eivät ansaitse kullittomia tiloja, vessoja, pukkareita ja pesutiloja? Sinusta on ok, jos sun kovaa treenannut tytär häviää urheilussa miestyyppisen puberteetin läpikäyneelle transsulle tai opportunistille?
Voi kuule, me käsitellään asioita, jouta pitää käsitellä silloin jos ne psuu kohdalle. Älä siis huoli, me kyllä pärjätään. Toivottavasti sinäkin pääset tosta sun pelosta huolimatta eteenpäin.
Sä siis jätät pyörän, auton ja asunnon lukitsematta ja puhelimen, veskan ja lompakon vartioimatta ja käsittelet asiat sitten, jos varas iskee?
Sukupuoli on muutakin kuin vain värkit ja kromosomit, eikä niitäkään ole vain 2 eri sorttia. On paljon erilaisia yhdsitelmiä. Ja kokemus omasta sukupuolestakin on osa biologiaa, koska aivot ovat biologiaa.
Niin, häntä ei tuupattu mihinkäännjunaan. Eikä hän ollut millään mittapuulla mikään poikatyttö. Ihan tyttötyttö oli. Ja silti hän on nykyään transmies. Aika monella muulla on ihan vastaava tarina taustalla. Jankutat tuosta lasten transiuttamisesta. Missä sitä tapahtuu?