Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin, että miten piilotan ulosotolta lomareissuun tarvittavat rahat

Vierailija
11.03.2026 |

Mulla menee siis palkasta ulosottoon tietty osa ja velka lyhenee koko ajan. Velkaa on jäljellä n. 6300€. Saan ihan palkallani tämän maksettua.

Tänä vuonna mulla on kesäloma sinä kuukautena mikä on erittäin hyvä ajankohta siellä mihin haluan. Enkä halua siirtää vuosilla eteenpäin niin kauan, että saan velat pois.

Luottokorttia mulla ei tietenkään ole. Hotellihuoneen voi maksaa paikan päällä, mutta kun saan ensi kuun alussa nostettua opintolainaa niin koitan katsoa josko saisi samasta hotellista vielä lähes samalla hinnalla huoneen ja maksaisin sen heti. Hotels.comin kautta on jo varattuna huone, mutta koska otin sen niin, että maksan vasta paikan päällä niin en löydä kohtaa mistä sen voisi heti maksaa pois.

Lennot maksan ensi kuun alussa myös opintolainasta. Joo kamalaa otan opintolainaa vaikka olen ulosotossa ja käytän ison osan rahasta matkaan. Osa lainasta menee kyllä kaukolämpölaskun maksamiseen. 

Mietin vain, että kun tässä koitan kerätä lisärahaa ja säästää niin mähän en voi tilille säästää kuin n.1450€ vai mitä se nyt on kun kerrotaan suojaosuus 1,5. Tuon verran saa siis maksimissaan olla tilillä ulosotossa olevalla ilman, että sitä ulosotto sitä vie. Pelkästään hotelliin menee n.900€, että se vie tuosta 1450 eurosta ison osan. 

Käteisenä voi toki säästää, mutta se on hankalaa koska sitten pitäisi vaihtaa valuuttaa pankissa ja sehän taas maksaa. En tiedä sitten paljonko se nykyään maksaa. Opintolainaa ulosotto ei vie tililtä, mutta kauanko ulosotto uskoo tuota selitystä koska jos nostan opintolainaa 1.4. ja käytän vasta elokuussa. 

En tiedä mitä tässä oikein keksii, jos en saa maksettua hotellia ensi kuun alussa. 

Kommentit (116)

Vierailija
1/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa velkas!

Vierailija
2/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasi ovat turvassa köntissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu kotona ja käytä lomsrahat ylimääräiseen lyhennykseen. Velkaa ei ole enää kovin paljon ja helpotus kun pääsee siitä eroon mahdollisimman pian 

Vierailija
4/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai toi suojaosuus käsitä tilillä olevaa rahaa, vaan sen mikä palkasta pitää jättää tilittämättä uo:lle?

Ei mulla vaan mitään ongelmia tullut uo:n kanssa, vaikka pankkitilillä oli useampi tonni uo:n pyöriessä.

Vierailija
5/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalauta mitä säätämistä. Onnea valitsemallesi tielle.

Vierailija
6/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimita puistoon kiven alle haen ne ja maksan hotellin.T Rikhard

Vierailija
7/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Suomessa on niin kuuma että et tarvitse lomamatkoja.

Vierailija
8/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulosotosta kysytään lomasi jälkeen mistä olet saanut rahat?  Joudut maksamaan lisää korkojen kera. 

Vierailija
9/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksa velkas!

Niinhän mä koko ajan maksanki. Saan myös silti nauttia elämästä.

Ap

Vierailija
10/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istu kotona ja käytä lomsrahat ylimääräiseen lyhennykseen. Velkaa ei ole enää kovin paljon ja helpotus kun pääsee siitä eroon mahdollisimman pian 

Enkä käytä vaan velat tulee maksuun sillä mitä palkasta menee. 

Ap

Vierailija
11/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa velkas!

Ap

Vähän rajoittunutta jos nauttiminen on sinulle hotellimatka ja älytön puljaaminen ja vielä lisävelka opintolainan muodossa. Rauhoitu vähän ja etsi mielen vapaus.

Vierailija
12/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai toi suojaosuus käsitä tilillä olevaa rahaa, vaan sen mikä palkasta pitää jättää tilittämättä uo:lle?

Ei mulla vaan mitään ongelmia tullut uo:n kanssa, vaikka pankkitilillä oli useampi tonni uo:n pyöriessä.

Kyllä voi ulosotto viedä tililtä ja tilillä saa olla korkeintaan puolitoista kertaa suojaosuus.

Ap

Vierailija
13/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ilmeisesti oppinut mitään ulosottoon joutumisestasi, kun suunnittelet matkoja, vaikka voisit silläkin rahalla maksaa velkaasi nopeammin pois.

Vierailija
14/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotetun kaverin tilille eli kaveri toimii ikäänkuin pankkina ja vinguttaa omaa korttiaan puolestasi.

Vierailija
15/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa velkas!

Ap

Vähän rajoittunutta jos nauttiminen on sinulle hotellimatka ja älytön puljaaminen ja vielä lisävelka opintolainan muodossa. Rauhoitu vähän ja etsi mielen vapaus.

Ehkäpä se aloittajan mielen vapaus löytyy sieltä lomareissulta. Muutenkin, ei ole ap:n puljaamiset sulta mitenkään pois.

Vierailija
16/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi ulosotto viedä tililtä ja tilillä saa olla korkeintaan puolitoista kertaa suojaosuus.

Ap

Ihan oikeasti? Mä olin viime vuonna ulosotossa muutaman kuukauden ja tilillä oli koko ajan enemmän rahaa, kuin koko velka. Ehkä eivät vaan sitten alkaneet mihinkään toimenpiteisiin, kun oli niin lyhyestä uo:sta kyse?

Vierailija
17/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksa velkas!

Ap

Tuohan on elämästä nauttimista kun velka lyhenee.

Vierailija
18/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkainen ihminen ja silti pitää ulkomaille päästä. En ymmärrä.

Vierailija
19/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkainen ihminen ja silti pitää ulkomaille päästä. En ymmärrä.

Ja vielä lainarahalla. 

Vierailija
20/116 |
11.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole ilmeisesti oppinut mitään ulosottoon joutumisestasi, kun suunnittelet matkoja, vaikka voisit silläkin rahalla maksaa velkaasi nopeammin pois.

Lässyn lässyn. Mä maksan koko ajan ulosoton velkaa pois ja mulla on oikeus myös nauttia elämästä. Sä et siitä määrää miten rahani käytän.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi