Sekoitin päivämäärät ja unohdin ilmoittaa hakemani työpaikat!
Eipä tullut tekstiviestimuistutustakaan. Tuleeko tuosta nyt karenssi heti? Voi helvetti.
Kommentit (143)
Soita sinne ja selitä asia pikimmiten.
Mielestäni ei ekasta kerrasta vielä tule karenssia. Mutta jos töppäät toisen kerran niin tulee.
Vierailija kirjoitti:
Soita sinne ja selitä asia pikimmiten.
Mielestäni ei ekasta kerrasta vielä tule karenssia. Mutta jos töppäät toisen kerran niin tulee.
"Mielestäni".
😀
Silloin kun olin työtön, kirjasin sinne ihan mitä sattuu. En halunnut mitään riskiä siihen, että työvoimaviranomainen olisi ollut yhteydessä paikkoihin, joita oikeasti hain.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän erään kenelle kävi samoin ja selitti, että oli mennyt päivät sekaisin. Ei tullut mitään karenssia. Varmaan jos kävisi uudelleen niin tulisi.
Nuo karenssikuviot vaan muuttu just maaliskuun aikana tiukemmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikamoista paapomista kyllä odotat.
Onhan tuossa se, että jos velvotteesi on yhtenä päivänä laittaa tietoja, etkä sitä hoida, niin sinulle ei makseta?Palkanmaksuun kuuluvat hommat on jätetty tekemättä?
Hattu kouraan ja menet kertomaan tilanteen.
Ikävä tilanne, mutta jotenkin pöhkö.Mitä ihmeen paapomista? Itse muistin nuo päivämäärät väärin, kuten aiemmin jo kirjoitin.
Ap
Miksi et ilmoittanut heti kun hait töitä? Miksi odotella viimeiseen hetkeen?
Koska olen tyhmä ihminen. Se on tullut jo monta kertaa selväksi. Oliko sulla jotain annettavaa aloituksen kysymykseen?
Ap
Ota omaan virkailijaa yhteyttä. Ainakin ennen. Järjestelmä katkaisi tuet automaattisesti ja lähetti selvityspyynnön. Jonka se omavirkqilija käsitteli. Voit hoitaa asian nopeammin, jättämällä yhteydenottopyyntö.
En tiedä katkaiseeko tämä nykyinen ohjelma automaationa ja ilmoittaa maksajalle.
Vierailija kirjoitti:
Nythän olet jo laittanut ne, ja huomenna ilmoitat asiasta vielä erikseen te-toimistoon, ja selität miksi myöhästyit yhdellä päivällä.
Ja tiesithän että voit ilmoittaa ne paikat jo aiemminkin, ei tarvitse jättää siihen viimeiseen päivään?
Paikkoja on mahdoton "ilmoittaa aiemmin" jos sopivia työpaikkoja ei ole edes haussa "aiemmin".
Eli sopivia paikkoja ei ole julkaistu haettavaksi aiemmin. Ymmärrätkö?
Ei voi hakea haamupaikkoja joita ei edes ole olemassa, vain siksi että ei vartmasti myöhästy annetusta ajankohdasta ja saa karenssia.
On odotettava ja toivottava että hakuun ilmestyy niitä työpaikkoja joita hakea. Neljä (4) kappaletta.
Voitko hakea rakennustarkastajaksi siistijän koulutuksella tai anestesia sairaanhoitajaksi putkimiehen tutkinnolla, vai siksi ettei saa karenssia?
1.1.2026 alkaen tästä seuraa yhden (1) kuukauden vankeusrangaistus.
- hallitus -
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velvollisuuksia on työssäkävijöilläkin. Pitää muistaa aamulla mennä tiettyyn aikaan työpaikalle, eipä tule pomolta muistutuksia.
Työnhaku ja siihen liittyvät asiat ovat sinun velvollisuuksiasi.
Keppiä ja porkkanaa pitäisi osata käyttää sopivasti sovussa. Kaikille sattuu joskus virheitä, ja jos siitä saa heti keppiä, niin järjestelmä kääntyy lopulta itseään vastaan.
Ei työssä käyvällekään makseta palkkaa jos joku päivä tekee virheen ja unohtaa mennä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Muistin, että eräpäivä olisi ollut 9.3., koska edellinen oli 9.2., mutta ilmeisesti helmikuun lyhyyden takia tuo siirtyikin kaksi päivää aikaisemmaksi ja oli 7.3. Ja olin siinä uskossa, että 1.3. alkaen noista tulee vielä tekstiviestimuistutus, mutta eipä ainakaan mulle tullut.
Ap
Jos et noita osaa kalenteriin laittaa ja vielä muistutusta päälle niin ei sun kyllä tartte töitäkään hakea. Et pärjäisi töissä.
Toisekseen, ei niitä kirjaamisia tarvitse jättää viime tinkaan. Ne voi tehdä aina saman tien kun on töitä hakenut.
Jos olet kuitenkin hakenut vaaditut paikat viimeistään 7.3. ja kyse on vaan siitä, että olet unohtanut ilmoittaa ne tuohon määräpäivään 9.3. mennessä, ei sinulle pitäisi tulla mitään karenssia. Mutta jos haitkin työpaikat vasta 8.3. tai 9.3., on se silloin selkeä laiminlyönti. Sitä en tosin tiedä, miten nuo karenssit menee sun kohdalla, kun niihin tuli just muutoksia enkä itse ole enää työkkärissä töissä. T. Ex-työkkärin täti
Mä oon ilmoittanut joskus seuraavan päivän puolella. Muutama tunti meni siis yli. Järjestelmä otti vastaan kiltisti, eikä tullut karenssia. Mutta älä nyt enää viivyttele, ap.
Hölmöö venyttää viimiseen asti. Tekee heti kun uusi kausi alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä olet työtön ja sinun ainoa velvollisuus on hakea töitä ja raportoida siittä työnhausta. Miten ihmeessä kykenit unohtamaan sen? Onko tuet passivoinut liikaa kun kuvittelet että voit vain nostella tukia ilman vastuuta?
Muistin, että eräpäivä olisi ollut 9.3., koska edellinen oli 9.2., mutta ilmeisesti helmikuun lyhyyden takia tuo siirtyikin kaksi päivää aikaisemmaksi ja oli 7.3. Ja olin siinä uskossa, että 1.3. alkaen noista tulee vielä tekstiviestimuistutus, mutta eipä ainakaan mulle tullut.
Ap
Ap
Eli eilen oli. Yhdellä päivällä myöhästyi, ei paha, mutta kai nyt oot jo ilmoittanut?
Ei niistä muistutuksia tule. Laita päivät kalenteriin.
Tekosyysi sille ettet ilmoita haettua työpaikkaa heti sen jälkeen kun olet lähettänyt hakemuksen?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän!
Mun pomon täytyy laittaa mulle sunnuntaina illalla tekstiviestimuistutus, että älyän mennä maanantaina töihin.
Hankalaa, kun kuukaudessa voi olla 28, (29 karkausvuonna) 30 tai 31 päivää, niin viikonpäivät ei pysy kohdillaan.
Osaat kuitenkin odottaa tuet saapuvaksi oikeana päivänä?
Toivottavasti ymmärtävät virheen. Kannattaa tosiaan laittaa jatkossa vaikka oma kalenterimerkintä viikkoa ennen.
Ja ihme tyyppejä taas kommentoimassa. En minäkään koskaan ole unohtanut mennä töihin, mutta jo viikon lomalla unohdan mikä päivä edes on! Työttömyysjaksoilla olen unohtanut jopa oman kotiosoitteeni ja syntymäpäiväni :D
Vierailija kirjoitti:
1.1.2026 alkaen tästä seuraa yhden (1) kuukauden vankeusrangaistus.
- hallitus -
Toi vois sopia aplle.
Ei tarttis välittää mistään kuukauteen ja sapuskat kannetaan eteen.
Saitko paikkaa?