Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sofia virta canceloitiin TPS hallituksesta, sai potkut kun yritti maalittaa Pride- asusta kieltäytynyttä työntekijää

Vierailija
10.03.2026 |

https://www.suomenuutiset.fi/sofia-virran-somessa-tps-hyokkaajaan-kohdi…

Sofia virta yritti maalittaa ja canceloida pelaajaa joka ei vakaumuksensa vuoksi voinut pitää yllään vihervasemmistolaista Pride- asua ja kehottaa lapsia homoseksuaalisuuteen.

Tässä katsottiin että ei voi pitää hallituksessa tasa- arvoa ja muiden oikeuksia vastustava vihervasemmistolaista Sofia virtaa vaan hänet on canceloitava välittömästi ja potkut annettiin heti aamulla tps- toimiston avauduttua!

Kommentit (2063)

Vierailija
1981/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transuli on pedopervo🐷💩

Vähintäänkin puutteellinen diagnoosi transiudesta. Tämä on parempi: Transsukupuolisuuskokemus eli kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on aina oire jostakin seuraavista mielenterveyshäiriöistä: 1. ahdistuneisuushäiriö, 2. kehonkuvanhäiriö, 3. pakko-oireinen häiriö tai 4. skitsofrenia. 3 ensin mainittua voivat esiintyä myös päällekkäin. Kaikkiin edellä mainittuihin mielenterveyshäiriöihin on saatavissa psykoterapiaa ja tarvittaessa psyykenlääkitys.

Uskon, että on kyllä olemassa "aitoja" transihmisiä, mutta heidän määränsä on paljon pienempi todellisuudessa kuin mitä nykyinen "trendi" kertoo. Lisäksi alaikäisille ei pitäisi tehdä minkäänlaisia transhoitoja. 

Itse en usko yhteenkään "aitoon transiin", koska

1. Sukupuoli on aina ollut ja tulee jatkossakin olemaan pelkkää biologiaa.

2. Ihmisen syntyminen väärään sukupuoleen on biologinen mahdottomuus.

Mahdollinen alaikäiselle annettava sukupuolenmuokkaus vastakkaisen sukupuolen hormoneilla täyttää joko pahoinpitelyn (rikoslaki, luku 21, pykälä 5) tai törkeän pahoinpitelyn (rikoslaki, luku 21, pykälä 6) tunnusmerkit. Jos tiedätte yhdestäkin tapauksesta, tehkää rikosilmoitus kyseisestä, hormonit määränneestä psykiatrista. Tuomio pahoinpitelystä on sakkoa tai enint. 2 vuotta vankeutta, törkeästä pahoinpitelystä 1-10 vuotta vankeutta. Alaikäisen vanhemmat voidaan asettaa syytteeseen heitteillepanosta (rikoslaki, luku 21, pykälä 14), josta tuomio on sakkoa tai enint. 2 vuotta vankeutta.

Viestisi on yhtä tärkeä, kuin jos joku tulisi tänne julistamaan, että uskoo litteään maapalloon. Voit toki tehdä tuota, mutta uskottavuus on nolla, kun kuka tahansa ymmärtää, että transihmisiä on olemassa ja heidän hoitamisensa suositusten mukaisesti ei ole rikos.

Oletko Seta ry:n, Trasek ry:n, Trans ry:n, Amnesty ry:n tai Naisasialiitto Unioni ry:n tai kaikkien edellä mainittujen transjärjestöjen jäsen? Viestisi on päivänselvää transaktivistin kielenkäyttöä.

Vierailija
1982/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä edes järkätään pride otteluita??

Siksi, että urheilussa on edelleen vaikeaa olla oma itsensä vähemmistön edustajana. Moni piilottelee suuntautumistaan. Mm. TPS toimii näiden asenteiden muuttamiseksi. Mun mielestä hieno homma ja vaikea nähdä miksi tuota pitää vastustaa.

Se että kieltäytyy pukemasta jotain päälleen ei tarkoita että vastustaa sitä. En minä pue SS-univormua päälleni vaikka vastustankin stalinismia.

Ei tarkoitakaan. Savinainen sanoi sen ihan erikseen. 

Hyvä Savinainen. Meillä on sananvapaus eikä kenenkään tarvitse toitottaa toisten aatteiden puolesta. Kuinka joku edes ajatteli näin ja miksi muut suostuivat siihen pelleilyyn. Veli-Matti on ÄIJÄ!

No eipä tarvitse toitottaa vastaankaan yhtään sen enempää. Ja onko Savinaisen ideologia jotenkin poikkeus, sitä saa jaella? 

TPSlle melko noloa että Savinainen koki tarpeelliseksi mollata heidän tukemaansa asiaa. Erikseen piti pyytää ihan häneltä anteeksikin itse aloitettua ja aiheutettua kohua 😂 Voipi olla että Savinainen olisi voinut omaa ideologiaansa tuoda esiin muutoinkin. 

Mikä ideologia Savinaisella siis on? Tarvitaanko joku ideologia esimerkiksi maga-lippiksestä kieltäytymineen?

Mistä sitä kukaan tietää, ei kertonut. Ei tarvita ei, hänellä se ideologia oli perustelu siihen ettei paitaa pitänyt. Kysy ihmeessä selvennystä ihan höneltä itseltään. Moni on spekuloinut jo, kaikista loukkaannuttiin, olisihan se ihan virkistävää kun herra itse kertoisi mielipiteensä. 

Miksi hänen pitäisi kertoa vakaumuksestaan sen enemmän, kuin että hän on tasa-arvon kannalla ja kannattaa joukkueensa yhdenvertaisuustyötä. Tämä perustelujen tivaaminen on juuri sitä painostusta.

Ei miksikään. Miksi hän sitten selosti sitä? Kai nyt ihminen tajuaa, että jos mä sanon jostakin ryhmästä jotain, se ryhmä saattaa älähtää. Voisiko pitää kiinni vakaumuksestaan ja pelata sitä kiekkoa vaan. 

Mitä hän on sanonut mistään ryhmästä? Tässä on nyt valtava noitavaino käynnissä, kun hän ei suostu alistumaan uskontunnustukseen vassujen ja transsujen vaatiman rituaalien ja symbolien mukaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitteko kertoa mitä hauskaa on tällaisessa? Naureskellaan kun ei ymmärretä. 

Pride kulttuuri ajaa kaikkien yksilöiden vahvaa tasa-arvoa.  Seksuaalista sekä kulttuurillista tasa -arvoa kaikkien kohdalla. 

Ei tässä mistää wokesta ollut kyse vaan siitä, ettei yksi mies voi jättää pukeutumatta väreihin vain vakaumuksen vuoksi. Hän ei hyväksy tasa -arvoa ajatuksena ja väheksyy toiminnallaan kaikkia muita. Kukaan ei tietenkään voi häntä pakottaa vaihtamaan mielipiteitään, mutta asiasta pitää pystyä keskustelemaan avoimesti niin julkisuudessa kuten eri alustoilla. 

Tasa-arvo tai muutkaan hyveet ei ole Priden yksinoikeus. Tasa-arvo ja syrjimättömyys on kirjattu ihan lakiin ja sitä on noudatettava jokaisen. Tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia voi ja saa kannattaa ilman priden tai muidenkaan esim. uskonnollisten liikkeiden tukemista. 

Tuolla sinun logiikallasi kaikki jotka eivät osta vaikkapa roosanauhaa ovatkin automaattisesti syövän tutkimusta tms. vastaan?

Woken logiikalla kaikki jotka eivät osta roosanauhaa vihaavat syöpäpotilaita ja syrjivät heitä sekä vastustavat syöpätutkimuksia. Juuri tällaista on woken logiikka..,

Sun logiikka vähän ontuu. Jos et työpaikallasi suostuisi laittamaan roosanauhaa työasuusi, kun työnantaja kaikille sellaisen hankkii, eikö olisi ihan perusteltua jonkun ajatella, että sinulla on jotakin roosanauhan edustamia asioita vastaan?

Jos roosanauha järjestö alkaisi edistää vaikka kaiken eläinperäisen ravinnon poistamista julkisista palveluista, niin moni saattaisi äänestää jaloillaan ja päättää olla edustamatta asiaa nauhan ostamalla tai sitä pitämällä. Ja nuo kaksi asiaa sentään etäisesti liittyvät toisiinsa koska runsas punaisen lihan syöminen on yhteydessä syöpiin. Palestiina ja seksuaalivähemmistöjen asia..ööhh

Kummin se nyt oli? Ensin sanot, että Pride ei edusta tasa-arvoa, ihmisarvoa, yhdenvertaisuutta ja oikeudenmukaisuutta vaan vain seksuaalivähemmistöjä, sitten ongelma on se että ei aja vain seksuaalivähemmistöjen asiaa ja seuraavaksi se että ajaa muidenkin asiaa. Olisko niin, että ajoi mitä tahansa asiaa, sua pöyristyttää? 

Vierailija
1984/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transuleille viimeinen ratkaisu

Se ratkaisu on translain täydellinen kumoaminen, johon loppuu luonnonvastainen vallankumous.

Sä olet huutanut tätä nyt 10 vuotta. Millon voimme odottaa sitä yhteiskunnan kaatumista ja transinvaasiota? 

"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716

Kiitos transsut ja vihervassut!

Vierailija
1985/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että urheilussa on edelleen vaikeaa olla oma itsensä vähemmistön edustajana. Moni piilottelee suuntautumistaan. Mm. TPS toimii näiden asenteiden muuttamiseksi. Mun mielestä hieno homma ja vaikea nähdä miksi tuota pitää vastustaa.

Se että kieltäytyy pukemasta jotain päälleen ei tarkoita että vastustaa sitä. En minä pue SS-univormua päälleni vaikka vastustankin stalinismia.

Hyvä Savinainen. Meillä on sananvapaus eikä kenenkään tarvitse toitottaa toisten aatteiden puolesta. Kuinka joku edes ajatteli näin ja miksi muut suostuivat siihen pelleilyyn. Veli-Matti on ÄIJÄ!

No eipä tarvitse toitottaa vastaankaan yhtään sen enempää. Ja onko Savinaisen ideologia jotenkin poikkeus, sitä saa jaella? 

TPSlle melko noloa että Savinainen koki tarpeelliseksi mollata heidän tukemaansa asiaa. Erikseen piti pyytää ihan häneltä anteeksikin itse aloitettua ja aiheutettua kohua 😂 Voipi olla että Savinainen olisi voinut omaa ideologiaansa tuoda esiin muutoinkin. 

Mikä ideologia Savinaisella siis on? Tarvitaanko joku ideologia esimerkiksi maga-lippiksestä kieltäytymineen?

Mistä sitä kukaan tietää, ei kertonut. Ei tarvita ei, hänellä se ideologia oli perustelu siihen ettei paitaa pitänyt. Kysy ihmeessä selvennystä ihan höneltä itseltään. Moni on spekuloinut jo, kaikista loukkaannuttiin, olisihan se ihan virkistävää kun herra itse kertoisi mielipiteensä. 

Miksi hänen pitäisi kertoa vakaumuksestaan sen enemmän, kuin että hän on tasa-arvon kannalla ja kannattaa joukkueensa yhdenvertaisuustyötä. Tämä perustelujen tivaaminen on juuri sitä painostusta.

Ei miksikään. Miksi hän sitten selosti sitä? Kai nyt ihminen tajuaa, että jos mä sanon jostakin ryhmästä jotain, se ryhmä saattaa älähtää. Voisiko pitää kiinni vakaumuksestaan ja pelata sitä kiekkoa vaan. 

Se että Sofia heitettiin bussin alle, toi paljon hyvää lopulta. Moni luki ton kolumnin ja näkee pikkasen eri valossa nämä sankarilliset omasta vakaumuksesta kiinni pitämiseksi selitetyt moraaliposet. 

Ja sitten ne kiihkeämmin asiaan suhtautuvat keskustelee näiden ääriajatus-postausten asioista. Sekin on taas ihan paikallaan, joskin melko raskasta seurattavaa sivusta. 

Heitettiin bussin alle? Sofia toimi hyvän hallitustavan vastaisesti ja kantaa siitä nyt vastuun. Hallituksen jäsen ei maalita ja mustamaalaa työntekijää ilman seuraamuksia. Hallituksen jäsenellä on lojaliteettivelvoite työntekijää ja yritystä kohtaan. Ristiriidat ja arvokeskustelut käydään yhteisön sisällä, eikä paskota omaan pesään.

Vierailija
1986/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Sofia potkuja saanut vaan lähti itse.

Vierailija
1987/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän on sanonut mistään ryhmästä? Tässä on nyt valtava noitavaino käynnissä, kun hän ei suostu alistumaan uskontunnustukseen vassujen ja transsujen vaatiman rituaalien ja symbolien mukaisesti.

Eli et edes tiedä mitä on kritisoitu. Tyypillistä. 

Kunnioitan kaikkia ihmisiä ja uskon siihen, että jokaista pitää kohdella tasavertaisesti, mutta itse en koe Pride-ideologiaa sellaisena, jota haluaisin henkilökohtaisesti edustaa.

Vierailija
1988/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että Sofia heitettiin bussin alle, toi paljon hyvää lopulta. Moni luki ton kolumnin ja näkee pikkasen eri valossa nämä sankarilliset omasta vakaumuksesta kiinni pitämiseksi selitetyt moraaliposet. 

Ja sitten ne kiihkeämmin asiaan suhtautuvat keskustelee näiden ääriajatus-postausten asioista. Sekin on taas ihan paikallaan, joskin melko raskasta seurattavaa sivusta. 

Heitettiin bussin alle? Sofia toimi hyvän hallitustavan vastaisesti ja kantaa siitä nyt vastuun. Hallituksen jäsen ei maalita ja mustamaalaa työntekijää ilman seuraamuksia. Hallituksen jäsenellä on lojaliteettivelvoite työntekijää ja yritystä kohtaan. Ristiriidat ja arvokeskustelut käydään yhteisön sisällä, eikä paskota omaan pesään.

Eli somen lukusuositus oli sun mielestä kauheaa? Ok, mun mielestä ei. 

Vierailija
1989/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ratkaisu on translain täydellinen kumoaminen, johon loppuu luonnonvastainen vallankumous.

Sä olet huutanut tätä nyt 10 vuotta. Millon voimme odottaa sitä yhteiskunnan kaatumista ja transinvaasiota? 

Translaki on, voimaantulostaan eli vuodesta 2003 lähtien, uhannut oikeitten naisten ja tyttöjen oikeuksia. Ongelmat saattavat räjähtää käsiin hetkellä millä hyvänsä.

Ihan jo se on ongelmallista, että muita velvoittava juridinen sukupuolitieto on ilmoitusasia ja yhteiskunnallinen sukupuolikäsite on paskottu transsujen nuoleskelun takia. Suomen laki ei tunnista biologista sukupuolta eikä takaa naisille ja tytöille kullittomia intiimitiloja, ryhmiä, kiintiöitä ja palveluja. Vasemmisto puhuu naisista kehonosina ja ruumiintoimintoja. Kelan papereissa nainen on synnyttävä keho eikä äiti. Naisilla on oikeus tulla tunnistetuksi poliittisena ryhmänä biologisten ominaisuuksien kautta.

Vierailija
1990/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ryhmästä hän tarkalleen ottaen puhui? Ihmiset?

Toi on kyllä uskomatonta miten ihan pokkana voi olla muka sokea. Pridesta puhui, ei sovi ideologiaan. 

Pride ei ole synonyymi tasa-arvolle ja yhdenvertaisuudelle. Pride on vinoutunut puoluepoliittisesti vasemmalle ja hurahtanut radikaaliin transsuaktivismiin, eikä mitenkään edusta homoseksuaaleja tai edes transsuja monoliittina. Pride on vassupolitiikan käsikassara ja liittyy enää marginaalisesti homoseksuaalien edunvalvontaan.

Vierailija
1991/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pride kulttuuri ajaa kaikkien yksilöiden vahvaa tasa-arvoa.  Seksuaalista sekä kulttuurillista tasa -arvoa kaikkien kohdalla. 

Ei tässä mistää wokesta ollut kyse vaan siitä, ettei yksi mies voi jättää pukeutumatta väreihin vain vakaumuksen vuoksi. Hän ei hyväksy tasa -arvoa ajatuksena ja väheksyy toiminnallaan kaikkia muita. Kukaan ei tietenkään voi häntä pakottaa vaihtamaan mielipiteitään, mutta asiasta pitää pystyä keskustelemaan avoimesti niin julkisuudessa kuten eri alustoilla. 

Mielestäni kaikkien Pridessä seuraavan kerran marssivien pitäisi pukeutua TPS normaaliin pelipaitaan. Näin he voivat osoittaa hyväksyvänsä tasa-arvon ajatuksena! Ei heidän tarvitse pukeutua Pride paitaan vain vakaumuksen vuoksi, kun voisivat osoittaa, että kaikki maailman ihmiset ja arvot on arvokkaita. Joka kuitenkin pukeutuu pridepaitAn, ei hyväksy ihmisten moninaisuutta ja hänelle on julkisesti syytä miettiä rangaistusta tasa-arvon polemisesta. Myös TPS on arvokas. Ja kaikki muut seurat, pelaajat, ihmiset, seksuaalisuuntaukset! Ei pelkästään Pridet!

Kaikille Savinaisen pelipaita. 

Eli kun sä olet päättänyt että Pride ei sovi tasa-arvoon, kaikkien pitäisi ajatella niin? Pikkasen naurettavaa perustella oma mielipide omalla mielipiteellä. 

Näin käy kun ei ota selvää itse asiasta vaan selaa pää punaisena aktivistiryhmien kannanottoja. Nää voi mennä Savinaisen paita päällä Prideen, ainakin huomaisivat ettei heidän pikkuprotestinsq kiinnosta ketään. 

Savinaisen pikkuprotesti aiheutti teille vieläkin jatkuvan päiväkausien peppukivun :DDD

Vierailija
1992/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Translaki on, voimaantulostaan eli vuodesta 2003 lähtien, uhannut oikeitten naisten ja tyttöjen oikeuksia. Ongelmat saattavat räjähtää käsiin hetkellä millä hyvänsä.

Juu u, olemme kaikki joko piikkiin kuolleita tai sitten ihan just traumatisoidutaan pukkarissa tai kaupan kassalla tai sitten herätään siihen että elämme rinnakkaistodellisuudessa myrkkyvanojen all litteällä maapallolla. 

Miksi myös ei-transsujen pitää voida vaihtaa muuta yhteiskuntaa velvoittava juridinen sukupuolitieto ilman transdiagnoosia tai aiettakaan transiutukseen? Transsuillahan oli oikeus vaihtaa henkkarit, miksi sama erikoisoikeus haluttiin ei-transsuille, pervoperteille ja opportunisteille?

Vierailija
1993/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli et edes tiedä mitä on kritisoitu. Tyypillistä. 

Kunnioitan kaikkia ihmisiä ja uskon siihen, että jokaista pitää kohdella tasavertaisesti, mutta itse en koe Pride-ideologiaa sellaisena, jota haluaisin henkilökohtaisesti edustaa.

Kunnioitan luontoa ja sitä pitää suojella, mutta itse en koe asiaa sellaisena, jota haluaisin henkilökohtaisesti suojella. 

Kunnioitan uskonnonvapautta ja uskon siihen, että jokaista pitää kohdella tasavertaisesti uskonnosta huolimatta, mutta itse en pidä uskontoa sellaisena asiana, jota haluaisin henkilökohtaisesti edustaa.

kyllä mun mielestä on hyvä että sosiaalitukia on, mutta henkilökohtaisesti pidän sitä inhottavana että joku nostaa tukia. 

Vierailija
1994/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo tai muutkaan hyveet ei ole Priden yksinoikeus. Tasa-arvo ja syrjimättömyys on kirjattu ihan lakiin ja sitä on noudatettava jokaisen. Tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia voi ja saa kannattaa ilman priden tai muidenkaan esim. uskonnollisten liikkeiden tukemista. 

Tuolla sinun logiikallasi kaikki jotka eivät osta vaikkapa roosanauhaa ovatkin automaattisesti syövän tutkimusta tms. vastaan?

Woken logiikalla kaikki jotka eivät osta roosanauhaa vihaavat syöpäpotilaita ja syrjivät heitä sekä vastustavat syöpätutkimuksia. Juuri tällaista on woken logiikka..,

Sun logiikka vähän ontuu. Jos et työpaikallasi suostuisi laittamaan roosanauhaa työasuusi, kun työnantaja kaikille sellaisen hankkii, eikö olisi ihan perusteltua jonkun ajatella, että sinulla on jotakin roosanauhan edustamia asioita vastaan?

Sinun en puhuisi mitään kenenkään muun logiikan ontumisesta , sillä tuon esimerkkisi perusteella logiikallasi ei ole jalkoja. 
Kuvaamassasi tilanteessa ei olisi perusteltua päätellä että henkilöllä olisi jotain nimenomaan roosanauhan edustamia asioita vastaan. Se on yksi mahdollinen selitys, mutta ei millään muotoa ainoa tai edes todennäköisin.   

No miksihän sä luulisit sen jonkun, joka ajattelee kyseessä olevan sen yhden mahdollisen selityksen, kyseenalaistavan lausumasi? Ja eikö saisi? Miksi sä tuot esiin oman ajatuksesi, jos se ei saa aiheuttaa reaktiota toisessa? Ja sekö on sitten wokea ja kaikki ajattelee-tilanne, jos joku ajattelee? 

Se reaktio on järjetön, siis ihan kirjaimellisesti vailla järkeä.  Setalainen kilahti kun henkilö ei taivukaan kultin tahtoon. 

Ja on muuten upeaa nähdä että täälläkin aivan murskaava enemmistö on järjen ja oikeudenmukaisuuden kannalla mielivaltaa vastaan.  Se palauttaa uskoa ihmisiin.   

Tiedäthän, että vauvalla murskaava enimmistö on oikeistoöyhöjä?

Sen lisäksi itsekin Priden tukijana pidän Turun Setan edustajan kommentteja ajattelemattomina ja väärinä. 

Vierailija
1995/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni kaikkien Pridessä seuraavan kerran marssivien pitäisi pukeutua TPS normaaliin pelipaitaan. Näin he voivat osoittaa hyväksyvänsä tasa-arvon ajatuksena! Ei heidän tarvitse pukeutua Pride paitaan vain vakaumuksen vuoksi, kun voisivat osoittaa, että kaikki maailman ihmiset ja arvot on arvokkaita. Joka kuitenkin pukeutuu pridepaitAn, ei hyväksy ihmisten moninaisuutta ja hänelle on julkisesti syytä miettiä rangaistusta tasa-arvon polemisesta. Myös TPS on arvokas. Ja kaikki muut seurat, pelaajat, ihmiset, seksuaalisuuntaukset! Ei pelkästään Pridet!

Kaikille Savinaisen pelipaita. 

Eli kun sä olet päättänyt että Pride ei sovi tasa-arvoon, kaikkien pitäisi ajatella niin? Pikkasen naurettavaa perustella oma mielipide omalla mielipiteellä. 

Näin käy kun ei ota selvää itse asiasta vaan selaa pää punaisena aktivistiryhmien kannanottoja. Nää voi mennä Savinaisen paita päällä Prideen, ainakin huomaisivat ettei heidän pikkuprotestinsq kiinnosta ketään. 

Savinaisen pikkuprotesti aiheutti teille vieläkin jatkuvan päiväkausien peppukivun :DDD

Kellehän se peppukipu aiheutui 😂 

Vierailija
1996/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun en puhuisi mitään kenenkään muun logiikan ontumisesta , sillä tuon esimerkkisi perusteella logiikallasi ei ole jalkoja. 
Kuvaamassasi tilanteessa ei olisi perusteltua päätellä että henkilöllä olisi jotain nimenomaan roosanauhan edustamia asioita vastaan. Se on yksi mahdollinen selitys, mutta ei millään muotoa ainoa tai edes todennäköisin.   

No miksihän sä luulisit sen jonkun, joka ajattelee kyseessä olevan sen yhden mahdollisen selityksen, kyseenalaistavan lausumasi? Ja eikö saisi? Miksi sä tuot esiin oman ajatuksesi, jos se ei saa aiheuttaa reaktiota toisessa? Ja sekö on sitten wokea ja kaikki ajattelee-tilanne, jos joku ajattelee? 

Se reaktio on järjetön, siis ihan kirjaimellisesti vailla järkeä.  Setalainen kilahti kun henkilö ei taivukaan kultin tahtoon. 

Ja on muuten upeaa nähdä että täälläkin aivan murskaava enemmistö on järjen ja oikeudenmukaisuuden kannalla mielivaltaa vastaan.  Se palauttaa uskoa ihmisiin.   

Tiedäthän, että vauvalla murskaava enimmistö on oikeistoöyhöjä?

Sen lisäksi itsekin Priden tukijana pidän Turun Setan edustajan kommentteja ajattelemattomina ja väärinä. 

Vasemmistoöyhön silmin normaali ihminen on oikeistoöyhö. On varsin epätodennäköistä että täällä olisi erityisen suuri osuus jotain ääriporukkaa.  

Vierailija
1997/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ryhmästä hän tarkalleen ottaen puhui? Ihmiset?

Toi on kyllä uskomatonta miten ihan pokkana voi olla muka sokea. Pridesta puhui, ei sovi ideologiaan. 

Niin, minunkaan ideologiaani pride ei sovi, mutta kannatan tasa-arvoa. Se ettei pride sovi ideologiaan priden sekoilujen takia ei tarkoita sitä, että ihminen olisi foobikko, nat si, tasa-arvoa vastaan tai mitään muutakaan sellaista. Vain hyvin yksinkertainen ihminen vetää moisia yhtäläisyysmerkkejä. Pride ei omista tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia eikä voikaan omistaa, koska on mm. tällaisella sekoilullaan ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa vastaan.

Niin, aika yksinkertainen saa olla että tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta tukevassa tapahtumassa nostaa esiin Priden ja mielipiteensä siitä. Ollaan ainakin yhdestä asiasta samaa mieltä. 

Pride on muutakin kuin sen sisällä oleva aktivistiryhmän ulostulot. Sama kuin sä niputtaisit kaikki Tehyläiset yhteen sen puheenjohtajan sanomisten mukaan. 

Mistä tämä tulee että Pride ei omista tasa-arvoa? Onko joku yrittänyt? Tasa-arvoa ajaa aika moni porukka, Pride on vain yksi ryhmä sen sisällä ja sateenkaari-merkin yhdistäminen vain Prideen, on aika erikoista. 

Niinhän tekin niputatte esimerkiksi persut yhteen yksittäisten henkilöiden sanomisten ja tekemisten mukaan?

Kovastihan te nyt kytkette tasa-arvon toteutumisen ja kannattamisen yhden pelaajan paidan Pride-kuosiin.

Sä väität, ettei kukaan olisi huomannut ja nostanut älämölöä Savinaisen Pride-kuosin puuttumisesta? Savinainen ennakoi vihervassujen toimintatavat ja retoriikan ja nyt hän hallitsee narratiivia saaden sympatiat puolelleen ja Sohvin setajengi paljastui kohtuuttomiksi totalitaristipelleiksi, jotka vaativat perusoikeuksien kumoamista.

Vierailija
1998/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Helsingin kaupungin uimahallien linjauksen mukaan jokainen asiakas saa määrittää itse, kumpaan pukuhuoneeseen haluaa mennä.
Emme kysele siitä, onko sukupuoli esimerkiksi juridisesti vaihdettu. Jos asiakas ottaa puheeksi ja kysyy, me neuvomme, mutta emme ota aktiivisesti asiaa puheeksi, kertoo Helsingin kaupungin liikuntapaikkapäällikkö Piritta Forsell.
Urheiluhallien uimahalleissa linjaus on sama. Toimialajohtaja Eija Holmalan mukaan jokainen pystyy itse valitsemaan itselleen oikean pukuhuoneen.
Emme me voi olettaa ihmisen sukupuolta. Asiakkaalla on totta kai oikeus valita. Jos prosessi on kesken ja mietityttää mihin menee, voi jutella henkilökunnan kanssa tai käyttää ryhmäpukuhuoneitamme, Holmala kertoo."
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/9163716

Kiitos transsut ja vihervassut!

Ja edelleenkin ei minkään sortin invaasiota yhtään missään. 

Vierailija
1999/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen tätä mustavalkoisuutta ja näköalattomuutta. Keksin hetkessä useamman muunkin vaihtoehtoisen selityksen sille, miksi joku ei haluaisi käyttää roosanauhaa työvaatteessaan, kuin että kyse olisi roosanauhan ajamien asioiden vastustamisesta. Maailma ja ihmiset eivät ole niin yksinkertaisia ja mustavalkoisia, kun äärivasemmisto haluaisi sen esittää. Eikö äärivassareilla ole minkäänlaista tunneälykkyyttä, kykyä mentalisaatioon, ettekö todella ole tavanneet kaikenkattavasti monenlaisia ihmisiä, joiden valintojensa taustalla on mitä moninaisempia syitä ja selityksiä? Ja kerta vaihtoehtoisia selityksiä on useita, en poimi niistä sattumanvaraisesti yhtä ja ala huutamaan sitä totuutena. Niin tyhmä en ole.

Vierailija
2000/2063 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ja ajan mielelläni eteenpäin tasaarvoa sukupuolten ja vähemmistöjen rajojen ylitse, mutta missään olosuhteissa en tule edes vilauttamaan prideen liitettäviä tunnuksia yhtään missään, juuri edellä mainitusta poliittisesta agendasta johtuen, olkoonkin liikkeen alkuperäinen tausta ja tarkoitus miten hyvä ja jalo hyvänsä.

Mistä lähtien sateenkaarilippu on ollut vain Pride-lippu? Millä symbolilla sä tasa-arvoa merkkaisit? 

Mikä mahtoikaan olla TPS:n ottelun nimi ja teema?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän