Sekoitin päivämäärät ja unohdin ilmoittaa hakemani työpaikat!
Eipä tullut tekstiviestimuistutustakaan. Tuleeko tuosta nyt karenssi heti? Voi helvetti.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet työtön ja sinun ainoa velvollisuus on hakea töitä ja raportoida siittä työnhausta. Miten ihmeessä kykenit unohtamaan sen? Onko tuet passivoinut liikaa kun kuvittelet että voit vain nostella tukia ilman vastuuta?
Muistin, että eräpäivä olisi ollut 9.3., koska edellinen oli 9.2., mutta ilmeisesti helmikuun lyhyyden takia tuo siirtyikin kaksi päivää aikaisemmaksi ja oli 7.3. Ja olin siinä uskossa, että 1.3. alkaen noista tulee vielä tekstiviestimuistutus, mutta eipä ainakaan mulle tullut.
Ap
Karenssin aikana ( 3 kk) voit tutustua tarkemmin kalenteriin. Muistathan että työnhakuvelvoite on voimassa myös karenssin aikana. Terveisin veronmaksajat , jotka elättävät sinua
Vierailija kirjoitti:
Kuolen, jos saan nyt karenssin :(
Ap
Silloinhan ongelmasi ratkeavat itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Muistin, että eräpäivä olisi ollut 9.3., koska edellinen oli 9.2., mutta ilmeisesti helmikuun lyhyyden takia tuo siirtyikin kaksi päivää aikaisemmaksi ja oli 7.3. Ja olin siinä uskossa, että 1.3. alkaen noista tulee vielä tekstiviestimuistutus, mutta eipä ainakaan mulle tullut.
Ap
No, meet ja kerrot tilanteen. Laita samantien sinne viesti.
NYT.
Vierailija kirjoitti:
Karenssin aikana ( 3 kk) voit tutustua tarkemmin kalenteriin. Muistathan että työnhakuvelvoite on voimassa myös karenssin aikana. Terveisin veronmaksajat , jotka elättävät sinua
Ei tuollaisesta tule kuin 7 päivää, jos sitäkään. 3 kk karenssit on jo poistettu valikoimasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No, meet ja kerrot tilanteen. Laita samantien sinne viesti.
NYT.
Kyllä tässä vielä ehtii, ei nyt jaksa. AP
Aikamoista paapomista kyllä odotat.
Onhan tuossa se, että jos velvotteesi on yhtenä päivänä laittaa tietoja, etkä sitä hoida, niin sinulle ei makseta?
Palkanmaksuun kuuluvat hommat on jätetty tekemättä?
Hattu kouraan ja menet kertomaan tilanteen.
Ikävä tilanne, mutta jotenkin pöhkö.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa se, että jos velvotteesi on yhtenä päivänä laittaa tietoja, etkä sitä hoida, niin sinulle ei makseta?Palkanmaksuun kuuluvat hommat on jätetty tekemättä?
Ikävä tilanne, mutta jotenkin pöhkö.
Mitä ihmeen paapomista? Itse muistin nuo päivämäärät väärin, kuten aiemmin jo kirjoitin.
Ap
Työvoimaviranomainen lähettää sinulle etukäteen tekstiviestimuistutuksen sinua velvoittavan toimenpiteen määräajan päättymisestä, jos olet ilmoittanut työvoimaviranomaiselle puhelinnumerosi.
Työvoimaviranomainen ottaa tekstiviestimuistutuksen käyttöön 1.3.
https://tyomarkkinatori.fi/tietoa-palvelusta/tietoa-tyomarkkinatorista/…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velvollisuuksia on työssäkävijöilläkin. Pitää muistaa aamulla mennä tiettyyn aikaan työpaikalle, eipä tule pomolta muistutuksia.
Työnhaku ja siihen liittyvät asiat ovat sinun velvollisuuksiasi.
Ihanko totta? Voi vttu miten typerä vastaus.
Ap
Typerä aloitus. Asiasi ei hoidu kuntoon palstalla ulisemalla. Tämänkin ajan voisit käyttää hyödyksi ja miettiä miten valmistaudut työelämään, koska siellä ei voi unohdellq päivämääriä.
Itse tein työttömänä ollessani niin, että kävin samantien ilmoittamassa ne haetut työpaikat, kun olin työhakemukset firmoille laittanut. Ei tarvinnut muistella päivämääriä. Vaikka tokihan olin laittanut puhelimen kalenteriin hyvissä ajoin myös muistutuksen päivää ennen kuin määräpäivä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velvollisuuksia on työssäkävijöilläkin. Pitää muistaa aamulla mennä tiettyyn aikaan työpaikalle, eipä tule pomolta muistutuksia.
Työnhaku ja siihen liittyvät asiat ovat sinun velvollisuuksiasi.
Ihanko totta? Voi vttu miten typerä vastaus.
Ap
Kukahan tässä on typerä? Sekoitat ja unohdat elintärkeitä asioita, joten et ole muuta ansainnutkaan kuin karenssia.
Voi saatana että joku voi olla tyhmä ! Ihan varmasti ne TE virkailijat vastaa täällä sinulle pyhäpäivänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuossa se, että jos velvotteesi on yhtenä päivänä laittaa tietoja, etkä sitä hoida, niin sinulle ei makseta?Palkanmaksuun kuuluvat hommat on jätetty tekemättä?
Ikävä tilanne, mutta jotenkin pöhkö.Mitä ihmeen paapomista? Itse muistin nuo päivämäärät väärin, kuten aiemmin jo kirjoitin.
Ap
Miksi et ilmoittanut heti kun hait töitä? Miksi odotella viimeiseen hetkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tilanne, mutta jotenkin pöhkö.Mitä ihmeen paapomista? Itse muistin nuo päivämäärät väärin, kuten aiemmin jo kirjoitin.
Ap
Sinulla on ollut 24 tuntia joka ikinen vuorokausi aikaa tarkistaa asia. Oma vikasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinulla on ollut 24 tuntia joka ikinen vuorokausi aikaa tarkistaa asia. Oma vikasi.
Niinhän tuossa lukee, että oli ihan omaa huolimattomuutta.
Ap
No siellä omilla sivuilla kannattaa käydä jos ei päivittäin niin vähintään pari kertaa viikossa. Ihan oma moka. Kantsii myös opetella siihen että ei jätä hakemisia tai ilmoittamista viimetinkaan vaan laittaa ne heti alkukuusta. Mikään ei estä hakemasta useampaa kuin vain pakollista määrää työpaikkoja. Ei niitä kaikkia tarvitse työkkörille raportoida.
Siitä ei ole montaa viikkoa kun mediassa oli enemmän juttua mm. siitä että enää ei tule muistutuksia vaan työttömän pitää itse ottaa vastuuta velvollisuuksistaan. Ei ole liikaa vaadittu, ei todellakaan. Mutta tämä koko aloitus on tietysti provo ja sen ainoa päämäärä on haukkua a)työttömiä ja b)hallitusta. Semmosta aamua vassarisiiven puoluetoimistolla.
Tiedän erään kenelle kävi samoin ja selitti, että oli mennyt päivät sekaisin. Ei tullut mitään karenssia. Varmaan jos kävisi uudelleen niin tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaisesta tule kuin 7 päivää, jos sitäkään. 3 kk karenssit on jo poistettu valikoimasta.
Ja näihin päiviin lasketaan kaikki viikonpäivät, jolloin korvaukseton aika on käytännössä vain 5 päivää. Kuluuko ansiosidonnaisen päivät karenssin aikana?
Olettepa te kaikki ilkeitä, ihan inhimillinen erehdys päivämäärien kanssa. Auotaan päätä, kun toisella on hätä.
Minulle saattaisi käydä samoin. Ja olen töissä ja muistan mennä töihin. Mikä ihmisiä vaivaa. Käyttäytykää.