Menen Lidliin. Minulla on vanha muovikassi mukana
Miten todistan, että se on aikoinaan maksettu, kun en enää muista, milloin se on ostettu. Saako sieltä jonkun leiman ennen myymälään menoa? En halua vartijoita, enkä poliiseja niskaani. Olen pelokas mummo.
Kommentit (59)
Eikö periaate ole se, että oli mikä tahansa muovikassi, se pitää olla maksettu, eikä varastettu.
Eihän olisi mitään järkeä, jos LIDL:issä saisi käyttää muista kaupoista varastettuja muovikasseja.
Vierailija kirjoitti:
Mahtaako edes olla laillista käyttää omaa muovikassia kaupassa...
No johan tuli älynväläys😁
Vierailija kirjoitti:
Mene suoraan kassalle, ei kaupan puolelle, ja kerro kassatyöntekijälle, että sinulla on oma muovikassi mukana. Voit pyytää kirjallisena todistuksen siitä, että olet näin toiminut ja myyjä on nähnyt sinun vanhan muovikassisi jo ennen kaupassa asiointia.
Silti on syytä varmuuden vuoksi soittaa poliisit. Myyjä voi tulla takahuoneeseen todistamaan asiakirjan aitouden, kunhan kiireiltään ehtii.
Kevätterveisin, Lidl asiakaspalvelu
Käy ostamassa muovipussi Prismasta ja mene vasta sitten Lidliin.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin se on täysin laillista. Ei ole olemassa lainkohtaa, joka puuttuisi asiakkaiden käyttämiin kasseihin. Saat käyttää kestokassia, muovikassia, paperipussia, pahvilaatikkoa , vetolaukkua, selkäreppua tai mitä ikinä haluat. Avaamaan saattaa kassalla joutua, itse näytän automaattisesti, että omat kassini ovat tyhjiä kassalle tullessani. Mukana kestokasseissani kulkevat varamuovikassit pyrin kyllä usein katsomaan eri kaupan kasseiksi kuin sen, jossa silloin käyn. mutten aina. Jos ei kassa tai vartija erottaisi käytettyä muovikassia upouudesta, olisin huolissani heidän näkö- ja arvostelukyvystään.
Mulla on mukana pippurisuihke ja taseri.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on mukana pippurisuihke ja taseri.
Minä otan mukaan poikani, sillä on musta vyö Ju-Jutsussa. Jos se ei ehdi niin menen ääs-markettiin vaikka se on kauempana.
Aloitus on toki sarkasmia, mutta todellisuudessakin Lidl kohtelee vanhuksia hieman ikävästi. Minulle yksi miesoletettu kassahenkilö sanoi, että on Lidlin yleinen käytäntö, että vammaisia vanhuksia pidetään varkaina.
No, vammaisena vanhuksena suivaannuin kommentista sen verran, että päätin tiedustella Lidlin asiakaspalvelusta, pitääkö paikkaansa, että Lidl Suomi on ohjeistanut myymälöidensä henkilökuntaa pitämään kaikkia vammaisia vanhuksia mahdollisina myymälävarkaina.
En saanut koskaan suoraa vastausta kysymykseeni, vaan Lidl ainoastaan pahoitteli kassahenkilön käytöstä ja lupasi lähettää palautteeni ko. myymälään.
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa, kyllä sen huomaa onko muovipussi kertaalleen käytetty vai ei..
Niin luulis, multa rahastettiin samasta kassista 8 kertaa, (Joka kerta huomasin kuitista kotona.) ku tuli yhdeksäs kerta olin jo oppinut pitämään kassin taskussa kunnes linjan takana otin kassin taskusta ja tytteli painoi nappulaa ja oli taas laskuttamassa, silloin sanoin että kai sää näät ku tää pussukka on jo ajan myötä harmaantunut ja vähän rikki, mutinan kera suostui poistamaan rivin...hän kuulemma oletti...sanoin hälle että ne kassit ovat siellä linjaston alla eikä täällä, eikä sun kuulu olettaa vaan tarvittaessa kysyä. ei pääse syntymään vääriä veloituksia. Nykyään varaan taskuun Lidliin mennessä äääs-marketin kassin ja äääs-markettiin mennessä Liidelin kassin. sillä siitä selviää! Muutenkin saa olla kassalla tarkkana mitä ne veloittaa, ku ne nuoret ei erota esimerkiksi jäävuori salaattia ja kaalin päätä toisistaan. Kerran Lidlissä yks kassa nosti kädessä ilmaan munakoison ja huusi toiselle kassalle: onks tää kurkku? Jonossa oli ihmisillä hauskaa...ammattitaitoisia kassa henkilöitä, toisin sanoen heitä ei kouluteta mitenkään, paita päälle ja ei ku rahastamaan...
59 senttiä on pieni hinta vapaudesta, joten älä riskeeraa. Ja voihan niillä olla pamputkin, joten terveyskin voi olla uhattuna. Harkitse vielä!
Vierailija kirjoitti:
Mene Takahuoneeseen, mene suoraan Takahuoneeseen, kulkematta kassan kautta.
Mene kalja hyllylle ja siittä suoraan kotiin, kulkematta kassan kautta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No johan tuli älynväläys😁
Ehkä väläys...se äly on sitten ihan eri juttu...
Jaksat häiriintyä pikkupentujen palstatrollauksen takia.
Minä käyn S ja K-marketissa sekä K-supermarketissa. Kauppakassina on Tokmannin tai Lidlin muovikassi. Ne olen saanut tuttavalta. Lidliä täällä ei ole ja Tokmannilla en käy ollenkaan. Lisäksi oma kangaskassi. Ei ole vaaraa joutua syytetyksi muovikassin anastamisesta.
Hauskaa, mietin tänään juuri samaa kun kävin S-marketissa! Onneksi sitten huomasin, että muovikassi oli K-kaupan.😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene suoraan kassalle, ei kaupan puolelle, ja kerro kassatyöntekijälle, että sinulla on oma muovikassi mukana. Voit pyytää kirjallisena todistuksen siitä, että olet näin toiminut ja myyjä on nähnyt sinun vanhan muovikassisi jo ennen kaupassa asiointia.
Silti on syytä varmuuden vuoksi soittaa poliisit. Myyjä voi tulla takahuoneeseen todistamaan asiakirjan aitouden, kunhan kiireiltään ehtii.
Kevätterveisin, Lidl asiakaspalvelu
Lähetin viestin Liidelin asiakas palveluun. Kysyin siinä että miksi heidän verkko ei tunnista hakusanoja: maito, voi, olut, kalja etc. Kahden päivän kuluttua tuli vastaus...ei olla ehditty saamaan kuntoon..........Niin, Liideli on toiminut Suomessa vasta 24 vuotta, ei vielä ole ehditty....on se kumma? Koskas sitten?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina S-kaupan muovikassi mukana. Ei ole koskaan kukaan kysellyt mitään.
Lidlissä lidlin hinnat ja s-mar ketissa lidl praisiis
Mene Takahuoneeseen, mene suoraan Takahuoneeseen, kulkematta kassan kautta.