Miten joku koulutettu ja älykäs ihminen alkaa uskomaan järjettömiin salaliittoteorioihin?
En vaan käsitä. Onko muilla kokemuksia tälläisestä?
Kommentit (279)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten joku voi uskoa että ihmiset voivat puuhastella jotain salaa, on se ihme ja kumma.
Niih 🤔. Onhan se nyt ihan mahdollista että kaikkien maiden johtajat on kutsuttu teams kokoukseen "muutenhan tämä kokouksen olemassaolo olisi tiedetty." Ja siellä on joku heittänyt et mietin tällästä.
Nyt pistetään Kiinasta virus " jota" ei oikeasti ole liikkeelle. Tapetaan muutama % kansasta. Rokotetaan kaikki jne..
Kaikki muut.. Hemmetti aivan loistava idea.
Jeeep. Tehdään muistilista mitä tarvii..
Kaikki maailman tutkijat, lääkärit, laborantit/ tohtorit pitää käydä läpi että kanta on selvä korona tappaa.. Pirjo vois soitella nää läpi..
Jos omaa edes pienen hitusen maalaisjärkeä tajuaa miten hullua tää ajatusmailma on. Ton kokoluokan operaatio feikkinä olisi vaatinut miljoonia ihmisiä, kautta maapallon.
Ei se vaadi sitä, että suuri joukko on mukana kusetuksessa. Suurin osa on niitä joita on kusetettu. Ja kun ihmisille on valehdeltu ja he ovat siihen uskoneet, niin heidän on todella vaikea hyväksyä ja uskoa, että näin on käynyt, vaikka siitä olisi millaiset todisteet.
Kun tietoa kontrolloidaan ylhäältä käsin ja vastustajat vaiennetaan esim. mustamaalauskampanjalla ja asiaa ei saa kyseenalaistaa eikä arvostella, niin suurin osa perustason ihmisistä uskoo, mitä auktoriteetit sanovat. Alemmille tasoille kerrotaan vain se, mikä on tarpeellista.
On erittäin vaarallista aina, kun jonkin asian tutkiminen, kyseenalaistaminen tai kritisointi kielletään tai tukahdutetaan. Sillä ei ole mitään tekemistä tieteen tai vapaan maailman kanssa.
Nyt on sun dunning-kruger valloillaan. Koska et itse ole esim. lääketieteen alan tutkija, niin et ymmärrä, ettei heitä noin vain voi huijata uskomaan mihin tahansa.
Nyt on sun dunning-kruger valloillaan. Koska et itse ole esim. lääketieteen alan tutkija, niin et ymmärrä, ettei heitä noin vain voi huijata uskomaan mihin tahansa.
Aika moni lääkäri näytti yllättäen uskovan, että paperinen maski estää viruksia leviämästä. :) Toki suurin osa ei uskonut, mutta eipä sekään mihinkään vaikuttanut.
En puhunut lääkäreistä, vaan lääketieteen alan tutkijoista.
Ja on tietysti ihan selvää, että mikä tahansa maski vähentää pisaratartuntoja, tai siis pisaroiden leviämistä.
Tutkimusnäytön mukaan kuitenkaan ei. Eli kun ihminen on omasta mielestään luonut uskottavan teorian, joka vertautuu siihen, kuinka hyvin katiskaverkko estää kukkakärpäsen lentelyä ilmassa. Ehkä vähän, mutta kuitenkin niin vähän, ettei se mihinkään vaikuta. Silti kun on kova halu uskoa, uskoo kyllä.
Oletko tutkinut miten tutkimus tehdään?
Hidastaako, lyhentääkö ja vähentääkö koronamaski viruksen etenemistä? Tai sitä kuinka paljon pisaraa leviää pinnoille?
Jep. Tässä taas esimerkki. Koronamaski ei estä viruksen tarttumista suorassa kontaktissa. Salaliittoteoreetikot +1.
.Koronamaski estää pisaroiden leviämisen metrien alueella ja vähentää korona virus kuormaa, pisaroiden alueelta". Realistit+1.
Onko maski siis turha ellei se poista viruksen sinuun tarttumista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä. Tekniikan tohtori. Korona oli viimeinen pisara. Alkoi höpöttää ihan ihmeellisiä juttuja. Rokotteissa on jäljittimiä. Rokotteissa on kapseleita jotka sisältävät myrkkyä, nämä kapselit voidaan räjäyttää tarvittaessa. Koko korona oli valtioiden projekti saada kaikki ihmiset hallintaan. Koronalla lopetetaan väestönkasvu ja huonot geenit poistetaan. Todisteeksi riitti että meidän suvusta ei ole kuollut ketään. Mutta naapurista kuoli kouluttamaton alkoholisti..
Muistisairaushan sieltä sitten löytyi. Korona paineet pahensi oireita.
Tuossahan taas nähdään se perinteinen kuvio. Kun totuutta ja valhetta sekoitetaan keskenään niin ne totuudellisetkin osat tuhoutuvat.
Mulla menee yleensä päinvastoin.
Esimerkiksi näistä "naamavaippa" haitallisuuksista menee täysin pohja, kun ymmärtää, että esimerkiksi leikkaussalihenkilökunta ja monet pölyisissä paikoissa työskentelevät tekevät päivittäin pitkiä pätkiä töitä "vaippa" naamalla.
Pyrki vähän hymyilyttämään, kun eräs OPETTAJA kertoi vuosia sitten, miten hänellä on oireita tavallisesta maskista, kun itse olen painanut pölyisässä ympäristössä FFP3 luokan maski naamalla ruumiillista työtä 8 tunnin päiviä. Toki siinäkin päivässä oli muutama tauko ilman maskia.
Minulla on ahtaat hengitystiet. Tavallisessa elämässä ei aiheuta haittaa mutta esim makuulla en voi hengittää nenän kautta. Pelkään, että jos minut kidnapattaisiin ja suu teipataan saattaisin tukehtua. Maskit aiheutti minulla pahoinvointia ja päänsärkyä. Pari kertaa istuin kaupan lattialla kun alkoi pyörryttää.
Et ole kovin älykäs jos ajattelet, että koska sinä pystyt käyttämään maskeja niistä ei aiheutuisi kenellekään muulle haittaa. Et selvästikään hahmota että ihmiset on erilaisia.
Jännä, minulla on sama, eli nenän kautta hengittäminen usein vaikeaa, ja olen ajatellut ihan samaa tuosta suun teippaamisesta, että varmaan kuolisin sellaiseen.
Minulla ei kuitenkaan ollut mitääk vaikeuksia hengittää maskin kanssa.
Edes tiedeyhteisö ei ole päässyt yhteisymmärrykseen koronaviruksen labrataustasta. Myös CIA on tullut siihen tulokseen, että virus on alunperin perin labrasta lähtöisin. Tämäkin leimattiin aluksi vahvasti salaliitoksi, mutta nykyisin kanta on vahvistunut yhä enemmän siihen suuntaan, että virus on kuin onkin lähtenyt liikkeelle laboratoriosta. Miten hulluiksi ihmisiä leimattiinkaan alun perin, kun tällaista uskalsivat epäillä... Yhä löytyy myös toista näkökulmaa, kun kaikkien mieli ei kestä ajatella erilaisia mahdollisuuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun isä. Tekniikan tohtori. Korona oli viimeinen pisara. Alkoi höpöttää ihan ihmeellisiä juttuja. Rokotteissa on jäljittimiä. Rokotteissa on kapseleita jotka sisältävät myrkkyä, nämä kapselit voidaan räjäyttää tarvittaessa. Koko korona oli valtioiden projekti saada kaikki ihmiset hallintaan. Koronalla lopetetaan väestönkasvu ja huonot geenit poistetaan. Todisteeksi riitti että meidän suvusta ei ole kuollut ketään. Mutta naapurista kuoli kouluttamaton alkoholisti..
Muistisairaushan sieltä sitten löytyi. Korona paineet pahensi oireita.
Tuossahan taas nähdään se perinteinen kuvio. Kun totuutta ja valhetta sekoitetaan keskenään niin ne totuudellisetkin osat tuhoutuvat.
Mulla menee yleensä päinvastoin.
Esimerkiksi näistä "naamavaippa" haitallisuuksista menee täysin pohja, kun ymmärtää, että esimerkiksi leikkaussalihenkilökunta ja monet pölyisissä paikoissa työskentelevät tekevät päivittäin pitkiä pätkiä töitä "vaippa" naamalla.
Pyrki vähän hymyilyttämään, kun eräs OPETTAJA kertoi vuosia sitten, miten hänellä on oireita tavallisesta maskista, kun itse olen painanut pölyisässä ympäristössä FFP3 luokan maski naamalla ruumiillista työtä 8 tunnin päiviä. Toki siinäkin päivässä oli muutama tauko ilman maskia.
Minulla on ahtaat hengitystiet. Tavallisessa elämässä ei aiheuta haittaa mutta esim makuulla en voi hengittää nenän kautta. Pelkään, että jos minut kidnapattaisiin ja suu teipataan saattaisin tukehtua. Maskit aiheutti minulla pahoinvointia ja päänsärkyä. Pari kertaa istuin kaupan lattialla kun alkoi pyörryttää.
Et ole kovin älykäs jos ajattelet, että koska sinä pystyt käyttämään maskeja niistä ei aiheutuisi kenellekään muulle haittaa. Et selvästikään hahmota että ihmiset on erilaisia.
Jännä, minulla on sama, eli nenän kautta hengittäminen usein vaikeaa, ja olen ajatellut ihan samaa tuosta suun teippaamisesta, että varmaan kuolisin sellaiseen.
Minulla ei kuitenkaan ollut mitääk vaikeuksia hengittää maskin kanssa.
Hyperventilointi. Jotkut ihmiset ei osaa hengittää ja panikoi välittömästi jos happi ei kulje täysillä.. ihan samaa nähnyt sukellus kursseilla ym missä käytettävä paineilmaa. Jotkut ei vaan pysty.
Vierailija kirjoitti:
Edes tiedeyhteisö ei ole päässyt yhteisymmärrykseen koronaviruksen labrataustasta. Myös CIA on tullut siihen tulokseen, että virus on alunperin perin labrasta lähtöisin. Tämäkin leimattiin aluksi vahvasti salaliitoksi, mutta nykyisin kanta on vahvistunut yhä enemmän siihen suuntaan, että virus on kuin onkin lähtenyt liikkeelle laboratoriosta. Miten hulluiksi ihmisiä leimattiinkaan alun perin, kun tällaista uskalsivat epäillä... Yhä löytyy myös toista näkökulmaa, kun kaikkien mieli ei kestä ajatella erilaisia mahdollisuuksia.
Kaikkien mieli ei kestä?
Aika erikoinen sanavalinta. Eiköhän kuitenkin ole kyse siitä, että teoriat ilman todisteita ei vetoa kaikkiin.
Sitten kun todisteita löytyy, mielikin voi muuttua.
Ettäkö niillä on heikompi mieli, jotka uskovat tieteeseen ja lehtiin... Siinä tulikin yksi näiden kaikenlaiseen uskovien asenne esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, miten joku voi uskoa että ihmiset voivat puuhastella jotain salaa, on se ihme ja kumma.
Niih 🤔. Onhan se nyt ihan mahdollista että kaikkien maiden johtajat on kutsuttu teams kokoukseen "muutenhan tämä kokouksen olemassaolo olisi tiedetty." Ja siellä on joku heittänyt et mietin tällästä.
Nyt pistetään Kiinasta virus " jota" ei oikeasti ole liikkeelle. Tapetaan muutama % kansasta. Rokotetaan kaikki jne..
Kaikki maailman tutkijat, lääkärit, laborantit/ tohtorit pitää käydä läpi että kanta on selvä korona tappaa.. Pirjo vois soitella nää läpi..
Jos omaa edes pienen hitusen maalaisjärkeä tajuaa miten hullua tää ajatusmailma on. Ton kokoluokan operaatio feikkinä olisi vaatinut miljoonia ihmisiä, kautta maapallon.
Ei se vaadi sitä, että suuri joukko on mukana kusetuksessa. Suurin osa on niitä joita on kusetettu. Ja kun ihmisille on valehdeltu ja he ovat siihen uskoneet, niin heidän on todella vaikea hyväksyä ja uskoa, että näin on käynyt, vaikka siitä olisi millaiset todisteet.
Kun tietoa kontrolloidaan ylhäältä käsin ja vastustajat vaiennetaan esim. mustamaalauskampanjalla ja asiaa ei saa kyseenalaistaa eikä arvostella, niin suurin osa perustason ihmisistä uskoo, mitä auktoriteetit sanovat. Alemmille tasoille kerrotaan vain se, mikä on tarpeellista.
On erittäin vaarallista aina, kun jonkin asian tutkiminen, kyseenalaistaminen tai kritisointi kielletään tai tukahdutetaan. Sillä ei ole mitään tekemistä tieteen tai vapaan maailman kanssa.
Tavalliset lääkärit noudattavat käypähoitoa ja WHO:n ohjeita kyseenalaistamatta. Ei heillä ole aikaa eikä mielenkiintoa perehtyä asioihin sen enempää. Tietysti on poikkeuksia, mutta heidät vaiennettiin täysin.
Koronan aikaan oli myös erittäin nimekkäitä tutkijoita, jotka kyseenalaistivat virallisen totuuden, mutta he joutuivat uskomattomien mustamaalauskampanjoiden kohteeksi. Kaikessa hiljaisuudessa kävi ilmi, että juuri heitä olisi kannattanut kuunnella. Näillä kampanjoilla huolehditaan myös siitä, että jos joku myöhemminkin havahtuu kyseenalaistamaan asioita, niin hän ei uskalla puhua siitä julkisesti.
Lääketeollisuus on myös yksi maailman suurimpia bisneksiä ja se toimii täysin bisnes edellä ja epäeettisesti.
On olemassa hyviä lääkäreitä ja hyviä lääkkeitä, mutta ei niihin kannata sokeasti luottaa. Koronan kohdalla kaikki hälytysmerkit huusivat täysillä, että kyseessä on yksi maailmanhistorian suurimmista propagandakampanjoista.
Se miksi tällainen kampanja haluttiin järjestää, on vielä validi kysymys. Nähdäkseni syitä on useita. Ensinnäkin, jos virus karkasi eikä sitä päästetty irti tahallaan, niin siitä seurasi, että piti kiireellä peitellä gof-tutkimusta.
Lääketeollisuus ja sen suuromistajat hyötyivät tästä valtavasti taloudellisessa mielessä. Se saattoi olla opportunistista, mutta on viitteitä siitä, että siellä tiedettiin jo, mitä on tulossa. Toisaalta on mahdollista sekin, että virus oli liikkeellä jo paljon tiedettyä aiemmin ja se on ollut joidenkin tahojen tiedossa.
Se, oliko koko pandemia huijausta, on määrittelykysymys. Virus on todellinen, mutta aiheuttiko se pandemian? Pandemian vanhan määritelmän mukaan kriteerit eivät täyttyneet, mutta WHO muutti kiireellä pandemian määritelmää ja näin kriteerit saatiin täyttymään. Miksi? Ehkä siksi, että saatiin valtiot allekirjoittamaan ihmisoikeuksien vastainen pandemiasopimus sekä vietyä läpi vähän kaikenlaista outoa sen varjolla.
Aivan erityisesti kyseessä oli median aiheuttama pandemia. Uskomaton kampanjointi. Media on tunnetusti pienten piirien hallinnassa ja siellä kyllä ylemmillä tahoilla tiedettiin, että kyse on propagandasta, mutta he saattoivat luulla olevansa hyvällä asialla. Pandemia loppui jännästi samana päivänä, kun Venäjä aloitti sodan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni lääkäri näytti yllättäen uskovan, että paperinen maski estää viruksia leviämästä. :) Toki suurin osa ei uskonut, mutta eipä sekään mihinkään vaikuttanut.
Ja on tietysti ihan selvää, että mikä tahansa maski vähentää pisaratartuntoja, tai siis pisaroiden leviämistä.
Tutkimusnäytön mukaan kuitenkaan ei. Eli kun ihminen on omasta mielestään luonut uskottavan teorian, joka vertautuu siihen, kuinka hyvin katiskaverkko estää kukkakärpäsen lentelyä ilmassa. Ehkä vähän, mutta kuitenkin niin vähän, ettei se mihinkään vaikuta. Silti kun on kova halu uskoa, uskoo kyllä.
Hidastaako, lyhentääkö ja vähentääkö koronamaski viruksen etenemistä? Tai sitä kuinka paljon pisaraa leviää pinnoille?
Jep. Tässä taas esimerkki. Koronamaski ei estä viruksen tarttumista suorassa kontaktissa. Salaliittoteoreetikot +1.
.Koronamaski estää pisaroiden leviämisen metrien alueella ja vähentää korona virus kuormaa, pisaroiden alueelta". Realistit+1.
Väittelette nyt asiasta jälkikäteen josta ei etukäteen eli silloin kun maskeista päätettin tiedetty likikään kaikkea.
Ja jo silloin selvisi aika äkkiä että kyllä ne maskitkin vaikuttaa. Lisäksi maskittomuudesta tunnisti jo kaukaa ne kävelevät koronalevityspesäkkeet joista oli syytä pysytellä kaukana :D
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule pääsemään. Samaa virustyyppiä kun oli laboratoriossa ja lepakoissa kyseisellä alueella. Miten sen selvittää mistä se lähti. Ei mitenkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittelette nyt asiasta jälkikäteen josta ei etukäteen eli silloin kun maskeista päätettin tiedetty likikään kaikkea.
Ja jo silloin selvisi aika äkkiä että kyllä ne maskitkin vaikuttaa. Lisäksi maskittomuudesta tunnisti jo kaukaa ne kävelevät koronalevityspesäkkeet joista oli syytä pysytellä kaukana :D
Tämäkin unohtuu näissä teorioissa.. mikään ei ole niin helppoa kuin olla jälkiviisas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mihin salaliittoon viittaat? tähän mennessä kaikki 2019 jälkeen esitetyt "salaliitot" ovat osoittautuneet todeksi, joten tarkennatko hieman.
5G levitti siis koronaa ja rokotteiden mukana ruiskutettiin ihmisiin nanobotteja?
Tarkoituksellista hämmentämistä ja asioiden sekoittamista, etteivät ihmiset kyseenalaistaisi 5G:n turvallisuutta, uusien rokotteiden turvallisuutta, ja sitä teknologiaa jota meille tullaan hetken päästä työntämään ja tuputtamaan ja hivuttamaan. Kai tiedät, että ihmisiin asennetaan jo mikrosiruja (toki heidän omasta halustaan vielä tässä vaiheessa) ja että noita nanobottejakin on jo kehitetty milloin mihinkin tarkoitukseen?
Joten kun nämä sekoitetaan hyvissä ajoin ihmeelliseksi huuhaa-sopaksi, niin suurin osa ihmisistä ei tietenkään usko niihin ja kun he hylkäävät nämä väitteet, niin he heittävät samalla koko lapsen pesuveden mukana, eivätkä enää mieti, onko tämä turvallista ja pitäisikö minun osallistua tähän vai vastustaa tätä. Se on siis manipulointistrategia. Jos luulet, ettei sellaista tapahdu, niin lue vähän historiaa. Aloita vaikka rapakon takaisen tiedustelupalvelun touhuista.
Näin jälkikäteen oudointa tässä on Bill Gatesin osuus asiaan. Useimmat eivät tietenkään muista, kuinka Gates liittyy Nestlen toimintaan Afrikassa, eivätkä tiedä kuinka Gates liittyy Epsteiniin. Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton?
Gatesilla on ollut yhteisiä projekteja Nestlen kanssa Afrikassa, mutta ei kai niihin mitään kohuja ole liittynyt?
Gatesin yhteydet Epsteiniin tietänee jokainen. Vaimonsakin otti eron niiden vuoksi
Mitä nyt myrkyllinen äidinmaidonkorvike, jota ei voitu myydä ja dumpattiin Afrikkaan. Se "pieni kohu."
Mutta ei kai Gates siihen liittynyt?
Tuon takia kyllä boikotoitiin Nestleä ysärillä.
Niin ja lisään vielä, että eihän tuossa ollut mitään myrkyllistä äidinmaidonkorviketta, vaan vaarallista siitä teki puhtaan veden puute.
Näin se juuri oli. Nestlen syytä tämä oli siten, että se kampanjoi voimakkaasti ja valehteli, että se korvike on parempaa kuin rintamaito. Äidit jättivät rintaruokinnan ja sekoittivat jauhetta likaiseen veteen luullen sen olevan lastensa parhaaksi. Lapset sairastuivat ja kuolivat ripuliin yms.
En tiedä liittyykö Gates jotenkin juuri tähän vai ei, mutta muutenhan se on kyllä aivan kammottava tyyppi ja mukana kaikenlaisessa, mikä ei kestä päivänvaloa. Esiintyy muka hyväntekijänä, vaikka on vain oma lehmä ojassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mihin salaliittoon viittaat? tähän mennessä kaikki 2019 jälkeen esitetyt "salaliitot" ovat osoittautuneet todeksi, joten tarkennatko hieman.
5G levitti siis koronaa ja rokotteiden mukana ruiskutettiin ihmisiin nanobotteja?
Tarkoituksellista hämmentämistä ja asioiden sekoittamista, etteivät ihmiset kyseenalaistaisi 5G:n turvallisuutta, uusien rokotteiden turvallisuutta, ja sitä teknologiaa jota meille tullaan hetken päästä työntämään ja tuputtamaan ja hivuttamaan. Kai tiedät, että ihmisiin asennetaan jo mikrosiruja (toki heidän omasta halustaan vielä tässä vaiheessa) ja että noita nanobottejakin on jo kehitetty milloin mihinkin tarkoitukseen?
Joten kun nämä sekoitetaan hyvissä ajoin ihmeelliseksi huuhaa-sopaksi, niin suurin osa ihmisistä ei tietenkään usko niihin ja kun he hylkäävät nämä väitteet, niin he heittävät samalla koko lapsen pesuveden mukana, eivätkä enää mieti, onko tämä turvallista ja pitäisikö minun osallistua tähän vai vastustaa tätä. Se on siis manipulointistrategia. Jos luulet, ettei sellaista tapahdu, niin lue vähän historiaa. Aloita vaikka rapakon takaisen tiedustelupalvelun touhuista.
Näin jälkikäteen oudointa tässä on Bill Gatesin osuus asiaan. Useimmat eivät tietenkään muista, kuinka Gates liittyy Nestlen toimintaan Afrikassa, eivätkä tiedä kuinka Gates liittyy Epsteiniin. Ostaisitko tältä mieheltä käytetyn auton?
Gatesilla on ollut yhteisiä projekteja Nestlen kanssa Afrikassa, mutta ei kai niihin mitään kohuja ole liittynyt?
Gatesin yhteydet Epsteiniin tietänee jokainen. Vaimonsakin otti eron niiden vuoksi
Mitä nyt myrkyllinen äidinmaidonkorvike, jota ei voitu myydä ja dumpattiin Afrikkaan. Se "pieni kohu."
Niin ja lisään vielä, että eihän tuossa ollut mitään myrkyllistä äidinmaidonkorviketta, vaan vaarallista siitä teki puhtaan veden puute.
Näin se juuri oli. Nestlen syytä tämä oli siten, että se kampanjoi voimakkaasti ja valehteli, että se korvike on parempaa kuin rintamaito. Äidit jättivät rintaruokinnan ja sekoittivat jauhetta likaiseen veteen luullen sen olevan lastensa parhaaksi. Lapset sairastuivat ja kuolivat ripuliin yms.
En tiedä liittyykö Gates jotenkin juuri tähän vai ei, mutta muutenhan se on kyllä aivan kammottava tyyppi ja mukana kaikenlaisessa, mikä ei kestä päivänvaloa. Esiintyy muka hyväntekijänä, vaikka on vain oma lehmä ojassa.
No itseasiassa ei edes valehdellut 90 Afrikassa oli puutteita ravinnosta. Se rintamaito ei sisältänyt kaikkia aineosia mitä olisi hyväksi lapsen kehitykselle. Ongelmat tulivat siitä kun valmista maitoa ei säilytetty kylmässä. Maitoa lantrattiin likaisella vedellä ja maitoa tarjoiltiin vauvoille likaisista pulloista. NS noissa olosuhteissa maito pilaantui ennenkuin lapsi joi sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä tule pääsemään. Samaa virustyyppiä kun oli laboratoriossa ja lepakoissa kyseisellä alueella. Miten sen selvittää mistä se lähti. Ei mitenkään
Pointti onkin siinä ettei tiede ole aina absoluuttista. Jos koskaan. Tieteessäkin voi olla vastaväittämiä, muutoinhan tiede ei etenisi. Tätä eivät kaikki kestä. Osa ihmisistä kykenee ajattelemaan vain yhden heille kerrotun ratkaisun sen sijaan, että myöntäisivät, että yhtälössä voi olla myös muuttujia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika erikoista, että Gates katsotaan pahaksi, koska se rahoittaa rokotteiden kehitystä.
Liittyy varmaan jotenkin QAnonien teorioihin. Gates on kuitenkin lahjoittanut 60 miljardia dollaria hyväntekeväisyyssäätiölleen. On tietysti myös pettänyt vaimoaan ja tehnyt kaikkea muutakin ikävää, mutta ei se mikään antikristus ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti onkin siinä ettei tiede ole aina absoluuttista. Jos koskaan. Tieteessäkin voi olla vastaväittämiä, muutoinhan tiede ei etenisi. Tätä eivät kaikki kestä. Osa ihmisistä kykenee ajattelemaan vain yhden heille kerrotun ratkaisun sen sijaan, että myöntäisivät, että yhtälössä voi olla myös muuttujia.
Ymmärrän Pointin. Mutta mitä väliä sillä on lopulta kenellekkään mistä virus levisi?
Mitä se todistaa jos lähti labrasta vs lepakosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älytöntä sontaa se on 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylä siellä on faktoja. Jos omenan pudottaa, se tulee maahan, maan vetovoiman vuoksi
Eihän sillä massoille olekaan merkitystä mistä virus sai alkunsa. Mutta tiedeyhteisölle ja valtaapitäville sillä voi olla merkitystä. Mutta se että toinen näkemys leimattiin salaliittoteoriaksi osoittaa sen, että vallitsevaa näkökulmaa voidaan käyttää valtaa tai vaikka sumuverhona huutamalla sitä salaliitoksi, vaikka toisellekin näkökulmalle olisi järkevä epäily.
olen koulutettu ja älykäs ja luen aktiivisesti erilaisia salaliittoteorioita ja seuraan niitä somestakin. Itseä ärsyttää ehkä eniten se, että jotkut ihmiset kuvittelevat minun uskovan niihin, koska seuraan niitä. Oman alani koulutetut älyköt tajuavat miten joku voi seurata tai tutkia tai puhua asaista a, vaikkei uskokaan siihen (eräs laitoksemme professori on hyvin aktiivinen eräillä vapailla keskustelufoorumeilla ja ottaa siellä keskustleuissa tietoisesti esiin jonkun näkökannan, jota ei keskustelussa ole vielä tuotu esiin ja yhtä monta kertaa häntä epäillään sen kannan kannattajaksi, vaikka hän erityisen tarkkaan aina tuo esiin, että tässä yksi näkökanta (ei siis kirjotia, että näin minä uskon tmv), tai kannata sitä, mutta sivistymmättömimmät ja kouluttamattomimmat harvemmin tajuaa tuollaista.
Yks salaliitto teoreetikoiden idea oli se että rokotusten sekaan laitettiin juttuja...
Kertokaa miksi tehdä tälläinen valtavan sekava juoni. Kun suuri osa ihmisistä käy vuosittain ottamassa jo muutenkin rokotteita?
Miksei vaikka vuodettu tietoa että jäykkäkouristus rokotteissa mahdollisuus virheeseen. Ei olekkaan voimassa 10v vaan voi menettää tehon vuodessa.. uusinta rokotusta suositellaan?
Tuolla olisi saatu rokotettua isompi osa väestöstä kuin kehittämällä joku korona.
No salaliitoista puheenollen.
Jenkit aloitti sodan Irakia vastaan, koska joukkotuhoaseet, joita ei ollut.
Veivät aseita Iraniin salaa kongressilta, iran oli vientikiellossa
Rahoittivat sissejä vieraassa maassa ( contra )
Roudasivat huumeita aasiasta ( CIA ) , rahat käytettiin pimeisiin sotiin.
Rakensivat talouspommin ( 2008 ) josta keskuspankki ( FED ) oli tietoinen
Näistä tulisi pitkä lista. Nää oli kaikki hörhöjen höpinöitä, kunnes ei enää ollutkaan. Asiasta puhuneet vedettiin kölin ali ihan huolella, ja miten sitten kävikään.