Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sofia virta canceloitiin TPS hallituksesta, sai potkut kun yritti maalittaa Pride- asusta kieltäytynyttä työntekijää

Vierailija
10.03.2026 |

https://www.suomenuutiset.fi/sofia-virran-somessa-tps-hyokkaajaan-kohdi…

Sofia virta yritti maalittaa ja canceloida pelaajaa joka ei vakaumuksensa vuoksi voinut pitää yllään vihervasemmistolaista Pride- asua ja kehottaa lapsia homoseksuaalisuuteen.

Tässä katsottiin että ei voi pitää hallituksessa tasa- arvoa ja muiden oikeuksia vastustava vihervasemmistolaista Sofia virtaa vaan hänet on canceloitava välittömästi ja potkut annettiin heti aamulla tps- toimiston avauduttua!

Kommentit (2597)

Vierailija
2301/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliseen tasa-arvoon kuuluu vapaus olla sellainen kuin on. Mutta pakottaminen ei siihen (tasa-arvoon) kuulu. Tämä on minusta lähtökohta.

Vierailija
2302/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaapas nyt joku ihan kiihkottomasti ja rehellisesti, että millä tavoin LGBTQ-väki kokee olevansa huonommassa asemassa elämässään täällä Suomessa kuin heteroseksuaalit? Missä ja miten se näkyy, se syrjintä? Mä olen tuntenut kymmeniä vuosia LGBTQ-porukkaa ja ihan ovat saaneet elämäänsä viettää samalla tavalla kuin valtaväestökin. Opinnot, työpaikat, palkkaus, parisuhteet muotoutuneet hyvin eivätkä itsekään koe olevansa huonommassa tai eriarvoisessa asemassa ja joitakin jopa ärsyttää Setan ja Priden toiminta. Eivät he halua olla missään tikunnokassa näytteillä vaan elää ihan tavallista elämää. Meillä on myös LGBTQ-väkeä julkisuudessa varsin paljon (mm. politiiikka, viihde) ja ovat hyvinkin suosittuja. Missä se iso ongelma nyt sitten oikein on? Kenen asioita Seta ja Pride sitten oikeasti ajaa vai ovatko nuo vain vihervasemmistolaisesti, poliittisesti värittyneitä porukoita ja jotka koettaa väkisin hoitaa sellaisia ongelmia, joita ei oikeasti ole edes olemassa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2303/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seksuaaliseen tasa-arvoon kuuluu vapaus olla sellainen kuin on. Mutta pakottaminen ei siihen (tasa-arvoon) kuulu. Tämä on minusta lähtökohta.

Missä kohtaa se pakottaminen tässä saagassa tapahtui? 

Vierailija
2304/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko Virralla taas ollut korkki auki vai mikähän oli vienyt sen harkintakyvyn kun noin kävi?

En tiedä, mutta ihan helvetin tyhmä ja amatöörimäinen virhe. Hallituksen jäsen ei yksinkertaisesti toimi noin. Missään tilanteessa. Sofialla ei ole riittävää harkintakykyä, hän on selvästi liian impulsiivinen ja menee liikaa tunne edellä jättäen järkensä kauas jälkeensä. Vihreät eivät tule kasvattamaan suosiotaan tuollaisella puheenjohtajalla, tämä oli oikeastaan naula arkkuun Sofialta. Vihreiden alamäki jatkuu, jos Sofia on puheenjohtajana, koska Suomessa ei vain yksi kertaisesti ole prosentuaalisesti suurta joukkoa marginaaliväkeä yhden poliittisen puolueen nostamiseksi. Ja tällä hetkellä vihreät kutsuvat luokseen vain tätä marginaaliporukkaa, ketään muuta ei puolue puhuttele.

Haikeudella muistelen Soininvaaran ja Hautalan kaltaisten vihreitä. Viimeksi äänestänyt muistaakseni pian opintojen jälkeen, eli alkaa olla lähelle 20 vuotta. Sitten siitä tuli kaupunkilaisten "luonto- ja ihmisoikeuspuolue" ja luonto unohtui ja oikeudetkin koskettaa vain politbyron hyväksymiä ryhmiä.

Sama, joskus Vihreät olivat vielä sivistynyt hieman oikealle talouspoliittisesti kallellaan oleva luontopuolue. Joka houkutteli miehiä ja naisia luokseen. Nykyään ainoastaan äärivassarinaiset aakkosporukasta äänestävät vihreitä, miehet ovat kaikonneet.

Mukana kaikkosivat myös tolkuissaan olevat naiset.

Vierailija
2305/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutaanpas hetki yleisellä tasolla tapahtumista. Käytän nyt itseäni esimerkkinä, jotta on selvempää. 

Minä sanon asian, joka on minulle selvä, mutta se ei ole selvä jollekin toiselle. 

Sanomisestani loukkaantuu usea ihminen ja he tuovat esiin loukkaantumisensa, kukin tavallaan ja sen lisäksi sanomisestani käydään keskustelua monelta eri kantilta. 

Yksi jakaa yhden sanomisestani mielipiteensä ilmaisseen kirjoituksen (sanomisestani). Hänen tulkitaan loukanneen minua ja hän irtisanoutuu (mahdollisesti painostettuna)

Minulta pyydetään anteeksi ja keskustelu siirtyy em. irtisanoutuneeseen ihmiseen ja todetaan, että minä en sanonut mitään ja asia on tällä selvä. 

Herättää minussa ainakin kysymyksen siitä, että mitä tässä saavutettiin. 

Vierailija
2306/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim K-Supermarketeissa myyjillä "pitää" olla samannäköiset työasut yllään, mutta ei heiltäkään voi vaatia, että laitappas tänään tälläinen pride-pinssi rinnuksillesi.

Vierailija
2307/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porukalle annettiin kohde, jota syyttää, huomio ohjattiin pois itse asiasta. Hallitus on keskustellut Savinaisen ulostulosta ja aivan varmasti siellä on ollut mielipiteitä myös vastaan, siksihän annettiin lausunto asiasta. Nyt porukka luuöee, että Sofia oli ainut, jolla oli mielipide ja sekin on tulkittu, ei häneltä suoraan kuultu. Hyvin meni ja Savinainen sai synninpäästön. 

Ei Savinainen tarvitse synninpäästöä, ei ole tehnyt mitään väärää. Pelannut lätkää ja elänyt elämäänsä.

Jos kolumnisuositusta pitää pyytää anteeksi ja sen perusteella sut todetaan kykenemättömäksi työhösi, on melkoista että sä olet vaan elänyt elämääsi sanoessasi että Pride-ideologia ei sovi sun vakaumukseen. Sori, mun mielipide eikä vaikuta mihinkään mun elämässä. 

Surullista miten nopeasti Puhakkakin unohtui. 

Junttien homof#biako hänet ta##oi? Ihan varmasti jos the Järjestöltä kysytään.

Vierailija
2308/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanpas hetki yleisellä tasolla tapahtumista. Käytän nyt itseäni esimerkkinä, jotta on selvempää. 

Minä sanon asian, joka on minulle selvä, mutta se ei ole selvä jollekin toiselle. 

Sanomisestani loukkaantuu usea ihminen ja he tuovat esiin loukkaantumisensa, kukin tavallaan ja sen lisäksi sanomisestani käydään keskustelua monelta eri kantilta. 

Yksi jakaa yhden sanomisestani mielipiteensä ilmaisseen kirjoituksen (sanomisestani). Hänen tulkitaan loukanneen minua ja hän irtisanoutuu (mahdollisesti painostettuna)

Minulta pyydetään anteeksi ja keskustelu siirtyy em. irtisanoutuneeseen ihmiseen ja todetaan, että minä en sanonut mitään ja asia on tällä selvä. 

Herättää minussa ainakin kysymyksen siitä, että mitä tässä saavutettiin. 

Kerrotaan kaikille, että saa sanoa mielipiteensä, vaikka se olisi loukkaava, kunhat et sano tai jaa mielipidettä tai ettei sinun voida ajatella jakavan mielipidettä sellaisen kanssa, joka ajattelee väärin tai et ole asemassa, jossa sinulla ei saa jonkun mielestä olla mielipidettä. 

Sitä lapsillekin opettamaan. 

Vierailija
2309/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim K-Supermarketeissa myyjillä "pitää" olla samannäköiset työasut yllään, mutta ei heiltäkään voi vaatia, että laitappas tänään tälläinen pride-pinssi rinnuksillesi.

Omalla työpaikalla jaetaan sateenkaari-avainnauhoja mutta on värivaihtoehtojakin. Kukaan ei sentään tarkkaile tässä valintaasi (tietääkseni).

Tämän nyt jotenkin kestää. Toisaalta miksei vaihtoehdoissa ole jollain muulla ideologisella tai uskonnollisella tunnuksella varustettuja, jolloin arvomaailmojen tasa-arvo toteutuisi työnantajan asenteissa?

Siksi ettei tälläistä tasa-arvoa enää haluta edistää.

Vierailija
2310/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cancelöijä joutuikin itse cancelöidyksi. Tämähän meni hyvin.

Vierailija
2311/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä saagan yksityiskohtia, tuskin moni muukaan keskustelija. Pakottaminen ei sovi tasa-arvoon. Tämä on mielipiteeni.

Vierailija
2312/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valinta olisi ollut vapaa emme olisi kuulletkaan näistä paidoista.

Vierailija
2313/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cancelöijä joutuikin itse cancelöidyksi. Tämähän meni hyvin.

Avaatko vähän miten Sofia pyrki canceloimaan Savunaista? 

Vierailija
2314/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinssit ja muut härpäkkeet ovat rahankeräystapoja. Ne jotka haluavat tukea jotain asiaa ostavat pinssin ja jos oikein haluaa sen muille osoittaa, että olen tukemassa sitä tai tätä asiaa, niin laittaa pinssin rintapieliinsä näkyville, että muutkin sen varmasti näkee. Itse ostan myös noita pinssejä, mutta menevät laatikkoon muiden pinssien joukkoon. Niitä voin sitten itse joskus katsella ja ihastella.

Vierailija
2315/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olis aivan hölmöä pakottaa pelaajia paidan pukemiseen. 

Ja yhtä hölmöä on sanoa puolustavansa vähemmistöjen tasa-arvoa ja sitten horista jostain "prideideologiasta" jota ei voi kannattaa. Ne, kun sulkee toisensa pois. "Prideideologia" on jonkinlainen olkiukkomörkö LGBTQ-ihmisten oikeuksia ajavasta kansanliikkeestä. "Pride" voi olla kaikenlaista, pientäkin ja epävirallista, tuen osoittamista heille, eikä yhden paidan pukeminen tarkoita, että edustaisi yhtään mitään ideologiaa. Toki silti voi kieltäytyä. 

Antti Wennström puhuu kolumnissaan täyttä asiaa, ihmettelen vaan, miten sen ymmärtäminen on niin niin vaikeaa Savinaisen puolustajille, kysehän tässä on siitä, että voiko olla jonkin asian puolesta ja samaan aikaan sitä vastaan kuten Savinainen käytännnössä tekee?

https://www.jatkoaika.com/Kolumni/Pride-ottelu-meni-miten-meni-ja-Veli-…

No tämäpä! Kolumni on erittäin hyvä kuvaus kaksinaismoralismista ja hyvesignaloinnista varsinkin vähemmistöjen kohdalla.

Kaikki eivät sinun ja Antin tapaan hyväksy seksuaalivähemmistöjen tappamista, mitä Pride liike ajaa Lähi-Idässä. Jos vastustamme vähemmistöjen tappamista, Wennström ja sinä maalitatte meitä? Hienoa toimintaa, sukusi ylpeydenaihe?

Vierailija
2316/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos valinta olisi ollut vapaa emme olisi kuulletkaan näistä paidoista.

Häh? Sehän oli vapaa. Kai nyt sokeakin huomaa jos yksi valitsee olla käyttämättä ja kuurokin osaa lukea kun siitä tiedotetaan ennen peliä. 

Vierailija
2317/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olis aivan hölmöä pakottaa pelaajia paidan pukemiseen. 

Ja yhtä hölmöä on sanoa puolustavansa vähemmistöjen tasa-arvoa ja sitten horista jostain "prideideologiasta" jota ei voi kannattaa. Ne, kun sulkee toisensa pois. "Prideideologia" on jonkinlainen olkiukkomörkö LGBTQ-ihmisten oikeuksia ajavasta kansanliikkeestä. "Pride" voi olla kaikenlaista, pientäkin ja epävirallista, tuen osoittamista heille, eikä yhden paidan pukeminen tarkoita, että edustaisi yhtään mitään ideologiaa. Toki silti voi kieltäytyä. 

Antti Wennström puhuu kolumnissaan täyttä asiaa, ihmettelen vaan, miten sen ymmärtäminen on niin niin vaikeaa Savinaisen puolustajille, kysehän tässä on siitä, että voiko olla jonkin asian puolesta ja samaan aikaan sitä vastaan kuten Savinainen käytännnössä tekee?

https://www.jatkoaika.com/Kolumni/Pride-ottelu-meni-miten-meni-ja-Veli-…

No tämäpä! Kolumni on erittäin hyvä kuvaus kaksinaismoralismista ja hyvesignaloinnista varsinkin vähemmistöjen kohdalla.

Kaikki eivät sinun ja Antin tapaan hyväksy seksuaalivähemmistöjen tappamista, mitä Pride liike ajaa Lähi-Idässä. Jos vastustamme vähemmistöjen tappamista, Wennström ja sinä maalitatte meitä? Hienoa toimintaa, sukusi ylpeydenaihe?

Kyllä nyt haetaan kaukaa kun ei osaa pysyä aiheessa. Kas kun et kaikkia muslimeita ja Dubaihin matkustavia suomalaisia kaiva keskusteluun mukaan. Kummallista että tätä ylitulkintaa ja asioiden yhdistelyä mitä kummallisemmin saa harrastaa vain tiettyjen ihmisten kohdalla ja Savinaisen sanomista ei saa tulkita tai arvottaa kun hän vain sanoi mitä sanoi ja se on fakta. 

Vierailija
2318/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se vanha sanonta kuulu, että kenen leipää syöt, sen lauluja laulat ja miten luulette noin yleisesti ottaen työnantajien suhtautuvan työntekijöidensä sooloiluun, ei lääkärikään voi kieltäytyä suorittamasta aborttia vakaumukseensa vedoten, toiminnasta määrää työnantaja.

Vierailija
2319/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippujen haluttas  liehuvan joka kaupungissa, oikeita sanoja tulee käyttää, sanellaan oikea tapa ajatella, tietyt tunnukset ja värit pitää laittaa päälle. Jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan. Nousee keskusteluun työpaikan menetys, jos et tottele.

Miten tää kaikki on ihan niinkuin toisintoa jostakin? 

Vierailija
2320/2597 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lippujen haluttas  liehuvan joka kaupungissa, oikeita sanoja tulee käyttää, sanellaan oikea tapa ajatella, tietyt tunnukset ja värit pitää laittaa päälle. Jos et ole meidän puolella, olet meitä vastaan. Nousee keskusteluun työpaikan menetys, jos et tottele.

Miten tää kaikki on ihan niinkuin toisintoa jostakin? 

Kuvasit juuri sen mitä Sofialle tapahtui. Etkä edes huomannut.