Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä Jehovalaisia vaivaa ?

Vierailija
07.03.2026 |

Olen sanonut heille, ETTEN NEUVOTTELE OVISUUKYSELYN TAPAAN uskonnosta, niin he eivät kunnioita sitä, vaan tulevat yhä uudelleen ja uudelleen. Pitääkö alkaa kiroilemaan että tajuavat ?

Kommentit (276)

Vierailija
121/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovella kävi aikoinaan jehovia. Joka keskiviikko kl 15. Eivät käyneet naapureilla. Ihmettelin. Lakkasin avaamasta. Meni pari kuukautta ennen kuin loppui.

Vierailija
122/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lukee raamatussa että "Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen sisälle hänen luokseen ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani."

Ei kyllä JT-opin kautta kannata mitään päästää sisälle, koska ei se ainakaan Raamatun Jeesus ole, joka kolkuttaa. Koska Jeesus ei ole sama hahmo kuin arkkienkeli Mikael, niin kuin ko. järjestössä opettavat.

Eikö rakkaalla lapsella ole monta nimeä?

Eihän Jeesuskaan ole enää Jeesus?

"Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on tiivis yhteisö, joka mielestään omistaa totuuden. Totuuden omistaminen kenellä tahansa on narsismia ja hybristä, joka heidän kohdallaan on kollektiivista. Yksilö saattaa kasvaa kehitystasoltaan tämän alkeellisen ajatuksen ohi ja ymmärtää sen olevan emotionaalisesti arkaaista. Yksilön näkökulma ei riitä muuttamaan hyvin vahvaa dogmaattista näkemystä, joten toisinajattelija joutuu erkanemaan porukasta tai käyttämään massiivisia psyykkisiä suojakeinoja kieltämisestä dissosiaatioon asti. Uskonnollinen ja hengellinen voisi olla myös emotionaalisesti kypsällä tavalla, mikä osa liikkeen jättäneistä ehkä nykyään onkin. Se ei katso varsinaisesti sitä, mihin porukkaan nimellisesti kuuluu. 

En ymmärtänyt tästä selityksestäsi mitään, mutta Jehovan todistajat on lahko. Lahkoihin yleensä liittyy jollain tapaa se, että saavat käännytetyistä rahaa. Eivät pelasta sieluasi. 

Vierailija
124/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsomme Johanneksen evankeliumin ensimmäistä jaetta ihan vaan irrallisena lauseena, niin kyllä sen voi kääntää sekä "sana oli jumala" ja "sana oli jumalallinen", vaikka edellinen toki on tavallisempi. Alkuteksti (Septuaginta) ei itse määritä, kumpi on "oikea" käännös. Käännöksen valinnan pitää perustua tulkinnallisiin syihin. 

Eikun lukien https://jurvanbaptistiseurakunta.fi/opetuksia/ei-kristilliset-uskot/jeh…

Jehovantodistajien käännös on mitä on juuri tulkinnallisista syistä. 

Todella hyvä kirjoitus pastorilta. 

Baptistit uppokastaa ihmisiä, ei ole raamatullista. Jotain muuta uskontoa on.

Vierailija
125/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat muuttaneet Raamattua niin, että Jeesus on jumala pienellä alkukirjaimella. Tämä kohta jt-Raamatussa menee siis näin:

1Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli jumala.

Kun se menee oikeasti näin:

1Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala.

Jeesus on alennettu joksikin luoduksi pikku olennoksi. 

Ei alkukielessä ole isoja ja pieniä kirjaimia. Molemmat tulkinnat ovat ihan yhtä oikeita kieliopillisesti. En ole kyseistä porukkaa, mutta pitäydytään faktoissa. 

Kreikan kielen tuntijat ovat kyllä eri mieltä. 

Mitä tarkoitat? Vuoteen 800 jKr asti kreikan kirjoituksessa oli käytössä ainoastaan isot kirjaimet. Näin on myös Raamatun käsikirjoituksissa. Googlaa pikaisesti, jos et usko, tämä on aivan yleisesti tiedossa. 

Raamatun kreikassa "Jumala" kirjoitetaan aina pienellä alkukirjaimella, mutta yleensä määräisen artikkelin kanssa "ho theos" silloin kun se suomennetaan "Jumala"; ei kuitenkaan aina.

Septuagintassa on yksinomaan pieniä kirjaimia. Ja artikkeli on mainittu juuri aiemmin akkusatiivisessa prepositiolausekkeessa (tòn theón), ja ilman artikkelia "jumala" (theós) on nominatiivissa olla-predikaatin komplementtina eli predikatiivina, eikä siinä artikkelia tarvitakaan.

Onko Jumalan tarkoitus, että luodut kiistelevät näin, siinä korostuu ihminen Jumalan ja Jeesuksen sijaan.

Vierailija
126/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovella kävi aikoinaan jehovia. Joka keskiviikko kl 15. Eivät käyneet naapureilla. Ihmettelin. Lakkasin avaamasta. Meni pari kuukautta ennen kuin loppui.

Jehovan todistajien johtajat ohjeistivat lahkon jäseniä niin, että ei saa soitella systemaattisesti vierekkäisiä ovikelloja yhtä toisensa perään vaan käydä ikään kuin yksittäisten ovien takana ja vaikkapa kerrostalossa soittaa vain yhtä ovea per kerros. 

Tämä voisi osin selittää kokemustasi. Tuo säännöllinen aika tietysti vaikuttaa oudolta.

Vierailija
127/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heillä on tiivis yhteisö, joka mielestään omistaa totuuden. Totuuden omistaminen kenellä tahansa on narsismia ja hybristä, joka heidän kohdallaan on kollektiivista. Yksilö saattaa kasvaa kehitystasoltaan tämän alkeellisen ajatuksen ohi ja ymmärtää sen olevan emotionaalisesti arkaaista. Yksilön näkökulma ei riitä muuttamaan hyvin vahvaa dogmaattista näkemystä, joten toisinajattelija joutuu erkanemaan porukasta tai käyttämään massiivisia psyykkisiä suojakeinoja kieltämisestä dissosiaatioon asti. Uskonnollinen ja hengellinen voisi olla myös emotionaalisesti kypsällä tavalla, mikä osa liikkeen jättäneistä ehkä nykyään onkin. Se ei katso varsinaisesti sitä, mihin porukkaan nimellisesti kuuluu. 

En ymmärtänyt tästä selityksestäsi mitään, mutta Jehovan todistajat on lahko. Lahkoihin yleensä liittyy jollain tapaa se, että saavat käännytetyistä rahaa. Eivät pelasta sieluasi. 

Jehovan todistajat eivät saa rahaa käännytystyöstään. Heille on uskoteltu, että käännytystyö on Jeesuksen käsky ja edellytys suosiolle Jumalan kasvojen edessä.

Järkevämmin ajatellen käännytystyölle on järjestön näkökulmasta paljon perusteita. Ihan kuten luterilainen kirkko Jehovan todistajatkin tarvitsevat uusia jäseniä kustantamaan Vartiotorni-järjestön tähtitieteellisen suuret kustannukset, ja siksi käännyttää pitää, vaikkei se kovin tehokas menetelmä uusien jäsenten värväämiseksi olekaan.

Käännytystyö palvelee lahkon johtajien pyrkimyksiä jäsenistön mielenhallintaan. Kun jehovantodistajat seisovat kärryjensä takana tai pimputtelevat ovikelloa, heille jää vähemmän aikaa kriittiseen ajatteluun. Samalla yhteinen toiminta vahvistaa jäsenten yhteenkuuluvuuden tunnetta. Se vahvistaa myös järjestön johtajien opetuksia pahasta maailmasta: kun jehovantodistaja huomaa, etteivät ihmiset suuresti heidän uskonnostaan innostu, tilanne näyttää juuri siltä, että maailma on paha eikä piittaa "totuudesta".

Vierailija
128/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos katsomme Johanneksen evankeliumin ensimmäistä jaetta ihan vaan irrallisena lauseena, niin kyllä sen voi kääntää sekä "sana oli jumala" ja "sana oli jumalallinen", vaikka edellinen toki on tavallisempi. Alkuteksti (Septuaginta) ei itse määritä, kumpi on "oikea" käännös. Käännöksen valinnan pitää perustua tulkinnallisiin syihin. 

Eikun lukien https://jurvanbaptistiseurakunta.fi/opetuksia/ei-kristilliset-uskot/jeh…

Jehovantodistajien käännös on mitä on juuri tulkinnallisista syistä. 

Todella hyvä kirjoitus pastorilta. 

Baptistit uppokastaa ihmisiä, ei ole raamatullista. Jotain muuta uskontoa on.

On lähtökohtaisesti ongelmallista, jos yksi uskovainen mollaa toista uskovaista. Satuihin uskovat molemmat, eikä yksi satu tietenkään ole toista parempi tai huonompi eikä varsinkaan oikeampi tai todempi. Sadut ovat satuja.

Vierailija
129/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saavat rahaa? Kaskun kun mun tuntemat eivät ole saaneet rahaa.

Vierailija
130/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat muuttaneet Raamattua niin, että Jeesus on jumala pienellä alkukirjaimella. Tämä kohta jt-Raamatussa menee siis näin:

Ei alkukielessä ole isoja ja pieniä kirjaimia. Molemmat tulkinnat ovat ihan yhtä oikeita kieliopillisesti. En ole kyseistä porukkaa, mutta pitäydytään faktoissa. 

Kreikan kielen tuntijat ovat kyllä eri mieltä. 

Mitä tarkoitat? Vuoteen 800 jKr asti kreikan kirjoituksessa oli käytössä ainoastaan isot kirjaimet. Näin on myös Raamatun käsikirjoituksissa. Googlaa pikaisesti, jos et usko, tämä on aivan yleisesti tiedossa. 

Raamatun kreikassa "Jumala" kirjoitetaan aina pienellä alkukirjaimella, mutta yleensä määräisen artikkelin kanssa "ho theos" silloin kun se suomennetaan "Jumala"; ei kuitenkaan aina.

Septuagintassa on yksinomaan pieniä kirjaimia. Ja artikkeli on mainittu juuri aiemmin akkusatiivisessa prepositiolausekkeessa (tòn theón), ja ilman artikkelia "jumala" (theós) on nominatiivissa olla-predikaatin komplementtina eli predikatiivina, eikä siinä artikkelia tarvitakaan.

Onko Jumalan tarkoitus, että luodut kiistelevät näin, siinä korostuu ihminen Jumalan ja Jeesuksen sijaan.

Jos Jumala kerran Baabelin tornin aikaan sekoitti ihmisten kielet, niin tuskin Jumalalla on mitään sitä vastaan, että ihmiset yrittävät ymmärtää, mitä vierasta kieltä puhuvat ihmiset Jumalasta puhuessaan tarkoittavat?

Vierailija
131/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uskova kristitty ja laitan jehoville sellaista Raamatun paikkaa heidän uskonhaaransa valheellisuudesta, että eivät ole näkyneet täälläpäin sen koommin.

Vierailija
132/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen uskova kristitty ja laitan jehoville sellaista Raamatun paikkaa heidän uskonhaaransa valheellisuudesta, että eivät ole näkyneet täälläpäin sen koommin.

Siinä on sitten sellainen asetelma, että sinä uskovana kristittynä näytät Raamatusta, kuinka Jehovan todistajan uskonhaara on valhellinen, ja Jehovan todistaja uskovana kristittynä pitää sinun ja/tai uskonhaarasi raamatunselitystäsi valheellisena.

Sinä sanot sitten, että Jehovan todistaja ei ole kristitty. Ja Jehovan todistaja vastaa, että hän nimenomaan on tosi kristitty mutta sinä et ole.

Vierailija
133/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Raamatun paikkaa meinasit laittaa?

Vierailija
134/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on jumalia eikä jumala ole erisnimi. Tuossa ei tuo sanakaan ole erisnimi, eikä ole herrakaan vaikka kuinka sitä isolla kirjoitetaan. 

Miksi jumalan nimi on poistettu raamatusta? (retorinen kysymys, tiedän miksi)  Esiintyy siellä 7000 kertaa.  

Jeesus ei ole mikään pikkuolento, niinkuin kirjoitat.

Kotimainen elokuva "Niskavuori taistelee" siinä käytetään jumalan nimeä oikein, eikä ole korvattu sanalla herra. 

Minä tiedän ketä palvelen, ihan nimeltä mutta tiedätkö sinä ketä Herraa palvelet? 

Tuossa Jurvan seurakunnan linkissä käsitellään asiaa hyvin. Kysyn ennen kaikkea, luuletko tosiaan, että alkuperäiset kristityt ja kristityt olisi tulkinneet vuosisatoja Jeesuksen Olemusta väärin? Pyhä Henki on totuuden henki ja varmasti ohjasi oikeaan tulkintaan. Harhaoppia noi 1800-luvulta olevat jt-tulkinnat. Ei tietoa, mutta sitä enemmän intoa levittää väärää tulkintaa.

Kyllä se Jeesuksen elämä sieltä raamatusta löytyy, ihan ilman tulkintoja? Kannustan lukemaan raamattua, sieltä se totuus löytyy. 

Kyllä.

Luetaanpa tästä. Mm.

"Mutta Pojastaan hän sanoo: Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy ajasta aikaan, ja sinun kuninkaanvaltikkasi on oikeudenmukaisuuden valtikka."

Hänessä (Kristuksessa) on jumaluus ruumiillistunut koko täyteydessään

"Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä."

"Ja tässä Todellisessa me elämme, kun olemme hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on tosi Jumala ja iankaikkinen elämä.

En ymmärrä mitä tuossa tahdottiin kertoa.

Raamattu kyllä kertoo selvästi mitä Jeesus sanoi.

Jeesus antoi meille mallin >  Joh. 13:15 Minä nimittäin näytin teille mallia, jotta tekin tekisitte niin kuin minä tein teille.

Jeesus antoi myös käskyn >  Matt. 28: 19-20 Menkää siksi ja tehkää opetuslapsia kaikkien kansojen ihmisistä------ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä olen käskenyt teidän noudattaa.

Vierailija
135/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan jehovalaiset kulkivat myös tuttavan oven takana kerran sattui niin että kun jehovalaiset olivat tuttavan oven takana ja tuttava oli juuri menossa suihkuun niin hän meni kalsarit jaloissa avaamaan heille oven ja sanoi että tulkaa vain peremmälle kyllä minä kahvit keitän ja voidaan siinä sitten jutella tämän jälkeen ei jehovalaiset ole hänen luonaan enää käyneet.

Olisitko itse menny jos olis pyytäny, hän siinä haisevissa kalsareissaan olis sulle kahveet keittäny. Jotain rotia tälläisillä nälväyksillä.

Vierailija
136/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs Raamatun paikkaa meinasit laittaa?

Kerrohan minullekin?

Vierailija
137/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on sitten sellainen asetelma, että sinä uskovana kristittynä näytät Raamatusta, kuinka Jehovan todistajan uskonhaara on valhellinen, ja Jehovan todistaja uskovana kristittynä pitää sinun ja/tai uskonhaarasi raamatunselitystäsi valheellisena.

Sinä sanot sitten, että Jehovan todistaja ei ole kristitty. Ja Jehovan todistaja vastaa, että hän nimenomaan on tosi kristitty mutta sinä et ole.

Ei lähde Jehovan todistajat väittelemään. 

Vierailija
138/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännytetyistä rahaa? Eihän heillä maksa mikään julkaisukaan mitään. Onpa valheellinen väite.

Vierailija
139/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käännytetyistä rahaa? Eihän heillä maksa mikään julkaisukaan mitään. Onpa valheellinen väite.

Ei se työtä ole. Ei makseta sanan levittämisestä mitään.

Maailmanlaajuinen työmme rahoitetaan pääasiassa Jehovan todistajilta saatavilla vapaaehtoisilla lahjoituksilla. a Kokouspaikoissamme on lahjalaatikoita, mutta lahjoituksia voidaan antaa myös muilla tavoilla. Jokainen voi päättää itse, haluaako hän lahjoittaa maailmanlaajuiseen työhön, paikallisen seurakunnan kuluihin vai kumpaankin.

Jehovan todistajien ei odoteta maksavan kymmenyksiä tai lahjoittavan jotain nimenomaista summaa tai tiettyä osaa tuloistaan (2. Korinttilaisille 9:7). Kokouksissamme ei kerätä kolehtia tai peritä pääsymaksua, eikä esimerkiksi kastamiseen, häihin ja hautajaisiin liittyvistä uskonnollisista toimituksista veloiteta mitään. Emme kerää rahaa järjestämällä myyjäisiä, arpajaisia tai hyväntekeväisyyspäivällisiä, emmekä pyydä keneltäkään lahjoituksia. Lahjoitusten antajat pysyvät nimettöminä, eikä heidän tietojaan julkisteta (Matteus 6:24). Verkkosivustollamme ja julkaisuissamme ei ole mainoksia, joista saataisiin tuloja.

Jokaisessa Jehovan todistajien seurakunnassa laaditaan kuukausittain tiliraportti, ja se luetaan ääneen kokouksessa, joka on avoin kaikille. Seurakuntien tilit tarkastetaan säännöllisesti sen varmistamiseksi, että lahjoitusvaroja käsitellään asianmukaisesti (2. Korinttilaisille 8:20, 21).

Vierailija
140/276 |
08.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat eivät saa rahaa käännytystyöstään. Heille on uskoteltu, että käännytystyö on Jeesuksen käsky ja edellytys suosiolle Jumalan kasvojen edessä.

Järkevämmin ajatellen käännytystyölle on järjestön näkökulmasta paljon perusteita. Ihan kuten luterilainen kirkko Jehovan todistajatkin tarvitsevat uusia jäseniä kustantamaan Vartiotorni-järjestön tähtitieteellisen suuret kustannukset, ja siksi käännyttää pitää, vaikkei se kovin tehokas menetelmä uusien jäsenten värväämiseksi olekaan.

Käännytystyö palvelee lahkon johtajien pyrkimyksiä jäsenistön mielenhallintaan. Kun jehovantodistajat seisovat kärryjensä takana tai pimputtelevat ovikelloa, heille jää vähemmän aikaa kriittiseen ajatteluun. Samalla yhteinen toiminta vahvistaa jäsenten yhteenkuuluvuuden tunnetta. Se vahvistaa myös järjestön johtajien opetuksia pahasta maailmasta: kun jehovantodistaja huomaa, etteivät ihmiset suuresti heidän uskonnostaan innostu, tilanne näyttää juuri siltä, että maailma on paha eikä piittaa "totuudesta".

Näyttää tuo raha sinulle merkitsevän enemmän kuin mikään muu, siitä puhe mistä puute 🤑 Taidat olla kateellinen Jt järjestölle😂 Vievät puheittesi perusteella kaikki rahat eikä sulle jää mitään, edes järkeä päähän 🤣🤣🤣🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän