Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin, että miten piilotan ulosotolta lomareissuun tarvittavat rahat

Vierailija
11.03.2026 |

Mulla menee siis palkasta ulosottoon tietty osa ja velka lyhenee koko ajan. Velkaa on jäljellä n. 6300€. Saan ihan palkallani tämän maksettua.

Tänä vuonna mulla on kesäloma sinä kuukautena mikä on erittäin hyvä ajankohta siellä mihin haluan. Enkä halua siirtää vuosilla eteenpäin niin kauan, että saan velat pois.

Luottokorttia mulla ei tietenkään ole. Hotellihuoneen voi maksaa paikan päällä, mutta kun saan ensi kuun alussa nostettua opintolainaa niin koitan katsoa josko saisi samasta hotellista vielä lähes samalla hinnalla huoneen ja maksaisin sen heti. Hotels.comin kautta on jo varattuna huone, mutta koska otin sen niin, että maksan vasta paikan päällä niin en löydä kohtaa mistä sen voisi heti maksaa pois.

Lennot maksan ensi kuun alussa myös opintolainasta. Joo kamalaa otan opintolainaa vaikka olen ulosotossa ja käytän ison osan rahasta matkaan. Osa lainasta menee kyllä kaukolämpölaskun maksamiseen. 

Mietin vain, että kun tässä koitan kerätä lisärahaa ja säästää niin mähän en voi tilille säästää kuin n.1450€ vai mitä se nyt on kun kerrotaan suojaosuus 1,5. Tuon verran saa siis maksimissaan olla tilillä ulosotossa olevalla ilman, että sitä ulosotto sitä vie. Pelkästään hotelliin menee n.900€, että se vie tuosta 1450 eurosta ison osan. 

Käteisenä voi toki säästää, mutta se on hankalaa koska sitten pitäisi vaihtaa valuuttaa pankissa ja sehän taas maksaa. En tiedä sitten paljonko se nykyään maksaa. Opintolainaa ulosotto ei vie tililtä, mutta kauanko ulosotto uskoo tuota selitystä koska jos nostan opintolainaa 1.4. ja käytän vasta elokuussa. 

En tiedä mitä tässä oikein keksii, jos en saa maksettua hotellia ensi kuun alussa. 

Kommentit (155)

Vierailija
61/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti oppinut mitään ulosottoon joutumisestasi, kun suunnittelet matkoja, vaikka voisit silläkin rahalla maksaa velkaasi nopeammin pois.

Lässyn lässyn. Mä maksan koko ajan ulosoton velkaa pois ja mulla on oikeus myös nauttia elämästä. Sä et siitä määrää miten rahani käytän.

Ap

Mutta haluat piilotella rahaa, jolla olisi ehkä kiire sinne, mihin olet velkaa?

Vierailija
62/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulosotto voi viedä osan tilille tulevasta rahasta, jos se ylittää suojaosuuden.

Kannattaako lainaa edes ottaa, vaikka sen saisit? Ulosotossa voi saada opintolainaa, mutta ei automaattisesti ja jokatilanteessa. Se on kuitenkin sinulle jo myönnetty?

Mä tarvitsen sen lainan muuhunkin ja sen otan. Mulle on jo opintolaina myönnetty.

Ap

Ok, pahoittelu en osaa neuvoa miten välttyisit, että ulosotto ei veisi osuutta lainasta. En tiedä miten sen voisi piilottaa. Luulen etteipä mitenkään. Onneksi sinulla on töitä ja enää pieni summa jäljellä. Saako kysyä kauanko olit ulosotossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan hirveä keinottelijapummiloinen. tuommoisten saastojen vuoksi rehelliset ihmiset joutuvat maksamaan valtavia korkoja

Vierailija
64/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi kysyä sieltä ulosottoviranomaiselta että miten onnistuisi, ei sitä salaamista sentään pidä, mutta nehän joutuu neuvomaan viran puolesta, eikä ulosoton ole tarkoitus estää normaalia elämää. 

Vierailija
65/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti oppinut mitään ulosottoon joutumisestasi, kun suunnittelet matkoja, vaikka voisit silläkin rahalla maksaa velkaasi nopeammin pois.

Lässyn lässyn. Mä maksan koko ajan ulosoton velkaa pois ja mulla on oikeus myös nauttia elämästä. Sä et siitä määrää miten rahani käytän.

Ap

nolo. sittenhän sitä nauttiikin kun velat pois, kuin taakka pois ja uutta velkaa ei tehdä ikinä. eri eri fiilis  matkustaa vapaa kuin lintu. ja kunnia. ja velan voi maksaa kerrallakin pois.  oisko susta kiva..syvä v...tus- joku sulle velkaa ja se miettii miten vaan hemmottelis ihteesä.. syvä v...tu sanon mä. hoida nyt sitä velkaas kuten toivoisit sulle hoidettavan. astu toisen saappaisiin. 

Outo viesti. Jos joku olisi mull velkaa ja on luvannut maksaa velkansa päivänä X, mulle olisi aivan sama vaikka polttaisi rahojaan saunan pesässä sitä ennen.

Vierailija
66/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vielä lisää lainaa ottamassa, vaikka edellisiäkään ei viitsinyt maksaa

Vierailija
67/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

nolo. sittenhän sitä nauttiikin kun velat pois, kuin taakka pois ja uutta velkaa ei tehdä ikinä. eri eri fiilis  matkustaa vapaa kuin lintu. ja kunnia. ja velan voi maksaa kerrallakin pois.  oisko susta kiva..syvä v...tus- joku sulle velkaa ja se miettii miten vaan hemmottelis ihteesä.. syvä v...tu sanon mä. hoida nyt sitä velkaas kuten toivoisit sulle hoidettavan. astu toisen saappaisiin. 

Outo viesti. Jos joku olisi mull velkaa ja on luvannut maksaa velkansa päivänä X, mulle olisi aivan sama vaikka polttaisi rahojaan saunan pesässä sitä ennen.

no, ap ei ollutkaan maksanut ve lkojaan. siksi se on ulosotossa

Vierailija
68/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täämöinen vastaus googlella

Milloin ulosotosta saa vapaakuukauden?

Vapaakuukausia voidaan myöntää sen jälkeen, kun palkan ulosmittaus on jatkunut yhtäjaksoisesti tai lähes yhtäjaksoisesti vuoden ajan. Vapaakuukausia myönnetään sekä ilman pyyntöä että harkinnan mukaan velallisen hakemuksesta.

Vierailija
69/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istu kotona ja käytä lomsrahat ylimääräiseen lyhennykseen. Velkaa ei ole enää kovin paljon ja helpotus kun pääsee siitä eroon mahdollisimman pian 

Enkä käytä vaan velat tulee maksuun sillä mitä palkasta menee. 

Ap

Koko velankin voi kuitata pois kerrallaan. mikä helpotus sitten. Ja toista kertaahan et joudu ulosmittaukseen, ethän ikinä enää?

Mikä ihmeen syy aloittajalla on maksaa hallitussa uo:ssa oleva velkansa kerralla pois vain sen takia, että sinä kuvittelet sen olevan hänelle helpotus?

Ei se uo muutenkaan niin vakava asia ole.

retkuilee ja luottotiedot menee, on se vakava asia. nolo, karseeta. mx joku oikea kriisi, sairaus, vammautuminen, konkurssi  jne.  kulutusluoto , tai ei maksa normi menoja, tk laskuja, vuokraansa, pysäköintimaksuja tms normi menojaan- se on noloo. ensin menot, sitten huvit ja miettii onko varaa johonkin jne. ap -kasvun paikka

Vierailija
70/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihan hirveä keinottelijapummiloinen. tuommoisten saastojen vuoksi rehelliset ihmiset joutuvat maksamaan valtavia korkoja

Mistä sä joudut maksamaan valtavia korkoja, jos rehellisenä ihmisenä maksat maksusi ajallaan?

Vierailija
71/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee lomamatka euroalueelle, niin voit käyttää käteistä.

Tämä. Aloittajan olisi pitänyt miettiä vähän pidempään, kun näyttää olevan hiukan hidas.

Sähän tässä melkoisen vähäjärkinen olet, kun et ymmärrä mun haluavan tiettyyn maahan tiettyyn aikaan.

Ap

Haluaminen on halpaa. 

-Eri

Vierailija
72/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ulosotossa, otat lisää velkaa, että pääset hetkeksi ulkomaille

No, siinä varmaan pääset kohta uudestaan ulosottoon.

Vierailija
73/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koko ajan se velka lyhenee sovittuina päivinä. Ei ap:n  muulla rahojen käytöllä ole mitään väliä, kunhan vaan velka lyhenee sovittua tahtia.

Vierailija
74/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ehkä oli vain luvannut maksaa?

Vierailija
75/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istu kotona ja käytä lomsrahat ylimääräiseen lyhennykseen. Velkaa ei ole enää kovin paljon ja helpotus kun pääsee siitä eroon mahdollisimman pian 

Enkä käytä vaan velat tulee maksuun sillä mitä palkasta menee. 

Ap

Koko velankin voi kuitata pois kerrallaan. mikä helpotus sitten. Ja toista kertaahan et joudu ulosmittaukseen, ethän ikinä enää?

Mikä ihmeen syy aloittajalla on maksaa hallitussa uo:ssa oleva velkansa kerralla pois vain sen takia, että sinä kuvittelet sen olevan hänelle helpotus?

Ei se uo muutenkaan niin vakava asia ole.

retkuilee ja luottotiedot menee, on se vakava asia. nolo, karseeta. mx joku oikea kriisi, sairaus, vammautuminen, konkurssi  jne.  kulutusluoto , tai ei maksa normi menoja, tk laskuja, vuokraansa, pysäköintimaksuja tms normi menojaan- se on noloo. ensin menot, sitten huvit ja miettii onko varaa johonkin jne. ap -kasvun paikka

Jos se on sun mielestä noloa, ei se ole sitä välttämättä aloittajan mielestä. Vähäjärkistä yrittää siirtää omaa tunnekokemustaan toiselle.

Muutenkin, ei ulosottoon joutuminen tarkoita automaattisesti luottotietojen menetystä tai mitään muutakaan mitä tuossa viestissäsi sekoilit.

Vierailija
76/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen ja prepaid visa/master, johon talletat summan , mitä tarvitset kortille. 

Vierailija
77/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka retuperällä ihmisen käsitys rahasta oikein on, jos kuvittelee vajaan 7000€ lainan takaisinmaksun olevan joku vuosikausien tai loppuelämän urakka? Tai jos oikeasti tuollainen tuottaa vaikeuksia, niin oikein pitää päästä lomareissulle?

Älä ikinä ota asuntolainaa. Taitaa tuolla menolla opintolainakin mennä ulosottoon.

Vierailija
78/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Keskity sä vain siihen syvään vit tuusi nyt vain.

Ap

Käyytäydy. Ei ihme, että hermot menee kun sössii asiansa.  Menee hermot noin ja käytät asiatonta kieltä tietämättä sukupuolesta mitä kehon osia kommentoijalla on. ja ilmoitit olevasi lääkityksessä ja kuinka ne kustannat ihan itse.   Vaikeaa on sinulla vielä. Lapsellinen olento.  Heillä  joille olet velkaa- onko se oikein- entä jos itse olisit velkoja, vaikka vain satasen, olettaisit hänen- tahon maksavan heti sen sinulle.  Kasva. eikö kotona opetettu rahavarantojen käyttöä.  kerroit omaavasi sellaisen kuin isin.   eikö hän opettanut raha-asioita?

Vierailija
79/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa velkas!

miltä sinusta tuntuis- joku sulle velkaa, sä tarviit niitä rahoja. ja pälli  asettaa itsensä minä minä en tahtoo maksaa ku kivaa luvassa, mä , mun tarpeet, kivvaa pittää olla elämässä, priorisoit itsesi etusijalle. nolo.

kunniakasta hoitaa velat vek. mikä helpotus. ja ettei enää ikinä velkaantuis. 

opintolaina on perusturva ja opinnot, ei sijoituksiin , eikä bileisiin. kyllä se näin on. mokoma sumplija. vielä on oppimista.,

miksi  nuori on ulosotossa- vakava sairaus- konkurssi... häh pälli... noin paljo ku käytät tähän kysymysseuhtomisees aikaa-  olisit käyttänyt yhtä paljon paukkuja pohtimiseen- etten vaan ikinä joutuis ulosoton asiakkaaks.

tiedän muutamia tt asiakkaita- heillä ole ikinä 50 vuoden aikana edes maksumuistutusta saati ulosmittausta.  eli vähävarainenkin säilyy- kun osaa, viitsii, priorisoi- ensin menot ,pakolliset pois alta ja elää varojen mukaan, budjetoi joka kk menot.

Vaikutat olevan päästäsi vialla kun teksti on tuota tasoa.

Ap

Kun raasu et enää muuhun kykene, alkaa toiste nimittely. Painu nurkkaan, pärstä kiinni seinään. Siinä sopiva kulutusluoto ja loma sinulle. Ainoa asia enää.

Vierailija
80/155 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Keskity sä vain siihen syvään vit tuusi nyt vain.

Ap

Käyytäydy. Ei ihme, että hermot menee kun sössii asiansa.  Menee hermot noin ja käytät asiatonta kieltä tietämättä sukupuolesta mitä kehon osia kommentoijalla on. ja ilmoitit olevasi lääkityksessä ja kuinka ne kustannat ihan itse.   Vaikeaa on sinulla vielä. Lapsellinen olento.  Heillä  joille olet velkaa- onko se oikein- entä jos itse olisit velkoja, vaikka vain satasen, olettaisit hänen- tahon maksavan heti sen sinulle.  Kasva. eikö kotona opetettu rahavarantojen käyttöä.  kerroit omaavasi sellaisen kuin isin.   eikö hän opettanut raha-asioita?

Istu peukolas päälle ja ala hytkymään Bonanzan tahdissa.

- eri 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän