Menen Lidliin. Minulla on vanha muovikassi mukana
Miten todistan, että se on aikoinaan maksettu, kun en enää muista, milloin se on ostettu. Saako sieltä jonkun leiman ennen myymälään menoa? En halua vartijoita, enkä poliiseja niskaani. Olen pelokas mummo.
Kommentit (87)
Minun ystävältäni laskutettiin Tokmannissa kassista, jonka oli jo edellisellä kerralla ostanut. Ei siis syytetty varkaaksi, mutta otettiin vanhasta kassista hinta. Ystäväni huomautti, että on vanha kassi, mutta ei auttanut, maksettava oli silti. Sen jälkeen hän on aina ottanut eri kaupan kassin, esim K- tai S-marketin kassin Tokmanniin. Minä teen myös näin.
Kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmaa muovikassin kanssa.
Jos ostan uuden kassin, se nostetaan ostosten kanssa hihnalle.
Jos käytän vanhaa kassia, on se kassi joko taskussa tai kärryssä / korissa. Vanhaa kassia ei nosteta hihnalle, vain ostokset nostetaan.
Myöskään myymälän vaikka tyhjää pahvilaatikkoakaan ei nosteta hihnalle.
Se on maantapa.
Ohis, mutta Lidlin muovikassit haisee ihan järkyttävän pahalta. Harmittaa, jos joutuu joskus ostamaan, ja kotona käytänkin sen heti seuraavana roskapussina.
Vierailija kirjoitti:
Älä selitää huijari mumma laitä muovakassi päähan.
Ei saa kassia päähän laittaa. Naamioituneena ei saa esiintyä julkisella paikalla paitsi halloviinina. Sitäpaitsi se on vaarallinen hengitykselle. Henki voi loppua.
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on toki sarkasmia, mutta todellisuudessakin Lidl kohtelee vanhuksia hieman ikävästi. Minulle yksi miesoletettu kassahenkilö sanoi, että on Lidlin yleinen käytäntö, että vammaisia vanhuksia pidetään varkaina.
No, vammaisena vanhuksena suivaannuin kommentista sen verran, että päätin tiedustella Lidlin asiakaspalvelusta, pitääkö paikkaansa, että Lidl Suomi on ohjeistanut myymälöidensä henkilökuntaa pitämään kaikkia vammaisia vanhuksia mahdollisina myymälävarkaina.
En saanut koskaan suoraa vastausta kysymykseeni, vaan Lidl ainoastaan pahoitteli kassahenkilön käytöstä ja lupasi lähettää palautteeni ko. myymälään.
Ohhoh! Onko tuo oikeasti totta?
Vierailija kirjoitti:
59 senttiä on pieni hinta vapaudesta, joten älä riskeeraa. Ja voihan niillä olla pamputkin, joten terveyskin voi olla uhattuna. Harkitse vielä!
Otin riskin ja pääsin ulos vapaana kuin taivaan lintu. Nyt pitää alkaa keräämään mummokööriä, että tilataan yhteistaksi kerran viikossa tuonne kauemmaksi, missä on parikin kauppaa.
Minä olen laittanut ostamiini kassien sisäpuolelle tussilla nimikirjamet. Kuljetan aina mukanani omia kasseja ja yritän välttää muovipussien ostamista.
Koska käsilaukussani on aina suklaapatukka tms, niin merkitsen sen teipinpalalla, jossa joku merkintä, nimikirjaimet tai joku piirros.
En halua joutua syytetyksi aiheetta myymälävarkaudesta.
Mulla oli lidlin vanha paperikassi kainalossa kun Stora coop kassa otti siitä maksun, huomasin kun tarkastin kuitin ja menin takaisin ja sanoin kassalle joka sanaakaan sanomatta antoi rahan takaisin
Valmistaudu vapaudenriistoon, pussi on triggeri vartijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kassia päähän laittaa. Naamioituneena ei saa esiintyä julkisella paikalla paitsi halloviinina. Sitäpaitsi se on vaarallinen hengitykselle. Henki voi loppua.
Väärin ! Oletko katsonut sen Lidl mainoksen jossa vampyyri asioi kaupassa ?
Siinä muovikassissa on viivakoodi ja kun se on kerran maksettu , toista kertaa ei maksua ota, koska se ei ole aktiivinen. Ihan samalla tavalla voi huoletta laittaa maksamasi vaatteet päälle, vaikka Lidlistä ostettu.
t. toinen mummo
En käy Lidleissä, joten eipä ongelmaa, Prisma halvin ja S ryhmä palkitseekin parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Siinä muovikassissa on viivakoodi ja kun se on kerran maksettu , toista kertaa ei maksua ota, koska se ei ole aktiivinen. Ihan samalla tavalla voi huoletta laittaa maksamasi vaatteet päälle, vaikka Lidlistä ostettu.
t. toinen mummo
Höpö höpö, johan tossa toista on kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmaa muovikassin kanssa.
Jos ostan uuden kassin, se nostetaan ostosten kanssa hihnalle.
Jos käytän vanhaa kassia, on se kassi joko taskussa tai kärryssä / korissa. Vanhaa kassia ei nosteta hihnalle, vain ostokset nostetaan.
Myöskään myymälän vaikka tyhjää pahvilaatikkoakaan ei nosteta hihnalle.
Se on maantapa.
Tätä minäkin ihmettelen että kuka hölmö laittaa hihnalle jonkun vanhan muovikassin?
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako edes olla laillista käyttää omaa muovikassia kaupassa...
Joo, vähän niiku menis omien eväiden kanssa rossoon syömään. Ei nyt käy tälläinen toiminta.
Nyt sitten täytyy hankkia pitkä itsensäpaljastaja ulsteritakki ja kumihanskat Jos kaupassa näkee vartijan niin heittää takin pois ja sanoo nakkena antaen kumihanskat Tutki ole hyvä , ei rikollista toimintaa, ostoksia tai tullattavaa
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina S-kaupan muovikassi mukana. Ei ole koskaan kukaan kysellyt mitään.
Otan Lidliin S-kaupan muovipussin ja Prismaan Lidlin muovipussin. Käytän ainakin kymmenen kertaa ennen kuin siirrän muovipussin tölkkien keräykseen ja harvemmin roskapussiksi. Voi olla että kestokassi tulisi vielä halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin ! Oletko katsonut sen Lidl mainoksen jossa vampyyri asioi kaupassa ?
En ole nähnyt, kun enempi katselen muita kuin mainoskanavia. Silloin,joskus, kun vaihdan mainoskanavien puolelle, sieltä tulee aina joku hiivaa siellä ja hiivaa täällä ja kutisee -mainos. En kestä niitä.
Vierailija kirjoitti:
t. toinen mummo
Onko tuo totta? Enpä ole tiennyt. Miksiköhän sitten jotkut tuotteet, jotka on ostettu ja maksettu toisessa kaupassa voivat ykskaks aiheuttaa hälytyksen jossain muussa kaupassa? Olen muutaman kerran ollut kassalla, kun viereisellä kassalla on alkanut hälytys ja selvitettyään todenneet, että ohhoh sinne in jäänyt joku koodinpala tms jostain liimalapusta. Ei näitä kyllä ymmärrä. Ennen oli hirveä häpeä, jos kellot kilisi, pillit vihelsi ja räikät rääkkyi kauppojen ovilla. Nykyään kaikki ovat jo niin tottuneita, että laitteet on rikki, väärä hälytys, ettei niihin kiinnitetä enää huomiota.
Pääasia ettet varasta sitä.