Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menen Lidliin. Minulla on vanha muovikassi mukana

Vierailija
07.03.2026 |

Miten todistan, että se on aikoinaan maksettu, kun en enää muista, milloin se on ostettu. Saako sieltä jonkun leiman ennen myymälään menoa? En halua vartijoita, enkä poliiseja niskaani. Olen pelokas mummo.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siirryn nyt cittariin. Jos Lidl kiusaa lapsia muovikassien vuoksi, voin nostaa hieman ruokabudjettiani ja ostaa paikasta, jossa ei ole tuollainen kontula-meininki.

Vierailija
42/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaako edes olla laillista käyttää omaa muovikassia kaupassa...

Tietenkin se on täysin laillista. Ei ole olemassa lainkohtaa, joka puuttuisi asiakkaiden käyttämiin kasseihin. Saat käyttää kestokassia, muovikassia, paperipussia, pahvilaatikkoa , vetolaukkua,  selkäreppua tai mitä ikinä haluat. Avaamaan saattaa kassalla joutua, itse näytän automaattisesti, että omat kassini ovat tyhjiä kassalle tullessani. Mukana kestokasseissani kulkevat varamuovikassit pyrin kyllä usein katsomaan eri kaupan kasseiksi kuin sen, jossa silloin käyn. mutten aina. Jos ei kassa tai vartija erottaisi käytettyä muovikassia upouudesta, olisin huolissani heidän näkö- ja arvostelukyvystään.

No,no! En kehtaa kassejani jonossa esitellä, joku tiukka linjainen tytteli vois syyttää seksuaalisesta häirinnästä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se on täysin laillista. Ei ole olemassa lainkohtaa, joka puuttuisi asiakkaiden käyttämiin kasseihin. Saat käyttää kestokassia, muovikassia, paperipussia, pahvilaatikkoa , vetolaukkua,  selkäreppua tai mitä ikinä haluat. Avaamaan saattaa kassalla joutua, itse näytän automaattisesti, että omat kassini ovat tyhjiä kassalle tullessani. Mukana kestokasseissani kulkevat varamuovikassit pyrin kyllä usein katsomaan eri kaupan kasseiksi kuin sen, jossa silloin käyn. mutten aina. Jos ei kassa tai vartija erottaisi käytettyä muovikassia upouudesta, olisin huolissani heidän näkö- ja arvostelukyvystään.

No,no! En kehtaa kassejani jonossa esitellä, joku tiukka linjainen tytteli vois syyttää seksuaalisesta häirinnästä...

Niin vanha "vitsi", että pöly tuli näytön kautta huoneeseen!

Vierailija
44/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä ryppyistä ja kulahtanutta muovikassia kukaan luule uudeksi. Kun kaivat sen taskusta/ repusta, ei se ole enää uuden näköinen. Ei pidä huolestua tyhjästä.

Ei se ole ryppyinen ja kulahtanut. Vain minä olen. Muovikassi on kerran käytetty ja siististi taiteltu, niinkuin  vain me mummot osaamme ja meillä on siihen aikaa. Lakana- , eikä roskiskaapissa säilytetty. Tuoksuu puhtaalta, ulkona kuivatetuilta ja sisällä silitetyiltä puhtailta valkeilta lakanoilta. . 👵🏼

Vierailija
45/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö periaate ole se, että oli mikä tahansa muovikassi, se pitää olla maksettu, eikä varastettu.

Eihän olisi mitään järkeä, jos LIDL:issä saisi käyttää muista kaupoista varastettuja muovikasseja.

Ei tietenkään varastettuja. Toisista kaupoista ostetuissa kasseissa on toisten kauppojen mainokset. Niitä Lidl ei kai epäile omikseen, ehkä kuulustelua ja poliisin tutkintaa vaativaksi varastetuiksi kasseikseen. Pelottaa kyllä vähän, että jos suuttuvat siitä, että heidän liikkeessään näkyy toisen kaupan mainos. Ilmaiseksihan minä näitä liikkeitä ole. mainostanut kassejaan kantamalla, mutta jospa ne alkaa vaatia jotain maksua väärästä kassista, tai vievät takakoppiin. Ennenkuin sanot, niin ikinä en enää osta muovikassia, vaikka mikä hätä olisi kädessä. 

Vierailija
46/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota mukaan jonkun toisen kaupan muovikassi.

Vierailija
47/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota eri kaupan muovikassi eri kauppoihin. Mulla on rullasta otettu vihreä muovikassi aina mukana.

Vierailija
48/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Libo = Lidl+boikotti

Vierailija
49/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä kuule tiedä ihan varmasti. Lakejakin on niin paljon, että eihän niitä kaikkia voi mitenkään tietää.  Olisinhan minä ottanut kesto kassin tai prisman kassin, mutta kun ei ollut. Uskon kyllä nyt kun vakuutat, että se on Täysin Laillista. Kiitos avusta!

Vierailija
50/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut Lidlissä siis kytätään ihan eri tavalla kuin muissa kaupoissa. Usein tulee sellainen tunne, että ihanku mua pidettäis varkaana. Mut niin, kauppansa voi valita ja meillä se ei ole Lidl. Tämä muovipussigate vaan vahvisti sen, mitä on jo aiemmin koettu. 

Vierailija
51/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aina eri kaupan kassin mukaani kauppaan mennessä. Ei ongelmia. 

Vierailija
52/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä selitää huijari mumma laitä muovakassi päähan.

Vierailija
53/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi ottaa jonkun muun kaupan kassin, mutta jos ne suuttuu, kun suosit kilpailijaa?

Vierailija
54/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen rytistää niin ne voi luulla huijariksi...

Vierailija
55/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy ostamassa muovipussi Prismasta ja mene vasta sitten Lidliin.

Mutta muista pitää kuitti tallessa. Muuten oletetaan että varastit senkin.

Vierailija
56/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn Lidlissä aika ajoin sen takia, että siellä on hyvä hevi-osasto ja laadukkaita yksittäisiä tuotteita ja tuote-eriä. Kokonaisuutena ottaen en kuitenkaan pidä Lidl-kaupoista: vaikka valikoimassa voi olla hetkittäin erikoisuuksia, valikoima jää kuitenkin pienemmäksi kuin K- ja S-kaupoissa. Myymälöissä on myös jotenkin ikävämpi tunnelma kuin S- ja varsinkin K-kaupoissa. En osaa selittää sitä, mutta myymälät eivät tunnu yhtään viihtyisiltä. Suurten kaupunkien keskustojen Lidl-myymälöitä pyrin suorastaan välttämään - niissä on liikaa tungosta ja liikaa kiirettä.

Vierailija
57/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut Lidlissä siis kytätään ihan eri tavalla kuin muissa kaupoissa. Usein tulee sellainen tunne, että ihanku mua pidettäis varkaana. Mut niin, kauppansa voi valita ja meillä se ei ole Lidl. Tämä muovipussigate vaan vahvisti sen, mitä on jo aiemmin koettu. 

En ole koskaan kokenut kyttäämistä Lidlissä. Enemmänkin sitä, että joskus haluaisin kysyä jotain jostain tuotteesta, mutta henkilökuntaa ei ole missään muualla kuin kassoilla.

Vierailija
58/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene suoraan kassalle, ei kaupan puolelle, ja kerro kassatyöntekijälle, että sinulla on oma muovikassi mukana. Voit pyytää kirjallisena todistuksen siitä, että olet näin toiminut ja myyjä on nähnyt sinun vanhan muovikassisi jo ennen kaupassa asiointia.

Ei niistä porteista pääse kuin ulospäin, joista pääsisi suoraan kassalle. 

Eri mummo

Vierailija
59/59 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa, kyllä sen huomaa onko muovipussi kertaalleen käytetty vai ei.. 

Ei huomaa jos on iso ja pelottava vartija. Miesten mies. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan