Sekoitin päivämäärät ja unohdin ilmoittaa hakemani työpaikat!
Eipä tullut tekstiviestimuistutustakaan. Tuleeko tuosta nyt karenssi heti? Voi helvetti.
Kommentit (143)
Eihän tää voi mitenkään olla ap:n vika. Kuukaudessa oli liian vähän päiviä. Eikä te-toimisto viitsinyt muistuttaa tekstarilla.
Ap ansaitsee korvauksia ei karenssia!
Karenssi tulee varmasti. Ei työkkärille kelpaa unohdus selitys.
Varmaan siinäkin huijataan, että jätetään tarkoituksella ne luvatut muistutustekstiviestit lähettämättä, että saadaan karensseja mahdollisimman monelle.
Laita viesti perään, missä haetut paikat. Ei kuitenkaan kannata kertoa unohtamisesta vaan esim. häiriöstä yhteyksissä tms.
Vierailija kirjoitti:
Hölmöö venyttää viimiseen asti. Tekee heti kun uusi kausi alkaa.
Venytin viimeiseen asti, kun ei ole ollut paikkoja, joihin hakea enkä halua lähettää hakemuksia ihan mihin sattuu. Jäin siis odottelemaan josko jotain ilmaantuisi.
Ap
Mun pitääkin kalenteroida nuo päivät sekä puhelimeen, että paperikalenteriin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistin, että eräpäivä olisi ollut 9.3., koska edellinen oli 9.2., mutta ilmeisesti helmikuun lyhyyden takia tuo siirtyikin kaksi päivää aikaisemmaksi ja oli 7.3. Ja olin siinä uskossa, että 1.3. alkaen noista tulee vielä tekstiviestimuistutus, mutta eipä ainakaan mulle tullut.
Ap
Ymmärrän!
Mun pomon täytyy laittaa mulle sunnuntaina illalla tekstiviestimuistutus, että älyän mennä maanantaina töihin.
Hankalaa, kun kuukaudessa voi olla 28, (29 karkausvuonna) 30 tai 31 päivää, niin viikonpäivät ei pysy kohdillaan.
Osaat kuitenkin odottaa tuet saapuvaksi oikeana päivänä?
Olen mä niitä tukiakin unohtanut hakea määräpäivänä.
Ap
Hankalaan se on todistaa hakeneensa töitä kun ei ole hakenut töitä. Yhtään ainutta rehellistä tukipummia ei ole olemassakaan
Vierailija kirjoitti:
Velvollisuuksia on työssäkävijöilläkin. Pitää muistaa aamulla mennä tiettyyn aikaan työpaikalle, eipä tule pomolta muistutuksia.
Työnhaku ja siihen liittyvät asiat ovat sinun velvollisuuksiasi.
Onko näin?
Vierailija kirjoitti:
Ei niistä muistutuksia tule. Laita päivät kalenteriin.
On luvattu Työmarkkinatorin etusivulla, että tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hölmöö venyttää viimiseen asti. Tekee heti kun uusi kausi alkaa.
Venytin viimeiseen asti, kun ei ole ollut paikkoja, joihin hakea enkä halua lähettää hakemuksia ihan mihin sattuu. Jäin siis odottelemaan josko jotain ilmaantuisi.
Ap
Saa niitä työpaikkoja hakea enemmänkin kuin mikä on pakko. Nykyinen systeemi on kyllä huono, kuormittaa työnantajia turhaan kun joutuu hakemaan ihan vaan hakemisen vuoksi sellaisia mihin ei ole mitään saumaa. Taatusti vähentää intoa laittaa työpaikkaa julkiseen hakuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistin, että eräpäivä olisi ollut 9.3., koska edellinen oli 9.2., mutta ilmeisesti helmikuun lyhyyden takia tuo siirtyikin kaksi päivää aikaisemmaksi ja oli 7.3. Ja olin siinä uskossa, että 1.3. alkaen noista tulee vielä tekstiviestimuistutus, mutta eipä ainakaan mulle tullut.
Ap
Ymmärrän!
Mun pomon täytyy laittaa mulle sunnuntaina illalla tekstiviestimuistutus, että älyän mennä maanantaina töihin.
Hankalaa, kun kuukaudessa voi olla 28, (29 karkausvuonna) 30 tai 31 päivää, niin viikonpäivät ei pysy kohdillaan.
Ap
Susta tulee varmaan vuoden työntekijä jos onnistut löytämään töitä 👌
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän!
Ap
Susta tulee varmaan vuoden työntekijä jos onnistut löytämään töitä 👌
Töissä olen todella pedantti ja huolellinen, koska en halua aiheuttaa harmia muille. Omat asiat sen sijaan on välillä vähän retuperällä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siinäkin huijataan, että jätetään tarkoituksella ne luvatut muistutustekstiviestit lähettämättä, että saadaan karensseja mahdollisimman monelle.
Oikein uuveloille, jotka ei osaa käyttää kalenteria.
Mihin työttömien 24/7 vapaa-aika menee?
Te-toimisto joskus kyllä kysyy työnantajalta, onko jotkut tietyt henkilöt hakeneet jotain työpaikkaa. Johonkin lakiin tuokin perustuu, että se tieto pitää ilmoittaa.
Ei tullut minullekaan muistutusviestiä ilmoitusajan umpeutumisesta. Voit tietysti yrittää vedota tähän, ettei muistutusta tullut, mutta eipä se silti poista sitä tosiasiaa, että tilanne on ollut aiemminkin ihan vastaava ja sinun pitäisi vaan muistaa. Mutta sitä tässä vaan mietin, että mitenkä sinulla on nuo päivät muuttuneet. Voiko ne virkailija itse asetella, miten sattuu huvittamaan? Itselläni ne nimittäin ovat tässä jaksossa, joka kuukauden 4. päivä ihan riippumatta kuukauden pituudesta. Kannattanee laittaa heti huomenna yhteydenottopyyntö omalle virkailijalle.
Vierailija kirjoitti:
Te-toimisto joskus kyllä kysyy työnantajalta, onko jotkut tietyt henkilöt hakeneet jotain työpaikkaa. Johonkin lakiin tuokin perustuu, että se tieto pitää ilmoittaa.
Sanohan se laki tähän, mille tuollainen perustuu ?
Soita oma virkailijal ja selität. Ne haut voi myöhemmin virkailija kirjata.
Vierailija kirjoitti:
Ei tullut minullekaan muistutusviestiä ilmoitusajan umpeutumisesta. Voit tietysti yrittää vedota tähän, ettei muistutusta tullut, mutta eipä se silti poista sitä tosiasiaa, että tilanne on ollut aiemminkin ihan vastaava ja sinun pitäisi vaan muistaa. Mutta sitä tässä vaan mietin, että mitenkä sinulla on nuo päivät muuttuneet. Voiko ne virkailija itse asetella, miten sattuu huvittamaan? Itselläni ne nimittäin ovat tässä jaksossa, joka kuukauden 4. päivä ihan riippumatta kuukauden pituudesta. Kannattanee laittaa heti huomenna yhteydenottopyyntö omalle virkailijalle.
Kyllä se sama päivänmäärä aina on, miksi sinun kohdallasi yllättäen aikaistettu 2 päivällä? Omituinen juttu. Ensi kertaa kuulen moisesta.
Varmaan tosiaan kiilautuisi työhaastattelussa kirkkaasti jonon kärkeen, mikäli joku työvoimavirkailija pirauttaisi haettuun työpaikkaan tyyliin : juuh mää sitä vaan kysysisin että onks tään niminen työtön työnhakija ihan oikeasti nyt hakenut töitä teiltä, mää meinaan oon hänen omavirkailija te-toimistosta joka tässä kyselen ja varmistelen aikani kuluksi?
Järki päähän nyt. Oikeasti.