Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sukupuolia on kaksi, mielenterveyshäiriöitä kuvitella muuta on enemmän

Vierailija
12.03.2026 |

Ei mulla muuta

Kommentit (2261)

Vierailija
1161/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisuuteen ja muihin hyvin epämääräisiin sukupuolen kokemuksen tiloihin liittyy vielä vähemmän näyttöä, oikeastaan näyttö on niin olematonta, että on todella noloa kuvitella sellaista edes olevan. Heikkolaatuisissa tutkimuksissa saadut tilastolliset korrelaatit ovat kaikkea muuta kuin näyttöä. Jopa kaksostutkimuksissa saadut tulokset vaihtelevat epäilyttävän rajusti nollan ja 80 % välillä, ja nekin tuottavat hyvin epäluotettavia arvioita periytyvydyestä. Kaikki ihmisen mieleeen ja psyykseeseen liittyvät piirteet omaavan biologisen ulottuvuuden, mutta se ei ei tee niitä kuvaavista konstruktioista biologisesti erottuvia tiloja. 

Millä sä sitten selität ne (mm.aivo-) tutkimustulokset, joiden meta-analyysin perusteella tautiluokituksessa trans-diagnoosi siirrettiin pois mt-häiriöiden luokasta? Olisko niin, että sä näet vain sen mitä sä haluat nähdä? Vai onko molemmat tautiluokitukset perustavanlaatuisesti pielessä kaikkien muiden paitsi sairauksien kohdalla? Tuo sun kokemus-peräinen tila-väite kertoo vain siitä, että sä luulet kyseessä olevan vain juridisesta sukupuolesta. Se on ihan eri asia.  

Kannattaa hakea pestiä tautiluokituksen romuttavasta toimielimestä. 

Kyllä sinä tiedät, että tautiluokitus muutettiin poliittisesta painostuksesta ja ideologisista syistä.

Ei pidä paikkaansa. Ei alkuunkaan. Ideologia ei muuta mitään muuta kuin lainsäädäntöä, jos jotain. Tässäkin asiassa vain se mikä on muuttunut (sun mielestä väärään suuntaan) osin etujärjestöjen aloitteesta, on juridisen sukupuolen muuttamisen prosessi. 

Sellainen valkopesu siellä käynnissä taas. Ette ole vieläkään kertoneet, että miksi ei-transsujen, pervoperttien ja opportunistien pitää saada vaihdettua itselleen naisen henkkarit ilmoitusasiana? Miksei teille kelvannut vanha malli, jossa vain transsut saivat vaihtaa henkkarit ja käyttää niiden mukaisia tiloja?

Huomautan vaan, että sen vanhan lainkin aikaan sai mennä kullinsa kanssa naisten puolelle. Genitaalikirurgia kun ei vanhassa laissakaan ollut juridisen sukupuolen vaihtamisen edellytys. Eli sen suhteen ei mikään ole muuttunut. 

Vierailija
1162/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä se ketään liikuttaa, miten jotkut ajattelevat sukupuolien määrästä. Jos olet itse yhtä mieltä, niin ok, sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. Anna niitten  pitää mielipiteensä...

Voithan sä tykätä niinkin että autoista jotkut merkit ovat pskaa, mut sun ei tartte niitä itelles hankkia... mut siltikin ne autot ovat joidenkin mielestä ok ja kaikki autot mahtuvat teille liikkumaan.... 

Niih!

Sulle on jo selitetty, että se on ongelmallista siksi, että epätieteelliset litteän maan sukupuoliteorita on ujutettu opetukseen, terveydenhuoltoon ja kulttuuriin itsestäänselvyyksinä. Sukupuolihölynpölynne vaikuttaa haitallisesti moneen ihmisryhmään. Transsuilu ja muu sukupuolisekoilu ei tapahdu tyhjiössä, vaan vaatii reagointia, resursseja ja toimia muulta yhteiskunnalta.

Olen eri, mutta minä en usko samaan propagandaan kuin sinä, enkä pidä noita asioita ongelmallisina. Ei se siitä miksikään muutu sillä, että sinä selität pitäväsi niitä ongelmallisina asioina. 

Eikä pidä suurin osa muistakaan. Kyllähän sen ymmärtää että kun koko ajan pienempi ja pienempi ryhmä ajattelee kuten itse, harmittaahan se. Näiden kannattaisi perustaa oma tukiryhmänsä ja alkaa ajaa omia asioitaan. Olisko joku semmoinen kuin Kyllä mä tasa-arvoa kannatan, mutta pride-ideologia, kullit pukkarissa ja provosoivasti pukeutuvat seksihullut ei sovi mun periaatteisiin- ryhmä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että teillä cis-sukupuolisilla on aikaa ajatella meidän transihmisten asioita🤣menkää töihin 

En ole mikään cis. Se on vihapuhetta.

Vierailija
1164/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi että teillä cis-sukupuolisilla on aikaa ajatella meidän transihmisten asioita🤣menkää töihin 

En ole mikään cis. Se on vihapuhetta.

Cis on yhtä paljon vihapuhetta kuin hetero tai oikeakätinen.

Vierailija
1165/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, mitä se ketään liikuttaa, miten jotkut ajattelevat sukupuolien määrästä. Jos olet itse yhtä mieltä, niin ok, sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. Anna niitten  pitää mielipiteensä...

Voithan sä tykätä niinkin että autoista jotkut merkit ovat pskaa, mut sun ei tartte niitä itelles hankkia... mut siltikin ne autot ovat joidenkin mielestä ok ja kaikki autot mahtuvat teille liikkumaan.... 

Niih!

Sulle on jo selitetty, että se on ongelmallista siksi, että epätieteelliset litteän maan sukupuoliteorita on ujutettu opetukseen, terveydenhuoltoon ja kulttuuriin itsestäänselvyyksinä. Sukupuolihölynpölynne vaikuttaa haitallisesti moneen ihmisryhmään. Transsuilu ja muu sukupuolisekoilu ei tapahdu tyhjiössä, vaan vaatii reagointia, resursseja ja toimia muulta yhteiskunnalta.

Olen eri, mutta minä en usko samaan propagandaan kuin sinä, enkä pidä noita asioita ongelmallisina. Ei se siitä miksikään muutu sillä, että sinä selität pitäväsi niitä ongelmallisina asioina. 

Eikä pidä suurin osa muistakaan. Kyllähän sen ymmärtää että kun koko ajan pienempi ja pienempi ryhmä ajattelee kuten itse, harmittaahan se. Näiden kannattaisi perustaa oma tukiryhmänsä ja alkaa ajaa omia asioitaan. Olisko joku semmoinen kuin Kyllä mä tasa-arvoa kannatan, mutta pride-ideologia, kullit pukkarissa ja provosoivasti pukeutuvat seksihullut ei sovi mun periaatteisiin- ryhmä? 

Ois kova! Ja julkkismaskottikin olis helppo keksiä. 

Vierailija
1166/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Entä jos hän kertoo olevansa Batman, kissanpentu, viinirypäle tai pyllynreikä? Kertoisitko muille olevasi viinirypäleen äiti?" 

Sä puhut ihmiselle, joka on menettänyt rakkaimman läheisensä, koska hän ei ikinä saanut mitään tukea tai validaatiota sille poikkeavalle sukupuolikokemukselleen. Mua ei naurata sun typerät viinirypälevertaukset yhtään. Todella mautonta. 

Kaikkiin mielenterveyshäiriöihin liittyy kohonnut itsetuhoisuusriski. Väärään sukupuoleen syntyminen on luonnontieteellinen mahdottomuus. Te transaktivistit olette lahko.

Mä en ole transaktivisti. 

Väärään sukupuoleen syntymisen KOKEMUS ei ole luonnontieteellinen mahdottomuus. Minä uskon, että sille kokemukselle on jo sikiöaikana kehittynyt pohja, koska olen nähnyt sen alkavan niin varhain. 

Transsukupuolisuus ei itsessään ole mielenterveyshäiriö. 

Monien  mielenterveyshäiriöitten juuret ovat raskauden ja erityisesti synnytyksen aikaisissa tapahtumissa.

Ja ne puhkeavat vauvaiässä? Älä nyt viitsi, et sä itsekään enää pysty uskomaan tuohon. 

1. Oletko koskaan kuullut lastenpsykiatriasta?

2. Koko tarinasi saattaa olla keksitty.

Olen kuullut lastenpsykiatriasta, niinhän sitä mun läheistäkin yritettiin "hoitaa". Lastenpsykiatria ei tunne vauva/taaperoiässä puhkeavia mielenterveyden häiriöitä, ellei kyse ole äärimmäisestä laiminlyönnistä jne. 

Joo, tarinani voi toki sun näkökulmasta olla keksitty. Se ei kuitenkaan ole ainoa vastaava kokemus maailmassa, ja ne eivät kaikki voi olla keksittyjä. Varhaislapsuudesta saakka kestänyt, pysyvä kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on selkeästi tunnettu ilmiö. 

Toisekseen, MINÄ tiedän, ettei tarinani ole keksitty, joten MINÄ tiedän miten päättömiä sun väitteet on. Ei sun jutuilla voi vakuuttaa ketään, jolla on henkilökohtaista kokemusta asiasta. Propagandasi on suunnattu ihan muille tahoille. 

Vauva/taaperoikäinen kykenee tulkitsemaan sukupuolen ainoastaan näkyvien/kehollisten ominaisuuksien perusteella. Se ei tietenkään sulje pois lapsilla yleisesti esiintyviä mielikuvitusmaailmoja. Kuitenkin, jos mielikuvitusmaailma jää pysyväksi, on kyseessä mielenterveyshäiriö. Ja transaktivistit ovat taitavia keksimään tarinoitakin.

Mistä tiedät? En lainkaan allekirjoita väitettäsi. Et sä pysty saamaan mua uskomaan tuohon hömppääsi. Koska mä TIEDÄN väitteesi valheellisiksi, mua kiinnostaa niissä yhäkin ainoastaan se, miksi asia on sulle niin tärkeä. 

Löysin tämän hakusanalla "kuinka 2-vuotias tulkitsee sukupuolen". Tämä on suora lainaus Väestöliiton sivulta otsikosta "2-3 vuotiaan seksuaalisuus":

1. Mitä lapsessa tapahtuu? Vastaus: Opettelee käymään potalla. Huomaa, että tytöt ja pojat erilaisia.

2. Mitä lapsi voi tehdä ja kysyä? Vastaus: Sukuelimet kiinnostavat, katselee muiden pimppejä ja pippeleitä esim. saunassa. Pohtii eroja ääneen.

3. Miten aikuinen voi tukea ja ohjata lasta? Vastaus: Kerro, että tytöillä on pimppi, pojilla pippeli. Anna lapsen olla potalla omassa rauhassa. Opeta pesemään kädet WC-käynnin jälkeen.

Asia on minulle tärkeä, koska vastustan jyrkästi luonnonvastaista vallankumousta, jonka Suomen eduskunta, transjärjestöjen sekä lääketeollisuuden ja muitten taloudellista hyötyä ilmiöstä kuittaavien tahojen (sukupuoli-identiteetin tutkimuspoliklinoitten pseudotieteelliset poppatohtorit ja sukupuolenmuokkauskirurgit) toiveesta, käynnisti vuonna 2003 voimaan astuneen, alkuperäisen translain myötä.

Tuossahan ei sanota mitään sellaista, mitä väitit. Ei pidä paikkaansa, ettei 2-vuotiaalla voisi olla sukupuoli-identiteettiä. 

Miksi sinulle on tärkeää vastustaa "luonnonvastaista vallankumousta"? Onko sinulla asialle uskonnollinen motiivi, vai mistä se tulee? Ja miksi haluat käyttää loukkaavaa kieltä, miksei asialliset ilmaisut riitä asiasta keskusteluun? 

Luonnossa suvulliseen lisääntymiseen osallistuu vain kaksi sukupuolta.

Transhöpinä on vasemmistopolitiikkaa yhteiskunnan saattamiseksi vallankumouksen tilaan.

Tähän on kyllä syytä huomauttaa, että tämä sukupuolisekoilu ei koske pelkästään vasemmistoa, vaikka esiintyykin siellä kaikkein voimakkaimmin. Tuoreimmassa eduskunnan translakiäänestyksessä, helmikuussa 2023, noin 70 % Kokoomuksen ja noin 50 % Keskustan kansanedustajista äänesti lain puolesta. Jo alkuperäisen translain äänestyksessä, keväällä 2002, enemmistö Kokoomuksen edustajista kannatti lakia. Suurin muutos on tapahtunut Keskustassa, jonka kaikki salissa olleet edustajat vastustivat alkuperäistä translakia. Mielenkiintoinen yksityiskohta tuosta alkuperäisen translain äänestyksestä on, että lähes 50 kansanedustajaa lintsasi siitä. Ei noin moni voinut olla samaan aikaan kevätflunssassa.

Eihän nyt hyvänen aika joku trans-asia liity vasemmistolaisuuteen millään tavalla. Älkää hyvät ihmiset sekoittako käsitteitä ja valitko aina kantaanne sen mukaan mitä oletettu viitekehyksenne vastustaa tai kannattaa. Politiikka on mennyt 2010-luvun jälkeen aivan sekaisin kun talouspolitiikkaan aletaan sekoittaa siihen täysin kuulumattomia asioita, aivan tarkoituksella. 

Ei transihmiset ole vasemmistolaisia sen enempää kuin sinisilmäiset.

Koko trans ilmiön olemassaolo perustuu Kriittiseen sukupuoliteoriaan joka on täysin umpivasemmistolaista, marxistista, roskaa.

Voi pyhä yksinkertaisuus nyt. 

Siis kriittisen sukupuoliteorian vuoksiko ihminen alkaa taaperoikäisenä ilmaista kokevansa olevansa eri sukupuolta? Lapsi, jolla ei ole minkäänlaista käsitystä minkään vasemmistolaisuuden tai Marxin olemassaolosta. 

Kai sinä nyt hyvä ihminen tajuat, että transsukupuolisia on ollut olemassa jo ennen koko Marxin syntymää? 

Eri kulttuureissa kautta historian. Riippumatta siitä, onko se ollut hyväksyttyä tai ei. Vieläkin on maita, joissa se on kiellettyä. Ei silti estä ilmiön esiintyvyyttä. 

Vierailija
1167/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Entä jos hän kertoo olevansa Batman, kissanpentu, viinirypäle tai pyllynreikä? Kertoisitko muille olevasi viinirypäleen äiti?" 

Sä puhut ihmiselle, joka on menettänyt rakkaimman läheisensä, koska hän ei ikinä saanut mitään tukea tai validaatiota sille poikkeavalle sukupuolikokemukselleen. Mua ei naurata sun typerät viinirypälevertaukset yhtään. Todella mautonta. 

Kaikkiin mielenterveyshäiriöihin liittyy kohonnut itsetuhoisuusriski. Väärään sukupuoleen syntyminen on luonnontieteellinen mahdottomuus. Te transaktivistit olette lahko.

Väärään sukupuoleen syntymisen KOKEMUS ei ole luonnontieteellinen mahdottomuus. Minä uskon, että sille kokemukselle on jo sikiöaikana kehittynyt pohja, koska olen nähnyt sen alkavan niin varhain. 

Monien  mielenterveyshäiriöitten juuret ovat raskauden ja erityisesti synnytyksen aikaisissa tapahtumissa.

Ja ne puhkeavat vauvaiässä? Älä nyt viitsi, et sä itsekään enää pysty uskomaan tuohon. 

Olen kuullut lastenpsykiatriasta, niinhän sitä mun läheistäkin yritettiin "hoitaa". Lastenpsykiatria ei tunne vauva/taaperoiässä puhkeavia mielenterveyden häiriöitä, ellei kyse ole äärimmäisestä laiminlyönnistä jne. 

Joo, tarinani voi toki sun näkökulmasta olla keksitty. Se ei kuitenkaan ole ainoa vastaava kokemus maailmassa, ja ne eivät kaikki voi olla keksittyjä. Varhaislapsuudesta saakka kestänyt, pysyvä kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on selkeästi tunnettu ilmiö. 

Toisekseen, MINÄ tiedän, ettei tarinani ole keksitty, joten MINÄ tiedän miten päättömiä sun väitteet on. Ei sun jutuilla voi vakuuttaa ketään, jolla on henkilökohtaista kokemusta asiasta. Propagandasi on suunnattu ihan muille tahoille. 

Vauva/taaperoikäinen kykenee tulkitsemaan sukupuolen ainoastaan näkyvien/kehollisten ominaisuuksien perusteella. Se ei tietenkään sulje pois lapsilla yleisesti esiintyviä mielikuvitusmaailmoja. Kuitenkin, jos mielikuvitusmaailma jää pysyväksi, on kyseessä mielenterveyshäiriö. Ja transaktivistit ovat taitavia keksimään tarinoitakin.

Mistä tiedät? En lainkaan allekirjoita väitettäsi. Et sä pysty saamaan mua uskomaan tuohon hömppääsi. Koska mä TIEDÄN väitteesi valheellisiksi, mua kiinnostaa niissä yhäkin ainoastaan se, miksi asia on sulle niin tärkeä. 

Löysin tämän hakusanalla "kuinka 2-vuotias tulkitsee sukupuolen". Tämä on suora lainaus Väestöliiton sivulta otsikosta "2-3 vuotiaan seksuaalisuus":

1. Mitä lapsessa tapahtuu? Vastaus: Opettelee käymään potalla. Huomaa, että tytöt ja pojat erilaisia.

2. Mitä lapsi voi tehdä ja kysyä? Vastaus: Sukuelimet kiinnostavat, katselee muiden pimppejä ja pippeleitä esim. saunassa. Pohtii eroja ääneen.

3. Miten aikuinen voi tukea ja ohjata lasta? Vastaus: Kerro, että tytöillä on pimppi, pojilla pippeli. Anna lapsen olla potalla omassa rauhassa. Opeta pesemään kädet WC-käynnin jälkeen.

Asia on minulle tärkeä, koska vastustan jyrkästi luonnonvastaista vallankumousta, jonka Suomen eduskunta, transjärjestöjen sekä lääketeollisuuden ja muitten taloudellista hyötyä ilmiöstä kuittaavien tahojen (sukupuoli-identiteetin tutkimuspoliklinoitten pseudotieteelliset poppatohtorit ja sukupuolenmuokkauskirurgit) toiveesta, käynnisti vuonna 2003 voimaan astuneen, alkuperäisen translain myötä.

Tuossahan ei sanota mitään sellaista, mitä väitit. Ei pidä paikkaansa, ettei 2-vuotiaalla voisi olla sukupuoli-identiteettiä. 

Miksi sinulle on tärkeää vastustaa "luonnonvastaista vallankumousta"? Onko sinulla asialle uskonnollinen motiivi, vai mistä se tulee? Ja miksi haluat käyttää loukkaavaa kieltä, miksei asialliset ilmaisut riitä asiasta keskusteluun? 

Transhöpinä on vasemmistopolitiikkaa yhteiskunnan saattamiseksi vallankumouksen tilaan.

Tähän on kyllä syytä huomauttaa, että tämä sukupuolisekoilu ei koske pelkästään vasemmistoa, vaikka esiintyykin siellä kaikkein voimakkaimmin. Tuoreimmassa eduskunnan translakiäänestyksessä, helmikuussa 2023, noin 70 % Kokoomuksen ja noin 50 % Keskustan kansanedustajista äänesti lain puolesta. Jo alkuperäisen translain äänestyksessä, keväällä 2002, enemmistö Kokoomuksen edustajista kannatti lakia. Suurin muutos on tapahtunut Keskustassa, jonka kaikki salissa olleet edustajat vastustivat alkuperäistä translakia. Mielenkiintoinen yksityiskohta tuosta alkuperäisen translain äänestyksestä on, että lähes 50 kansanedustajaa lintsasi siitä. Ei noin moni voinut olla samaan aikaan kevätflunssassa.

Eihän nyt hyvänen aika joku trans-asia liity vasemmistolaisuuteen millään tavalla. Älkää hyvät ihmiset sekoittako käsitteitä ja valitko aina kantaanne sen mukaan mitä oletettu viitekehyksenne vastustaa tai kannattaa. Politiikka on mennyt 2010-luvun jälkeen aivan sekaisin kun talouspolitiikkaan aletaan sekoittaa siihen täysin kuulumattomia asioita, aivan tarkoituksella. 

Koko trans ilmiön olemassaolo perustuu Kriittiseen sukupuoliteoriaan joka on täysin umpivasemmistolaista, marxistista, roskaa.

Siis kriittisen sukupuoliteorian vuoksiko ihminen alkaa taaperoikäisenä ilmaista kokevansa olevansa eri sukupuolta? Lapsi, jolla ei ole minkäänlaista käsitystä minkään vasemmistolaisuuden tai Marxin olemassaolosta. 

Kai sinä nyt hyvä ihminen tajuat, että transsukupuolisia on ollut olemassa jo ennen koko Marxin syntymää? 

"Koko trans ilmiön olemassaolo perustuu Kriittiseen sukupuoliteoriaan joka on täysin umpivasemmistolaista, marxistista, roskaa."

On se marx melkoinen äijä ollut, kun on ennalta saanut vakaumuksensa ulotettua jopa antiikin aikoihin...

Vierailija
1168/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rakentavasta ja tarpeellisesta aloituksesta, joka on varmasti rehellisin ja keskustelulle avoimin mielin tehty.

Antakaa meille meidän jokapäiväinen transketjumme. Kiitos modet.

Aloitus oli sukupuolten määrästä. Tää yks transfanaatikko teki tästä transfoobisen ketjun. Kuten aina.

Vierailija
1169/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos rakentavasta ja tarpeellisesta aloituksesta, joka on varmasti rehellisin ja keskustelulle avoimin mielin tehty.

Antakaa meille meidän jokapäiväinen transketjumme. Kiitos modet.

Aloitus oli sukupuolten määrästä. Tää yks transfanaatikko teki tästä transfoobisen ketjun. Kuten aina.

Oli vai? Miksi siinä sitten puhutaan mielenterveyshäiriöistä? Ihan oli ja on edelleen transfoobisen aloittama ketju. 

Vierailija
1170/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoliristiriitaa voi esiintyä todella monesta eri syystä, eikä ole luotettavaa keinoa erottaa, että mikä on pysyvää transiutta ja mikä ohimenevää. Lisäksi tiedetään, että kokemusta voidaan lietsoa sosiaalisella ja kehollisella transitiolla, vaikkei lapsi olisikaan trans. Siksi pitäisi olla äärimmäisen pidättyväinen sukupuoliristiriidan vahvistamisen kanssa. Antakaa poikien leikkiä nukeilla ja tyttöjen olla raisuja ilman translapseksi leimaamista. Lapsilla on kaikenlaisia vaiheita ja kokeiluja. Tilastollisesti todennäköisempää on, että feminiinisestä pojasta tulee aikuisena homomies kuin transnainen.

Tää sun viesti on todella huvittava siinä kontekstissa, kun puhutaan pysyvää sukupuoliristiriitaa ilmentäneestä lapsesta, jolla tuo ristiriita siis oli pysyvä, eikä kadonnut aikuistuessa mihinkään - ja jota ei lietsottu eikä vahvistettu mitenkään, missä nimenomaan mentiin pieleen ja aiheutettiin vakavia ongelmia. 

Kyse ei ole vähäisimmälläkään tavalla siitä, että poika leikkii nukeilla tai tyttö raisuja poikien leikkejä. Kyse on siitä, että lapsi itse kertoo johdonmukaisesti kokevansa olevansa toista sukupuolta kun mihin on syntynyt. Kyse ei ole feminiinisistä pojista, vaan pojista, jotka kertovat kokevansa olevansa tyttöjä - minkään tutkimuksen mukaan tällaisista pojista ei tule todennäköisemmin homoseksuaaleja kuin transsukupuolisia. 

No mutta eikö tuossakin voi opettaa lapselle että on ihan ok että tuntuu tuolta, mutta että olet silti ehjä ja hyvä juuri noin. Että on ihmisiä joista tuntuu tältä ja näyttää tältä ja sen kuuluu joskus mennä näin.

Ei niin että ensimmäisenä ollaan työntämässä hormoneja nassuun ja silpomassa alapäätä.

Noinhan sitä kuuluisi toimia ja toimitaankin. Toki minun läheiseni lapsuudessa ei vielä toimittu, vaan silloin yritettiin vahvistaa sitä syntymäsukupuolen identiteettiä, eikä ymmärretty tämän olevan vahingollista. 

Kukaan ei ole työntämässä lapselle hormoneja nassuun ja silpomassa alapäätä. 

Onko sulla kultakalan muisti vai valehteletko pokkana? Lasten transiuttamisen edistämiselle on Transhausen-perheiden yhdistyksiä, jotka lobbaavat punavihreitä puolueita ja punavihreät puolueet ovat asettaneet lasten transiuttamisen edistämisen poliittisiin tavoitteisiinsa.

Niin, mut tapahtuuko tätä nyt Suomessa?

Vierailija
1171/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoliristiriita menee ohi 90 prosentin kohdalla murrosiän loppuun mennessä ilman lietsontaa. Nykypäivänä valtaosa transidentifioituvista löytää transidentiteetin vasta murrosiässä tai sen jälkeen. Kehodysforia ei edes ole transiuden määritelmä. Päivitä tietosi 2020-luvulle!

"Desistance" (kokemuksen häviäminen) on yleisempää prepubertaalisilla (ennen murrosikää) lapsilla, kun taas murrosiässä alkava dysforia on usein pysyvämpää.

Yksilöllisyys: Sukupuolen kokemisen tavat ovat moninaisia ja yksilöllisiä."

Kaypahoito.fi

Tuota 90% en löytänyt.

Vierailija
1172/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sukupuoliristiriitaa voi esiintyä todella monesta eri syystä, eikä ole luotettavaa keinoa erottaa, että mikä on pysyvää transiutta ja mikä ohimenevää. Lisäksi tiedetään, että kokemusta voidaan lietsoa sosiaalisella ja kehollisella transitiolla, vaikkei lapsi olisikaan trans. Siksi pitäisi olla äärimmäisen pidättyväinen sukupuoliristiriidan vahvistamisen kanssa. Antakaa poikien leikkiä nukeilla ja tyttöjen olla raisuja ilman translapseksi leimaamista. Lapsilla on kaikenlaisia vaiheita ja kokeiluja. Tilastollisesti todennäköisempää on, että feminiinisestä pojasta tulee aikuisena homomies kuin transnainen.

Tää sun viesti on todella huvittava siinä kontekstissa, kun puhutaan pysyvää sukupuoliristiriitaa ilmentäneestä lapsesta, jolla tuo ristiriita siis oli pysyvä, eikä kadonnut aikuistuessa mihinkään - ja jota ei lietsottu eikä vahvistettu mitenkään, missä nimenomaan mentiin pieleen ja aiheutettiin vakavia ongelmia. 

Kyse ei ole vähäisimmälläkään tavalla siitä, että poika leikkii nukeilla tai tyttö raisuja poikien leikkejä. Kyse on siitä, että lapsi itse kertoo johdonmukaisesti kokevansa olevansa toista sukupuolta kun mihin on syntynyt. Kyse ei ole feminiinisistä pojista, vaan pojista, jotka kertovat kokevansa olevansa tyttöjä - minkään tutkimuksen mukaan tällaisista pojista ei tule todennäköisemmin homoseksuaaleja kuin transsukupuolisia. 

Sitä pysyvyyttä ei kuitenkaan tiedetä ennen kuin vasta aikuisena ja silti meillä on tahoja, joiden mielestä sukupuoliristiriitaa pitää lietsoa ja tehdä lapselle peruuttamattomia toimenpiteitä sen varjolla. Jopa 90 prosentilla sukupuoliristiriita häviää murrosiän loppuun mennessä ja valtaosalla se ennakoi aikuisuuden homoseksuaalisuutta. Eli pidetäänpä näpit irti lasten terveistä kehoista!

Nuo väitteet tuosta 90 % ja siitä, että sukupuoliristiriita ennakoisi homoseksuaalisuutta, ei pidä paikkaansa. 

Haitat siitä, että lapsen kokemusta ei kiistetä, vaan suhtaudutaan hyväksyvästi, on ihan olemattomat verrattuna sen haittoihin, että kiistetään lapsen kokemus eikä suhtauduta hyväksyvästi. 

Ihan kuule Hollannin transiutusmallin kehittäjä on sitä mieltä, että lapsen sosiaalinen transiutus ei ole hyvä juttu. Lapsi uskoo olevansa dinosaurus, jos aikuiset alkavat syöttää sitä puppua hänelle.

Onko sinusta sosiaalista transiutusta se, ettei kielletä lapsen kokemusta? Eli pitäisi kieltää? Vai mitä yrität sanoa?

Vierailija
1173/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä pysyvyyttä ei kuitenkaan tiedetä ennen kuin vasta aikuisena ja silti meillä on tahoja, joiden mielestä sukupuoliristiriitaa pitää lietsoa ja tehdä lapselle peruuttamattomia toimenpiteitä sen varjolla. Jopa 90 prosentilla sukupuoliristiriita häviää murrosiän loppuun mennessä ja valtaosalla se ennakoi aikuisuuden homoseksuaalisuutta. Eli pidetäänpä näpit irti lasten terveistä kehoista!

Nuo väitteet tuosta 90 % ja siitä, että sukupuoliristiriita ennakoisi homoseksuaalisuutta, ei pidä paikkaansa. 

Haitat siitä, että lapsen kokemusta ei kiistetä, vaan suhtaudutaan hyväksyvästi, on ihan olemattomat verrattuna sen haittoihin, että kiistetään lapsen kokemus eikä suhtauduta hyväksyvästi. 

Ihan kuule Hollannin transiutusmallin kehittäjä on sitä mieltä, että lapsen sosiaalinen transiutus ei ole hyvä juttu. Lapsi uskoo olevansa dinosaurus, jos aikuiset alkavat syöttää sitä puppua hänelle.

Niin, silti osa lapsista kokee olevansa toista sukupuolta, kuin mitä syntymässä on määritelty, vaikka koko kasvatus on sen sukupuolen mukaista, mitä syntymässä on määritelty. 

Vierailija
1174/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki se on lähtökohtana. Mutta, jäljelle jää se ryhmä, jolla kyse on sun mielestä oikeasta transsukupuolisesta. Heidän kohdallaan niillä, joille tämä tuottaa suurta tuskaa, masennusta, kiusaamista jne., on silkkaa kidutuksen hyväksymistä sanoa, että odota nyt vaan aikuiseksi asti. Eikö? Vähemmästäkin 15-16-vuotiaana ihmiset on jo ihan loppu ja tekevät ratkaisujaan itse kun muut eivät auta. 

Minun mielestäni kyse on siis siitä, että pyritään yksilöllisesti tunnistamaan mistä on kyse kuten muidenkin sairauksien, oirekuvien ja kehityksellisten diagnoosien kohdalla ja ajoittaa hoito oikein. 

Se että kun hoitoja ns. markkinoidaan, se yleistetään muka tarkoittamaan kaikkien vähääkään siihen suuntaan ajattelevien tai kokevien hoidon masinoinniksi, on sun ylireagointia ja ylitulkintaa, ei totuus. Meillä on todella toimiva terveydenhuolto identiteetti- ja trans-asioissa, se nojaa tieteelliseen tutkimukseen, ei huutelijoihin. Miten olisi, jospa luottaisit sinäkin siihen etkä puuttuisi? Jos nyt sitten todetaan jossain vaiheessa, että jatkuvasti mennään metsään, palataan asiaan. 

Tämä propaganda ja transvastaisuus johtaa ihan vain siihen, että etujärjestöjen pitää pitää kovempaa ääntä ja sitähän sä et halua selvästikään. 

Kyllä ne ovat ihan siellä teidän päädyssä, jotka puuttuvat ja painostavat transpoleja ja hoitosuositukset valmistelevaa Palkoa. On Transhausen-perheitä, vihervassuja ja transsuaktivisteja. Punavihreät puolueet ovat asettaneet lasten transiuttamisen edistämisen poliittisiin tavoitteisiinsa: blokkereiden vapauttaminen, itsemäärittelyn laajentaminen alaikäisille ja ainakin kolmas juridinen sukupuoli. Edellisen hallituksen opetusministeri ja sisäministeri ottivat kantaa transhoitosuosituksiin ilman lääketieteellistä pätevyyttä. 

Minkään muun sairauden kohdalla etujärjestöt eivät määrittele hoitokäytäntöjä ja diagnostiikkaa.

Etujärjestöjen tehtävä on ajaa niitä asioita, miksi se järjestö on olemassa. Ei tarkoita sitä, että pääsevät sanelemaan lait haluamansa mukaisesti. 

Jos vastustatte jotain tiettyjä asioita ja pelkäätte, että ne kirjataan lakiin, kannattanee ryhmittyä ja alkaa täsmästi pitämään ääntä niiden asioiden kohdalla. Jottei nämä toiset järjestöt saa asiaansa läpi. Toki niiden kannattaa olla hyvin perusteltuja.

Tuollainen yleinen transfoobisuus, jota palstalla enimmäkseen ilmenee, ei auta teidän asiaa ollenkaan, eikä johda mihinkään hyvään ainakaan.

Vierailija
1175/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transsukupuolisuuteen ja muihin hyvin epämääräisiin sukupuolen kokemuksen tiloihin liittyy vielä vähemmän näyttöä, oikeastaan näyttö on niin olematonta, että on todella noloa kuvitella sellaista edes olevan. Heikkolaatuisissa tutkimuksissa saadut tilastolliset korrelaatit ovat kaikkea muuta kuin näyttöä. Jopa kaksostutkimuksissa saadut tulokset vaihtelevat epäilyttävän rajusti nollan ja 80 % välillä, ja nekin tuottavat hyvin epäluotettavia arvioita periytyvydyestä. Kaikki ihmisen mieleeen ja psyykseeseen liittyvät piirteet omaavan biologisen ulottuvuuden, mutta se ei ei tee niitä kuvaavista konstruktioista biologisesti erottuvia tiloja. 

Millä sä sitten selität ne (mm.aivo-) tutkimustulokset, joiden meta-analyysin perusteella tautiluokituksessa trans-diagnoosi siirrettiin pois mt-häiriöiden luokasta? Olisko niin, että sä näet vain sen mitä sä haluat nähdä? Vai onko molemmat tautiluokitukset perustavanlaatuisesti pielessä kaikkien muiden paitsi sairauksien kohdalla? Tuo sun kokemus-peräinen tila-väite kertoo vain siitä, että sä luulet kyseessä olevan vain juridisesta sukupuolesta. Se on ihan eri asia.  

Kannattaa hakea pestiä tautiluokituksen romuttavasta toimielimestä. 

Linkkaisitko meille ne tutkimukset? Yleinen käsityshän on, ettei ihmisen sukupuoli näy aivoista. Muutenhan transsuus olisi helppo todentaa skannaamalla aivot. Vai viittaatko siihen kuuluisaan tutkimukseen, jossa tutkittiin kahdeksan kuolleen transleidin aivot?

Mielestäsi siis transius on mielisairaus, jos sitä ei olla vielä kyetty kuvantamaan?

Vierailija
1176/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne ovat ihan siellä teidän päädyssä, jotka puuttuvat ja painostavat transpoleja ja hoitosuositukset valmistelevaa Palkoa. On Transhausen-perheitä, vihervassuja ja transsuaktivisteja. Punavihreät puolueet ovat asettaneet lasten transiuttamisen edistämisen poliittisiin tavoitteisiinsa: blokkereiden vapauttaminen, itsemäärittelyn laajentaminen alaikäisille ja ainakin kolmas juridinen sukupuoli. Edellisen hallituksen opetusministeri ja sisäministeri ottivat kantaa transhoitosuosituksiin ilman lääketieteellistä pätevyyttä. 

Minkään muun sairauden kohdalla etujärjestöt eivät määrittele hoitokäytäntöjä ja diagnostiikkaa.

En nyt tiedä missä päädyssä sä kuvittelet mun olevan enkä välitäkään tietää. 

Tuo puuttuminen ja painostaminen on sun päässä oleva skeema ja pelko. Ihan samalla tavalla ne lait uudistetaan ja hoitosuositukset tehdään vaikka kymmenen ryhmää olisi vaatimassa mitä. Yhdessäkään tilanteessa kukaan ulkopuolinen ei määrittele diagnostiikkaa tai hoitokäytäntöjä. 

Saathan sä ajatella toki toisin ja pelätät jokaista lakialoitetta ja kansalaisaloitetta, mutta voisin kuvitella sen käyvän jossain vaiheessa melko raskaaksi. Voimia. 

Vierailija
1177/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niih!

Äläs ny, ne karvapervot hyökkää naisten pukkareihin. Kuten joka joka päivä saamme lehdistä lukea. Ja jonka takia ei yhtään oikeaa naista uimahalleissa käy. Niih.

Vierailija
1178/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Da, Ivan!

Mitä sukupuolta ovat kohduttomina syntyneet?

Vierailija
1179/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niih!

"sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. "

Kieltäydypä transleidistä, niin sitten kuulet olevasi genitaalifetisisti ja kullifoobikko.

Kaikki saavat kieltäytyä ihan kenestä kukin haluaa. Ketään ei saa painostaa vastentahtoiseen seksiin. Perusasioita.

Vierailija
1180/2261 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niih!

"sun ei tarvitse pyrkiä mihinkään sukupuoleen liittyviin suhteisiin niitten kanssa jotka ovat eri mieltä sun kanssa. "

Kieltäydypä transleidistä, niin sitten kuulet olevasi genitaalifetisisti ja kullifoobikko.

Höpöhöpö. 

Kieltäydypä random-miehestä baarissa, niin saat kuulla olevasi pihtarihuora. 

Tuo on yksi hienoimmista haukkumailmaisuista ikinä. Osoitus naisten moninaisuudesta. Et voi olla samaan aikaan  kahta täysin vastakkaista. Miksi miehet ovat niin yksinkertaisia?

Ohis