Sofia virta canceloitiin TPS hallituksesta, sai potkut kun yritti maalittaa Pride- asusta kieltäytynyttä työntekijää
https://www.suomenuutiset.fi/sofia-virran-somessa-tps-hyokkaajaan-kohdi…
Sofia virta yritti maalittaa ja canceloida pelaajaa joka ei vakaumuksensa vuoksi voinut pitää yllään vihervasemmistolaista Pride- asua ja kehottaa lapsia homoseksuaalisuuteen.
Tässä katsottiin että ei voi pitää hallituksessa tasa- arvoa ja muiden oikeuksia vastustava vihervasemmistolaista Sofia virtaa vaan hänet on canceloitava välittömästi ja potkut annettiin heti aamulla tps- toimiston avauduttua!
Kommentit (2164)
Kannattaa olla Ihan sama -mieltä. Silloin ei loukkaa ketään.
Vierailija kirjoitti:
Koko tämäkin juttu kertoo nykyajan maailmasta. Kaikkien pitäisi olla samaa mieltä asioista. Koko somen voisi lakkauttaa, itseasiassa pitäisi lakkauttaa.
Vain suomen oikeastaan. Muualla euroopassa sentään eri mieltäkin saa olla eikä maaliteta automaattisesti koko maan suomettuneen median toimesta jos lausahdat vallitsevan vasemmistoideologian päättämiä totuuksia vastaan jotain.
Okei, valkovenäjä ja venäjä on myös julkisen totuuden suhteen aika yksimielisiä. Jopa unkarissa on enemmän erilaisia mielipiteitä julki kuin suomessa vaikka vasemmisto sitä diktatuuriksi mainostaakin. Puola on ilmeisesti aika tehokkaasti kahtiajakautunut ääripäihin, mutta molempia mielipiteitä kuulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein meni. Puliulinat pois.
Lisää konservatiivisia ja autoritäärisiä arvoja. Keskustelu pitää lopettaa, kun niin sanotaan.
(Joku voisi linkittää minulle Savinainen perustelut)
EI hän, kuten ei kukaan muukaan, ole velvollinen perustelemaan meille muille yhtään mitään,
Jos lakia menisi rikkomaan, niin kenties siinä tapauksessa haluaisi oikeuden istunnossa avata näkökantojaan, mutta vapaaehtoista se silloinkin olisi.
Miten asiasta voi keskustella, jos Savinaisen perusteluja pitää arvailla? Valitettavasti minun arvaukset hänestä eivät ole mairittelevia. Siksi haluaisin kuulla hänen perustelut, ennen kuin teen mielipiteen hänestä. Mutta eipä se ketään haittaa, vaikka jotain halveksisin.
Menee ihan käsikirjoituksen mukaan. Alat uhkailla, kun joku ei tee niin kuten toivoisit. Maalitat työpaikan alta, ja alat vainota kohdetta, kun ei tee kuten sinä Seta ja Vihreät haluatte.
Kaikennäköisiin luottamustoimiin nuo poliitikot kyllä onnistuvat tunkemaan. Mokomat ahneet ja vallanhimoiset lierot!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapaus todistaa jälleen kerran, että Paremmistolle suvaitsevaisuus ei ole tasa-arvoista. Paremmiston mielipiteistä poikkeavia mielipiteitä ei suvaita.
Eli potkut saikin Savinainen? Eiku.
Virta sai potkut, koska julkisesti kääntyi yhtä omaa pelaajaansa vastaan.
Miten?
Maalittamalla omaa työntekijää jakamalla noita julkaisuja. Et voi työnantajana kääntyä omaa työntekijää vastaan julkisuudessa, Sofialla oli vastuu hallituspaikkansa vuoksi. Sofiasta ei näyttöjen perusteella ole onneksi seuraavaan Antin hallitukseen, näytöt annettu ja paha rimanalitus.
Mutta Savinainen sai? Ja mitä pahaa tossa kolumnissa oli siis? Oletko vaatimassa potkuja kaikille, jotka kirjoittavat someen ajatuksiaan tasa-arvosta ja sateenkaaresta?
Savinainen ei ole työnantajan edustaja toisin kuin Sofia, etkö ymmärtänyt lukemaasi? Ei Sofia voi kritisoida julkisesti tällaisilla esiintuloilla, jos hänen firmassaan työntekijä ei halua käyttää poliittisia hihamerkkejä. Seuraavaksi Sofia vaatisi juutalaisille hihamerkkejä kadulla, tämäkin varmaan olisi mielestäsi ok?
Missä Sofia on julkisesti esittänyt ulostulon tai kritisoinut Savinaista? Missä jän on vaatinut tuon paidan käyttöä? Kumma kun kukaan ei pysty osoittamaan näin yksinkertaista asiaa. Savinainen edustaa nimenomaan TPSää, siksihän TPS antoi lausunnon. Savinainen itse sotki ideologian koko asiaan, pelipaitaan. 😂
Moneenko v...n kertaan sinulle pitää tuo kertoa että osaat lopettaa tuon saman roskan spämmimisen tuhannetta kertaa? Selaa ketjua taaksepäin. Siellä niitä vastauksia on.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tässä jutussa ketään ei ole kuitenkaan loukattu, vaan on kyse halusta määrätä ihmisten toimet ja mielipiteet. Halutaan pakolla laittaa ihmiset noudattamaan niitä asioita, mitä itse kannatetaan ainoina oikeina.
Mitäpä, jos priden johtoon sisällytettäisiin aina edustajat jokaisesta puolueesta? Kuvaamaan että se edustaa kaikkia? Päästäisiin eroon väitteistä, että liike on poliittinen ja nimenomaan vasemmistolainen.
No ei tietenkään! Sen sijaan me Pridellä emme suostu antamaan ihmisarvoa persuille tai kokkareille, emme suostu puhumaan teille ja kieltäydymme yhteistyöstä! Ehdolliset ihmisarvot ovat meille itsestäänselvyys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan tasa-arvoa, mutta en ole antanut lupaa minkään kummalliseksi profiloituneen pride-porukan varastaa sitä yksinoikeudekseen.
Hienoa. Millaisia tekoja sinä teet tasa-arvon eteen? Mikä olisi sun mielestä paitoja parempi parempi tapa parantaa sateenkaarivähemmistöjen asemaa urheilussa?
Miten hiivatissa jokin paidan pitäminen ja tämän pakottaminen kaikkien vwlvollisuudeksi parantaa vielä yhtään kenenkään asiaa??
Niiden paidanpitäjien oikeuksia kyllä huonontaa. Heidät käytännössä pakotetaan johonkin mihin eivät välttämättä usko. Mitäs järkeä tälläisessä on koskaan ollut?
Pakottajat saavat AINA vihat niskaansa ja ihan syystä.
Eihän pakottaminen mitään hyvää tuokaan. Tässäkin se hyvä uutinen on, että tepsi on järjestänyt prideottelun vuodesta 2018 asti ja pelaajat ovat vapaaehtoisesti pitäneet niitä paitoja. Tepsistä voisi muutkin joukkueet ottaa mallia. Paita ei tee kenestäkään homoa tai pridettäjää. Yksinkertaisesti se on keino yhdessä lähettää viesti, että jääkiekkoon on kaikki tervetulleita. Esimerkillistä toimintaa tepsin pelaajilta ja ikävää, että yhden paidan takia koko pointti hukkuu somekohuiluun.
Sitten tasapuolisuuden ja monimuotoisuuden vuoksi seuraavalla kerralla aito-avioliittopaidat päälle. On tarpeellista muistuttaa, että edelleen saa olla hetero, eikä ole nössö suosiessaan perinteisiä perhearvoja.
Jäämme odottamaan.
Varmaan siinä kohtaa, kun heterot joutuvat olemaan kaapissa jääkiekkojoukkueiden pukkareissa, tuo tulisi todella tarpeeseen.
Onko teillä kykyä ikinä nähdä asioita muusta kuin omasta näkökulmastanne. En itse kuulu vähemmistöön. Mun heteroutta ei syrji tässä maailmassa yhtään mikään. Ei mun kaltaisille tarvitse kertoa, että olet tervetullut. Tiedän sen muutenkin, koska kaikki ympärillä puoltaa sitä. Käyn joskus Pridessäkin. Olen sinnekin tervetullut. Ei ole kertaikkiaan paikkaa, missä olisin tuntenut, ettei seksuaalista suuntautumistani hyväksytä.
Prideä tarvitaan siksi, että syrjiviä asenteita vieläkin on. Aitoavioliittolaiset saa olla ihan omia itsejään. Heidän heterouttaan ei kukaan moiti eikä kiellä. Heidän juttu vaan taitaa olla se, että he haluavat ilmaista etteivät hyväksy (tai Jumala ei hyväksy) tiettyjä ihmisiä. Sekin kanta heillä saa olla, mutta se on yhdenvertaisuusajatuksen vastakohta, toisin kuin Pride, joka ajaa kaikkien yhdenvertaisuutta.
Olen itse homomies, enkä voi sietää kaltaisiasi ihmisiä, jotka kiillottavat omaa sädekehäänsä puhumalla muiden puolesta.
Älä tee tätä enää ikinä.
Savinainen toimi oikein, ja Sofia saisi mennä maakuoppaan häpeämään vuodeksi.
Mihinkä sitä on kankeloitu, ei kai vaan perseeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapaus todistaa jälleen kerran, että Paremmistolle suvaitsevaisuus ei ole tasa-arvoista. Paremmiston mielipiteistä poikkeavia mielipiteitä ei suvaita.
Miten?
Maalittamalla omaa työntekijää jakamalla noita julkaisuja. Et voi työnantajana kääntyä omaa työntekijää vastaan julkisuudessa, Sofialla oli vastuu hallituspaikkansa vuoksi. Sofiasta ei näyttöjen perusteella ole onneksi seuraavaan Antin hallitukseen, näytöt annettu ja paha rimanalitus.
antti ei päätä siitä keitä henkilöitä vihreät valitsee ministereiksi. Se on vihreitten oma asia.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestäni noin ylipäätään minkään ideologisen/aatteellisen/poliittisen yhdistyksen mainoksia EI tarvitse mainostella missään pelipaidoissa tms. vastaavissa yhteyksissä. Sponsorien mainokset ymmärrän ja hyväksyn, koska sieltähän se raha tulee. Tässä tapauksessa Pride ei liene mitään sponsoroinut? Minäkään en haluaisi mitään Pride-tunnuksia missään vaatetuksessani tms. pitää, koska olen kurkkuani myöten täynnä koko Pride-hössötystä ja niin muuten on myös muutama homoseksuaali ystäväni. Miettikääpäs huviksenne, kuinka paljon meillä Suomessa on erittäin suosittuja julkihomoseksuaaleja politiikassa, viihteessä, monien työpaikalla jne. En siis oikein usko, että Suomessa homoseksuaalisen asema on huono. Sofia Virta ... No joo, joka paikassaan tuo koettaa tulla ja jyrätä eri tavalla ajattelevat ihmiset vaan tällä kertaa ei nyt sitten onnistunut. Suomessa on kuitenkin vielä mielipiteen ja ajatuksen vapaus olemassa, perustuslailla taattu. Tuota ei myöskään vastenmielisen Setan väki ymmärrä.
Eiköhän urheilua sponsoroi vaikka millä ideologialla varustetut tahot. Firmoillakin on usein takana joku "suunta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Mutta Savinainen sai? Ja mitä pahaa tossa kolumnissa oli siis? Oletko vaatimassa potkuja kaikille, jotka kirjoittavat someen ajatuksiaan tasa-arvosta ja sateenkaaresta?
Savinainen ei ole työnantajan edustaja toisin kuin Sofia, etkö ymmärtänyt lukemaasi? Ei Sofia voi kritisoida julkisesti tällaisilla esiintuloilla, jos hänen firmassaan työntekijä ei halua käyttää poliittisia hihamerkkejä. Seuraavaksi Sofia vaatisi juutalaisille hihamerkkejä kadulla, tämäkin varmaan olisi mielestäsi ok?
Missä Sofia on julkisesti esittänyt ulostulon tai kritisoinut Savinaista? Missä jän on vaatinut tuon paidan käyttöä? Kumma kun kukaan ei pysty osoittamaan näin yksinkertaista asiaa. Savinainen edustaa nimenomaan TPSää, siksihän TPS antoi lausunnon. Savinainen itse sotki ideologian koko asiaan, pelipaitaan. 😂
Moneenko v...n kertaan sinulle pitää tuo kertoa että osaat lopettaa tuon saman roskan spämmimisen tuhannetta kertaa? Selaa ketjua taaksepäin. Siellä niitä vastauksia on.
Ei ole. Tasan jauhetaan jonkun toisen mielipidettä omana. Laita tähän se mitä Sofia Savinainesta sanoi, äläkä ulise kuin pikkutyttö.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kannatan tasa-arvoa, mutta en ole antanut lupaa minkään kummalliseksi profiloituneen pride-porukan varastaa sitä yksinoikeudekseen.
Hienoa. Millaisia tekoja sinä teet tasa-arvon eteen? Mikä olisi sun mielestä paitoja parempi parempi tapa parantaa sateenkaarivähemmistöjen asemaa urheilussa?
Miten hiivatissa jokin paidan pitäminen ja tämän pakottaminen kaikkien vwlvollisuudeksi parantaa vielä yhtään kenenkään asiaa??
Niiden paidanpitäjien oikeuksia kyllä huonontaa. Heidät käytännössä pakotetaan johonkin mihin eivät välttämättä usko. Mitäs järkeä tälläisessä on koskaan ollut?
Eihän pakottaminen mitään hyvää tuokaan. Tässäkin se hyvä uutinen on, että tepsi on järjestänyt prideottelun vuodesta 2018 asti ja pelaajat ovat vapaaehtoisesti pitäneet niitä paitoja. Tepsistä voisi muutkin joukkueet ottaa mallia. Paita ei tee kenestäkään homoa tai pridettäjää. Yksinkertaisesti se on keino yhdessä lähettää viesti, että jääkiekkoon on kaikki tervetulleita. Esimerkillistä toimintaa tepsin pelaajilta ja ikävää, että yhden paidan takia koko pointti hukkuu somekohuiluun.
Sitten tasapuolisuuden ja monimuotoisuuden vuoksi seuraavalla kerralla aito-avioliittopaidat päälle. On tarpeellista muistuttaa, että edelleen saa olla hetero, eikä ole nössö suosiessaan perinteisiä perhearvoja.
Jäämme odottamaan.
Varmaan siinä kohtaa, kun heterot joutuvat olemaan kaapissa jääkiekkojoukkueiden pukkareissa, tuo tulisi todella tarpeeseen.
Onko teillä kykyä ikinä nähdä asioita muusta kuin omasta näkökulmastanne. En itse kuulu vähemmistöön. Mun heteroutta ei syrji tässä maailmassa yhtään mikään. Ei mun kaltaisille tarvitse kertoa, että olet tervetullut. Tiedän sen muutenkin, koska kaikki ympärillä puoltaa sitä. Käyn joskus Pridessäkin. Olen sinnekin tervetullut. Ei ole kertaikkiaan paikkaa, missä olisin tuntenut, ettei seksuaalista suuntautumistani hyväksytä.
Prideä tarvitaan siksi, että syrjiviä asenteita vieläkin on. Aitoavioliittolaiset saa olla ihan omia itsejään. Heidän heterouttaan ei kukaan moiti eikä kiellä. Heidän juttu vaan taitaa olla se, että he haluavat ilmaista etteivät hyväksy (tai Jumala ei hyväksy) tiettyjä ihmisiä. Sekin kanta heillä saa olla, mutta se on yhdenvertaisuusajatuksen vastakohta, toisin kuin Pride, joka ajaa kaikkien yhdenvertaisuutta.
Olen itse homomies, enkä voi sietää kaltaisiasi ihmisiä, jotka kiillottavat omaa sädekehäänsä puhumalla muiden puolesta.
Älä tee tätä enää ikinä.
Millä perusteella Savinainen toimi oikein? Jos siirretään se vaikka junnujääkkiekkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Tässä jutussa ketään ei ole kuitenkaan loukattu, vaan on kyse halusta määrätä ihmisten toimet ja mielipiteet. Halutaan pakolla laittaa ihmiset noudattamaan niitä asioita, mitä itse kannatetaan ainoina oikeina.
Kyllä minua loukkaa jo se ideakin että on pakko leikkiä olevansa samaa mieltä jonkun umpihullun diktaattori kanssa pelkästään siksi että tuo on hivuttanut itsensä asemaan josta pääsee rankaisemaan väärää mieltä olevia. Just tuolla tyylillä noita neuvostoliittoja, nykyvenäjiä, unkareita ja nassesaksoja syntyy ettei saa sanoa vallassa oleville vastaan ilman rangaistusta.
Tuo ei kuulu millään lailla länsimaiseen demokratiaan tai hyvinvointivaltioon jota suomikin teeskentelee edelleen olevansa. Ja kuitenkin tässä nyt taas kerran ollaan kun mediasta lähtien puolet maan poliittisesta eliitistä vasemmalla puolella vaatii jollekin kiekkoilijalle rangaistusta väärää mieltä olemisesta + maalittaa kaikkia niitä jotka kehtaa julkisesti tukea tuota kiekkoilijaa joka on tässäkin valtataistelussa pelkkä keppihevonen eikä itse siihen syypää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäämme odottamaan.
Tässähän juuri pyrittiin syrjimään henkilöä, joka ei halua pukea Pride-paitaa päälleen. Aiheeseen liittyen on ollut vaikka minkälaista selkkausta viime vuosina ja aina on demonisoitu ja pyritty canceloimaan ne, jotka kieltäytyvät mainostamasta tämän järjestön tunnuksia. Huom! Järjestön! Kyse ei ole edes siitä mitä järjestö väittää edustavansa, vaan v i t t u a k o mikään järjestö voi painostaa ihmisiä kantamasta tunnuksiaan oli itse aiheesta mitä mieltä tahansa.
Sama kuin kirkko vaatisi kuljettamaan mukanaan näkyvää ristiä jos on kristitty ja huutaisi kovaan ääneen ellei joku halua. Ei - eivät he sellaista tee, vaan pakkotunnukset on aina varattu ihmisten kyykyttämiseen, maalittamiseen ja eriarvoistamiseen. Oikeastaan tällainen pakottaminen ja painostaminen on aina merkki siitä, ettei taho ole aidosti hyvällä asialla, vaan haluaa valtaa ja alistamista.Miten pyrittiin syrjimään? En ole samaa mieltä Turun Setan pj:n kanssa. Se oli yksi ainoa mielipide, jota monet setalaisetkin kritisoi.
Savinainen toi itse julkisesti ilmi mielipiteitään Pridestä. Eikö hänen mielipiteitään saa kritisoida? Miksei Valavuori väsää jo podcastia, missä moittii Sofia Virtaa erosta ja mielipiteensä anteeksipyytämisestä. Ainiin "eri asia" ja tuplastandardit kaikessa. Eikö ole väsyttävää olla antiwoke, kun koko ajan täytyy olla niin wokena tuomitsemassa ja vahtimassa meneekö kaikki sinun pillisi tahtiin.
Tuohan on ihan roskaa mitä sabot.
Kukaan ei ole esittänyt että kaikkien pitäisi olla, ajatella tai tehdä kuin Savinainen.
Woken perusolemus vaatii tätä tasapäistämistä ja leimaa jokaisen ajattelevana, tuntevana yksilönä poikkeavan.
Jos tälläistä on joskus tehty homoille niin seei oikeuta tuon vääryyden jatkamista millään perusteella. Tällöin ei ole kyse aidosta kehityksestä vaan alkeellisesta kostosta ja kaunalle rakennettavasta aatemaailmasta laajemmin, mitä koko intersektionaalinen feminismi edustaa. Ilman kaunaa se hajoaisi omaan mahdottomuuteensa. Surusta, kasvusta a sovinnosta tässä maailmassa ei hisahdetakaan koska hyvä katkeruushan siinä menisi hukkaan.
Muistuttaa sodan motiiveja tuhoavuudessaan. Tässä sota käydään vain kulttuuria itseään vastaan massiivisella kielipelillä ja hajottamisella eriarvoisiin ryhmiin.
Käsitin, että Virta erosi, eikä saanut potkuja. Vaikka se olisi sama asia, niin kommenteissa väärä sana antaa epäuskottavuutta koko kommenteille
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäämme odottamaan.
Älä tee tätä enää ikinä.
Millä perusteella Savinainen toimi oikein? Jos siirretään se vaikka junnujääkkiekkoon.
Ei se noin päin mene, vaan sinun on perusteltava että millä perusteella savinainen toimi väärin ennen kuin voit ruveta jakelemaan rangaistuksia. Ja sori nyt vaan mutta jonkun sofia virran kanssa eri mieltä oleminen tai priden kanssa eri mieltä oleminen ei vielä riitä perusteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein meni. Puliulinat pois.
Lisää konservatiivisia ja autoritäärisiä arvoja. Keskustelu pitää lopettaa, kun niin sanotaan.
(Joku voisi linkittää minulle Savinainen perustelut)
EI hän, kuten ei kukaan muukaan, ole velvollinen perustelemaan meille muille yhtään mitään,
Jos lakia menisi rikkomaan, niin kenties siinä tapauksessa haluaisi oikeuden istunnossa avata näkökantojaan, mutta vapaaehtoista se silloinkin olisi.
Miten asiasta voi keskustella, jos Savinaisen perusteluja pitää arvailla? Valitettavasti minun arvaukset hänestä eivät ole mairittelevia. Siksi haluaisin kuulla hänen perustelut, ennen kuin teen mielipiteen hänestä. Mutta eipä se ketään haittaa, vaikka jotain halveksisin.
Kukaan ei tarvitse hänen perustelujaan. Ihmisellä on täysi oikeus kantaa sisällään mitä tahansa arvoja ja nämä eivät saa olla usean lain ja sopimuksen takaamana syrjimisperuste. Joten niitä ei saa mm. edes kysyä vaikka työhaastattelussa.
Ainut asia, mikä on keskustelun arvoinen on Sofia Virran hyvän hallintotavan ja edustamansa yrityksen vastainen toiminta, kun hän yrityksen hallituksen jäsenenä eli korkeimman johdon edustajana alkoi maalittaa yrityksen työntekijää tämän arvojen vuoksi. Sairasta ja ennenkuulumatonta. Onneksi - joka oli toki välttämätöntä - hän lensi ulos pikavauhtia hallituksesta.
Vielä kun se lakimuutosta syrjiväksi haluava setatyyppi sais kenkää.
:DDD